Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pink Panter

NYTT TEMA
DMEO
DMEOInnlegg: 2619
10.10.02 22:15
Ingen som mener noe om ham her?
AlohaSam
AlohaSamInnlegg: 256
11.10.02 12:45
"DMEO skrev:
Ingen som mener noe om ham her?"

Jo da. Pink Panter er gøyal, men hovedsaklig i tegnefilms form. Tegneseriebladet klarte etter min mening ikke helt å gjenskape den slapstick'en som funker så bra i filmene. Men det er ikke uvanlig at seriebladversjoner av tegnefilmserier (og andre serier) ikke blir like bra. Skikkelig skrekkeksempel på dette er vel bladet om Helan og Halvan. Pink Panter er langtfra det dårligste av denne typen blader, men det kommer likevel ikke opp mot seriebladversjonene av Donald Duck (Der er det bladet IGJEN!), Fred Flint og mange av de seriene som ble utgitt i bladet Daffy i sin tid (Daffy Duck, Snurre Sprett etc.). Men altså, jeg har fått meg en spredt latter her og der under lesing av PP også.

Og så var det en skikkelig god brus for noen år siden som het Pink Panter.

A-Sam
HumanBeing
HumanBeingInnlegg: 5632
11.10.02 12:56
Jeg tror det var noen norske tegnere, bla. Bjørn Ousland og Tommy Sydsæter som tegnet Pink Panter på 1980-tallet, men jeg er ikke sikker.

Jeg lurer forresten på hvem som kom først av høna eller egget.
Den Pink Panter vi så i screenplayet til Pink Panter-filmene med Peter Sellers, eller tegnefilm-Pink Panter. Noen som vet? Var tegnefilmpanteren rett og slett et spin-off produkt av inspektør Closeau-filmene?
harryklein
harrykleinInnlegg: 1212
11.10.02 13:20
Såvidt eg har skjønt, er den Rosa Panteren eit spin-off-produkt av inspektør Closeau-filmane.

Er ikkje "inspektøren" i Den Rosa Panteren-bladene ein parodi på Closeau?
Cthulu
CthuluInnlegg: 3240
29.10.02 18:04
"AlohaSam skrev:

Og så var det en skikkelig god brus for noen år siden som het Pink Panter.

A-Sam"

Pink-Panter-brus finnes fremdeles! Øv jess...

(hvor du må gå for å få tak i den vet jeg ikke...jeg vet bare at vi fikk med oss en kasse med diverse brus etter et selskap eller noe. Og oppi der var det, ja nettopp, Pink Panter-brus. Søsknene mine drakk opp alle sammen!
>( )
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester