Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gratis spill...PSN+ og Live Gold?

NYTT TEMA
LSP-4445

LSP-4445
30.12.20 17:03

Så nettopp hva som er `gratis` spill for Xbox Live i januar og det var nok en gang en skuffelse for meg.En del år tilbake så var Live klart best men i de siste åra har PSN vært MYE bedre.....synes jeg da.

Noen som vet hva `gratis` spilla til PSN for januar er?

(edit: for xbox disse 2 + 2 360 spill)

Little Nightmares 

Dead Rising

(Innlegget ble redigert 30.12.20 17:09)

LSP-4445

LSP-4445
30.12.20 19:08

Ser ut som ManEater,Shadow Of The Tomb Raider og GreedFall er titlene for januar.

Gringorilla

Gringorilla
30.12.20 19:14
LSP-4445: klart

Sorry, men Live har aldri vært klart best. Den perioden hvor folk skrøt av Live så ga de ut spill som kom ut måneder og år tidligere på PS+ (er bare å Google listene så ser du det). Men folk ser seg blinde på AAA-spill og tror det er det som betyr noe. I denne perioden hadde PS+ gått mer og mer over til splitter nye indie-spill. Og spør du meg er det mye bedre med gode og nye indie-spill enn et 2 år gammelt AAA-spill som alle har spilt fra før. 

Nesten samtlige av spillene gitt ut på PS+ har hatt gode scores, og minst 1 av de hver måned har hatt 80 eller bedre på Metacritic.

Men anyway, i januar et det Maneater, Shadow of the Tomb Raider og Greedfall som er gratis. Førstnevnte er PS5-versjonen. Så da har vi 2 stk AA- OG 1 AAA-spill, som er henholdsvis 1, 2, og 1 år gamle. Så på grunn av sutringen over at det var for få AAA-spill så ender vi opp med relativt gamle spill i stedet. Personlig er jeg glad for å se Greedfall, da det trenger litt omtale, men de andre to kunne jeg fint hoppet over.

Med det sagt er jo Little Nightmares et fantastisk spill. Men det er gammelt OG indie, og har selvfølgelig allerede vært gratis på PS+ for et års tid siden. 

LSP-4445

LSP-4445
31.12.20 09:17
Gringorilla: Sorry, men Live har aldri vært klart best. Den perioden hvor folk skrøt av Live så ga de ut spill som kom ut måneder og år tidligere på PS+ (er bare å Google listene så ser du det). Men folk ser seg blinde på AAA-spill og tror det er det som betyr noe. I denne perioden hadde PS+ gått mer og mer over til splitter nye indie-spill. Og spør du meg er det mye bedre med gode og nye indie-spill enn et 2 år gammelt AAA-spill som alle har spilt fra før

Vi er bare uenige her og det er helt ok.Jeg har ingen interesse av indie spill og har prøvd mange....det blir bare med en test før de slettes.

Ribba

Ribba
31.12.20 17:14
LSP-4445: Vi er bare uenige her og det er helt ok.Jeg har ingen interesse av indie spill og har prøvd mange....det blir bare med en test før de slettes.

Nå presenterte du jo det som at det var en objektiv sannhet at Live var best, og da skjønner jeg godt at Gringorilla påpektet at det ikke var tilfellet.

Så at du senere framstiller det som at det er en subjektiv vurdering, så er jo det bra, men synes du burde ha påpekt det i ditt opprinnelige innlegg.

Det sagt, det er jo fortsatt mye mellom AAA-spill og indiespill. Det er mange fantastiske spill som kommer fra små- og mellomstore utviklere som har kanskje mer spesialiserte utgivere. Jeg tror jeg bruker mer at tiden min på slike typer spill enn både AAA- og indiespill.

(Innlegget ble redigert 31.12.20 17:14)

LSP-4445

LSP-4445
01.01.21 11:35
Ribba: Nå presenterte du jo det som at det var en objektiv sannhet at Live var best, og da skjønner jeg godt at Gringorilla påpektet at det ikke var tilfellet. Så at du senere framstiller det som at det er en subjektiv vurdering, så er jo det bra, men synes du burde ha påpekt det i ditt opprinnelige innlegg.

Tja jeg skrev i første post: "En del år tilbake så var Live klart best men i de siste åra har PSN vært MYE bedre.....synes jeg da"
Vil påstå at siste del sier at det var MIN mening...artikkel ble redigert noen minutter etter første post men det var ikke den delen som ble redigert.

Ribba

Ribba
01.01.21 21:53
LSP-4445: Vil påstå at siste del sier at det var MIN mening...artikkel ble redigert noen minutter etter første post men det var ikke den delen som ble redigert.

Når jeg leser innlegget ditt, så tolker jeg ikke det slik du framstiller det nå. Jeg tolker det slik at kun siste delen av den setningen er din mening, men første delen av setningen framstilles som et faktum.

Uansett, dette er nå en bagatell. For det har jo kommet klart fram i etterkant hva du egentlig mente, at dette var en 100% subjektiv mening, mens alt jeg ville fram til var at jeg forsto hvorfor Gringorilla kom med en tilbakemelding slik han gjorde. 

Da er det mye mer interessant å diskutere trippel AAA-titler kontra indiespill og liknende.

Gringorilla

Gringorilla
02.01.21 14:44
LSP-4445: uenige

Joda, helt ok å være uenig. Men av nysgjerrighet, hvilke måneder/spill mener du Live var bedre? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg