Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spawn VS Sandman

NYTT TEMA
GuloGulo
GuloGuloInnlegg: 2082
20.05.03 19:52
Spawn, mener jeg.
Ceur
CeurInnlegg: 16610
20.05.03 23:57
Jeg mener Sandman, og det uten og en gang ha tittet på et Spawn-blad.
Narvi
NarviInnlegg: 1965
21.05.03 09:15
Har vel nærmest alle Spawn-bladene som har kommet ut i Norge(og nå har de fanden meg slutta...svin!!), men Sandman er laaaaaaaaaaaaaangt bedre. Neil Gaiman er ett geni, og Sandman er det beste han har prestert, til og med bedre enn de syke romanene hans:)

That is not dead which can eternal lie,
And with strange aeons even death may die.
jonas
jonasInnlegg: 30239
21.05.03 10:55
Sandman er litteratur med dybde, intriger, følelser og handling av episke dimensjoner som tåler matching mot såkalt høyverdig litteratur. Sandman forandret tegneserie-mediet ved å innføre alle disse ingrediensene.
Spawn er en superheltserie med vri. Ok, bildemessig ligger Spawn på et høyt nivå, men fortellingsmessig vinner Sandman på knockout.
SedelSker
SedelSkerInnlegg: 194
21.05.03 12:23
Sandman er en god fantasy-serie, faktisk en av de beste mainstream-seriene fra 90-tallet. Spennende, variert og med mer dybde enn hva som er vanlig innen slike serier. Spawn, derimot, er en særdeles uinteresant og dørgende kjedelig superheltserie. Jeg leste de første 10-15 numrene med en viss interesse (hele Image-greia var noe nytt og jeg var tenåring), men da ingenting egentlig skjedde gav jeg opp. Tegningene er rotete og overdetaljerte og farveleggingen er overdreven, noe som forøvrig også gjelder mange andre serier i samme gata
Cruger
CrugerInnlegg: 2586
21.05.03 15:33
Så med andre, ord, ikke din kopp te i det hele tatt?

Tilleggsspørsmål, hvor langt kom egentlig de norske utgivelsene i Spawn da? Ble det 100? Mere? Mindre?

Dette er en signatur
mvh
Cruger
Moderator på denne siden:
http://www.nettnett.net/bb2/viewforum.php?f=5
Firegarden
FiregardenInnlegg: 516
21.05.03 16:05
Sandman!!
SedelSker
SedelSkerInnlegg: 194
23.05.03 13:08
Jeg aner ikke hvor langt Spawn på norsk er kommet. Den er vel bare så vidt kommet over 100 i Amerika?

Cruger, hva syns du forresten om Spawn? Jeg ser du liker tradisjonelle superserier. Leser du bare Marvel, eller leser du Image også?
Cruger
CrugerInnlegg: 2586
23.05.03 17:06
Leste akkurat at Spawn 124 er ute i butikkene nå, og at serien har slitt med laaaange forsinkelser. Mye takket være at Todd MacFarlane har vært opptatt med andre ting, som for eks. rettsaken mot Neil Gaiman.

Sedel. Jeg er vel en Marvel-Zombie. Aloha-Man/Sam/Joe (SHOUT-OUT TIME!) var vår residerende DC-mann. Men, jeg har da lest nok DC oppigjenom årene til å vite sånn ca. hvor landet har ligget. Image forsøkte jeg en gang, både med Spawn på amerikansk og en crossover ved navn Extreme Ett-eller-annet. Rob Liefields studio og blader. Og bevares, han tegnet nesten ikke noe selv, så den var jo fornøyelig å se på, men storyen var tynn.
Ellers har jeg ikke sett så mye på Image, siden det jeg så av Marvel på 90-tallet var avskrekkende nok. Og det som jeg så i hyllene fra Image ikke var så veldig ulikt Extreme Ettelleranent og Marvel. det så ut som de samme flashende figurene, bare at jeg kjente igjen de fra Marvel.

Så i bunn og grunn, er jeg en marvel-zombie med en nostalgisk forkjærlighet for 80-tallet, med æreshilsen til 60 og 70, og ett skrått blikk på 90-tallet.

Dette er en signatur
mvh
Cruger
Moderator på denne siden:
http://www.nettnett.net/bb2/viewforum.php?f=5
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester