Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

donald duck nr. 1 - 1948

NYTT TEMA
circlejack
circlejackInnlegg: 451
02.01.03 17:15
hvor mye tror dere et eksemplar i rimelig god stand kan innbringe? kom over et i en eldre skuff med tegneserier her om dagen og lurer litt på hvor mye en kan få for slikt, vet jo at det er en del samlere der ute...

morten
"feel our purifying napalm!"
- nasum
Corgan
CorganInnlegg: 15140
02.01.03 17:42
Dette kom ut som opptrykk for noen år tilbake, og sjansen for at det er _det_, og ikke det originale bladet du har kommet over, er nok tilstede.

Kan desverre ikke hjelpe deg med hvordan du skal finne ut om det er den originale utgaven eller opptrykket du har kommet over, og eventuell prisantydning, men det kan sikkert noen av de andre her på forumet.

Corgan
circlejack
02.01.03 18:10
Corgan skrev:
"Dette kom ut som opptrykk for noen år tilbake, og sjansen for at det er _det_, og ikke det originale bladet du har kommet over, er nok tilstede."

jeg vet om opptrykket, men kan ikke finne noen synlige tegn på at det er den utgaven jeg har, bortsett fra at det er i litt for god stand til at det kan være sant, så klart.

chillern1
chillern1Innlegg: 7576
02.01.03 21:07
for et par år siden ble et eksemplar solgt for 20000 kr på en auksjon.

Chillern1
Man4ever
Manchester United***Ac Milan***Italia
Giggs***Shevchenko***Scholes
Stargate***Matrix***Star Wars
Vinner av den korteste reklame-quizen noensinne

circlejack
02.01.03 21:42
chillern1 skrev:
"for et par år siden ble et eksemplar solgt for 20000 kr på en auksjon."

satan! flipper du?
LiquidDarkness
LiquidDarknessInnlegg: 11832
03.01.03 01:02
20 000 for ett bra eksemplar er nok ikke urimelig, men sjansen er stor for at du har kommet over ett nyere opptrykk.

Sist gang dette ble trykket opp så ble det gjort uten at det er noe på bladet som sier at det er ett opptrykk. Du kan sjekke dette ved å se om bladet har hvit rad ytterst på sidene. Har det det, er det nok den 10 år gamle utgaven du har funnet (og den er ikke verdt mer enn en 10'er).

Dersom den ikke har denne hvite raden, og det heller ikke er oppgitt på fremsiden at det er ett opptrykk av orginalen, kan du begynne å glede deg...

Edit: (kilde:) http://216.239.37.100/search?q=cache:GqvnpLxnRgsC:www.hin.no/~frv/Amund/Donald.htm

dypeTanker
dypeTankerInnlegg: 393
03.01.03 23:14
Jeg eier et eksemplar av opptrykket! KAnskje jeg kan få lurt en eller annen tulling til å kjøpe det for masse penger... ; )
circlejack
04.01.03 14:43
dypeTanker skrev:
"Jeg eier et eksemplar av opptrykket! KAnskje jeg kan få lurt en eller annen tulling til å kjøpe det for masse penger... ; )"

det er visst det jeg gjør også. jeg planlegger å selge det for en tusenlapp til en eller annen bortskjemt tulling i tredje klasse på barneskole. præhæhæhæ!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester