Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Last of Us Part 3?

NYTT TEMA
hfiego

hfiego
28.04.21 11:55

Neil Druckman har skrevet et utkast til oppfølger.
Men for øyeblikket så har de ikke planer om gjøre noe videre med dette. 

Disse spillene er krevende å lage.

Hele artikkelen er bedre å lese på engelsk, her

mjordan23

mjordan23
29.04.21 08:59

Håper det blir noe av TLOU3 etterhvert. Er jo en serie som setter standarder.

Lezah

Lezah
29.04.21 09:09

Sjeldent jeg er veldig enig med han her, men om TLOU2 tror jeg jeg nikket på meg whiplash.

LSP-4445

LSP-4445
29.04.21 09:19

Akkurat nå vil jeg ha en optimalisert ps5 versjon av TLOU2....trenger ikke være noe mere en 60fps oppgradering for min del.

hedning_9

hedning_9
29.04.21 16:55

Kommer det enda et TLOU så kjøper jeg det.

Machine_Head

Machine_Head
30.04.21 07:36

The Last of Us Part II var et helt fantastisk spill, et av de beste jeg har spilt noensinne. Jeg kan skjønne at historien ikke falt i smak for alle, men personlig vendte jeg om til å være ytterst fengslet av den selv om jeg hatet å spille som Abby først. 

Og hvis man ikke bare fokuserer på historien (igjen, skjønner at det ble vanskelig å svelge for noen) så er jo gameplayet ubestridelig helt vidunderlig, ikke sant? Et spill til for å gjøre det til en trilogi hadde vært helt fuckings nydelig! 

mjordan23

mjordan23
30.04.21 09:18
Machine_Head: The Last of Us Part II var et helt fantastisk spill, et av de beste jeg har spilt noensinne. Jeg kan skjønne at historien ikke falt i smak for alle, men personlig vendte jeg om til å være ytterst fengslet av den selv om jeg hatet å spille som Abby først. 
Og hvis man ikke bare fokuserer på historien (igjen, skjønner at det ble vanskelig å svelge for noen) så er jo gameplayet ubestridelig helt vidunderlig, ikke sant? Et spill til for å gjøre det til en trilogi hadde vært helt fuckings nydelig!

TLOU2 er ekstremt bra på mange områder syns jeg. Grafikk, gameplay, animasjoner, mellomsekvenser og mer er en vanvittig kvalitet over. Langt utenpå hva mange spill er i nærheten av på flere av de momentene. 

Syns også Naughty Dog skal ha ekstra skryt for å gi oss historien fra to perspektiver. Det gir jo litt mer dybde som innsikt fra begge sidene og illustrerer ganske greit at alt ikke er svart/hvitt. 

Lezah

Lezah
30.04.21 09:27
mjordan23: Syns også Naughty Dog skal ha ekstra skryt for å gi oss historien fra to perspektiver. Det gir jo litt mer dybde som innsikt fra begge sidene og illustrerer ganske greit at alt ikke er svart/hvitt.

Syns det er forsøket på dette som blir så feil; hvor mange folk dreper man ikke nærmest uprovosert mens han grynter "fucker!" til det uoppmerksomme offeret som kanskje bare er så uheldig å stå i nærheten av en tomflaske man gjerne vil ha? Eller han fyren som står med ryggen til flere hundre meter unna med ryggen til som man vil drepe for å se hva har på seg av loot? Så skal man få moralske kvaler vedrørende ett individ som faktisk har gjort deg noe? Nei takk. Konstruert Midt oppi den masseslakten man bedriver resten av spillet føles det veeeldig påtatt.

Spillmekanikkene er glimrende, grafikken og lyden flott. Jeg kan også godta at det i fremtiden kun fins to hvite, heterofile menn og gruer meg alt, men for meg  er Joel såpass viktig i det som gjorde det første spillet unikt at et flashback her og der ikke er nok til å gjøre oppfølgeren i nærheten av like dypt.

Northridge

Northridge
30.04.21 16:56
Lezah: Syns det er forsøket på dette som blir så feil; hvor mange folk dreper man ikke nærmest uprovosert mens han grynter "fucker!" til det uoppmerksomme offeret som kanskje bare er så uheldig å stå i nærheten av en tomflaske man gjerne vil ha? Eller han fyren som står med ryggen til flere hundre meter unna med ryggen til som man vil drepe for å se hva har på seg av loot? Så skal man få moralske kvaler vedrørende ett individ som faktisk har gjort deg noe? Nei takk. Konstruert Midt oppi den masseslakten man bedriver resten av spillet føles det veeeldig påtatt. Spillmekanikkene er glimrende, grafikken og lyden flott. Jeg kan også godta at det i fremtiden kun fins to hvite, heterofile menn og gruer meg alt, men for meg  er Joel såpass viktig i det som gjorde det første spillet unikt at et flashback her og der ikke er nok til å gjøre oppfølgeren i nærheten av like dypt.

Jeg er ganske enig i det du skriver her. Jeg synes spillet totalt sett var bra, men jeg er ikke med på hyllesten. Ville kanskje gitt det 8/10.

Har også tenkt på at spillet føles ganske konstruert. mer enn inspirert, som eneren var.

Jeg er vel kanskje en av de få som synes eneren var perfekt som standalone. Slutten på det spillet var i en helt egen klasse i mine øyne.

Knaxern

Knaxern
30.04.21 17:00

Får håpe Uncharted 5 kommer før, helst uten Bruckman.

mjordan23

mjordan23
30.04.21 18:56
Knaxern: Uncharted 5

Klarer meg fint uten mer Uncharted. Stort sett gått nedover etter nr. 2. 

(Innlegget ble redigert 30.04.21 18:57)

Knaxern

Knaxern
30.04.21 19:04
mjordan23: Klarer meg fint uten mer Uncharted. Stort sett gått nedover etter nr. 2.

Jeg synes nå 3'ern var ganske bra den også. 4'ern var ikke dårlig, men man så at Druckman ble lead co-writer i det spillet. Samme gjaldt TLOU2. Han må holdes unna disse spillene i mest mulig grad.

mjordan23

mjordan23
30.04.21 19:20
Knaxern: Jeg synes nå 3'ern var ganske bra den også. 4'ern var ikke dårlig, men man så at Druckman ble lead co-writer i det spillet. Samme gjaldt TLOU2. Han må holdes unna disse spillene i mest mulig grad.

Poenget mitt angående Uncharted er det vel neppe så mye historie igjen å fortelle så jeg ser ikke poenget i at den serien fortsetter veldig mye lengre. Litt lei av alle eksplosjonene og de konstante nestenulykkene i serien nå.

Ser gjerne at ND kommer med en helt ny IP. 

Coutinho10

Coutinho10
01.05.21 19:55
Machine_Head: så er jo gameplayet ubestridelig helt vidunderlig, ikke sant? Et spill til for å gjøre det til en trilogi hadde vært helt fuckings nydelig!

Gameplayet var uten tvil fantastisk. Men personlig er jeg en av disse som ikke likte historien. Eller historien var bra nok fram til slutten. Selve historien virket meningsløst etter at Abby fikk lov til å gå fri. Kunne i hvertfall gitt oss et valg om å kunne ha drept henne eller la henne gå også kunne de ha bestemt senere hva som blir canon. 

hfiego

hfiego
02.05.21 18:28
Coutinho10: Selve historien virket meningsløst etter at Abby fikk lov til å gå fri

Så du mener at vold/drap er løsningen? 

Synes selv hele historien, ja og slutten var fantastisk i mine øyne.

Gringorilla

Gringorilla
02.05.21 23:53
Coutinho10: meningsløst

Nå har ikke jeg spilt spillet enda, men fått med meg en god del av historien, så mulig jeg tar feil her, men er ikke hele poenget med den slutten at det skal føles meningsløst? Og at det er nettopp det man skal sitte igjen med? Altså at all volden er meningsløs og at dette bryter syklusen? Og det var vel gjerne hele poenget med å introdusere Abby? 

trøndergutten

trøndergutten
05.05.21 22:43

Jeg håper virkelig at vi får dette spillet om noen år. Jeg var skeptisk til en oppfølger til det første spillet, da jeg synes slutten var perfekt. Jeg skjønte ikke helt hvordan de skulle fortsette universet videre på en god måte. Det syntes jeg de klarte i oppfølgeren, selv om jeg vet at mange er uenig med meg i det. Dessuten legger jo slutten på spill 2 opp til at man enklere kan tenke seg et spill nr. 3. 

Men det aller viktigste for meg er at de 2 første spillene er noe av det mest underholdende jeg har spilt. Gameplayet i disse spillene er helt i toppen. 

hedning_9

hedning_9
08.05.21 19:01
Gringorilla: Nå har ikke jeg spilt spillet enda,

Gærning.

Gringorilla

Gringorilla
09.05.21 11:46
hedning_9: Gærning

Hehe. Skal spille det, men begrenset hva man får tid til i hverdagen med 2 småunger. Lettere å dra frem noe litt mer pick-up-and-play. 

LSP-4445

LSP-4445
09.05.21 12:19
Gringorilla: Hehe. Skal spille det, men begrenset hva man får tid til i hverdagen med 2 småunger. Lettere å dra frem noe litt mer pick-up-and-play.

Just do it :)

Det positive er at du har et fantastisk spill du kan kose deg med i lang tid.

Bongis

Bongis
26.05.21 12:13

Altså. Naughty dog må bli lagt ned for at nr 3 ikke dukker opp. 

2 ligger så opp til smash, at det blir umulig å ikke fullføre den.  Gleder meg enormt! Naughty dog har laget oppskriften på min type spill. Jeg elsker kombinasjonen av gameplay og cutscenes i spillene deres. Og for min egen del, så er jeg veldig glad i historiene deres. Gleder meg vilt til the last of us 3.

Bongis

Bongis
26.05.21 12:14
LSP-4445: Akkurat nå vil jeg ha en optimalisert ps5 versjon av TLOU2....trenger ikke være noe mere en 60fps oppgradering for min del.

Tok ikke mange dagene før du fikk ønske oppfylt :p

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg