Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vill Vest & Præriebladet

NYTT TEMA
Komunista
KomunistaInnlegg: 9394
19.12.14 11:23

Egmont har tatt på seg ytterligere et kulturløft:

Davy og Miki #1

For de av oss som husker originalene i "sjekkhefte-format", Med kaptein Miki i Vill Vest, og Davy Crockett i Præriebladet;

Egmonts ambisjoner er å gi ut hele serien ser det ut til.

Kronologisk rekkefølge, starter med VV fra 1953 og PB fra 1957.

En strålende julepresang til meg fra meg.

Komunista
05.03.15 11:25
Komunista: Egmont har tatt på seg ytterligere et kulturløft: Davy og Miki #1 For de av oss som husker originalene i "sjekkhefte-format", Med kaptein Miki i Vill Vest, og Davy Crockett i Præriebladet; Egmonts ambisjoner er å gi ut hele serien ser det ut til. Kronologisk rekkefølge, starter med VV fra 1953 og PB fra 1957. En strålende julepresang til meg fra meg.

# 2 kommer 16. mars.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 22929
08.04.15 20:33

Kult !

Har kjøpt opp mange Vill Vest i vanlig størrelse, men tror mindre enn halvparten av de små sjekkheftestørrelse-utgivelsene er med.

Præriebladet er vel med noen få unntak ikke utgitt på nytt.

Skal være trofast kjøper !

Komunista
19.10.15 09:01
BigGeorge: Skal være trofast kjøper !

VV nr 4 er ute fra sist mandag, de kan være litt vanskelig å få tak på super'n.

Men den som jobber litt blir belønnet med nostalgiske gjensyn.

mcclair9
mcclair9Innlegg: 3808
04.08.16 13:04
Komunista: Davy og Miki #1

Jeg var en ivrig leser av både Kaptein Miki (Vill Vest) og Kaptein Mark (Præriebladet) på 70- og 80-tallet. Jeg digget begge bladene, og spesielt sistnevnte. Dessverre har jeg nå bare bruddstykker igjen av samlingene av blader, så om dette nå blir utgitt på nytt, så er det gull. Er det sånn at Davy Crockett var forløperen til Kaptein Mark i Præriebladet og at vi kan forvente at utgivelsene til Egmont etter hvert også omhandler Kaptein Mark? Jeg så tilfeldigvis dette bokhefte i Narvesen for litt siden, og har således bare nr. 6, men forhåpentligvis kan jeg bestille 1-5 ved å kontakte forlaget.

PS! For 10-15 år siden fikk jeg nyss i at Thule forlag hadde utgitt hele Miki-tegneserien i bokform (serie av bøker), men jeg var for seint ute til å skaffe meg disse, og trass i gjentatte henvendelser til Thule har jeg ikke fått respons. Synd, men det kan jo bli ordnet opp i nå gjennom Egmonts utgivelser. Flott at slike skatter av noen kvalitetstegneserier blir printet opp igjen til glede for nye lesere, men jeg frykter at det helst er oss nostalgikere som blir kjøpere heller enn oppvoksende generasjon som helst sitter klistret til Ipad'en. De vet ikke hva de går glipp av:)

Komunista
11.08.16 14:52
mcclair9: Jeg så tilfeldigvis dette bokhefte i Narvesen for litt siden, og har således bare nr. 6, men forhåpentligvis kan jeg bestille 1-5 ved å kontakte forlaget.

Har ikke klart å få kloa i nr. 6.  Sist jeg var innom Tronsmo, hadde de ikke fått nr. 6.

Siden Narvesen selger, så får jeg ut og lete.

BTW; utrolig dårlig markedsføring fra Egmont sin side.

IvanPedersen
IvanPedersenInnlegg: 4
20.08.16 15:30

Egmont benytter Facebook. Siden Tex Willer og Pioner har god info og varsel når bøkene kommer.

IvanPedersen
20.08.16 15:32

Du finner nok ikke alle, men noen hos Univers.no

Men fortvil ikke, det dukker opp pene eksemplarer på diverse nettbutikker, fra tid til annen.

Komunista
26.08.16 11:35
mcclair9: PS! For 10-15 år siden fikk jeg nyss i at Thule forlag hadde utgitt hele Miki-tegneserien i bokform (serie av bøker), men jeg var for seint ute til å skaffe meg disse, og trass i gjentatte henvendelser til Thule har jeg ikke fått respons.

Thule ble drevet av en ildsjel, Geir Jahnsrud, og jeg vet ikke hvor aktiv han er p.t.

En sjekk med Tronsmo kan muligens gi info.

Gutta i kjelleren i Universitetsgata 12 har koll på det meste innen tegneserier og grafisk litteratur.

johoplan
johoplanInnlegg: 3
28.07.17 22:27

Henger meg på her. Enig i dårleg markedsføring. Eg snubla heilt tilfeldig inn under bok nr 9. Etter litt jobb og kontakt med både Egmont og andre har eg klart å skaffe meg alle dei tidlegare utgåvene med unntak av nr 2 og 3. Egmont er ganske håplause egentleg. En skulle tru dei ønskte å selje mest muleg,men på meg virkar det nesten motsett. No(f.o.m. nr 11) er dei til og med slutta å selge bøkene i sin eigen nettbutikk!! Ikkje en gong Tronsmo får kjøpe,kun tilfeldige matvarebutikkar og narvesen. Mitt tips er å ta kontakt med din lokale matvarebutikk. Få dei til å ta inn desse hefta fast. Einaste måten å vere sikker på å skaffe seg et eksemplar. Eg har gjort dette. Eg har i tillegg vore i kontakt med Bladcentralen som distribuerer desse hefta ut i butikkane. Dei var betydeleg meir imøtekomande enn Egmont, og legg gjerne din butikk inn som kjøpar,dersom butikken ikkje allereie er det. I tillegg vil eg oppfordre alle som har interesse av dette til å ta kontakt med Egmont for å legge press på dei slik at dei fortset å gje ut desse hefta og når det gjeld Kaptein Mark.

Komunista
01.08.17 08:49
johoplan: Henger meg på her. Enig i dårleg markedsføring. Eg snubla heilt tilfeldig inn under bok nr 9. Etter litt jobb og kontakt med både Egmont og andre har eg klart å skaffe meg alle dei tidlegare utgåvene med unntak av nr 2 og 3. Egmont er ganske håplause egentleg. En skulle tru dei ønskte å selje mest muleg,men på meg virkar det nesten motsett. No(f.o.m. nr 11) er dei til og med slutta å selge bøkene i sin eigen nettbutikk!! Ikkje en gong Tronsmo får kjøpe,kun tilfeldige matvarebutikkar og narvesen. Mitt tips er å ta kontakt med din lokale matvarebutikk. Få dei til å ta inn desse hefta fast. Einaste måten å vere sikker på å skaffe seg et eksemplar. Eg har gjort dette. Eg har i tillegg vore i kontakt med Bladcentralen som distribuerer desse hefta ut i butikkane. Dei var betydeleg meir imøtekomande enn Egmont, og legg gjerne din butikk inn som kjøpar,dersom butikken ikkje allereie er det. I tillegg vil eg oppfordre alle som har interesse av dette til å ta kontakt med Egmont for å legge press på dei slik at dei fortset å gje ut desse hefta og når det gjeld Kaptein Mark.

Takk for gode tips, og god research.

Vi samlere vil vel aldri ha det for enkelt, så der er Egmont lydhøre i hvertfall.

Vi skal ha litt motstand, da smaker belønningen enda bedre.  :)

johoplan
11.09.17 11:51
Komunista: Takk for gode tips, og god research. Vi samlere vil vel aldri ha det for enkelt, så der er Egmont lydhøre i hvertfall. Vi skal ha litt motstand, da smaker belønningen enda bedre. :)

Og skulle du tilfeldigvis komme over Davy og Miki nr 2 og 3 for salg,så er eg absolutt interessert...

Komunista
11.09.17 19:37
johoplan: Og skulle du tilfeldigvis komme over Davy og Miki nr 2 og 3 for salg,så er eg absolutt interessert...

Notert

Komunista
26.09.17 11:33
johoplan: Og skulle du tilfeldigvis komme over Davy og Miki nr 2 og 3 for salg,så er eg absolutt interessert...

Miki & Præriebladet #11 kom i går, men du er vel oppdatert tenker jeg.

johoplan
17.10.17 22:36
Komunista: Miki & Præriebladet #11 kom i går, men du er vel oppdatert tenker jeg.
Ja,eg har skaffa meg den, nr 12 rett nok :), men den er i boks. Takk for påminnelse!
Kalle73
Kalle73Innlegg: 52338
26.10.17 08:52

Snubla over nr 1 og 2 brukt på FINN her om dagen, og dette frista til å lete etter fler! Syns generelt både dagligvarebutikker og kiosker knapt selger klassiske tegneserier lenger.... triste greier.

Komunista
30.10.17 11:34
Kalle73: Snubla over nr 1 og 2 brukt på FINN her om dagen, og dette frista til å lete etter fler! Syns generelt både dagligvarebutikker og kiosker knapt selger klassiske tegneserier lenger.... triste greier.

Lykke til med jakten.

Har fått høre at Egmont fjerner reklamen for VV&PB fra sine internettsider, da de selger så dårlig.  Bombe.  Som du sier de er jo nærmest umulig å finne ute i butikkene.

Så kjære samlere, stå på.  Press gjerne Egmont med noen mailer også.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 22929
08.11.17 01:36
Komunista: Har fått høre at Egmont fjerner reklamen for VV&PB fra sine internettsider, da de selger så dårlig.

Synd. Skulle gierne hatt de begge  komplette.

(Innlegget ble redigert 08.11.17 01:37)

IvanPedersen
05.12.17 17:57

Jeg vet ikke hvor du hører slikt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg