Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Assassin's Creed - Valhalla

NYTT TEMA
GrevMcJern

GrevMcJern
30.04.20 12:43

AC 2020 har blitt avduket, og ser ut som vi tar en tur til vikingtiden og Skandinavia / de Britiske øyer denne gang. Veldig interessant setting i mine øyne.

Vi får en offisiell trailer i dag som skal komme her.

LaGoeba

LaGoeba
30.04.20 19:26

Synes traileren er phet.

Ser at det kommer mye kritikk allerede, sjokkerende nok. Gleder meg mye personlig, har kost meg mye med Odyssey.

mjordan23

mjordan23
30.04.20 20:50
GrevMcJern: AC 2020 har blitt avduket, og ser ut som vi tar en tur til vikingtiden og Skandinavia / de Britiske øyer denne gang. Veldig interessant setting i mine øyne.

Gleder meg til det ja. 

Håper det blir bedre enn Odyssey, som jeg aldri helt ble fanget av. Litt på grunn av at det føltes litt som en mindre interessant versjon av Origins, som jeg likte svært godt, og litt på grunn av dårlige animasjoner rett og slett. Tror dette blir å føles mer friskt og nytt på grunn av settingen. Tror de treffer ganske bra med vikingtiden. 

(Innlegget ble redigert 30.04.20 20:51)

Antiteist

Antiteist
06.05.20 19:37

Dette blir et kult spill å teste på PS5 når det kommer siden spill og konsoll nærmet blir sluppet samtidig senere i år. Det er også neste litt poetisk siden mitt aller første spill til PS4 var nettopp AC: Black Flags.

Noe av det kjedeligste med de nye AC spillene er den eviglange loadingen, så det skal bli kult å se hvordan de har forbedret dette.

LaGoeba

LaGoeba
06.05.20 21:58
Antiteist: så det skal bli kult å se hvordan de har forbedret dette.

Om*

Antiteist

Antiteist
07.05.20 15:29
LaGoeba: Om*

Med tanke på at hele neste generasjon reklamerer primært om SSD, korte lastetider og hurtighet så blir jeg overrasket om et av de første AAA-spillene til konsollen ikke vil utnytte det. 

LaGoeba

LaGoeba
12.05.20 11:20

En av de nye tingene man får i AC: Valhalla er rap battles - Eller flyting.

Antiteist

Antiteist
16.05.20 18:08

Ser også ut som at det vil bli like mytologisk som Odysseus. Greit nok at dette er Isu i forkledning som mytologiske guder, men vi har aldri tidligere sett noen fra det norrønske panteonet så det blir interessant å se hvilken rolle de vil ha for historien. Vi så jo hva som mest sannsynlig var Odin i filmklippet, og i stedet for en ørn vil vi denne gangen få ravn som mest sannsynelig representerer Hugin eller Munin. 

holdthedoor

holdthedoor
27.06.20 22:20

Satser på mellom bakkar og berg som sluttmelodi

RamsherE

RamsherE
06.08.20 22:47

Hvis de kan få til mye av det samme i Valhalla som de fikk til i Odyssey, men i litt mindre skala så tror jeg at det kan bli midt i blinken for meg. Har en god del timer i Odyssey, men det ble bare for stort for meg til slutt.

jonas

jonas
03.11.20 16:04

Kun ei uke igjen til spillet kommer nå. Er det lov å håpe bittelitt på ny corona-nedstenging av landet?

Gringorilla

Gringorilla
05.11.20 09:21
jonas: Er det lov å håpe bittelitt på ny corona-nedstenging av landet?

Absolutt ikke! Da må jeg være hjemme med kidsa og får ikke spilt uansett!

(Innlegget ble redigert 05.11.20 09:21)

MrRudi23

MrRudi23
09.11.20 10:50

Kommer vel anmeldelser i dag. Har trua :D

MrRudi23

MrRudi23
09.11.20 13:52

9 av 10 Gamereactor

8 av 10 ign og gamespot

84 på metacritic

mjordan23

mjordan23
15.11.20 17:51

Kommet meg litt igang med ett par timer spilling. 

Må si at jeg liker det ganske godt, mye bedre enn Odyssey er førsteinntrykket. 

hedning_9

hedning_9
16.11.20 18:35

Endelig får jeg spilt igjen. Har stått fast pga en bug som gjorde at ikke oppdraget "A seer`s solace" åpnet seg,men nå har visst Ubisoft fikset det. Jammen på tide. Jeg har stått fast siden onsdag,men ser feilen ble rapportert på et Ubisoftforum den 7 November. 

https://discussions.ubisoft.com/topic/76806/resolved-cannot-proceed-with-quest-a-seer-s-solace-post-here?lang=en-US&sort=newest_to_oldest

SimoneInzaghi

SimoneInzaghi
17.11.20 11:47

Artig spill, men ødelegges noe av mange bugs og elendige skuespillere.

JCDenton

JCDenton
23.12.20 08:52

SPOILERS AHEAD :

Har fullført oppdagene med ho danske viking høvdingen og oppdraget med å erstatte kongen av Mercia som du gjør sammen med Ubbe og Ivarr og Siggurd og skal til Lunden. Problemet at det området er power 90 og jeg er bare ca power 60. Har gjort de sidequesta i hovedleieren. Hvordan finner jeg flere sideoppdrag/ får levla opp så jeg kan ta fatt på neste hovedoppdrag?

JCDenton

JCDenton
23.12.20 08:55
SimoneInzaghi: elendige skuespillere

Hvis du spiller som feminin Eivor så hjelper det å bytte til maskulin Eivor. Han er en bedre skuespiller..

Kongemannen

Kongemannen
23.12.20 09:00

Fantastisk spill, Disse Anglo Sakserne gir virkelig motstand. Litt merkelig overgang når en gikk fra Noreg itl England.  

GrevMcJern

GrevMcJern
23.12.20 12:49
JCDenton: skal til Lunden. Problemet at det området er power 90 og jeg er bare ca power 60. Har gjort de sidequesta i hovedleieren. Hvordan finner jeg flere sideoppdrag/ får levla opp så jeg kan ta fatt på neste hovedoppdrag?

Jeg ventet litt med å gjøre det i Lunden og tok en god del av de mystery/wealth/artifacts i Grantebridgeshire og Ledecestershire først. Ende vel opp i rundt level 100 da.

Nå kan man gå til plasser med høyere power-ranking enn seg selv, men noen av fiendene kan være vriene å hamle opp med.

(Innlegget ble redigert 23.12.20 12:58)

Bongis

Bongis
03.01.21 11:12

Jeg har såvidt kommet igang med dette. Men jeg ser på youtube at mange har fått tak i en søkefunksjon på wealth. De får opp en blå skjerm. Hvordan får man den? Er den på skill treet?

hfiego

hfiego
08.01.21 16:34
Bongis: Jeg har såvidt kommet igang med dette

Hvordan går det?
Jeg vurderer å prøve dette spillet selv. Anbefaler du det?

Bongis

Bongis
08.01.21 18:27
hfiego: Hvordan går det?
Jeg vurderer å prøve dette spillet selv. Anbefaler du det?

Definitivt. Jeg likte veldig godt både origins og odyssey, men jeg tror jeg liker Valhalla best av alle disse 3. Det er svært lite i dette spillet jeg ikke synes er gøy, og det aller meste er utrolig kjekt. Historien har overrasket meg positivt, og jeg gleder meg til å se fortsettelsen. Jeg er 30 timer inn i spillet. 

jonas

jonas
08.01.21 18:34

Har spilt ganske mye i jula. Liker veldig godt friheten i spillet. Spillverdenen er jo enormt svær, og du har i bunn og grunn frihet til å gå hvor du vil når du vil. Alltid ting å utforske, oppdage og bare kose seg med.

Største problemet mitt nå er at jeg i går havnet i en bosskamp som er aaaaltfor vanskelig for meg. Prøvde 20 ganger i går, hadde ikke sjans. Og spillet autosavet når kampen startet så har ikke mulighet til å droppe den heller. Skjiteri.

mjordan23

mjordan23
08.01.21 20:04
jonas: Største problemet mitt nå er at jeg i går havnet i en bosskamp som er aaaaltfor vanskelig for meg. Prøvde 20 ganger i går, hadde ikke sjans. Og spillet autosavet når kampen startet så har ikke mulighet til å droppe den heller. Skjiteri.

Litt voldsom forskjell på noen av de bossene man støter på tidlig ja, man er voldsomt underlevelet i forhold til mange av de og jeg bare avventer oppgradering før jeg prøver meg på de....

Bongis

Bongis
08.01.21 20:11
Bongis: Men jeg ser på youtube at mange har fått tak i en søkefunksjon på wealth. De får opp en blå skjerm. Hvordan får man den? Er den på skill treet?

Jeg fant forøvrig ut av denne. Jeg trykket på alle knapper, men jeg prøvde ikke å holde inne R3 :p 

jonas

jonas
08.01.21 20:15
mjordan23: Litt voldsom forskjell på noen av de bossene man støter på tidlig ja,

Jeg er på ca 100 power, føler jeg har kommet langt. Området jeg er på var anbefalt på 90 power. Problemet er også at det var ingen forvarsel om bosskampen, den dukket opp midt i historien.

Menmen. Skal prøve å respecce Eivor, sette alle skill pointsene på kampmodus og håpe det hjelper.

hedning_9

hedning_9
10.01.21 18:58

Ble ferdig med mainstory nå,og jeg tror ikke jeg gidder å gjøre mer. Dette spillet har hatt,og har fortsatt så mange bugs. Et av de aller siste oppdragene ville ikke starte,eller komme opp på kartet,slik det "a seer solace",eller hva det oppdraget i starten som ikke startet opp het. Etter noen googlesøk fant jeg ut at hvis man reiste til Norge,og så tilbake til England skulle det ordne seg,og det stemte. Men det skal vel ikke være nødvendig å måtte google seg forbi bugs. En av de cursed symbolsgreiene var umulig å gjøre da spillet frøs hver gang jeg kom i nærheten av det. Hver dag jeg har spilt har spillet klikket minst en gang,og stoppet opp,og kommet med en feilkode på skjermen,og man må starte spillet om igjen etter å ha fått spørsmål om man vil rapportere problemet. Ikke en eneste dag uten den feilen. Veldig irriterende.

(Innlegget ble redigert 10.01.21 18:59)

CrazyBrunost

CrazyBrunost
10.01.21 20:21

Noen tips til en som aldri har spilt AC før? Skal starte på spillet neste helg, gleder meg som en unge til jobbuka er over!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg