Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PS5 kommer i julen 2020

NYTT TEMA
Lilleborg
LilleborgInnlegg: 37597
08.10.19 14:30

Sony has confirmed a few details about the PlayStation 5 - including the fact it's called PlayStation 5.

The company has also announced a Christmas 2020 release window for PS5.

LENKE

Justice 96
Justice 96Innlegg: 42512
08.10.19 14:31

Yes! Endelig kjøtt på beinet. 

DaniParejo
DaniParejoInnlegg: 1062
08.10.19 16:23
Justice 96: Yes! Endelig kjøtt på beinet.

Har det vært lenge. Vært åpenbart ganske lenge at den skal være basert på siste Ryzen- og Radeon-arkitektur. Lanseringsdato rundt jul 2020 var også forventet. Det er da mer kjøtt på beinet enn detaljer rundt en kontroller.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 42512
08.10.19 20:34

Jeg driter i hva som er forventet. Med kjøtt på beinet mener jeg bekreftelsen på jul 2020. Fram til nå har det KUN vært spekulasjoner. Når man går fra spekulasjoner til bekreftelse, blir det kjøtt på beinet, i MINE øyne.

Så kan du tolke kjøtt på bein hvordan DU vil. Men ikke fortell meg hva jeg skal kalle kjøtt!

Forresten, hvor har jeg nevnt kontroller? Du fantaserer. 

(Innlegget ble redigert 08.10.19 20:52)

DaniParejo
DaniParejoInnlegg: 1062
08.10.19 22:26
Justice 96: Forresten, hvor har jeg nevnt kontroller? Du fantaserer.

Halve artikkelen som vedlegges i åpningsinnlegget snakker om PS5 sin kontroller. Det samme gjør den offisielle bloggen den artikkelen er basert på. Det betyr at halvparten av artikkelen som du anså som "mer kjøtt på beinet" handler om en kontroller. 

Det eneste som kommer frem utover det er en bekreftelse på lanseringsdato ved julen 2020. "Alle" visste allerede at den ville lanseres rundt dette vinduet. Microsoft har allerede annonsert dette for sin neste Xbox, og de har en lignende avtale som Sony med AMD. Det betyr at de ikke vil slippes med noe særlig mellomrom. Det har heller ingen av selskapene noen interesse av å gjøre.

Begge konsoller vil være basert på samme arkitektur, akkurat som denne generasjonens konsoller. Å avfeie lanseringsdatoen som kun spekulasjoner er i beste fall naivt, det man allerede visste er det nærmeste en bekreftelse man kommer uten at Sony staver det for deg, slik de nå har gjort (og som du åpenbart hadde behov for).

Med dette i bakhodet var det absolutt INGENTING som tilsa at du utelukkende siktet til en lanseringsdato, for har man fulgt med var det absolutt ingenting overraskende ved den.

Nevnte avtalen med AMD sier også noe om hvor kraftige disse maskinene vil være, noe folk flest ville ansett som "kjøtt på beinet".

(Innlegget ble redigert 08.10.19 22:30)

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13712
09.10.19 06:50

Damer, damer... Slapp av litt.

Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 18151
09.10.19 06:52

Fabelaktige nyheter.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 17410
09.10.19 18:42

Kanskje vi endelig kan få stabilt 60fps på alle konsoll spill også..

Klikk for å gå tilbake til toppen