Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kafe Kafka

NYTT TEMA
labbeluskar
labbeluskarInnlegg: 5014
27.04.03 15:17
Vil bare gi uttrykk på hvor elendig denne serien er.
Makan til dårlig og billig humor skal man faen lete lenge etter.
Enkle og barnslige poenger uten noen som helst mening bak dem uten at de er enkle og barnslige.
Ok, appellerer sikkert til sokkehoder som syntes American Pie var en morsom film..

Men hva har serien med Kafka å gjøre?? Blasfemi!

L.
Write another ending... 888 . 88
Paxman
PaxmanInnlegg: 103
27.04.03 15:22
Joda kan forsåvidt si meg enig i mye av dette, men er ikke f. eks. Asfalt en verre serie>?
labbeluskar
27.04.03 15:31
Hva var nå Asfalt igjen?
Kikket litt etter den på nettet, men fant den ikke.

L.
Marauder2001
Marauder2001Innlegg: 12860
28.04.03 03:33
Asfalt er da ganske festlig noen ganger, og tegningene har kommet seg betraktelig... Kafe kafka blir litt for plump som oftest, men det finnes lyspunkt.
Marauder
- Nice by Nature, Hero by Choice -
Paxman
PaxmanInnlegg: 103
28.04.03 17:25
Asfalt kommer i Pondus tror jeg. Elendige tegninger, utrolig få gode poeng.
Cruger
CrugerInnlegg: 2586
28.04.03 23:38
Asfalt er inventra i Larson Gale Verden og er små artig, men ikke noe mere.
Selv ler jeg av Kafka, og mener at den passer bedre inn i Pondus enn noen av de svenske seriene har gjort, jeg husker med gru på Elvis og denne hakket bedre, men fortsatt ikke gode fotball-serien. Ei heller denne norske Data/Guru saken. Skammelig uartig.

Dette er en signatur
mvh
Cruger
Moderator på denne siden:
http://www.nettnett.net/bb2/viewforum.php?f=5
SedelSker
SedelSkerInnlegg: 193
29.04.03 12:38
Kafe Kafka er ikke så verst. I hvertfall mye bedre enn Nemi
Kupo
KupoInnlegg: 1993
02.05.03 16:40
Som noen andre allerede har poengtert, er Kafe Kafka i alle fall mye bedre enn Nemi. Sistnevnte har i det siste blitt redusert utelukkende til et talerør for Lise Myhres meninger i diverse politiske debatter(Den nye hundeloven, pelsdyrdebatten, osv.).

Tom Ostad har i det minste såpass verdighet at han ikke begynner å bruke serien sin som et medium for å uttrykke egne meninger når han går tom for poenger, i motsetning til hva Lise Myhre har gjort med Nemi.

Kupo, member of The Real Illuminati.
Democratus Pontius Pilatus, Illuminatus Primus.
Amazonas Jungel-Jonas. Ancient Illuminated Seer of The Eschaton. Frater Goebells Kvadratus Brutus Stutus. Homo sapiens sapiens superior norvegicus. Astralis analis atlantis psycho-mantis.
labbeluskar
02.05.03 16:58
Ser ikke helt hva som er galt i uttrykke seg politisk i en tegneserie?
Forklar hva som er galt med det Kupo...

L.
Kupo
KupoInnlegg: 1993
02.05.03 17:14
Jeg refererte til en helsides Nemi-"historie" som sto på trykk i Dagbladets "Magasinet" forrige lørdag.
Der var en konvensjonell handling droppet til fordel for å la Nemi-karakteren sitte i en fullstendig unaturlig setting og henvende seg direkte til diverse styresmakter. Tegningene var nedprioritert, i stedet var rutene fylt til randen med tekst som tydelig ga uttrykk for Lise Myhres raseri over den nye hundeloven som nettopp var blitt vedtatt.
Når en serieskaper synker til det lavmål å bruke serien som et talerør for å realisere en personlig agenda, fremfor å heller delta anonymt i et konvensjonelt debattforum, velger jeg å kalle det patetisk.
Dette gjentok seg i dag, da jeg leste en lignende stripe i en lokalavis, hvor Nemi igjen på uforklarlig vis var plassert i et komplett unaturlig scenario og skrev brev til folkeregisteret om at hun meldte seg ut av samfunnet grunnet den grusomme pelsindustrien, som også Lise Myhre "tilfeldigvis" misliker sterkt.

Det verste er likevel at når Lise Myhre i intervjuer blir spurt om Nemi-karakteren egentlig representerer hun selv, svarer hun konsekvent "Neida, absolutt ikke".
Det er tydelig at Lise har gått tom for gode poenger, i den grad hun noensinne har hatt noen, og som et substitutt for slike bruker hun i stedet serien som et forum for å uttrykke sine egne meninger skjult bak den uskyldige masken hun har bygd opp gjennom karakteren Nemi.
Dette er etter min mening intet mindre enn forkastelig og usmakelig, men for all del - du kan godt mene noe annet.

Kupo, member of The Real Illuminati.
Democratus Pontius Pilatus, Illuminatus Primus.
Amazonas Jungel-Jonas. Ancient Illuminated Seer of The Eschaton. Frater Goebells Kvadratus Brutus Stutus. Homo sapiens sapiens superior norvegicus. Astralis analis atlantis psycho-mantis.
labbeluskar
02.05.03 17:31
Er ingen fan av Nemi. Jeg bare reagerte litt på at det virket som du har noe i mot generelt at artister(uansett art) ikke burde få lov å uttrykke seg politisk i det de driver med.
Det er en ganske harsk påstand nemlig, selv om jeg forstår hva du mener.

Selv er jeg for dette. Men jeg har ikke lest Nemi, så jeg kan ikke kommentere om akkurat det.

L.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg