Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PS 4 slim med 500gb- et godt kjøp?

NYTT TEMA
FringeGirl
FringeGirlInnlegg: 1852
20.12.19 21:06

Etter å ha lenge gått uten en spillkonsoll (min eksmann hadde både flere Xbox og Playstation som jeg også spilte på, mine spill har jeg fortsatt) så har jeg igjen lyst på en (hadde selv Atari og Sega som barn) PS 4. 
Et par spm til dere som kan dette:

1) kan jeg spille eldre spill som ble spilt på PS1 og PS3?

2) holder 500gb? Jeg har de spillene jeg liker, jeg er ikke på tyngre FPS spill som krever mye grafikk, men jeg liker godt spill som har grafikk som Final Fantasy spillene (ikke fra 7 og nedover såklart). Men hvor mange spill holder 500 GB til sånn ca før en må slette for å få plass feks? Hva skal jeg med 1 TB?

Justice 96
Justice 96Innlegg: 45419
21.12.19 14:19

1. Du kan ikke spille fysiske PS1 og PS3 spill på PS4. Enkelte er mulig å kjøpe digitalt, that's it.

2. 500 GB er lite for min del. Jeg har pr i dag 7 TB med lagringsplass. Fordelt på en intern og en ekstern HD. 

Bare for å ta noen eksempler mtp størrelse på spill. 

The Division 2 - 99 GB

FIFA 20 - 50 GB

The Witcher 3 - 68 GB

Call of Duty - Modern Warfare - 112 GB

Assassins Creed Odyssey - 71 GB

Red Dead Redemption 2 - 104 GB

(Innlegget ble redigert 21.12.19 14:22)

freemasun
freemasunInnlegg: 4330
21.12.19 14:51
FringeGirl: 1) kan jeg spille eldre spill som ble spilt på PS1 og PS3?

Abonnerer du på PlayStation Now, som er deres "spill-strømme-tjeneste", så får du tilgang til en grei dose med spill fra PS1-PS4-æraene. Men PS4en kan ikke lese av de fysiske spillene fra PS1-PS3, hvis du sitter med de for hånd.

Med 500GB har du plass til 3-4 store spill installert samtidig - og antageligvis en drøss med indie-titler, som, hvis du spiller ferdig spillene dine før du hopper over på nye, burde holde i massevis.

FringeGirl
FringeGirlInnlegg: 1852
21.12.19 15:33

«Med 500GB har du plass til 3-4 store spill installert samtidig - og antageligvis en drøss med indie-titler, som, hvis du spiller ferdig spillene dine før du hopper over på nye, burde holde i massevis.»

Takk for svarene, tipper det vil holde ja. Stort sett har jeg kun holdt på med et spill om gangen, feks et final fantasy spill og gjort meg ferdig med det. Synd med gamle spill, jeg elsker LittleBigPlanet spillene, men ser at det er jo kommet et for PS4 så da får vel det holde.

JaffaKree
JaffaKreeInnlegg: 8
30.12.19 20:08

Skal kanskje nevne at om 500GB skulle vise seg å være i det minste laget, så kan du alltids utvide lagringskapasiteten med en ekstern harddisk. Min PS4 har en permanent tilkoblet disk på 3TB og jeg trenger aldri tenke på å slette spill.

FabrizioMiccoli
FabrizioMiccoliInnlegg: 11297
30.12.19 22:18

Eller ikke ha alle spill innstallert på en gang. 500 GB er irriterende lite, men ikke noe som noen gang vil nekte deg å spille det du vil spille.

(Innlegget ble redigert 30.12.19 22:19)

Klikk for å gå tilbake til toppen