Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvem er den "beste" mutanten? (x-men)

NYTT TEMA
Lupin
LupinInnlegg: 1813
10.07.03 01:11
Vi snakker nå om X-Men universet.
Apocalypse var/er veldig kraftig, vil nå jeg si.
Hva mener dere?
thales74
thales74Innlegg: 1334
10.07.03 11:02
Hva mener du med 'beste'?
Franklin Richards har lagd et helt nytt universe, hvis du snakker om kraftigste.

--
Quis custodiet ipsos custodes
Lupin
LupinInnlegg: 1813
10.07.03 14:55
thales74 skrev:

Beste, altså kraftigste, mektigste, beste krefter o.l.

mvh.
Paul Toledo
thales74
10.07.03 16:52
Da vil jeg si Franklin Richards og Pheonix

--
Quis custodiet ipsos custodes
Cruger
CrugerInnlegg: 2586
10.07.03 16:52
"Lupin skrev:
thales74 skrev:

Beste, altså kraftigste, mektigste, beste krefter o.l.

mvh.
Paul Toledo"

Vel, nå har jeg altid hatt ett øye til både Wolverine og Nightcrawler, som de beste evnene jeg ønsket meg, men må nok være enig med thales74 her og si at den mektisgste mutanten hverken er Magneto eller Apocalypse, men Franklin Richards.
Apocalypse er ikke mektig på mutantevner men på ressurser og hjernekapasitet. Og ego. Mannen sa nei til Loki og bli med på Acts of Vengance. Eller om det var redaktørene som glemte ham vites ikke, men slik det står skrevet da, så var han smart.

Dette er en signatur
mvh
Cruger
Moderator på denne siden:
http://www.nettnett.net/bb2/viewforum.php?f=5
The Year: 1981 - Bill Gates embarks on heroic and lifelong quest to piss off every person in America.
Cruger
10.07.03 16:54
Nja, Phoenix er ikke en mutantevne, men en kosmisk enhet, som har funnet bolig i Jean Grey og Rachel Summers samt at den har vel hvert innom Madelyn Pryor på ett tidspunkt også.
Dog, hva som skjer med Jean Grey-Summers i NXM nå, er en annen sak, som ikke er oppklart enda.

Dette er en signatur
mvh
Cruger - som endelig har lest de 3 første NXM-TPB'ene.
The Year: 1981 - Bill Gates embarks on heroic and lifelong quest to piss off every person in America.
thales74
11.07.03 10:46
Cruger skrev:
Nja, Phoenix er ikke en mutantevne, men en kosmisk enhet, som har funnet bolig i Jean Grey og Rachel Summers samt at den har vel hvert innom Madelyn Pryor på ett tidspunkt også.
Flammehage
FlammehageInnlegg: 43
11.07.03 12:24
Wolverine blir vel en form for favoritt i mine øyne, grunnet hans ubeskrivelige barskhet, dessverre har jeg ikke satt meg nok inn i denne Marvel-verdenen enda til å fremme noen mening om hvem som er den mektigste..

Hvis jeg vil sette meg inn i det, hvor bør jeg så begynne? noen tips?
Cruger
11.07.03 16:40
I og med at det var Chris Claremont og Dave Cockrum, og senere John Byrne, som selv fremproduserte historiene, og ikke redaktørene, på den tiden, så er det ikke godt å si hva som var den originale intensjonen.

Hvilken miniserie er det? Er det The Adventures of, eller The Further Adventures du sikter til? Eller snakker vi om en helt annen serie?
Dette er en signatur
mvh
Cruger
Cruger
11.07.03 16:44
"Flammehage skrev:
Wolverine blir vel en form for favoritt i mine øyne, grunnet hans ubeskrivelige barskhet, dessverre har jeg ikke satt meg nok inn i denne Marvel-verdenen enda til å fremme noen mening om hvem som er den mektigste..

Hvis jeg vil sette meg inn i det, hvor bør jeg så begynne? noen tips?"

Tja, du kan begynne helt i begynnelsen, f. eks med The Essential X-Men, om de originale 5, eller du kan hoppe frem i tid, og starte med The Essential Uncanny X-Men, som starter med Giant-Size X-Men, og det er egentlig begynnelsen på den sagaen som er i dag.
EXM 1 inneholder X-Men 1-24, og EUXM 1-4 inneholder GSXM1, Uncanny X-Men 94-179 og Annuals 3-6.

Eller enda senere i tid, du kan starte med X-Men: Mutant Genesis, som inneholder New X-Men 1-7.
Evnt, du kan skippe alt dette og heller ta lettvekter versjonen, som er Ultimate X.-Men, og der finnes det mange bøker som samler bladene.

Lykke til.

Dette er en signatur
mvh
Cruger
thales74
11.07.03 18:00
Cruger skrev:
I og med at det var Chris Claremont og Dave Cockrum, og senere John Byrne, som selv fremproduserte historiene, og ikke redaktørene, på den tiden, så er det ikke godt å si hva som var den originale intensjonen.
DjHarry
DjHarryInnlegg: 5480
12.07.03 00:16
Wolverine er en av få mutanter jeg liker.
Hulken er også tøff.

ExDeath
mcdermott
mcdermottInnlegg: 63724
12.07.03 14:23
Xorn er den tøffeste - bare vent å se ;o)
Cruger
12.07.03 17:03
thales74 skrev:
Hvis du leser de originale historiene, så er det ingenting som indikerer at Pheonix er en kosmisk personlighet. Pheonix var Jean Greys fulle potentiale. Når Pheonix dør på månen, så er det Jean Grey som dør (og dette var fordi sjefsredaktøren Shooter ville at Pheonix skulle straffes fordi hun hadde ødelagt et solsystem tidligere). Når Madelyne Pryor blir introdusert i #135 eller noe sånt så er det Claremonts måte å vise at Pheonix/Jean Grey er død.
---------
phOEnix. Med oe ikke eo. Nå må du skrive dette hundre ganger med rosa kritt på asfaltveier sene høstdager i Bergen.

Men over til mere viktige ting, det er mulig du har rett i dette, men jeg kan ikke fri meg fra tanken om at jeg har lest ett sted om dette. Mulig det var Phoenix - The Untold Story eller andre steder. Har ikke samlingen ved min side nå.
Madde kommer ikke inn før UXM 168.

Senere, når sjefene hos Marvel ønsket å lage et blad med de originalle X-Men, bestemte man seg for å bringe Jean Grey tilbake i live. Ideen kom fra Busiek.

Du kan lese om det her:
http://groups.google.com/groups?q=Kurt+Busiek+Jean+Grey&hl=en&lr=&ie=UTF-8&selm=3soef9%24hmm%40newsbf02.news.aol.com&rnum=6
---------
Evnt. i Phoenix Rising som samler Avengers 263, Fantastic Four 286 og X-Factor 1, men linken skal sjekkes.

Hvilken miniserie er det? Er det The Adventures of, eller The Further Adventures du sikter til? Eller snakker vi om en helt annen serie?
GuloGulo
GuloGuloInnlegg: 2082
13.07.03 01:49
"Lupin skrev:
Vi snakker nå om X-Men universet.
Apocalypse var/er veldig kraftig, vil nå jeg si."

Wolverine er den tøffeste som har kommet ut av Marvel. Basta bom.
thales74
13.07.03 12:05
GuloGulo skrev:
Wolverine er den tøffeste som har kommet ut av Marvel. Basta bom.
thales74
13.07.03 12:08
Cruger skrev:
phOEnix. Med oe ikke eo. Nå må du skrive dette hundre ganger med rosa kritt på asfaltveier sene høstdager i Bergen.
GuloGulo
GuloGuloInnlegg: 2082
13.07.03 16:24
"thales74 skrev:

Wolverine var interessant, nå er han en kjedelig psykopat."

- Det finnes ikke slike ting som "kjedelige psykopater".
Litotes
LitotesInnlegg: 33060
14.07.03 14:03
Den mutanten med størst potensial må være Rogue. Er det en mektigere kan hun røre ham/henne og vips...!
Cruger
15.07.03 16:27
"thales74 skrev:
Cruger skrev:
Føniks.

HA! Juksepave.

Men over til mere viktige ting, det er mulig du har rett i dette, men jeg kan ikke fri meg fra tanken om at jeg har lest ett sted om dette. Mulig det var Phoenix - The Untold Story eller andre steder. Har ikke samlingen ved min side nå.
Lovegood
LovegoodInnlegg: 346
15.07.03 19:18
Foretrekker varulver med J. som mellomnavn framfor mutanter med X-foran.

"Loved it. Give five signs that identify the werewolf. Exellent question. One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name is Remus Lupin."
Cruger
15.07.03 20:17
Så din favoritt er John Jameson som varulv?

Wow, snart kommer det vel en fan av Spot frem i lyset også :D

Dette er en signatur
mvh
Cruger
NoFace
NoFaceInnlegg: 323
15.07.03 20:19
Magneto, fordi han ikke eier moralske skruppler og i "the real life" ville vunnet.
Lovegood
LovegoodInnlegg: 346
15.07.03 21:39
Har aldri sett X-Men, sorry. Refererte til Harry Potter
moto
motoInnlegg: 3181
15.07.03 23:04
Nattkrypern er tøff - blålig hudfarge, sært tysk navn(husker ikke hva det er) også skal det visstnok lukte promp når han teleporterer.
Cruger
16.07.03 06:21
skal visstnok være en tynnpels, men blå er han. Kurt Wagner er hans navn, og jeg husker ikke hva det heter på norsk, men originalt kan lukten minne om "Brimstone".
Dessuten er halen kul.

Dette er en signatur
mvh
Cruger
moto
16.07.03 06:39

Halen hadde jeg glemt! Den er rå ja.

I en tidlig utgave av x-men, på den tida hvor beistet og engelen var aktiv, var det en skummel bikerfyr som het spøkelsesrytteren eller noe. Han var også temmelig knæsj.
moto
16.07.03 06:53

Kurt Wagner er jo navnet til vokalisten og låtskrivern i Lambchop, tilfeldig eller er han også nattkrypernfan tro?
Litotes
LitotesInnlegg: 33060
16.07.03 11:50
moto skrev:
I en tidlig utgave av x-men, på den tida hvor beistet og engelen var aktiv, var det en skummel bikerfyr som het spøkelsesrytteren eller noe. Han var også temmelig knæsj."

Ghost Rider. Han har hatt sitt eget blad lenge.
asmodan
asmodanInnlegg: 2548
16.07.03 22:40
Det kommer faktisk en film om han i år eller neste år.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg