Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sekiro

NYTT TEMA
Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7609
05.04.19 07:41

Følte vi måtte ha en tråd. Vurderte å lage en egen døds-tråd, siden jeg ble drept av alt fra haner til bønder i starten. 

Uansett så er det greit å ha en liten tråd for det som, for meg, med all sannsynlighet er årets spill. Det er noe veldig tilfredsstillende med spill som faktisk ber deg om å lære hvordan man skal spille det. Føles det vanskelig? Ja, men bare frem til det punktet der du forstår spillets prinsipper for kamp og at hver fiende har en svakhet (selv om enkelte bosser kan virke som bevegelige fort innimellom). Det å ta ned bosser, og da spesielt en som dukker opp midt i spillet, er usedvanlig kult. 

Endgame har noen spik, spenna gærne bosser som kan ta luven av de fleste (tror jeg).

Selv er jeg noen millimeter unne å krabbe over det vanskeligste hinderet jeg noen gang har møtt i et spill, før jeg kan rusle mot en platinum trophy (noe jeg bare gjør med spill jeg liker veldig godt).

Hvor mange ganger har du sett "Death" på skjermen?

Jasper
JasperInnlegg: 1636
05.04.19 21:17

Det er kos, men progresjonen går laaaangsomt. Har neppe kommet over den sagnomsuste kneika eller knekt koden ennå. 

Siden forrige helg har jeg stått fast på en boss tidlig i spillet (tidlig som en sommerfugl som nettopp har fullført puppestadiet). Har ikke spilt hver dag siden den gang, men hadde sannsynligvis mer enn femti forsøk før jeg i dag overvant den.

Normalt gir jeg opp når jeg ikke klarer å hamle opp med en boss på så mange forsøk, men dette ble en av favorittbossene mine, og det visste jeg at den var allerede etter de første par møtene. Elsket fighten! 

Men med tanke på at denne veggen kom så tidlig, er jeg forberedt på at jeg må kaste inn protesen etter hvert. Vet ikke om jeg orker å bruke så mange forsøk på å lære meg en boss ørten ganger :-)

Samtidig er det sannsynlig at det vil bli mer effektive bossfights etter hvert som man lærer seg spillet mer og mer.

Elsker kampsystemet, som stadig utvikles, og har lyst til å få skikkelig peiling. 

(Innlegget ble redigert 05.04.19 21:22)

Yxeflens
06.04.19 08:48
Jasper: Men med tanke på at denne veggen kom så tidlig, er jeg forberedt på at jeg må kaste inn protesen etter hvert. Vet ikke om jeg orker å bruke så mange forsøk på å lære meg en boss ørten ganger :-)

Har opplevd det slik at bosser jeg har slitt med har andre rast gjennom, mens det har vært omvendt på andre. Har sittet med to valgfrie bosser den siste uka. Den ene falt for noen dager siden, mens den siste dengte jeg rett og slett møkka ut av etter noen dagers pause.

Du kommer til et punkt i spillet der du bare MÅ ha kontroll på spillets mekanikker. Når det satt for meg gikk det fra å være et bra spill til et fenomenalt et.

End game her er utfordrende, men fryktelig verdt det.

Karankiz
KarankizInnlegg: 904
06.04.19 13:05

Spillet her trenger definitivt en egen tråd. Føler Genichiro(føler det ikke er så veldig stor spoiler å nevne et navn som er relevant tidlig i spillet) var vendepunktet i spillet for min del. Da spillet gikk fra bra til helt konge. Spillet tvinger deg til å lære deg mekanikken for å komme videre.

Sitter litt fast på en optional boss sjøl mot slutten av spillet nå og gikk rundt på jobb hele dagen og tenkte på åssen jeg skal ta'n...Ikke hekta i det hele tatt nei

Yxeflens
06.04.19 21:06
Karankiz: Sitter litt fast på en optional boss sjøl mot slutten av spillet nå og gikk rundt på jobb hele dagen og tenkte på åssen jeg skal ta'n

Noe av "problemet" med noen av de valgfrie bossene er at spillet lærer deg å være aggressiv, pga posture, mens et par av de nevnte bossene gjerne blir lettere om de får lov til å oppsøke deg.

For å unngå spoilere: Er det den veldig sinte?

Karankiz
07.04.19 04:46

Nei er bare en miniboss. Sliter veldig med Seven spears 2 + den adden.Riktig nok bare gitt det en 15 tries kanskje. Mulig jeg bare er dum, men prøver å få ned adden først. Tror jeg lett hadde klart å ta han om han var aleine.Prøvd å finne veier og snike meg inn til en backstab og, men ikke fønni no løsning for det enda

(føles ut som at jeg er på slutten av spillet hvertfall, om jeg er det aner jeg ikke)

(Innlegget ble redigert 07.04.19 04:47)

Yxeflens
07.04.19 10:35
Karankiz: Sliter veldig med Seven spears 2 + den adden.

Er ikke du en sneaky shit med puppeteer?

Karankiz
07.04.19 12:13

Ikke sneaky nok tydeligvis haha. Prøvd å komme inn fra sida opp kanten der og men blir bare oppdaga med en gang. Får prøve mer i kveld

Yxeflens
07.04.19 13:08

Karankiz: hmmmm... Finnes det noe som gjør deg vanskeligere å oppdage, da? 

Karankiz
07.04.19 13:59

ah faan haha..dum jeg er :D

Yxeflens
07.04.19 15:17

Begynte akkurat på NG+. Bossene er ikke så mye vanskeligere, men alt slår som effen. Blir tøft mot slutten, detta.

Yxeflens
09.04.19 18:52

Har drept alt som kan drepes og sett alt som kan ses i dette spillet. Venter med å fullføre NG+ til det kommer en dlc. Mitt favorittspill fra From og kanskje et av de mektigste noensinne. 

Karankiz
11.04.19 11:49

Tipper jeg møtte på veggen din i går. Møkk av hatred. Virka nesten helt umulig i starten men jeg ga meg ikke og fant til en slutt en veldig fin måte å ta han på. Brukte kortere tid enn jeg først frykta.

Yxeflens
11.04.19 18:24
Karankiz: Tipper jeg møtte på veggen din i går. Møkk av hatred

Det var en av de. Gikk fryktelig lett når jeg lot han kutte ned på avstanden mellom oss i stedet for å løpe til han hele tiden.

Har du møtt han far enda?

Karankiz
12.04.19 11:25

Nei tror jeg har ødelagt den muligheten? Er vel visse valg man må gjøre skjønte jeg. Eller har jeg missforstått

mjordan23
mjordan23Innlegg: 18223
12.04.19 12:03

Idag starter min ferd gjennom (forhåpentligvis) dette spillet. Spent på om jeg klarer å fullføre, tidligere forsøk på DS1/DS3 og BB har ikke vært noen store suksesser. Dog, ut i fra det jeg vet om spillet har jeg iallefall litt større forhåpninger om å komme meg ett stykke på dette spillet. 

Yxeflens
12.04.19 13:47
Karankiz: Nei tror jeg har ødelagt den muligheten? Er vel visse valg man må gjøre skjønte jeg. Eller har jeg missforstått

Siden du har sloss mot hatern skal du kunne møte han far. Spillets vanskeligste fight (helt til den bare klikker).

Yxeflens
12.04.19 13:47
mjordan23: ut i fra det jeg vet om spillet har jeg iallefall litt større forhåpninger om å komme meg ett stykke på dette spillet

Lærer du deg å parere vil du få til dette. Bare husk: Når du står fast er det så godt som alltids noe annet du kan prøve deg på først. En del av disse andre utfordringene kan gjøre deg bedre rustet til å møte det du før satt fast ved.

(Innlegget ble redigert 12.04.19 13:48)

Karankiz
12.04.19 14:22
Yxeflens: Siden du har sloss mot hatern skal du kunne møte han far. Spillets vanskeligste fight (helt til den bare klikker).

Ok. Eneste jeg ikke har tatt så langt er han far + kjerringa&gammern. Sjekka ut etter jeg tok siste. Forsto det slik at det toget har gått, men håper du har rett. Får sjekke det ut etter helga

Karankiz
12.04.19 14:23

Og jeg er forøvrig enig med deg. Kanskje beste from soft spillet. Vet ikke helt om jeg liker det bedre enn DS3, trokke jeg klarer å skille opplevelsene. Begge er top tier for meg all time hvertfall

mjordan23
mjordan23Innlegg: 18223
12.04.19 14:52
Yxeflens: Lærer du deg å parere vil du få til dette. Bare husk: Når du står fast er det så godt som alltids noe annet du kan prøve deg på først. En del av disse andre utfordringene kan gjøre deg bedre rustet til å møte det du før satt fast ved.

Ja, har forstått det slik og det er bra design vil jeg si. Gleder meg iallefall til å få prøvd det, de har jo en klar appell disse From Software spillene selv om jeg ikke har mestret de særlig godt til nå. Må nok sikkert ta i bruk mange tips og triks fra nettet. 

Yxeflens
12.04.19 16:10
Karankiz: Ok. Eneste jeg ikke har tatt så langt er han far + kjerringa&gammern.

Har du gjennomført en gang? Alle slutter er tilgjengelig frem til du har drept DD, eller har valgt å følge fars lære. Har du kilt kjerringa og gammern i skjegget er det for sent.

(Innlegget ble redigert 12.04.19 16:11)

Karankiz
12.04.19 16:26

Sjekke ut før jeg tok siste mente jeg.Er på siste bossen, så hakke gjennomført enda.  Tenkte å få med meg alt av bosser før jeg tok han, om det var mulig. Jeg vet ikke no om hvordan  man møter de, bare så på en bossranking video at jeg ikke hadde møtt på de2 og  gubben sjøl.

(Innlegget ble redigert 12.04.19 16:34)

Klikk for å gå tilbake til toppen