Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Konspirasjonsteoretikere får makt - Hva skjer?

NYTT TEMA
IImam
IImamInnlegg: 2406
21.04.10 13:38

Hva tror dere skjer om mennesker som Alex Jones og Ace Ventura blir presidenter i USA? Eller hva hadde skjedd om gutta bak Loose Change hadde fått makten i landet?

Konspirasjonsteoretikeres jobb er å fremstille oss som offer, eller slaver. Vi blir sakte, men sikkert forgiftet av staten og eliten i samfunnet. I tillegg står eliten bak utallige og enorme angrep på egen befolkning og forsøker nå å ta alle pengene så landet skal gå konkurs, og Martial law skal innføres.

Denne retorikken er ikke veldig ulik den vi såg hos Hitler. Han fremstilte tyskere og egentlig den ariske rase som offer for det jødiske komplott. Så her måtte han rydde opp. Resultatet ble at han ble leder i Tyskland og kunne nå fritt handle ut i fra sine forvridde ideer og tro. Resultatet ble massedrap av homofile, jøder og intellektuelle.

Ser vi til dagens konspirasjonsteoretikere, ligger mye av det samme hos disse. De frykter som Hitler, de intellektuelle og enkeltgrupper. De som er høyt utdannede og som fremstår som intellektuelle. Disse kan kun være intellektuelle fordi de forgifter befolkningen til å bli dumme. Slik kan de få overtaket.

Hva skjer da når disse "dumme" kommer til makten? Jo, konsentrasjonsleirer fylt opp av tidligere politikere, leger som ikke sa noe mot "forgiftningen" i vannet, personer som driver med finans vil bli samlet sammen og de vil alle lide samme skjebne som jøder og intellektuelle gjorde under 2. verdenskrig.

De som tror disse teoriene om at intellektuelle var en fiende kun er noe Hitler fryktet, må tenke seg om igjen. Bare å se til Alex Jones. Dette er faktisk en mainstream oppfattelse innen konspirasjonsbevegelsen.

Dette er altså en advarsel over hva som vil skje om slike mennesker som konspirasjonsteoretikere kommer til makten. Vi har sett det skje før, og det vil ikke se noe penere ut om det skjer igjen.

JuksiTaxi
JuksiTaxiInnlegg: 2948
21.04.10 14:45

Ah, en konspirasjonsteori om konspirasjonsteoretikere.

-Gud-
-Gud-Innlegg: 1754
21.04.10 14:58
JuksiTaxi: Ah, en konspirasjonsteori om konspirasjonsteoretikere.

Spot on spikeren på hodet:)

originalisten
originalistenInnlegg: 776
21.04.10 15:09
IImam: Hva tror dere skjer om mennesker som Alex Jones og Ace Ventura blir presidenter i USA? Eller hva hadde skjedd om gutta bak Loose Change hadde fått makten i landet? Konspirasjonsteoretikeres jobb er å fremstille oss som offer, eller slaver. Vi blir sakte, men sikkert forgiftet av staten og eliten i samfunnet. I tillegg står eliten bak utallige og enorme angrep på egen befolkning og forsøker nå å ta alle pengene så landet skal gå konkurs, og Martial law skal innføres.

Jeg kan forstå at du bruker argumentasjonen du gjør.

Men i mitt og mange andres tilfelle, i hvert fall, tar du feil. Alt vi (de som er slik støpt som meg m.a.o.) ønsker er fred på jord og en bedre/mer harmonisk verden enn i dag. Og at alt av de verste "løgner" eller kanskje heller illusjoner som vi bygger tilværelsen på i dag, etterhvert fases ut og erstattes av noe bedre.

Om f.eks. jeg har brukt litt harde ord og kritisk holdning mot motdebattanter noen ganger vil jeg bare påpeke at det er mitt uttrykk for utålmodighet over at vi ikke tar større steg mot en slik bedre/mer harmonisk verden.

Saken er i virkeligheten at det er et slags "inertia" eller stillestand i samfunnet og det strittes på mange plan mot virkelig gjennomgripende endringer.....

Ja kan innrømme det - det finnes noen hatefulle konspirasjonsteoretikere. Og det er synd. Men de gjør kort og godt bare feil, og benytter ofte noen få faktisk gyldige punkter med kritikk mot storsamfunnet (blandet med mer tullete også) til å heller vri folk mot hat. Det er deres respons på ting de er ufornøyd med som er feil..

Selv om det finnes slike fenomener så kan ikke jeg la meg affisere av det. Sannheten ligger et sted litt midt i mellom alt mulig, men med den forskjell at løsningen er fred. Og at det jeg og mange andre står for langt ifra er noe å skamme seg over å mene.

Derimot har det (visse) revolusjonære tendenser sett i forhold til dagens verden. Men en positiv revolusjon.

Folk slapper ikke nok av. Har det ikke nok fint og bra og mange klarer ikke å ta det med ro. Peace and love! Slappe av og ta alt med ro..... Men også jobbe for, og ha glede av, å spre "kjærlighet" som i denne sammenheng betyr å faktisk "slippe ut" det man virkelig har inni seg, av krefter og positive evner, til glede for både andre og seg selv....  Det er i grunn slike ting det handler om.. Er det farlig og terroristisk!!!???! LOL

Alex Collier som hevder å være en slags ET-kontakt uttrykte det så fantastisk på denne måten her: "The love you withhold is the pain that you carry." Dvs. slipper du på en måte ikke ut det du har inne i deg, og prøver å bli en "åpen kanal" for dine største talenter og evner, så får du det rett og slett ikke bra i livet. Vi er ment/skapt til å gjøre rett og slett det vi elsker(=har mest evner til) å gjøre!!

Det er ikke himla komplisert - og pokker heller så godt det i grunn er, med sannheten, og å slippe sin egen sannhet ut.... og være den man Er.

(Innlegget ble redigert 21.04.10 15:11)

kjempekanin
kjempekaninInnlegg: 26036
21.04.10 15:11

underbog:

Det må da gå an å gjøre et tankeeksperiment uten at man får merkelappen "gal" på seg.

Finnes da noen nordmenn som gjør seg tankeeksperiment med f.eks. hvordan Norge vil bli i fremtiden, styrt og overtatt av muslimer:-) Samt i andre konstellasjoner.

(Innlegget ble redigert 21.04.10 15:13)

kjempekanin
21.04.10 15:24
underbog: Kjempekanin, flott at du dra det frem.
Så hvorfor kaller Imam andre for idioter når dem selv har kommet med tankeeksperimenter som mer eller mindre hørtes SPRØTT ut. Ja, det Imam serverte her er også SPRØTT.

Er det ikke nå vi skal kalle Imam for idot??

Det er forskjell på gale konspirasjonsteorier og på tankeeksperimenter som "hvem som helst" i befolkningen kunne ha kommet på.

Eksempel på ett ordinært tankeeksperiment:

"Hvordan ville det ha blitt hvis Fremskrittpartiet kom inn i regjeringskontorene og også hadde flertall alene på Stortinget?"

PS: Om du vil kalle IImam eller andre for "idiot", er opp til deg selv å avgjøre.

(Innlegget ble redigert 21.04.10 15:25)

IImam
21.04.10 15:36
JuksiTaxi: Ah, en konspirasjonsteori om konspirasjonsteoretikere.

Dette er en konspirasjonsteori... Dog omhandler begrepet konspirasjonsteorier vanligvis om ting som HAR skjedd. Altså at noen kommer med teorier om at det er andre som har konspirert sammen, i kontrast til det som er allment akseptert.

Kjempekanin synes jeg har godt navn på det, tankeeksperiment. Forskjellen på dette er at jeg ikke beskylder noen for å ha gjort noe ulovlig. Jeg spekulerer i om slikt KAN skje! Dere her inne som kommer med konspirasjonsteorier, beskylder altså bokstavelig talt uskyldige mennesker for drap.

Jeg kom også med en teori om at KTere ville slå til i løpet av april for å markere Oklahoma-bomben. Dette har ikke skjedd enda. Dog var dette igjen en teori om noe som KAN skje. Jeg spekulerer altså ikke i noe som har skjedd, og fritar mennekser for ansvar og trer ansvaret over hodet på uskyldige mennesker. Det er det som er farlig.

IImam
21.04.10 15:39
underbog: Skjerp deg Imam.!!!
Du mister troverdigheten hos andre som ser opp til deg.

Er ikke så sikker på om noen ser opp til meg her inne. Det er i så fall dine ord. Ellers ville jeg bare vært lykkelig å miste troverdighet til folk som ser opp til meg, om de mener tankeeksperiment er forkastelig. Slikt er faktisk bare sundt! Dog liker du ikke når folk ser på hva som egentlig skjer når dere kommer til makten? Sårer det slik fordi du vet jeg har rett?

Om jeg ikke har rett, hva med å rette irritasjonen og frustrasjonen over i argumenter. Forsøk deg på å argumentere på hvorfor tankeeksperimentet mitt er feil, i stede for å dumme seg selv ut med å begynne å kalle folk for idiot.

(Innlegget ble redigert 21.04.10 15:40)

underbog
underbogInnlegg: 386
21.04.10 17:03
IImam: Forsøk deg på å argumentere på hvorfor tankeeksperimentet mitt er feil, i stede for å dumme seg selv ut med å begynne å kalle folk for idiot.

Niks.. føltes godt.. sunt det.

IImam
21.04.10 17:13
underbog: Niks.. føltes godt.. sunt det.

Takk for å understreke poenget mitt! :)

leon
leonInnlegg: 1368
22.04.10 12:19

Jeg er mer redd for det som kan skje hvis debunkerne får som de vil. Da får vi fascistiske og totalitære regimer, hvor folk kan få dødstraff for å kritisere makteliten.

NordKorea må være ideal staten til debunkerne. Regner med at de trives som fisken i vannet der. Der er det jo total forbudt å kritisere makthaverne.

underbog
underbogInnlegg: 386
23.04.10 00:11
leon: NordKorea må være ideal staten til debunkerne. Regner med at de trives som fisken i vannet der. Der er det jo total forbudt å kritisere makthaverne.

:D

kjempekanin
23.04.10 01:07
leon: Jeg er mer redd for det som kan skje hvis debunkerne får som de vil. Da får vi fascistiske og totalitære regimer, hvor folk kan få dødstraff for å kritisere makteliten. NordKorea må være ideal staten til debunkerne. Regner med at de trives som fisken i vannet der. Der er det jo total forbudt å kritisere makthaverne.

Debunkere er da som folk flest på det punkt - eller mener du å ha lagt merke til en tendens til at debunkere ikke er for vestlige demokratier? 

Men hva med norske kommunister som også er konspirasjonsteoretikere? Ønsker disse å flytte til Nord-Korea, tror du? 

(Innlegget ble redigert 23.04.10 01:09)

leon
24.04.10 09:14
kjempekanin: Debunkere er da som folk flest på det punkt - eller mener du å ha lagt merke til en tendens til at debunkere ikke er for vestlige demokratier? 

Ikke glem at Hitler ble demokratisk valgt. Likevel klarte han å forvandle landet til et diktatur. At et land er et demokrati er ingen garanti for at det ikke kan bli et totalitær regime. Dersom debunkerne får sin vilje, som er å forby kritikk rettet mot makthaverne, er det stor fare for at vi kan få totalitære regimer. 

Når vi først er så godt i gang med tankeeksperimenter i denne tråden, tenk deg hvilke reaksjoner det hadde skapt, dersom noen, rett etter at Hitler kom til makten, stod frem og sa at Hitler og det han stod for var direkte farlig. De ville ha blitt stemplet som gale konspirasjonsteoretikere. I dag er det mange som mener Alex Jones og andre som er skeptiske til makteliten for gale konspirasjonsteoretikere. Hvis vi ikke lærer av historien, vil den gjenta seg.

(Innlegget ble redigert 24.04.10 09:21)

IImam
24.04.10 10:23
leon: Ikke glem at Hitler ble demokratisk valgt. Likevel klarte han å forvandle landet til et diktatur. At et land er et demokrati er ingen garanti for at det ikke kan bli et totalitær regime. Dersom debunkerne får sin vilje, som er å forby kritikk rettet mot makthaverne, er det stor fare for at vi kan få totalitære regimer.  Når vi først er så godt i gang med tankeeksperimenter i denne tråden, tenk deg hvilke reaksjoner det hadde skapt, dersom noen, rett etter at Hitler kom til makten, stod frem og sa at Hitler og det han stod for var direkte farlig. De ville ha blitt stemplet som gale konspirasjonsteoretikere. I dag er det mange som mener Alex Jones og andre som er skeptiske til makteliten for gale konspirasjonsteoretikere. Hvis vi ikke lærer av historien, vil den gjenta seg.

Det at noen blir demokratisk valgt betyr ikke at den som er demokratisk valgt ikke er en konspirasjonsteoretikere. Eller er du enig med Hitler i at jøder er mindre verdt og at vi bør ha rasehygiene og kjempe for den ariske rase? Om du ikke er enig med Hitler i dette, erkjenner du at når Hitler kom til makten, kom det en konspirsjonsteoretiker til makten. Det er ikke noe å krangle på en gang. Det er bare ren fakta.

Debunkere er i aller høyeste grad for kritikk av makthavere. Det er nettopp vårt kritiske syn på staten som har gjort oss til debunkere. Vi ville finne ut om ryktene om inside job kunne være sanne. Vi gikk ikke inn for å motbevise det, vi gikk inn for å finne sannheten! Mark Roberts som er en meget kjent debunker var foreksempel ute i gatene i 2003 å demonstrerte MOT Irak-krigen. Ja, den dag i dag er han en stor motstander mot Irak-krigen. Jeg vil ikke kalle meg en stor motstander av krigen, men jeg støttet den ikke, da jeg mener det må være godkjent i FN.

Så hele argumentet ditt om at debunkere ikke kritiserer makthavere er jo bare PISS! Jeg har også gående fremdeles en sak mot staten. Megahelten er kilde på det her inne. Så at jeg ikke kritiserer staten og debunkere generelt ikke gjør dette er nok en løgn fra KT-bevegelsen.

Jeg vil også gjøre det klart at mange mennesker var mot Hitler, og flyktet før det var for seint. Dog er det ingen tvil om at Hitler med sine syke konspirasjonsteorier hadde utnyttet en mennesklig svakhet. Hat og frykt mot det ukjente. Slik klarte han å lure en hel befolkning til å kjøpe teoriene, og er et klassisk eksempel på hvor farlige konspirasjonsteoretikere er.

Hitler var også ganske omdiskutert og hadde tross alt stått bak kuppforsøk og sittet i fengsel, men han var meget flink på å utnytte menneskers fordommer og var en dyktig taler. Minner faktisk litt om AJ...

Oculos
OculosInnlegg: 1909
24.04.10 10:33

Hitler var en KTer alle KTere er farlige og sympatiserer med Hitlers syn bla bla bla bla blir du ikke lei av å høre deg selv si det samme svadaet om og om igjen IImam?

(Innlegget ble redigert 24.04.10 10:34)

leon
24.04.10 10:51
IImam: Så hele argumentet ditt om at debunkere ikke kritiserer makthavere er jo bare PISS! Jeg har også gående fremdeles en sak mot staten. Megahelten er kilde på det her inne. Så at jeg ikke kritiserer staten og debunkere generelt ikke gjør dette er nok en løgn fra KT-bevegelsen.

Det er godt mulig at dere kritiserer makthaverne, men det ser ikke ut til at dere vil at andre skal gjøre det samme.

leon
24.04.10 10:54
IImam: Det at noen blir demokratisk valgt betyr ikke at den som er demokratisk valgt ikke er en konspirasjonsteoretikere. Eller er du enig med Hitler i at jøder er mindre verdt og at vi bør ha rasehygiene og kjempe for den ariske rase? Om du ikke er enig med Hitler i dette, erkjenner du at når Hitler kom til makten, kom det en konspirsjonsteoretiker til makten. Det er ikke noe å krangle på en gang. Det er bare ren fakta.

Så hvis jeg ikke er enig med Hitler, så er jeg ikke en konspirasjonsteoretiker ?

IImam
24.04.10 11:04
leon: Så hvis jeg ikke er enig med Hitler, så er jeg ikke en konspirasjonsteoretiker ?

Om du ikke støtter Hitlers syn på jøders verdi og at jøder skal ha en skjult verdensagenda er ikke du en KTer på dette området. Her har du altså da muligens en oppfattelse av virkligheten slik som oss andre. Noe som jo er flott, men du er jo KTer i mange andre ting. Du tror kanskje at verden har en elite av mennesker som forsøker styre verden og skal drepe 90 % av oss? Som i tillegg driver meg genetisk hygiene for å styrke sin egen "rase"? Slik at de får en lederrase? Dette tror i alle fall AJ.

Hva KTere tror her inne er UMULIG å si, da må vi ha en spørreundersøkelse.

IImam
24.04.10 11:06
leon: Det er godt mulig at dere kritiserer makthaverne, men det ser ikke ut til at dere vil at andre skal gjøre det samme.

Det er fordi dere lager dere en teori om at vi ikke vil kritisere makthavere. Er da politikere som også snakker hyppig mot de som styrer. Kritikk av makthavende elsker alle som er for demokrati. Dog kan en bedrive løgner for å sværte og undergrave demokratiet og det er MEGET skummelt. Det er dette dere KTere holder på med. Som at det ikke er vits i å stemme osv... SYKE teorier som kan ødelegge et helt samfunn.... Da blir jeg selvsagt kritisk til DERE og kritiserer.

IImam
24.04.10 11:08
Oculos: alle KTere er farlige og sympatiserer med Hitlers syn

Når har jeg skrevet det?? Når har noen debunker i det hele tatt skrevet noe slikt? Igjen lagere du deg din egen virklighet der vi debunkere titt og ofte gjør dette, men sannheten er jo noe annet. Men sannheten er vel du ikke så interessert i?

Kjell28
Kjell28Innlegg: 13739
24.04.10 14:50
IImam: Når har jeg skrevet det?? Når har noen debunker i det hele tatt skrevet noe slikt?

Du har nå selv blitt utestengt for å påstå at en enkelt debattant er slik iallefall, herr Fornektelses-Imam :D

(Innlegget ble redigert 24.04.10 14:51)

IImam
24.04.10 18:04
Kjell28: Du har nå selv blitt utestengt for å påstå at en enkelt debattant er slik iallefall, herr Fornektelses-Imam :D

Nei, jeg har aldri skrevet at alle KTere er farlige og sympatiserer med Hitler. Jeg har tvert i mot skrevet at begrepet KTer er så vidt at det selv innkluderer meg selv. Så det er du som leser det du selv ønsker. Jeg snakker om en spesielt gruppe når jeg nevner KTere. Jeg spesifiserer alltid synet disse har, og hvilke resultat slike syn og meninger kan ha. De som har den meningen jeg diskuterer kan jeg fint hevde er farlige. Dog er det noe helt annet enn du skriver.

Forøvrig har du for ikke lenge siden hevdet at jeg har blitt utestengt for å sammenligne deg eller andre med Hitler. Dette har ALDRI skjedd, og jeg mener bestemt at når jeg gjorde dette for ikke alt for lenge siden, NOK EN GANG, så er ikke innleggene slettet en gang. Jeg utfordret til og med å klage inn innleggene.

Jeg har blitt utestengt noe slikt som 2-3 ganger. Siste gangen ble jeg utestengt for å bruke "konspirasjonstullinger" om KTere. Samme som blir brukt på JFEF, men de bruker conspiracy-nut. Det hadde samlet seg opp 10-20 innlegget jeg hadde gjort dette, og advarselene kom alle på en gang. Det ble for mange advarsler og vips var det utestengelse. Om du tror jeg tar noe slikt til meg, må du tro om igjen. Det at du har gjort så mange GROVE overtramp med brukernavnet ditt er rett sagt sjokkerende. Dog teller de vel ikke alvorlighetsgraden i det.

Så nok en gang er du tatt for løgn Kjell. Du hevder jeg påstår at alle KTere er farlige og sympatiserer med jøder. Det er ikke annet enn løgn. Eneste du kan komme frem til er en MULIG overskrift jeg har brukt som "konspirasjonteoretikere er farlige". Leser du da åpninginnlegget har jeg nok garantert gjort det klart at jeg GENERALISERER! Så nei, jeg har aldri kommet med påstanden som du her nå tilskriver meg. Ergo, du lyver...

Kjell28
24.04.10 22:08
IImam: Det at du har gjort så mange GROVE overtramp med brukernavnet ditt er rett sagt sjokkerende.

Hvilke overtramp har jeg gjort da ?

IImam
24.04.10 22:52
Kjell28: Hvilke overtramp har jeg gjort da ?

De har du til og med erkjent selv. Du kan UMULIG ha så dårlig hukommelse! Så dette skuespillet jeg får inntrykk av at du skal starte nå, gidder jeg ikke være med på en gang.

Oculos
25.04.10 00:05

Konspirasjonsteoretikeres jobb er å fremstille oss som offer, eller slaver. Vi blir sakte, men sikkert forgiftet av staten og eliten i samfunnet. I tillegg står eliten bak utallige og enorme angrep på egen befolkning og forsøker nå å ta alle pengene så landet skal gå konkurs, og Martial law skal innføres.

Denne retorikken er ikke veldig ulik den vi såg hos Hitler. Han fremstilte tyskere og egentlig den ariske rase som offer for det jødiske komplott. Så her måtte han rydde opp. Resultatet ble at han ble leder i Tyskland og kunne nå fritt handle ut i fra sine forvridde ideer og tro. Resultatet ble massedrap av homofile, jøder og intellektuelle

Dette er altså en advarsel over hva som vil skje om slike mennesker som konspirasjonsteoretikere kommer til makten. Vi har sett det skje før, og det vil ikke se noe penere ut om det skjer igjen.

Dette er ikke et forsøk på å koble KTere til Hitler?

Enten så skjønner du ikke hva du selv skriver IImam eller så tror du folk er tette.

Arthur_Dent42
Arthur_Dent42Innlegg: 1324
25.04.10 01:01

Gadd ikke å lese gjennom hele tråden. Jeg sier bare en ting: er ikke det en syk konspirasjonteori trådstarter kommer med, og sier han er imot denslags?

Oculos
25.04.10 01:24

Neida han er bare imot teorier han ikke støtter selv. Hvis han støtter en teori selv så er det en teori hvis han ikke støtter den så er det en koinspirasjonsteori som er farlig og må stoppes.

Kjell28
25.04.10 04:38
IImam: De har du til og med erkjent selv. Du kan UMULIG ha så dårlig hukommelse! Så dette skuespillet jeg får inntrykk av at du skal starte nå, gidder jeg ikke være med på en gang.

`Det er da så lite det lille jeg har gjort

IImam
25.04.10 08:05
Oculos: Konspirasjonsteoretikeres jobb er å fremstille oss som offer, eller slaver. Vi blir sakte, men sikkert forgiftet av staten og eliten i samfunnet. I tillegg står eliten bak utallige og enorme angrep på egen befolkning og forsøker nå å ta alle pengene så landet skal gå konkurs, og Martial law skal innføres. Denne retorikken er ikke veldig ulik den vi såg hos Hitler. Han fremstilte tyskere og egentlig den ariske rase som offer for det jødiske komplott. Så her måtte han rydde opp.

Hehe, det er ikke vi som fremstiller dere som offer. VI hevder dere forsøker fremstå som offer!! Vi påstår at dere lyver på dere denne rollen og at det ikke er sant. Det er dette som kan sammenlignes med Hitler. Han fremstilte tyskere som offer på ting som overhodet ikke var sant. Eksakt det samme som dere gjør. Det er jo derfor Hitler BEVISELIG var en KTer og det samme er dere. Dere lager teorier om at folk konspirerer mot dere for å fremstå som offer. Vi står på sidelinjen og rister på hodet og hevder at her er det ingen offer, utenom de som blir uskyldig beskylt for å konspirere. Slik som jøder under Hitler, som også blir forfunlgt av dagens KTer og samfunnets elite som de fleste KTere hater.

Klikk for å gå tilbake til toppen