Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

X-men 2

NYTT TEMA
Håvamål
HåvamålInnlegg: 2705
01.05.03 00:09
Akkurat sett filmen, var veldig veldig bra.

Følte de holdt seg godt til serien også.

på slutten får vi et lite frampek også...
MrMadDog
MrMadDogInnlegg: 916
01.05.03 02:13
Gleder meg til å se den, har ikke peiling på tegneserien men elsket eneren.
neal
nealInnlegg: 1500
01.05.03 07:24
enig med deg der Håvamål....

Mange flere mutanter jeg kjente igjen fra serien. Lurer på om 3'rn vil hete Phoenix rising?
Håvamål
HåvamålInnlegg: 2705
01.05.03 12:18
neal skrev:
Lurer på om 3'rn vil hete Phoenix rising?
--
SPOILER litt her nå men

Det er vel ting som kan tyde på det ja, digga den sluttscena rått
Ræser
RæserInnlegg: 466
03.05.03 19:54
Som gammel X-Men fan/leser, syns jeg det fryktelig irrterende at de tar seg slike friheter med manus. Masse som ikke stemmer med det som sto i tegneseriene.

F.eks at Rogue går på skolen til Xavier, når hun i tegneserien var medlem av De Onde Mutanters Brorskap, og forlater dem først når hun er mye eldre til fordel for X-Men. Nattkryperen var en av de orginale X-Men sammen med Peter/Colossus. Mange av de andre opprinnelige medlemene er jo ikke med i filmen engang.
Marauder2001
Marauder2001Innlegg: 12860
04.05.03 16:38
Blir umulig å kombinere 30 års tegneserier i 3-4 blader til en overkommelig mengde filmmanus, men det slår meg som litt rart at de ikke benyttet seg av Rogue/Brotherhood of Evil Mutants IV -storien...

Marauder
- I dream of a society where you can buy a hamburger, a crate of beer and a shotgun without getting out of your car, and use'em all before you get to your garage. -
DogbertITkonsulent
DogbertITkonsulentInnlegg: 7380
05.05.03 00:51
"Ræser skrev:
Nattkryperen var en av de orginale X-Men sammen med Peter/Colossus. Mange av de andre opprinnelige medlemene er jo ikke med i filmen engang."

Det stemmer ikke.
De første var Cyclops, Marvel Girl (Jean Gray), Beast, Angel og Iceman.

Banshee, Nightcrawler, Colossus, Storm, Sunfire og Thunderbird kom først med da Prof. X trodde de 5 første var døde. Sunfire trakk seg tilbake etter en stund, mens Thunderbird ble drept.

Etter dette har det vært mye fram og tilbake. Sjekk denne siden for mer info:
http://www.marveldirectory.com/teams/xmen.htm

thales74
thales74Innlegg: 1334
05.05.03 09:43
Marauder2001 skrev:
Blir umulig å kombinere 30 års tegneserier i 3-4 blader til en overkommelig mengde filmmanus, men det slår meg som litt rart at de ikke benyttet seg av Rogue/Brotherhood of Evil Mutants IV -storien...
thales74
thales74Innlegg: 1334
05.05.03 09:47
Ræser skrev:
Som gammel X-Men fan/leser, syns jeg det fryktelig irrterende at de tar seg slike friheter med manus. Masse som ikke stemmer med det som sto i tegneseriene.
Marauder2001
Marauder2001Innlegg: 12860
05.05.03 15:18
Thales74: njo oppdaget jo det alt i eneren...
Dvs hun har et konglomerat av de to historiene. Utsagnet: "The first guy who kissed me ended in a coma for 5 weeks" er jo direkte hentet fra bladene...

Nå har jeg ikke sett nr to ennå, skal se den i løpet av uka, men såvidt jeg forstår er ikke Spiral med i broderskapet, som jo er litt synd...

Marauder
- I dream of a society where you can buy a hamburger, a crate of beer and a shotgun without getting out of your car, and use'em all before you get to your garage. -
tooommm
tooommmInnlegg: 23759
05.05.03 18:14
Var ivrig leser av Prosjekt X, som det het på 80 tallet, og huser en del av phoenix sagaen. Var utrolig tøff historie, men skjedde ikke denne historien ute i verdensrommet eller hva?
Cruger
CrugerInnlegg: 2586
05.05.03 18:58
Her var det litt i ta tak i ja.

"Ræser Ytret:
Som gammel X-Men fan/leser, syns jeg det fryktelig irrterende at de tar seg slike friheter med manus. Masse som ikke stemmer med det som sto i tegneseriene."

Hva synes du da om Superman, Lynet, Spider-Man, de originale Hulk filmene? Hva med tegnefilmene som man ser på Fox Kids? I slike tilfeller hvor manuset skal adapteres til andre formater, vil forandringer skje. Man vil trekke ut det beste fra historien, slik at man kan fortelle det beste.

"F.eks at Rogue går på skolen til Xavier, når hun i tegneserien var medlem av De Onde Mutanters Brorskap, og forlater dem først når hun er mye eldre til fordel for X-Men. Nattkryperen var en av de orginale X-Men sammen med Peter/Colossus. Mange av de andre opprinnelige medlemene er jo ikke med i filmen engang."

Rogue kommer til Xavier for å lære om sine evner, likhets trekk. Men, i denne versjonen skjer dette allerede da hun er ung, før hun ble tatt inn av Mystique.
Mystique er forøvrig langt yngre her enn i bladene, og sannsyneligvis ikke lesbisk heller. Ihvertfall ingenting som tyder på det ennå.
Men, en ting som i hvertfall ikke kommer til å skje er at Rogue kan fly, er særdeles sterk, og har ei noen 7. sans, siden hun ikke har lemlestet Ms. Marvel på det grøvste enda.
Nightcrawler og Colossus er ikke blant de originale, men de ble kalt Second Genesis.

"DogbertITkonsulent kom med den røde pennen:
Banshee, Nightcrawler, Colossus, Storm, Sunfire og Thunderbird kom først med da Prof. X trodde de 5 første var døde. Sunfire trakk seg tilbake etter en stund, mens Thunderbird ble drept."

Cyclops/Scott "Slim" Summers, Marvel Girl(Jean Grey/Phoenix), Iceman(Bobby Drake), Beast(Hank McCoy) og Angel(Warren K. Worthington III/Archangel). Senere kom Havok(Alex Summers) og Lorna Dane(Polaris) inn.
Disse dro på en tur til en øy(minus Beast) og man trodde at de var døde. Da ble Storm, Wolverine, Nightcrawler, Colossus, Banshee, Sunfire og Thunderbird hentet inn. Og Sunfire sluttet umiddelbart etter på. Thunderbird ble riktignok drept etter ca. 3 nummer.

Så kom Shadowcat(Kitty Pryde), Rogue, Rachel Summers(Phoenix II), Forge, Longshot, Psylocke, Dazzler, Jubilee, Gambit og Bishop. Også var 300 nummer av bladet gått.

"Marauder2001 sukket:
Nå har jeg ikke sett nr to ennå, skal se den i løpet av uka, men såvidt jeg forstår er ikke Spiral med i broderskapet, som jo er litt synd... "

Spiral er ikke en mutant, hun er en ryggrad-løs fra Mojo verden akkurat som Longshot og Shatterstar. Grunnen til at Spiral ble med i Freedom Force var at hun lette etter Longshot. Hun ble ikke med, i hvertfall på norsk, før i UXM 199, hvor The New Brotherhood of Evil Mutants søkte om amnesti for å slippe fengsel og det som værre var med Mutant Registreringsloven som Robert Kelly fikk innført.
Før det var TNDoEM bestående av Mystique, Destiny, Blob, Lavine og Pyro. Og før det var Rogue også med, men ...

Men, Mystique er en spion av ypperste klasse og leder av rang i bladene, men i filmen har hun hittil ikke vist slikt potensiale.

"Marauder2001 kommenterte:
Blir umulig å kombinere 30 års tegneserier i 3-4 blader til en overkommelig mengde filmmanus, men det slår meg som litt rart at de ikke benyttet seg av Rogue/Brotherhood of Evil Mutants IV -storien..."
Helt riktig. Umulig er korrekt. Og hvor er Avengers? Ja ja, vi får ta det vi får.

Men, med tanke på at Mystique er yngre på film, og at hennes forhold med Destiny ikke kan fungere under Magnetos regime(mon tro hvordan en mann av hans karrakter ville tolerert utsang som "Nei, Magneto, du tar nok ikke over verden denne gangen heller"), så kunne de nok ikke gå for den storylinen.

Så, en annen tanke. I den første filmen tok man de mest populære, og den storylinen som har lurka lengst i bakgrunnen nemlig Cyclops/Marvel Girl/Wolverine-trekanten. Samtidig de andre som er vel så poplære, Storm, Rogue, Magneto, Mystique og Sabertooth. I tillegg fikk man en bedre Toad enn noen sinne i form av Pay Park.
Så, det at man utvider casten i X2 er bare naturlig, med tanke på at det skjedde stadig vekk i bladene.

Dette er en signatur
mvh
Cruger
Moderator på denne siden:
http://www.nettnett.net/bb2/viewforum.php?f=5
Cruger
CrugerInnlegg: 2586
05.05.03 19:02
"tooommm skrev:
Var ivrig leser av Prosjekt X, som det het på 80 tallet, og huser en del av phoenix sagaen. Var utrolig tøff historie, men skjedde ikke denne historien ute i verdensrommet eller hva?"

Litt begge deler.
Opptakten skjedde i rommet, da Jean ble Phoenix, selve utbyggingen av historien forgikk på bakken med Hellfire Club som lett kan bli hovedfiende i X3, og så tilbake til Shi'ar når Phoenix-kraften manifesterer seg.
Og skulle introdusere Shi'ar kan vel fort bli litt for mye for den gjengse kinogåer. Men det skal være mulig å ta historien, men samtidig beholde Jean til slutt.
Jean skulle egentlig overleve etter Phoenix-sagaen, men Editor in Chief Jim Shooter fant ut at hun ikke kunne gå videre som om ingeting hadde skjedd, da hun hadde drept en en planet på sin kraft-tokt.

Dette er en signatur
mvh
Cruger
Moderator på denne siden:
http://www.nettnett.net/bb2/viewforum.php?f=5
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg