Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spiderman - Civil War

NYTT TEMA
Playboy7
Playboy7Innlegg: 318
14.10.07 01:20
Noen som følger med? Hva syntes dere?

Jeg rådigger det og gleder meg som en unge til neste blad :)
amaterasu
amaterasuInnlegg: 9777
14.10.07 01:22
Jeg har lest mye av dette på engelsk, og jeg må bare si: Iron Man er en skikkelig kødd, og Spider-man ender til slutt opp med å gjøre det rette.
Playboy7
14.10.07 01:30
Helt enig. Skuffa over Iron Man i denne saken
BeatPoet
BeatPoetInnlegg: 25878
14.10.07 01:35
Hvis du ikke visste allerede hva slags politisk syn Anthony Stark (Iron Man) har, så kan du kanskje bli litt overraska at han her er en kødd..

Men husk, I politikk så deler han en god del av Bush sin grunndoktrine..

amaterasuInnlegg: 9777
14.10.07 02:08
Jeg har aldri lest noe særlig om Iron Man, bortsett fra i de Spider-man historiene han har vært med i. Det er Spidey som er den store helten! Peter Parker ftw!
jonas
jonasInnlegg: 30078
15.10.07 21:56
Hvilke deler av Civil War-sagaen er det som finnes i bladhyllene? Hovedhistorien, Spider-man-bitene og Wolverines bidrag?

Civil War er en meget omfattende historie, jeg lastet ned hele skjiten fra torrentside, kjekt å få det nogenlunde samlet. Jeg likte veldig godt Frontline-historiene, om reporterne som dekket begivenhetene. Og 'fødselen' til Penance. Herlig fyr.
Playboy7
16.10.07 02:56
Spider-man og Wolverine ja.

Noe annet som er kjekt å få med som ikke er i bladene eller på wikipedia?
Aebriol
AebriolInnlegg: 14684
21.10.07 14:04
Hovedhistorien og frontline vil jeg vel anbefale.
Playboy7
21.10.07 14:51
frontline?
Aebriol
AebriolInnlegg: 14684
29.10.07 17:09
Avisreportasje, dvs, "vanlige menneskers syn" på ting.

Forferdelig dårlig i world war hulk serien, men ålreit i civil war.
Will_i_nickersen
Will_i_nickersenInnlegg: 488
31.10.07 13:35
Lastet ned og leste mesteparten av Civil war( manglet noen i de mer obskure seriene, marvel blandet vel inn omtrent alle bladene sine i denne serien.)
Hadde ikke lest tegneserier som dette på 10 år, men konseptet civil war lokket meg til å prøve. Startet bra, men ble etter min mening ganske daft og uinteressant, og slutten var en katastrofe.

Spoiler følger:

Hvordan i H***** kan man kjøre en krig mellom superhelter og bare ha 2 falne??
Hele spenningen var jo hvilke figurer de ville knerte, og så endte de opp med å ta en kar jeg aldri hadde vært borti, pluss en hovedsperson som det nå ser ut som de gjenoppliver i Civil war aftermath. Skuffende!
Cruger_Part_IV
Cruger_Part_IVInnlegg: 148
31.12.07 01:44
Lenge siden jeg leste CW nå, men med untak av Black Goliath, hvem ellers døde? Ellers hadde de jo genistreken med Captain America, men det er vel ikke utgitt på norsk?
Nå skal det jo også sies at det er sjelden du kan regne med at de alle største ryker med i en slik serie. Du dreper ikke toppseriene dine, og da er jo Spider-Man/Wolverine/X-Men/Hulk trygge.
Dog innimellom vil de gjøre deg utrygg jfr. World War Hulk.
jonas
jonasInnlegg: 30078
07.01.08 20:00
Civil war var meget skuffende med det fjollete lave mannefallet ja. Men det er nå forholdsvis vanlig i slike serier, skal mykje til før noen dør og om de først dør så kommer de nok tilbake innen ikke så altfor kort tid.

Jeg leste hele House of M-sagaen i romjula, den var enda verre enn Civil War. Joda, der døde opptil flere underveis i serien(mener jeg å huske), men i siste nummer ble jo alt bare viska ut. Så alle de noen-og-tredve bladene som ledet fram til finalen var helt irrelevante. Irriterende.
Will_i_nickersen
Will_i_nickersenInnlegg: 488
13.02.08 17:42
Tittet innom et par blader igjen for å se hvordan det har utviklet seg, har faktisk blitt enda verre.

Spoiler:

Peter Parker ble jo outa som spiderman i Civil war, nå har han ofret ekteskapet med Mary jane for a redde tanta's liv, en eller annen skurk med store krefter som har kødda med tid og rom eller parallelle univers eller noe.
Så alle har glemt hvem spiderman er , han er singel og alt er flyttet mer eller mindre tilbake til før krigen, noe som vel sikkert gir et 100talls logiske brister.
Hva som foregår med Cpt America tør jeg ikke gjette på en gang, men holder seg nok ikke død.
Nei, marvel trenger virkelig noen nye fortellere.
von_Doom
von_DoomInnlegg: 3173
14.02.08 18:39
Skjønner ikke helt denne fascinasjonen med Spiderman. Jeg leste mye Marvel da jeg var yngre og Edderkoppen (som han ble kalt) var det første bladet jeg gikk lei av.
mcdermott
mcdermottInnlegg: 63979
16.02.08 00:38
Peter Parker ble jo outa som spiderman i Civil war, nå har han ofret ekteskapet med Mary jane for a redde tanta's liv, en eller annen skurk med store krefter som har kødda med tid og rom eller parallelle univers eller noe.
Så alle har glemt hvem spiderman er , han er singel og alt er flyttet mer eller mindre tilbake til før krigen, noe som vel sikkert gir et 100talls logiske brister.
Hva som foregår med Cpt America tør jeg ikke gjette på en gang, men holder seg nok ikke død.
Nei, marvel trenger virkelig noen nye fortellere.

--- Jeg var fryktelig skeptisk til OMD/BND selv, men må innrømme at historiene faktisk har vært bra hittil.Hvis man klarer å legge fra seg den miserable måten det ble gjort på.....

Cap Am er glimrende nå, og har vært det siden Brubaker tok over. Bucky har tatt over rollen som CA men må jo regne med at Steve Rogers kommer tilbake etter hvert. Men kan virkelig anbefale serien - ved siden av Punisher og Daredevil er den blant noe av det beste Marvel har å by på nå
von_Doom
von_DoomInnlegg: 3173
17.02.08 14:54
Noen som er interessert i å starte en Marvel-tråd (for de av oss som laster ned)?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester