Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Biserier

NYTT TEMA
Mindworm
MindwormInnlegg: 54
02.05.03 11:02
Tar biseriene overhånd?

Pleier å kjøpe Ernie. Synes dette er en utmerket serie. Tok en liten opptelling i siste nummer, og fant ut at av bladets 52 sider, var det kun 13 med Ernie-serier (forsiden inkludert)! Resten består av diverse dill-dall som sjeldent er morsomt.

Når jeg kjøper et blad som heter 'Ernie', forventer jeg at mesteparten av bladet bør inneholde nettopp dette. Det samme gjelder også flere andre utgivelser. Hvorfor må disse bladene på død og liv inneholde så mange biserier, som oftest er av adskillig lavere kvalitet enn hovedserien? Noen biserier kan man tåle, men det går for langt når disse fyller 75% av bladet.

Hva mener andre om dette?
Cruger
CrugerInnlegg: 2586
03.05.03 15:14
Selv synes jeg bi-serier er med på å få frem mere av tegneserie produksjonen i verden. Og, i Norge hadde ikke Ponds og Ernie gått som bi-serier, er det lite sannsynelig at man hadde forsøkt å starte blader bassert på disse.

Ett annen akspekt er at hvis man ikke hadde biserier hadde a) bladet vært adskillig tynnere, samt at prisen hadde ikke vært så mye billigere, siden prisen på papir og farge blir billigere dess mere man har.

Samtidig hvis man skulle hatt ett blad med bare en serie, ville det, med dagens produksjons hastighet for serieskaperene, ikke blitt mere enn 4-5 utgaver i året, og det er ikke bra for gjennkjennelsen. Mennesker er vanedyr, og hvis man ikke får sin vane innen en måndelig sirkel, kan man lett glemme.

Spørsmålet er rett og slett, hvilke bi-serier kan man ha, og hvordan blir man kvitt de som ikke funker?
Svaret er: Fortell forlaget.

Dette er en signatur
mvh
Cruger
Moderator på denne siden:
http://www.nettnett.net/bb2/viewforum.php?f=5
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg