Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

UFO

NYTT TEMA
Messagefromtime
MessagefromtimeInnlegg: 14472
17.09.13 21:30
Kul_Djevel: Noen som har en forklaring på denne?

En overzoomet kraftig stjerne.

Kul_Djevel
Kul_DjevelInnlegg: 89433
17.09.13 21:37
Messagefromtime: En overzoomet kraftig stjerne.

Ja, er vel kanskje ikke umulig. Har du testet dette og fikk den da en slik form?

Messagefromtime
MessagefromtimeInnlegg: 14472
17.09.13 21:41
Kul_Djevel: Ja, er vel kanskje ikke umulig. Har du testet dette og fikk den da en slik form?

De kan anta alle former og farger egentlig. Avhenger av forurensning, synsvinkel gjennom atmosfæren, zoomen og optikkens kvalitet.

Synes ganske sikkert at det er en stjerne men kan også være en planet da de godt kan blinke litt de også gjennom atmosfæren.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 50130
17.09.13 23:34
Kul_Djevel: Noen som har en forklaring på denne? http://www.huffingtonpost.com/2013/09/13/diamond-shaped-ufo-puzzles-nebraska-meteorologist_n_3918360.html

Ja.

Kilden er huffingtonpost.com. Det sier det meste.

Mvh

BE

pekåve
pekåveInnlegg: 1090
18.09.13 22:52
BlackEagle: Ja.
Kilden er huffingtonpost.com.

Ok!?

Så dette betyr at du for hele verden nå kan forklare hva som ligger bak hele Ufofenomenet, et mysterium i eliteklassen som gjennom de siste 60 år har forbløffet;

- flypiloter

- astronauter

- millitært utdannede offiserer

- politifolk

- amerikanske presidenter

- og ikke minst undertegnede. 

Samt mange andre jordiske som ikke har klare beviser for at Ufoaktivitet kan forklares med at dette er et naturlig fenomen som ikke i det heletatt behøver mere undersøkelser i fremtiden.

Dette er direkte glimrende BlackEagle.

BlackEagle
18.09.13 23:30
pekåve: Ok!? Så dette betyr at du for hele verden nå kan forklare hva som ligger bak hele Ufofenomenet, et mysterium i eliteklassen som gjennom de siste 60 år har forbløffet; - flypiloter - astronauter - millitært utdannede offiserer - politifolk - amerikanske presidenter - og ikke minst undertegnede. Samt mange andre jordiske som ikke har klare beviser for at Ufoaktivitet kan forklares med at dette er et naturlig fenomen som ikke i det heletatt behøver mere undersøkelser i fremtiden. Dette er direkte glimrende BlackEagle.

1. Les djevelens spørsmål.

2. Les mitt svar på hans spørsmål.

Mvh

BE

P. S. ...og neste gang tenker du deg om før du i det hele tatt tenker på å berøre tastaturet. Det har jeg fortalt deg før vil lønne seg.

(Innlegget ble redigert 18.09.13 23:32)

onlyterje
onlyterjeInnlegg: 3906
20.09.13 07:20
BlackEagle: ..og neste gang tenker du deg om før du i det hele tatt tenker på å berøre tastaturet. Det har jeg fortalt deg før vil lønne seg.

Det er vel du som strengt tatt bør tenke deg om. Du dømmer nettsider på navn........  En annen ting du har allerede gjort deg opp en mening om fenomenet så skjønner egentlig ikke hva du gjør her inne på UFO forumet.

KansjeD
KansjeDInnlegg: 10896
20.09.13 08:45
onlyterje: En annen ting du har allerede gjort deg opp en mening om fenomenet så skjønner egentlig ikke hva du gjør her inne på UFO forumet.

Kansje han er her for å DISKUTERE Ufo & alternative teorier, slik som mange andre...?

Du vet vel at dette er et debattforum og IKKE en fanklubb for troende UFO-fantaster som "har sett lyset"?

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 9616
20.09.13 08:47
onlyterje: Det er vel du som strengt tatt bør tenke deg om. Du dømmer nettsider på navn

Eg har framleis ein viss glede av å tenka tilbake på enkelte som har brukt tøyseartiklar på reine parodinettsider som "dokumentasjon" på alternative teoriar...

Kanskje det ikkje er så dumt å sjekka kredibiliteten til nettsidene ein siterar?

BlackEagle
20.09.13 09:58
onlyterje: Det er vel du som strengt tatt bør tenke deg om. Du dømmer nettsider på navn

Er det noe gæern't med navnet til huffingtonpost?

Mvh

BE

onlyterje
20.09.13 16:53
KansjeD: Kansje han er her for å DISKUTERE Ufo & alternative teorier, slik som mange andre...?

Det er vel ingen poeng å diskutere når man er helt låst og det er det samme som kommer ut av kjeften hele tiden. Alle vet jo hvor dere står og uansett hva vi kommer med er det helt dødt.

Men viste du at den russiske statsministeren i et intervju innrømmer at vi blir besøkt av alien............ regnet ikke med det nei.

0gg0
0gg0Innlegg: 38562
20.09.13 17:49
onlyterje: Men viste du at den russiske statsministeren i et intervju innrømmer at vi blir besøkt av alien............

Noe som betyr omtrent null og nix så lenge han ikke makter å legge frem noe som underbygger "innrømmelsen". Men uansett, link?

KansjeD
20.09.13 18:32
onlyterje: Det er vel ingen poeng å diskutere når man er helt låst og det er det samme som kommer ut av kjeften hele tiden. Alle vet jo hvor dere står og uansett hva vi kommer med er det helt dødt.

Dette går BEGGE veier... De færreste av dere er mottakelig for MOTARGUMENTER, uansett hva som blir lagt frem. Alle vet hvor dere står også. :)

Men uten noen motargumenter, så blir det veldig lite diskusjon.

onlyterje
20.09.13 19:19
KansjeD: Dette går BEGGE veier...

Nå er i grunnen mitt utgangspunkt at jeg vet med 100% sikkerhet at vi blir besøkt, det er for at jeg stoler 100% på de bevisene som er lagt frem og på de personene som står frem........  Jeg kan jo ikke godta noe av deres argumenter nå jeg er 100% overbevist, det blir jo slik for dere også om det virkelig er noe dere brenner for.

Må jo være veldig frustrerende og være vitne til et mord uten å legge frem de rette bevisene.

onlyterje
20.09.13 19:30
0gg0: Men uansett, link?

Hva er poenget med det? Det ligger en youtube der ute med dette intervjuet, men ser ikke helt poenget å linke til siden eller denne videoen.

KansjeD
20.09.13 20:00
onlyterje: jeg vet med 100% sikkerhet at vi blir besøkt,

Ja, det er mange som sier at de "vet" det... Men hvorfor er det så vanskelig for dere å legge frem anstendige beviser, da?

onlyterje
20.09.13 20:17
KansjeD: å legge frem anstendige beviser, da?

De bevisene jeg har lagt frem er veldig "anstendig" etter min mening. Det er faktisk ikke våres skyld at dere oppfatter bevisene på an annen måte en det vi gjør.

Red_TMS
Red_TMSInnlegg: 1692
20.09.13 22:37
onlyterje: De bevisene jeg har lagt frem er veldig "anstendig" etter min mening

Legg de ut på nytt, jeg vil se.

pekåve
20.09.13 22:42
KansjeD: Men hvorfor er det så vanskelig for dere å legge frem anstendige beviser, da?

Den som bruker tid og energi på å sette seg grundig inn i Alt som omhandler Ufologi fra rundt 1947 og frem til i dag vil nok bli ganske overbevist om seriøsiteten og ikke minst mangfoldet i dette enorme spekteret.  Det som bestandig har slått meg mest er objektiviteten til vanlige mennesker som nesten ikke har trodd sine egne øyne over hva de har sett, måten de fremlegger det på, og selve overraskelsesmomentet de opplever når de plutselig har overvært det de har sett, og gjenfortalt. Millionvis har sett, men samtidig millionvis lyver heller ikke, selv om mye sikkert kan forklares ut i fra naturlige fenomener som er blitt misforstått. Men så absolutt ikke alle. Ufofenomenet er og blir et superfenomen som til syvende og sist vil forandre vår forståelse av både livet på jorden og livet andre steder der ute. Det er også jeg sikker på.

pekåve
20.09.13 22:53
Red_TMS: Legg de ut på nytt, jeg vil se.

Litt mye forlangt at både den ene parten skal presse frem "Ufo-beviser" over nettet som skal være 100 % overbevisende, men samtidig også i overkant at ihuga skeptikere liksom skal bruke all verdens tid på å sette seg inn i ting de så absolutt ikke tror noen ting på.

Minner litt om skyttergravstaktikk fra første verdenskrig hvor man ligger godt skjult og prøver å knekke hverandre med tilfeldige skudd i luften i håp om å treffe hverandre.

På nettet finnes i dag alt man vil vite om Ufosaker igjennom en lang epoke. Tilfeldigvis kom jeg over en interessant sekvens på Youtube her en dag som tok for seg de beste Ufobilder igjennom historien, mange fra rundt 50 - tallet og utover. Noen hvor man helt tydelig skal ta et personlig portrettbilde, og ser i ettertid at et objekt tilfeldigvis har passert i bakgrunnen når bildet ble tatt. Og på den tiden blir argumentet om bildemanipulering en tynn sak med tanke på at noe slikt ikke var utviklet på den tiden. 

0gg0
20.09.13 23:04
onlyterje: men ser ikke helt poenget å linke til siden eller denne videoen.

Nei det har du for så vidt rett i. Det vil aldri bevise noe uansett.

0gg0
20.09.13 23:07
onlyterje: Det er faktisk ikke våres skyld at dere oppfatter bevisene på an annen måte en det vi gjør.

Det er ikke slik at vi oppfatter bevisene på en annen måte. Det ér ikke bevis.

onlyterje
20.09.13 23:27
0gg0: Det ér ikke bevis.

Det er din mening og får stå for din regning.

Boas_Slange
Boas_SlangeInnlegg: 3084
21.09.13 00:26

Jæ ække enig? 

Mvh

johannes malling grand cru Sekser terning, Cognac..

(Innlegget ble redigert 21.09.13 00:27)

0gg0
21.09.13 00:53
onlyterje: Det er din mening

Nei nei det er ikke min mening. Det er heller ikke min mening at bibelen ikke beviser gud.

onlyterje
21.09.13 07:42
0gg0: mening at bibelen ikke beviser gud.

Snakker ikke om bibelen, men embetsmenn og 1 hånd vitner.

pekåve
21.09.13 11:49
0gg0: Det er ikke slik at vi oppfatter bevisene på en annen måte. Det ér ikke bevis.

Mulig det. Men uansett har tiden virket dit hen at Ufoaktiviteten på jorden hele tiden har gitt mennesket en visjon om at vi blir besøkt fra andre steder. Det er ikke uten grunn at det er blitt slik. Mye tyder på det. Selvfølgelig er det menneskegrupper som ikke aksepterer denne tanken. Jeg mener at de er låste i sitt tankemønster. Økonomi, tro, makt m.m spiller avgjørende roller her. Jordisk arvegods veier for mange tyngre, dessverre.

Red_TMS
Red_TMSInnlegg: 1692
21.09.13 13:11
pekåve: Litt mye forlangt at både den ene parten skal presse frem "Ufo-beviser" over nettet som skal være 100 % overbevisende, men samtidig også i overkant at ihuga skeptikere liksom skal bruke all verdens tid på å sette seg inn i ting de så absolutt ikke tror noen ting på.

For mye å forlange? Ser ikke problemet.. Jeg har heller aldri påstått at jeg ikke tror på noe av dette, har jeg vel?

Kul_Djevel
Kul_DjevelInnlegg: 89433
21.09.13 18:03
InnocentBystander: Kanskje det ikkje er så dumt å sjekka kredibiliteten til nettsidene ein siterar?

Huffington post går vel for å være seriøs. De fikk vel til og med pulitzerprisen.

Klikk for å gå tilbake til toppen