Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny Rocky-bok?

NYTT TEMA
franzsigel
franzsigelInnlegg: 15043
24.08.06 11:05
Noen som har peiling på om det snart er en ny norsk Rocky-bok på vei?
CharlieWinters
CharlieWintersInnlegg: 1883
24.08.06 11:08
Jepp, i oktober.
FuriousStyles
FuriousStylesInnlegg: 1330
24.08.06 15:43
Kjøp de svenske bøkene i stedet. De har kommet mye lengre, og du slipper den til tider dårlige fornorskningen av Rocky.
franzsigel
26.08.06 12:01
Svensk er et fælt språk som kun østlendinger og svensker orker å lese...
walter
walterInnlegg: 2241
26.08.06 20:56
Jeg synes Rocky for det meste er aldeles utmerket oversatt.

Det kan så være at han visstnok frekventerer mer rocka steder i Oslo, mot mer hiphop-orienterte steder i Stockholm. De som mener å ha slik peiling på svensk rap-miljø kan jo kjøpe de svenske utgavene, vi andre kan heller støtte det flotte initiativet fra det norske forlaget.

Eia Budeia
Eia BudeiaInnlegg: 289
28.08.06 01:51
faen, kanke hate på den norske oversetteren ass..

er jo gull..

gleder meg til den nye boka ja, rocky blir jo film også nå.. YiippiKajjjeii
FuriousStyles
07.09.06 12:57
Jeg hater ikke den norske oversettelsen. Er enig med de fleste at han har gjort en strålende jobb. Poenget mitt var bare at jeg ikke forstod hvorfor de valgte å gjøre Rocky norsk og bosatt i Oslo.

Jeg begynte å lese Rocky på svensk først, og har blitt vant til det. Men en ting som blir spennende å se oversatt er når Rocky og kompisene hans reiser på ferie fra Stockholm til nettopp Oslo.
Hvordan skal de oversette det?
CharlieWinters
CharlieWintersInnlegg: 1883
07.09.06 18:02
Da drar Rocky og co. til Stockholm. Verre er det ikke.
FuriousStyles
08.09.06 11:11
CharlieWinters skrev:
Da drar Rocky og co. til Stockholm. Verre er det ikke.
--------------
Nei det er nok ikke verre en det, men vi nordmenn går glipp av Kellermanns beskrivelse av Oslo dersom det blir oversatt på denne måten.
TheHulud
TheHuludInnlegg: 38
04.10.06 20:18
Kellerman sier selv at den norske oversettelsen er nesten bedre enn den svenske versjonen, og noen ganger bedre!
Kellerman bodde i norge noen år i sin barndom, så han er ikke heeelt borte når det gjelder norsk.
franzsigel
09.10.06 13:34
Synes oversettelsen er ypperlig. Må vel være et av de mer vellykkede og gjennomførte "fornorsknings-prosjektene" av tegnerserier.

Noen som vet hvilken dato neste bok slippes da? Skulle vel være denne uka?
franzsigel
25.08.09 19:34

Og der er faktisk bok nummer 4 ute. Ikke akkurat noen hyppig frekvens i utgivelsene...

Rocky - "På ferie". I bok fire av fortsettelseshistorien om Rockys liv forveksler han Eurobonus-poeng med lykke og reiser over hele verden. Svenske Martin Kellerman er blitt en ekte Norges-venn, og den tegnede bikkja hans er en av våre mest populære serier.

nordnorskekuling
nordnorskekulingInnlegg: 311
13.10.09 21:40

Kun Rocky Balboa som eier.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg