Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nytt asterix album 22 oktober

NYTT TEMA
jeangabin
jeangabinInnlegg: 24140
03.04.15 10:43

http://www.huffingtonpost.fr/2015/03/31/le-papyrus-de-cesar-nouvel-album-asterix-bande-dessinee_n_6974824.html?m=true

Det meldes nå om at det kommer et nytt asterix album 22 oktober med tittelen Caesars Payrus eller på fransk Le Payprus de Caesar. Den gjenværende asterix fyren må jo være eldgammel nå?

Oversatt

(Innlegget ble redigert 03.04.15 11:44)

Premonition
PremonitionInnlegg: 15829
03.04.15 10:54

Og oversatt til norsk

Hvor mange album er det laget tidligere?

(Innlegget ble redigert 03.04.15 10:54)

jeangabin
03.04.15 12:26
Premonition: Og oversatt til norsk Hvor mange album er det laget tidligere?

I følge Wikipedia er det 35 "As of 2013, 35 volumes have been released"

Komunista
KomunistaInnlegg: 8846
03.04.15 12:33
Premonition: Hvor mange album er det laget tidligere?

Det 35. kom i 2013, og gikk vel rimelig under radaren her i Norge:

Asterix og Pikterne

Og det var ikke et Goscinny/Uderzo verk, naturlig nok.

Tekst:Jean-Yves Ferri

Tegning: Didier Conrad.

Et sekunda produkt for oss feinschmeckere.

jeangabin
03.04.15 12:35

Ok, det betyr at sistemann, uderzo tror jeg, har trukket seg. Jeg ser at han er over 85, så det er ikke rart.

Premonition
03.04.15 12:39

Ok, jeg har noen få, får vel prøve å skaffe meg alle.

Komunista
03.04.15 13:13
Premonition: Ok, jeg har noen få, får vel prøve å skaffe meg alle.

Forsøk med de samlede verkene.

Kan være litt vriene å få tak på, men det vel verd jobben,

så vidt jeg husker er de innbundet i ekte imitert villsvinskinn.

Premonition
03.04.15 13:37
Komunista: Forsøk med de samlede verkene. Kan være litt vriene å få tak på, men det vel verd jobben, så vidt jeg husker er de innbundet i ekte imitert villsvinskinn.

Er vel ok disse verkene, men helst vil jeg ha de orginale utgivelsene. Jeg får se hva det blir til.

PaulBearers_urne
PaulBearers_urneInnlegg: 1985
21.06.15 12:37

Goscinny , Morris , Franquin , Herge....død hele gjengen :(

Komunista
25.06.15 09:33
PaulBearers_urne: Goscinny , Morris , Franquin , Herge....død hele gjengen :(

...og den største av dem alle:

Moebius

Ferrari28
Ferrari28Innlegg: 10605
13.07.15 19:42
Komunista: Et sekunda produkt for oss feinschmeckere.

Tja, tjo...

Det tok dog og fylte mitt abstinensbehov, noe ikke "skoleboken" med Obelix var i stand til. Du merker det ikke er en klassisk bok, både på tegning og ikke helt sammenholdt manus. Men det er en veldig god kopi. Og de som står bak kan kanskje få liv i alle strekene etter hvert. Det aller aller første Asterix-albumet hadde jo også sine lyter.

Ellers tok vel den overlevende og tegnet en Asterix da islamistene myrdet i Paris tidligere i år.

Om det blir å lese videre album slik som det er å lese post-Franquin Sprint får man se på.

Komunista
14.07.15 11:29
Ferrari28: Om det blir å lese videre album slik som det er å lese post-Franquin Sprint får man se på.

Personlig sliter jeg med de som overtar;

f eks Hal Fosters etterfølgere på Tarzan og Prins Valiant

og Giraud's Blueberry.

For å nevne et par ikoner, jeg må ha originalene, kommer i farten ikke på noen av etterfølgerene som legger til ekstra kvaliteter.

jeangabin
14.07.15 11:53
Komunista: For å nevne et par ikoner, jeg må ha originalene, kommer i farten ikke på noen av etterfølgerene som legger til ekstra kvaliteter.

Er det ingen i disney-tradisjonen som har bragt inn nye ting? De første simpsons episodene er jo heller ikke spesielt gode. Det er først når man kommer litt ut i serien at den blomstrer. 

Komunista
14.07.15 12:00
jeangabin: Er det ingen i disney-tradisjonen som har bragt inn nye ting? De første simpsons episodene er jo heller ikke spesielt gode. Det er først når man kommer litt ut i serien at den blomstrer.

Disneys drev vel en fabrikk, der det fantes mange, noen kjente og mange anonyme.

Walt Disney selv tegnet vel minimalt etter hvert.

Og ja, mange av Disney's tegnere hadde særpreg.

Når det gjelder Simpsons så kjenner jeg ikke spesielt til hvem som tegner, antar det er fabrikk-produksjon der også, og de første sesongene er jo elendige rent grafisk.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg