Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norge en superheltsinke-nasjon

NYTT TEMA
endgame
endgameInnlegg: 443
16.06.09 13:08

Synes Norge er et uland hva supercomics angår. At de nå har valgt å legge ned Spider-Man som månedsblad, er bare dønn trist. Og hvorfor selger ikke Superman, Batman, Hulk, Justice League etc? Heldigvis er det mulig å handle på nett. Var innom en av Forbidden Planets sjapper i London. Det er som å komme til tegneseriehimmelen.

NiGoZeroIchi
NiGoZeroIchiInnlegg: 14548
16.06.09 15:46

En (totalt ubegrunnet) teori:

Mange i målgruppen leser helst disse seriene på originalspråket.  Med netthandel og spesialbutikker har utenlandske serier blitt adskillig lettere å få tak i, og markedet for norske utgivelser tørker opp...

(Innlegget ble redigert 16.06.09 15:47)

kosvines
kosvinesInnlegg: 1611
18.06.09 12:47

Jeg kjøper mine via nett fra USA. En grunn er jo selvfølgelig det ikke er tilgjengelig i Norge, men også for at det er lettere å følge med. Det foregår alltid mye i DC Comics, med crossovers og føljetonger, at er en virkelig interessert, så er det kun et alternativ.

Wolfmann
WolfmannInnlegg: 2109
16.07.09 15:27

Forskjellen mellom Norge og USA er at USA har nesten kunn Superhelter... Det finnes nesten ikkeno annet enn superhelter, hvis en ikke regner med avis serier.

Mens her i norge, så har vi et stort utvalg av alt mellom himmel og jord, inkludert superhelter.

(Basert på utvalg i butikker som selger amerikanske blader og hva som jeg finner på mine nedlastingssider.)

prezzman
prezzmanInnlegg: 1668
18.07.09 19:42
Wolfmann: Mens her i norge, så har vi et stort utvalg av alt mellom himmel og jord, inkludert superhelter.

Denne fikk meg til å reagere litt!
Synes ikke utvalget er så stort her i Norge jeg, det går i Disney, Nemi, Pondus, Billy , M, bittelitt Manga og Spiderman. 

Vertigo som kom ut for noen år siden savnes dypt av meg, oppdaget Hellblazer, Sandman og flere andre serier gjennom bladene som kom ut.

SecretMachine
SecretMachineInnlegg: 177
18.07.09 22:59
prezzman: Vertigo som kom ut for noen år siden savnes dypt av meg, oppdaget Hellblazer, Sandman og flere andre serier gjennom bladene som kom ut.

Men det håpløse med de norske utgiverne var jo at de aldri fullførte noen av seriene, sannsynligvis pga dårlig salg. De startet jo opp Magnum og Magma (med både Sandman, Preacher, Hellblazer og andre godbiter på norsk), ga ut bl.a Preacher vol 1 og Bone vol 1 i norsk språkdrakt, men det har jo vært rimelig fåfengt å kjøpe fordi ikke mange nok gjør det, og de oversatte utgivelsene gikk inn etter ett eller to numre og man aldri fikk kontinuitet i utgivelsene. Kjøper da heller fra Amazon, Midtown Comics eller tilsvarende på engelsk der brukermassen er stor nok til å unngå dette så jeg slipper å kjøpe om att.

prezzman
prezzmanInnlegg: 1668
19.07.09 00:28
SecretMachine: Kjøper da heller fra Amazon, Midtown Comics eller tilsvarende på engelsk der brukermassen er stor nok til å unngå dette så jeg slipper å kjøpe om att.

Jupp! Har kjøpt endel hyllemetre fra Amazon, ikke hørt om Midtown Comics før...må sjekkes ut.

SecretMachine
SecretMachineInnlegg: 177
19.07.09 04:36
prezzman: Jupp! Har kjøpt endel hyllemetre fra Amazon, ikke hørt om Midtown Comics før...må sjekkes ut.

Bodde på Manhattan i to år og ble godt kjent med denne sjappa etter hvert. Nevner ikke nettadressen her siden reklame ikke er tillatt men den burde være enkel å finne.. :)

JJFlash
JJFlashInnlegg: 14
21.11.09 02:00
kosvines: Jeg kjøper mine via nett fra USA. En grunn er jo selvfølgelig det ikke er tilgjengelig i Norge, men også for at det er lettere å følge med. Det foregår alltid mye i DC Comics, med crossovers og føljetonger, at er en virkelig interessert, så er det kun et alternativ.

Ja...det blir for stort for den jevne serieleser. Selv abonnerer jeg på alle DC's mainstream superhelter, og nesten det for å få med meg alt som skjer...

Klikk for å gå tilbake til toppen