Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Morrowind trådet.

NYTT TEMA
tomkrist
tomkristInnlegg: 4019
02.12.02 15:10
Masse,istedet for å irritere noen med morrowind i andre innlegg lager jeg heller denne så kan vi diskutere her,hehe. Lettere å følge med også(for min del iallefall).

Jo, du har rett. Det er forskjell hvor raskt du stiger i gradene. Men det er bra. Nå med min magiker på level 6 har jeg tatt og drept fiender lett som bare det, i forhold til da jeg var fighter og level 8. Samme fyren som jeg ikke klarte å drepe med fighter tok jeg idag overraskende med magikeren, så her er det forskjell.

Har du prøvd mark og recall funksjonene? Husker ikke om jeg kunne få det på en fighter, men det er UTROLIGE nyttige. La oss si at du har gått på en smell, vandret langt fan i vold, men så forstår du at du er litt tidlig ute. Har du brukt mark kommandoen FØR du dro ut på oppdraget, kan du bare ta en recall for å komme til utgangspunktet. Slipper å gå tilbake. Dette kan du gjøre uansett hvor du er på kartet, du vil alltid komme til der du sist brukte mark kommandoen. Nyttig!

Jeg har funnet en måte å tjene kjappe penger på, særlig nord på kartet der det er mye disease. Jeg bruker soul trap for å fange rotter i f.eks, en disease rotta gir meg ca 800 spenn. Kan også fange andre creatures, så nå begynner jeg å få endel penger som er veldig gode å ha.

T.K

HMaster
HMasterInnlegg: 1716
02.12.02 15:16
Hm, det skal jo være generelt vanskeligere å være magiker enn fighter.
Jeg er faktisk en tyv/magiker/fighter. Veldig morro. lvl15.
Hvem som selger mark/recall. Har lett en stund etter noen som selger den spellen.
Er det alteration det går på?

~~Haavard har alltid rett, nesten~~
Masse
MasseInnlegg: 1981
02.12.02 15:17
Hehe...gode ting. Det er nok litt lettere å få med seg ting når vi holder en fast tråd. Jeg er ikke helt down (yeah, baby) på alle disse spellsene og navnene..og alt dette her. Er den eneste måten man kan få tak i bra armor på å stjele? (i begynnelsen i alle fall) Alle folkene vil jo bare selge drit til meg, mens de har DE snaxye sakene liggende rundtom i butikken sin (som da jeg tilfeldigvis bare MÅ ha). Denne Orc'en min er tydeligvis ikke så god til å slosst som Nord'en. Det kan jo ha noe med at når jeg ble Nord, så gikk jeg fra Imperial Scout til Nord-Cruisader da...og så går jeg fra Nord-Cruisader til Orc (egendefinert class).
02.12.02 15:23
Hmaster: Det kommer litt annpå hvordan du utvikler karakteren din når det gjelder hvor vanskelig det var. Jeg må si jeg slet FRYKTELIG de 1-3 første levlene. Daua jo som bare det bare jeg fikk en liten knock mot meg. Så jeg vurderte sterkt å gå tilbake til fighter/tyv, men så fant jeg jo endel kule ting med magikeren også. Mark og recall får du kjøpt hos noen som selger spells. Mener jeg kjøpte det hos guild of magic i Balmora.

Dersom du med karakteren din f.eks varierer med magi og sverd, vil karakteren etterhvert bli bedre i disse egenskapene, så nå er jeg knall i magi og jeg kan også forsvare meg med short blades, siden jeg har bygt karakteren på disse. Bruker magi som første våpen og sverd på ting som jeg tror ikke er "verdt" å sløse bort på magi. Siden jeg også har fått "mye" juling, har jeg også utviklet gode armor skills, jeg tåler mere nå enn før. Alt slikt spiller inn,hehe.

T.K

Meitran
MeitranInnlegg: 7885
02.12.02 15:33
Har begynnt og spille jeg også nå, synes det er kult. Men enkelte ting er kanskje en smule overdrevet.

eks:

Jeg gikk i huset til en eller fyr og så meg om. Jeg gikk rundt og leste noen bøker som lå på gulvet og var litt uheldig og trykkte på en gammel gitar som lå like ved. Da ble vakta og huseieren helt vill og slakta meg tvert, liten antydning til _farlig_ høyt temperament der ja :o)

En annen ting med spillet er at det blir veldig mye gåing frem og tilbake, litt vanskelig siden jeg ikke kjenner kartet helt ennå. Er det noen som kan gi meg tips så jeg kan skaffe penger på en enkel måte?
Masse
02.12.02 15:39
Om du reiser sydover, helt til å begynne med, så kommer du til en by med et navn som begynner på E (husker aldri bynavn). Der er det en fiskebåt med en kiste som inneholder 200 geltos. De kan du bare ta..hehe..det gjorde jeg i alle fall. Dette er jo ikke så mye penger da, men det er litt.
02.12.02 15:44
Skal teste det, blir jeg ikke slakta av vaktene da de tåler ikke mye akkurat. Vet du noen plasser man kan finne utstyr uten at fiendene er alt for vanskelige da?
Masse
02.12.02 15:46
Det er ingen som ser at du tar pengene. I Caldera er det noen kasser inne i tårnene...der ligger det snaxye saker for en nybegynner. Men man må ikke komme i kluss med vaktene..da tar de alt fra deg (eller dreper deg da..).
Meitran
02.12.02 15:51
Det skal testes, har et annet spørsmål også jeg. I al ruhn (noe sånt) ble jeg medlem i en gruppe av noe slag (de kalte seg beskytterne av Morrowind). Hvilke fordeler er det egentlig i dette, får jo ikke rustning eller noen ting som de andre vaktene har.
Masse
02.12.02 15:53
Det vet desverre ikke jeg. Al Ruhn...er det der med de rare husene? Og en stor sopp hvor det er butikker og sånt?
Meitran
02.12.02 15:56
Jepp det er et digert sopplignede hus ja, der inne kan du bli medlem i vaktstyrken. Disse minene som folk har snakket om, er det eggmines eller er det noen andre miner.
Masse
02.12.02 16:01
Nesj....jeg bare trasker på vei til en by...så ser jeg en mine, så hopper jeg inn der og forsyner meg med hva det nå enn skal være. Må jo som oftest banke en del folk da..men men..
Meitran
02.12.02 16:04
Må vel vente litt jeg da, sliter med rotter og fuglebeist ennå :o)
HMaster
02.12.02 16:12
For dere som nettopp har startet så ligger det et bra sverd på toppen av en hylle nord vest eller øst i balmora. I et av de vaktårnene. Tror det var det tårnet like ved han main quest fyren.

Masse
02.12.02 16:14
Står det ikke vakter der da?
tomkrist
02.12.02 16:16

>Jeg gikk i huset til en eller fyr og så meg om. Jeg gikk rundt og leste noen bøker >som lå på gulvet og var litt uheldig og trykkte på en gammel gitar som lå like ved. >Da ble vakta og huseieren helt vill og slakta meg tvert, liten antydning til _farlig_ >høyt temperament der ja :o)

Om noen kom hjem til meg mens jeg satte i stua, og stjal gitaren, ville jeg nok også blitt forbanna! hehehe. kanskje ikke drept han, men iallefall banka han kraftig opp.

Mye gåing i starten ja, men så finnes det spells som gjør at du f.eks kan hoppe gedigent langt, du kan også fly ved å be ved et alter i Viveec, og som tidligere nevn, mark og remark kommandoen gjør reisene lett.

Men husk, det er jo ved "all gåing" at du også bygger opp karakteren, så jeg går gjerne til ett sted, enn å "fly" eller "hoppe", fordi jeg vil bygge opp karakteren skikkelig,hehe.

T.K

Masse
02.12.02 16:19
Jeg hopper hele tiden jeg...asså..jeg HOPPER. Da går jeg opp i skills hele veien..jehu.
HMaster
02.12.02 16:22
har 68 eller no i acrobatics

Masse
02.12.02 16:44
og du hopper hele tiden?
tomkrist
02.12.02 16:54
Snakker om hopping på 1000 meter,du flyr LANGT...hehe....Problemet mitt er at når jeg detter ned omkommer jeg om jeg ikke har fult health.

Problemet er å hoppe rett. Noen ganger havner jeg helt galt i forhold til retninga, så her gjelder det å time det riktig.

En annen ting med gåinga, jeg fikk ett spell som gjør at jeg løper dobbelt så fort i 90 sekunder. Kjekt å ha den også da jeg løper ifra de fleste,hehe:)

hint: leste i en strategy guide at du får mere ved å svømme enn å gå.

Enn annen ting, noen spells, som f.eks frost,husker ikke eksakt hva det het, iallefall så fikk jeg 2 fugler som angrep meg samtidig, og da oppdaget jeg at jeg traff begge da jeg kasta denne frost saken, altså begge ble skadet....begge dau på 2 treff :)

T.K
HMaster
02.12.02 20:02
Har en spell som heter kastebrann som har samme effekten på dyr.
Boots of blinding speed gjør at du løper mer enn dobbelt så fort, constant effect. Eneste minus er at det er 100% blindetd samtidig :-(

Scipio
ScipioInnlegg: 383
02.12.02 21:18
Meitran skrev:
Har begynnt og spille jeg også nå, synes det er kult. Men enkelte ting er kanskje en smule overdrevet.

eks:

Jeg gikk i huset til en eller fyr og så meg om. Jeg gikk rundt og leste noen bøker som lå på gulvet og var litt uheldig og trykkte på en gammel gitar som lå like ved. Da ble vakta og huseieren helt vill og slakta meg tvert, liten antydning til _farlig_ høyt temperament der ja :o)

Hoho.Detta var morsomt.Tenker at Kenneth Sivertsen hadde fått litt høgt blodtrykk om du hadde pilla på gitaren hans.Fyfy.
HMaster
02.12.02 22:43
Tenk om du bare skal plukke den opp for å se mer nøye på den da. Det vet de ikke noe om før de dreper deg.

Nonorium
NonoriumInnlegg: 2243
03.12.02 00:12
Hvor er bitter coast-sumpen i forhold til bitter coast-gjørmebadene?
Trenger å finne de soppene for å bli med i mage's guild
Meitran
03.12.02 08:03
HMaster skrev:
For dere som nettopp har startet så ligger det et bra sverd på toppen av en hylle nord vest eller øst i balmora. I et av de vaktårnene. Tror det var det tårnet like ved han main quest fyren.

Er det longsword og er det vakter som ser jeg tar det?
Masse
03.12.02 09:12
"Nonorium skrev:
Hvor er bitter coast-sumpen i forhold til bitter coast-gjørmebadene?
Trenger å finne de soppene for å bli med i mage's guild"

Jeg har gjort det questet...og jeg har rett og slett ikke peiling på hvor det er..hehe..jeg bare trasket rundt, så fant jeg de plutselig. Kanskje om du går i nærheten av den byen du begynner i (husker ikke navnet).

Hint: ikke vær med i thiefs guild og fighters guild samtidig. De slosst mot hverandre, og da får man ikke gjort alle questene...noe jeg fant ut i går.
03.12.02 09:23
Meitran skrev:
Er det longsword og er det vakter som ser jeg tar det?

Vakten som står der ser det ikke..hehe..jeg testet i går.
Meitran
03.12.02 09:28
Da vet jeg om en fighter som skal en tur dit ja, er det bra eller? Hvor mye damage osv?
Masse
03.12.02 09:35
Bra for en nybegynner....men jeg husker ikke specs'ene.
03.12.02 09:47
Er det umulig å melde seg ut av guilds? (jeg mener jeg har hørt det)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester