Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PONDUS som tegnefilm!

NYTT TEMA
Ludde86
Ludde86Innlegg: 4403
08.04.03 17:34
Hadde ikke det blirr utrolig kult?

-Ludde-
Cruger
CrugerInnlegg: 2586
08.04.03 17:35
Nei.

Kan ikke forespille meg at kvalitet kan overføres dit, uten at det tapes i serien.

Dette er en signatur
mvh
Cruger
Moderator på denne siden:
http://www.nettnett.net/bb2/viewforum.php?f=5
morgreborn
morgrebornInnlegg: 642
09.04.03 12:15
Tror dessverre at å overføre Pondus til tegnefilm, ville blitt like mislykket som å overføre Asterix til spillefilm (Gerard Depardieu som Obelix...).

Olav82
Olav82Innlegg: 2688
09.04.03 12:21
Det hadde ikke blitt kult. En grunn til det er stemmene. Jeg har min oppfatning av hvordan stemmene til pondus og jokke høres ut. Og hvis den kommer ut på tegnefilm, vil nok ikke stemmene høres ut sånn som jeg liker dem. Asterix ble en skuffelse da stemmene var fullstendig annerledes enn de jeg hadde i hjernen min når jeg leste tegneserien.
Øverli er fra bergen, hvis pondus blir bergenser, da blir det boikott av den serien..

"Fordelen med å blir eldre, avtar med åra"
Copyright: Fattern.
MentalT
MentalTInnlegg: 21689
09.04.03 13:09
det hadde ikke vært kult i måneskinn engang.
Cruger
CrugerInnlegg: 2586
09.04.03 19:20
Veldig my riktig som olav82 skriver der.
Dessuten, Anders Hatlo og Håvard Bakke er flink skuespillerene, og Kari-Ann Grønsund gjør ei heller skam på faget, men jeg er genuint lei av stemmene dems i forskjellige tegnefilmer.

Genuint!

Dette er en signatur
mvh
Cruger
Moderator på denne siden:
http://www.nettnett.net/bb2/viewforum.php?f=5
MusicMind
MusicMindInnlegg: 32
14.04.03 23:57
Ludde86 skrev:

-Ludde-

PONDUS ruler helt fullstendi, og jeg er enig med deg!!!! kan ikke DU lage det, da???

måtte Frode Øverli lever for ALLTID (og for Pondus)!!!! praise the king
fleajohnantchad (MusicMind)
Ludde86
Ludde86Innlegg: 4403
25.04.03 16:06
ironi?
Smithy89
Smithy89Innlegg: 51
25.04.03 19:42
håper det..... Pondus i tegnefilm?!? Hadde aldri funka!!

♫Turbojugend♫
Thekkel
ThekkelInnlegg: 5368
25.04.03 19:43
Hadde vært artig å sett en "virkelig" film. Altså ikke tegnefilm. Trenger ikke være så lang...

Det som er forskjellen på en idiot og en vis mann er at den vise vet at han ikke vet.

http://olla.fjortis-fylla.com/?thepresident
Narvi
NarviInnlegg: 1965
25.04.03 21:10
Kan man i det hele tatt lage en vellykket tegnefilm(forholdsvis lang altså) av en stripeserie? ...finnes det noen eksempler?

It is an ancient Mariner,
And he stoppeth one of three.
"By thy long grey beard and glittering eye,
Now wherefore stopp'st thou me?
jedimaster
jedimasterInnlegg: 552
25.04.03 22:49
Tales from the Far Side 1 og 2 er veldig bra (ener'n er best). Men det er nok regelen som bekrefter unntaket. Mye av greia med gode seriestriper er de "fryste" øyeblikkene, som er rimelig vanskelig å få til på film...
Heisann187
Heisann187Innlegg: 21
27.04.03 00:09
For å være helt ærlig så hadde nok ikke det funka... Rocky ville nok ha gjort seg bedre...
labbeluskar
labbeluskarInnlegg: 5014
27.04.03 15:13
Husker at jeg som liten likte Garfield... men at som tegnefilm ble det liksom ikke artig lengre.
Serier er poenger innenfor få ruter. Tegnefilmer er en sammenhengende historie, så det ville dra ut humoren litt. Slike ting er teit vil jeg si uansett. Hvorfor skal noe som er morsomt på et forum dras ut til andre forumer.
En serie inspirert av Pondus blir noe annet. Hvis det liksom er de stygge damene og late trygdehentere som er det som fenger folk.

L.
Write another ending... 888 . 88
NiGoZeroIchi
NiGoZeroIchiInnlegg: 14599
27.04.03 15:27
Narvi skrev:
"Kan man i det hele tatt lage en vellykket tegnefilm(forholdsvis lang altså) av en stripeserie? ...finnes det noen eksempler?"

Azumanga Daioh
Dette er en 4-panels stripeserie som det ble laget en tegnefilmserie (26 ep, 25 min/ep) av. Tegneserien er (IMHO) genial, og tegnefilmserien er god (men den når ikke helt opp mot originalmaterialet).

---
En liten felle er å tro at tegnefilmen kommer til å bli like bra som tegneserien. Det skjer svært skjelden, men tegnefilmen kan godt bli god for det. (Jeg har lest en del serier som har blitt animert, ofte etter at jeg har sett (og likt) tegnefilmen, og det hender at jeg blir overrasket over hvor mye bedre tegneserien er...)
---
2 5 0 1 - ningyôtsukai

Monday, March 31 10:57 a.m. A woman left her 10-speed mountain bike unlocked in the 900 block of I Street, thus donating it to a representative of the town’s always-active amoral opportunist faction.
- fra Arcata Police Log
Enhjørning
EnhjørningInnlegg: 3792
02.05.03 12:58
Ludde86 skrev:

Nei!

Garfield, Billy og Lucky Luke burde være gode eksempler på hvorfor man bør la være.
Sheggi
SheggiInnlegg: 1165
03.05.03 00:19
Tror ikke heller det hadde vært noe særlig. Pondus er liksom kun blad/bok. Men utrooooolig sjef. Jokke er kongen av alle konger:-)
walter
walterInnlegg: 2241
03.05.03 05:10
The Far Side gikk an å se på som film, men det var mye, mye mindre morsomt enn tegneserien. Tegneseriestriper ellers på film? Ja, Knøttene, men jeg vil ikke anbefale noen å se filmene.

Jeg tror Pondus har det best der han er, og ikke uttværet og langsom, som det vil bli når treruters-formatet skal omsettes til film. Og jeg deler skepsisen til stemmene i en eventuell sånn film.

Rocky, derimot, er noe annet. Langt de fleste handlingene går jo over mange striper, og selve serien danner jo èn lang historie. Nå handler imidlertid denne historien om tegneren og vennene hans, så det er vel ikke alle involverte som har like lyst til at dette skal vises som film i tillegg.... :-)
remrn
remrnInnlegg: 705
07.05.03 19:44
var det ikke et albumm med en fotball historie som ble lest opp høyt av øverli arne sheie + noen til?

Er ikke også dette med på å forvrenge stemmene vi har i hodet?
Jalvo
JalvoInnlegg: 2725
11.05.03 21:15
Har vært snakk om en animert tv-serie faktisk. Men den er foreløpig lagt på is.
harryklein
harrykleinInnlegg: 1212
14.05.03 02:28
Når det gjeld Rocky, er jo det allereie blitt teater. Film hadde vel heller ikkje gjort noko.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg