Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Outer Worlds

NYTT TEMA
Lezah
LezahInnlegg: 63685
24.10.19 12:18

Noen som er gira? Er vel samme folkene som mekket FO Las Vegas, og open world RPG som forventet. Virker gjenkjennelig, for å si det sånn. Ikke at det er noe galt med det, nå som Bethesda har gått amok.

mjordan23
mjordan23Innlegg: 18640
24.10.19 12:22

Jau, ble det igjen etter anmeldelsene poppet inn. Da litt av lasset egentlig, mest siden spillet i større og større grad så så visuelt sjabby ut. Outer Worlds er ikke en åpen verden, men heller hub-basert. 

Lezah
LezahInnlegg: 63685
24.10.19 13:03

Ja, jeg oppdaget litt sent at det ikke er én stor verden. Det er litt nedtur, liker så store og sammenhengede verdener som mulig.

Men uansett, hvis det er litt som old school FO er det i seg selv verdt en titt.

mjordan23
mjordan23Innlegg: 18640
24.10.19 14:10
Lezah: Men uansett, hvis det er litt som old school FO er det i seg selv verdt en titt.

Hvis man liker FO New Vegas (med en liten dæsj Bioshock), så er nok dette helt klart verdt å prøve ut. 

Foretrekker normalt sett også en åpen verden, men spill som Deus Ex og Tomb Raider har jo vist at hubber også fungerer ganske så bra. 

(Innlegget ble redigert 24.10.19 14:10)

freemasun
freemasunInnlegg: 4328
07.01.20 14:32
mjordan23: Hvis man liker FO New Vegas (med en liten dæsj Bioshock), så er nok dette helt klart verdt å prøve ut.

(F:NV + Bioshock)(Destiny + Borderlands) = The Outer Worlds.

Det er lenge siden jeg har hatt det SÅ gøy med et nytt spill. "Hubs" gjør meg ingenting, litt som i The Witcher, men mer ofte enn alle navn over, så føles dette som et offline Destiny, fordi det klør noe helt fantastisk akkurat på den kløen. Hubs, tre-mann "fireteam", et knippe fiender, en verden i oppløsning. Men utallige timer med Destiny uten noe "space-hub" gjør TOWs The Unreliable til en forfriskende løsning. DU har riktignok ingen "Super-ability", men du har en bullett-time-løsning som re-generer nesten kontinuerlig, og muligheter til å oppgradere også denne noe helt vederstyggelig.

Det regner ikke loot som i Borderlands, så du rekker å bli komfortabel med de du foretrekker, modde og oppgradere før du et stykke nedi veien serveres et våpen som er langt bedre by default. Og våpen-følelsen er rett og slett digg.

Janei dette liker jeg godt.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 42631
11.01.20 18:33

Greit nok spill, men alt for mye loading. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 11286
11.01.20 21:12

Jeg kom til rulleteksten i går. Ikke helt på nivå med Fallout, men likevel et morsomt spill. Som alltid med slike spill bruker jeg mye tid på å utforske alt og snakke med alle. Litt mye loading er jeg enig i, og det ble i noen perioder litt for mye reising frem og tilbake mellom planeter over en kort periode, men de gangene jeg virkelig brukte lang tid på en planet, bare gikk meg bort og glemte alt av oppdrag, storkoste jeg meg. 

Jeg kan legge til at jeg ble meget fornøyd med slutten jeg fikk. 

(Innlegget ble redigert 11.01.20 21:13)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg