Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

"ShareGame" funksjon på PS5?

NYTT TEMA
LSP-4445

LSP-4445
12.12.20 15:26

Hørte noen prate om dette i forbindelse med PS5 kjøp. (mulig på PS4 også men lettere på nye PS5 vissnok)
Har hørt om Shareplay men hva er egentlig dette....betyr det at hvis feks en venn har kjøpt "Demon Souls" på PS5 og jeg vil teste spillet hjemme hos meg på min egen konsoll så er dette mulig?
Hvis ja så må det jo være noen store negative sider ellers så vil jo Sony tape mye penger på tapt spill salg?
Please forklar en noob fordeler/ulemper ved dette?

(Innlegget ble redigert 12.12.20 15:29)

Gringorilla

Gringorilla
12.12.20 20:02

Shareplay krever at man er i party chat med hverandre. Da kan alle som er i partyet streame video av det som skjer på skjermen deres. Han kan også "gi kontrollen" til en av de andre i partyet. Da kan de styre spillet på skjermen. Men spillet streames altså fra spillets eier. Noen spill kan bruke denne funksjonen til å spille "lokal" multiplayer over nettet.

Håper dette var oppklarende. 

LSP-4445

LSP-4445
13.12.20 15:54
Gringorilla: Shareplay krever at man er i party chat med hverandre. Da kan alle som er i partyet streame video av det som skjer på skjermen deres. Han kan også "gi kontrollen" til en av de andre i partyet. Da kan de styre spillet på skjermen. Men spillet streames altså fra spillets eier. Noen spill kan bruke denne funksjonen til å spille "lokal" multiplayer over nettet. Håper dette var oppklarende.

Prater om Sharegame...ikke Shareplay men ser at innlegget mitt kan være forvirrende selv om det sies Sharegame i overskriften.

Gringorilla

Gringorilla
14.12.20 17:05
LSP-4445: Sharegame

Du bare nevnte shareplay i innlegget ditt, så føler ikke det er rart jeg misforstod akkurat.

Edit: Gah, hele resten av innlegget mitt forsvant av en eller annen grunn. Får prøve å forklare igjen...

Det er ikke noe som heter sharegame, men man kaller det game sharing. Jeg vil ikke anbefale å gjøre det, da det kan oppstå mye problemer. Men her er fremgangsmåten på PS4:

Logg in på en kompis sin PS4 og velg at den skal være primary console for din konto. Så logger du inn på din egen og kjøper spill. Spillene kan så spilles på kompisen sin maskin uavhengig av bruker, mens på din maskin kan de samme spillene spilles så lenge du er logget inn. På PS5 er det, såvidt jeg har skjønt, vanskeligere, ved at man kun kan spille spillene ved å være logget inn. På PS3 holdt det at kontoen var registrert på maskina og man kunne ha opptil 5 maskiner. Sony sier offisielt at det ikke er lov med game sharing. 

(Innlegget ble redigert 14.12.20 17:11)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg