Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Til dere UFO "Troende"

NYTT TEMA
Soulborn
SoulbornInnlegg: 1662
10.11.14 22:01

Har alt det våset som har blitt påstått av mange her inne i 5-10 år tilbake skjedd?
Alt fra dr steven Greer og hans "The disclosure project"og aliens som skulle komme å redde oss fra oss selv osv?

Jeg trenger en oppdatering på hva som har skjedd (beviselig) Fordi jeg sa dengang at jeg skulle komme tilbake og garantert si at alt sludderet bare vil vise seg å være ønsketenkinger fra drittunger med ekstremt hårete håndflater. 

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49906
11.11.14 09:30
Soulborn: Har alt det våset som har blitt påstått av mange her inne i 5-10 år tilbake skjedd?
Alt fra dr steven Greer og hans "The disclosure project"og aliens som skulle komme å redde oss fra oss selv osv? Jeg trenger en oppdatering på hva som har skjedd (beviselig) Fordi jeg sa dengang at jeg skulle komme tilbake og garantert si at alt sludderet bare vil vise seg å være ønsketenkinger fra drittunger med ekstremt hårete håndflater.

Beklager å måtte skuffe deg, men det har nok ikke skjedd en dritt. "The Disclosure Project" ble visst nedlagt, etter at det eneste som ble "disclosed" var de troendes dagdrømmer. Det kan selvsagt skyldes dårlig prosjektledelse.

Ellers er alt ved det gamle.

Mvh

BE

DYtech
DYtechInnlegg: 469
11.11.14 09:55

De er blandt oss, men UFO'ene er kamuflert som vanlige passasjerfly. Og aliene er reptiler som har inntatt menneskeform og dermed vanskelige å avsløre. 

Raggen_
Raggen_Innlegg: 6658
12.11.14 14:41
Soulborn: ønsketenkinger fra drittunger med ekstremt hårete håndflater.

Saklig og meget konstruktiv post. Krysser fingra for at den kåres til årets innlegg av VGD. Lykke til. 

Men fra barnehage til voksenprat: Uansett hva folk måtte tro om UFO, Aliens, Disclosure Project og what have you, så bør en (forhåpentligvis) voksen person ha såpass vett i skallen at han/hun godtar at folk har forskjellige synspunkt på ting her i verden uten å oppføre seg som en "hårete (visstnok) drittsekk".

Men at noen skulle være moden nok til å forstå det er vel bare ønsketenkning. ;)

Oberst_Blimp
Oberst_BlimpInnlegg: 4519
12.11.14 15:03
Raggen_: Saklig og meget konstruktiv post. Krysser fingra for at den kåres til årets innlegg av VGD. Lykke til.

Absolutt, dustete, urimelig og nedlatende måte å formulere seg på. Trådstarter fremstår som den største drittungen i denne tråden i hvert fall.

Men det skal sies at kjernen av spørsmålet ikke er helt ubetimelig. Det er ganske mange ting som har vært "rett rundt hjørnet" ganske lenge og mange ganger nå, uten at det har skjedd noe som helst. Har de skråsikre profetene noe svar på fraværet av de lovede paradigmeskiftene? Er det noen som har stilt spørsmål ved informasjonskildene sine eller sin egen overbevisning, eller har åpenbaringen bare blitt utsatt?

Raggen_
12.11.14 15:50
Oberst_Blimp: Har de skråsikre profetene noe svar på fraværet av de lovede paradigmeskiftene? Er det noen som har stilt spørsmål ved informasjonskildene sine eller sin egen overbevisning, eller har åpenbaringen bare blitt utsatt?

Kan ikke svare for andre enn meg selv, og mitt tilfelle så er jeg fortsatt like nysgjerrig i dag som jeg var for "5-10 år tilbake".

Har vel aldri vært overbevist i den forstand, så har ikke ventet på noen profeti, paradigmeskifte eller noe i den dur, men at det er en del "profeter" og ambisiøse talsmenn innen miljøet som proklamerer litt av hvert og derav gaper over altfor mye er intet nytt. For mitt vedkommende tas det med en klype salt.

Men samtidig må det sees i et bestemt perspektiv. Om vi eksempelvis setter fokus på Disclosure Project;

Selv om Dr Steven Greer skulle bli i overkant ivrig, stå rak i ryggen på talerstolen sin og erklære for folket at et romskip skulle dukke opp over natten, så har faktisk ikke det innvirkning på selve konseptet Disclosure Project. Det endrer ikke det faktum at han har samlet en omfattende gruppe troverdige mennesker som står frem med sin historie, - seriøse profiler med dokumenterte saker og tilhørende dokumenter (ja, det blir litt hakk i plata, men det bemerkes kun fordi det er vesentlig i henhold til diskusjonen). 

Prosjektet fortjener fortsatt oppmerksomhet, og er like fordømt viktig i dag som det var for 5-10 år siden. At ikke folk flest innser at det faktisk ikke utelukkende er en samling sjarlataner, bløffmakere, hobbyastronomer og amatøretterforskere men heller vektlagt piloter, radaroperatører, høyt respekterte militære, astronauter, forsvarsministre ++ er merkverdig, men slik er nå samfunnet. Deres agenda fremstår altfor kontroversiell, og da er det kanskje tryggest og lukke øyne og ører for den slags.. ;)

BlackEagle
12.11.14 15:57
Raggen_: Men at noen skulle være moden nok til å forstå det er vel bare ønsketenkning

Man kan vel med en viss sikkerhet si at ikke ALLE er modne nok til noe som helst - jeg tenker på en viss tulling (hvis navn jeg ikke tar i mitt tastatur) som besøkte Utøya, Boko Haram og IS/ISIS/ISIL...

Mvh

BE

BlackEagle
12.11.14 16:02
Raggen_: ikke utelukkende er en samling sjarlataner, bløffmakere, hobbyastronomer og amatøretterforskere men heller vektlagt piloter, radaroperatører, høyt respekterte militære, astronauter, forsvarsministre

Just for the record (ikke som innlegg i en debatt):

Både radaroperatører, høyt respekterte militære, astronauter og forsvarsministre har vel en statistikk bak seg som forteller at de yrkesgruppene begår feil akkurat som hvem som helst andre - i likhet med presidenter, statsministre, skorsteinsfeiere m. fl. Det tragiske er at når slike yrkesgrupper som nevnes (sammen med i særdeleshet presidenter) begår feil, får det ofte atskillig større konsekvenser enn om skorsteinsfeieren, renholdsassistenten og septiktømmeren. Men INGEN er vaksinert verken mot å gjøre feil eller mot å vurdere feil - eller mot å bli lurt av sine egne sanser.

Mvh

BE

Raggen_
12.11.14 17:00
BlackEagle: Men INGEN er vaksinert verken mot å gjøre feil eller mot å vurdere feil - eller mot å bli lurt av sine egne sanser.

Denne runddansen har vi tatt altfor mange ganger før ørn ;)

Nei det du skriver er sant nok, men blir det mer riktig å vinkle det dithen at alle deltakerne i prosjektet er blitt lurt av sine egne sanser eller gjort feilvurderinger? Kan det tenkes at noen av personene faktisk har en god sak? Da i form av fremlagte dokumenterte hendelser.

UFO emnet er blitt for stort til å la seg prege av et slikt argument.

Eksempelvis, det er relativt godt kjent at radar og missiloperatører "ofte" melder om uidentifiserte objekter over sine anlegg, og i flere tilfeller er missiler blitt skutt ned av uidentifiserte objekter - tilsynelatende intelligent styrte. Når rapportene øker stort i antall over flere år og de dukker opp over hele kloden, vil det kanskje være fornuftig å stille spørsmål om hva disse objektene er? Eller serverer det militære oss bare moderne eventyr basert på feilvurderinger og sansebedrag? Er alle hendelsene spunnet rundt det - alle som en? ..det er da i så fall heftig nok i seg selv.  

Jeg har valgt å ta steget videre i UFO debatten, og tror helt sikkert noe ukjent flyr over oss, men vet ikke hva eller hvem. Jeg anser det egentlig ikke som noe drastisk steg, men det kan være nødvendig å ta om man skal diskutere emnet i dybden. 

KansjeD
KansjeDInnlegg: 10841
12.11.14 19:53

" Når rapportene øker stort i antall over flere år og de dukker opp over hele kloden, vil det kanskje være fornuftig å stille spørsmål om hva disse objektene er?"

Det er greit å stille det spørsmålet. Feilen kommer når det konkluderes med "aliens", når svaret egentlig er:"Vi vet ikke".

BlackEagle
12.11.14 20:40
Raggen_: Nei det du skriver er sant nok, men blir det mer riktig å vinkle det dithen at alle deltakerne i prosjektet er blitt lurt av sine egne sanser eller gjort feilvurderinger?

Nei.

Som før: På grunn av at det statistisk eksisterer feil, misforståelser, manglende forståelse o. m. m., vet man ikke hvilken beretning(-er) som inneholder feil - eller ikke. Følgelig er vitneberetninger generelt upålitelige - uten annen støtte. Det er tilstrekkelig med en liten statistisk andel feil (av det ene eller det andre slaget) for å skape den upåliteligheten (eller usikkerheten). Sjøl om 80 prosent av vitneberetningene skulle være helt ut korrekte i den minste detalj, endrer ikke det noe som helst -

så lenge vi ikke vet hvilke vi kan stole på og ikke.

Og både du og jeg er klar over at 80 prosent er ørlite i overkant...

Mvh

BE

BlackEagle
12.11.14 20:42
Raggen_: Eksempelvis, det er relativt godt kjent at radar og missiloperatører "ofte" melder om uidentifiserte objekter over sine anlegg, og i flere tilfeller er missiler blitt skutt ned av uidentifiserte objekter - tilsynelatende intelligent styrte.

Nevn ETT "missil" som bevislig er blitt "skutt ned" av uidentifisert objekt - med dokumentasjon.

Mvh

BE

Raggen_
12.11.14 21:36
BlackEagle: Nevn ETT "missil" som bevislig er blitt "skutt ned" av uidentifisert objekt - med dokumentasjon.
Raggen_
12.11.14 21:39
KansjeD: Feilen kommer når det konkluderes med "aliens", når svaret egentlig er:"Vi vet ikke".

Enkelte anser vel det som en logisk slutning da UFOer også er blitt observert i det ytre rom.

Men 100% enig i din kommentar, vi vet virkelig ikke.

BlackEagle
12.11.14 22:07
Raggen_: Velg og vrak. Robert Salas er blant dem som har gått ut med informasjon på dette feltet. http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1315339/Aliens-hit-nukes-They-landed-Suffolk-base-claim-airmen.html http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/ufo/8028499/Aliens-are-sabotaging-British-and-US-nuclear-missiles-US-military-pilots-claim.html Dette er virkelig intet nytt, ørn.

Dessverre, og jeg er smått forskrekket over at du ikke ser at det ikke holder sjøl. Jeg ba om dokumentasjon på ett tilfelle (f. eks. akkurat det ene du anser som det mest troverdige) av "missiler" som var "nedskutt" av uidentifisert objekt (og et uidentifisert objekt kan som kjent være en annen rakett av høyst jordisk opprinnelse, men skitt la gå). Ettersom du ikke gjør annet enn å presentere en laaaaang rekke med "rapporter" på sidene til Nicap, kan ikke jeg gjøre annet enn å gå ut fra at du anser ALLE som mest troverdige - eller like lite pålitelige som enhver annen. Hva angår Nicap og deres sider, finner jeg på Wikipedea at de var en "UFO"-gruppe. Det bekreftes av deres egne sider; sjøl om forkortelsen eller akronymet NICAP står for "National Investigations Committee on Aerial Phenomena".

Når det gjelder de andre to kildene du angir, inneholder begge ordet "Aliens"  i URL-en.

Både du og jeg vet hva geita spiser, Raggen. Det der er bortimot så langt vekk fra noen form for dokumentasjon det er mulig å komme, og jeg har fortalt tidligere at jeg ikke akter å ta noen nettadresse som inneholder noen av ordene "aliens", "engler", "demoner", "djevler" o. l. alvorlig.

Med dokumentasjon menes materiale som OGSÅ aksepteres av dine meningsmotstandere - ELLER kommer fra kilder som generelt er vel ansett og antatt noenlunde pålitelige og relativt troverdige; uten at de kan kobles til geitas spisevaner. Du ville neppe godtatt en "dokumentasjon"  fra meg på at jorda ikke har hatt besøk av "aliens"  der jeg har oppgitt skepsis.no som kilde.

Nei, du har rett - jeg gadd ikke å lese noe av det - og forklaringa finner du i det ovennevnte.

Men vi kan i denne omgang legge ballen død, ettersom jeg spesifiserte i mitt opprinnelige innlegg at det var "just for the record", og IKKE innlegg i debatten.

Mvh

BE

"Geitas spisevaner er vonde å vende"

(Gammelt jungelordtak)

(Innlegget ble redigert 12.11.14 22:11)

jumpman
jumpmanInnlegg: 2590
12.11.14 22:44
Raggen_: har valgt å ta steget videre i UFO debatten, og tror helt sikkert noe ukjent flyr over oss, men vet ikke hva eller hvem. Jeg anser det egentlig ikke som noe drastisk steg, men det kan være nødvendig å ta om man skal diskutere emnet i dybden.

Og det mener jeg er et bra steg, Raggen.

Legg merke til hva BE utfordrer deg på videre, det er hele tiden mangel på fysiske bevis han maser om.  Jeg bare spør: Hvilke fysiske bevis mener BE er passende for en reise til jorden. BE mener altså at ENHVER reise som noensinne har blitt foretatt, er nødt til å legge igjen et bevis som BE kan godkjenne. BE mener at det ikke kan ha blitt foretatt en reise som ikke legger igjen bevis som BE kan godkjenne. Det hele blir bare tull og useriøst. Du kan ikke forvente å få servert bevis på et sølvfat, og allikevel argumentere mot det fordi det ikke er servert enda. God dag mann økseskaft.

Debatten må flyttes videre til å inkludere kvantefysikk og alle dens implikasjoner.

(Innlegget ble redigert 12.11.14 22:47)

Raggen_
12.11.14 23:07
BlackEagle: Dessverre, og jeg er smått forskrekket over at du ikke ser at det ikke holder sjøl. Jeg ba om dokumentasjon på ett tilfelle (f. eks. akkurat det ene du anser som det mest troverdige) av "missiler" som var "nedskutt" av uidentifisert objekt (og et uidentifisert objekt kan som kjent være en annen rakett av høyst jordisk opprinnelse, men skitt la gå).

Og jeg er smått lattermild over din reaksjon ;)

Å gi deg akkurat denne NICAP linken var svært bevisst, her må du nemlig gjøre en liten innsats selv for å finne de mest interessante og dokumenterte sakene, (men du faller jo fort av lasset når du må foreta litt egeninnsats vet vi), - et eksempel i så måte kan være hendelsen ved Malmstrøm basen i 1967. Her finner du dokumenter fra en rekke saker, deriblant Malmstrøm.

Personlig mener jeg at noen av disse sakene (MERK: langt i fra alle) kan ha noe for seg, og har således en viss interesse for de mest dokumenterte og tyngste tilfellene. 

Hva du mener om temaet eller spesifikke hendelser bryr meg fint lite, jeg har for lengst godtatt at vi to - helt enkelt - må være enige om å være uenige på en del områder ørn. Og jeg har ikke noe ønske om å pynte på det ;)      

Maximus-Decimus
Maximus-DecimusInnlegg: 2370
12.11.14 23:16
Soulborn: Har alt det våset som har blitt påstått av mange her inne i 5-10 år tilbake skjedd?
Alt fra dr steven Greer og hans "The disclosure project"og aliens som skulle komme å redde oss fra oss selv osv?

Har de siste dagene startet med å se en del videoer av forskjellie ufo eksperter "in the know" og det som slår meg hver gang er at når de blir spurt om bevis så er det en eller annen "source" som er alltid reliable. Som enten har sett aliens eller et romskip men bilde bevis har man aldri annet en et korny bilde fra 1955. 

Det som slår meg på bildene er at romskipene også ser ut som de blir mer teknologisk avanserte ettersom årene går, bilder fra 1950 ser ut som rimelig dårlige romskip (som om de var lagd på 50 tallet) mens de mer avanserte skipene er funnet på bilder fra 80-tallet oppover. 

En av de artigste videoene på youtube er av Timothy Good som visstnok møtte en alien etter at han sente ut en telepatisk beskjed i New York. Artig nok så denne alien ut som en normal person men Good er sikker på at det er en alien fordi han telepatisk ba mannen ta på nesen for å bekrefte at han var en alien. Men han gadd ikke snakke til romvesenet for det hadde blitt for mye.... 

BlackEagle
13.11.14 09:55
Raggen_: Å gi deg akkurat denne NICAP linken var svært bevisst, her må du nemlig gjøre en liten innsats selv for å finne de mest interessante og dokumenterte sakene, (men du faller jo fort av lasset når du må foreta litt egeninnsats vet vi)

Om du ber MEG gi deg ETT dokumenterbart eksempel på hva hr. Nazareus har sagt, leverer jeg ikke en link til hele bibelen. Det får være måte på hva jeg kan forvente av "egeninnsats" av mine med- og motdebattanter.

Fortell meg heller om ETT eksempel som du anser for å være mer troverdig enn noen andre - MED tilhørende dokumentasjon.

Mvh

BE

FlameWarrior
FlameWarriorInnlegg: 5894
13.11.14 22:35
Raggen_: Enkelte anser vel det som en logisk slutning da UFOer også er blitt observert i det ytre rom.

Hvor og når skjedde dette? 

FlameWarrior
13.11.14 22:37
jumpman: Debatten må flyttes videre til å inkludere kvantefysikk og alle dens implikasjoner.

Og du er selvsagt også interessert i bevis som taler mot dine forhåndsbestemte konklusjoner? ;) 

Raggen_
13.11.14 23:38
FlameWarrior: Hvor og når skjedde dette?

Noen eksempler fremvises her, om du går ca 6:50 ut i klippet så vil du se et lysglimt og deretter hvordan et uidentifisert objekt endrer retning og akselererer unna. Det er et opptak i forbindelse med Discovery Space Shuttle Mission STS-48.

15 September 1991 fanget et kamera plassert på baksiden av kapselen denne hendelsen, - kameraet pekte ned mot jorden fra rommet. 

Interessant sekvens fra NASA.

GR1992enga
GR1992engaInnlegg: 1704
14.11.14 07:53
Soulborn: Alt fra dr steven Greer og hans "The disclosure project"og aliens som skulle komme å redde oss fra oss selv osv?

Alienmytologien er en klassisk religion blandet med mediapropaganda, og dette har 3 formål:

1.Mennesket har aldri guts til å ta oppgjør med urettferdigheter eller dårlige samfunnsmodeller selv. De sitter heller og klager og venter på reddende engler.

2.Skape politiske fiendebilder. Ta en titt på vestlige media og hvordan de omtaler muslimer, Russland, etc... Alt handler om å bygge konspirasjonsteorier mot "de andre".

Eliter av den kyniske klassiske sorten bruker dette fordi det er den eneste måten de kan holde makt på, gjennom å skape frykt i befolkningen.

Legg merke til alle Hollywoodfilmene og X-files, om "aliens": Det er ett eneste stort fiendebilde. "Redde Jorden fra invasjon".

Det er McCarthyism all over again.

3Skjule faktisk teknologi utviklet i USA for egen formål til f eks krig. Area 51.  Man gir ikke hemmeligheter til media og fienden..Forskning på flygende tallerkner-teknologi har forekommet siden 1922. Det er menneskelig teknologi og den er nokså enkel.

Mye konvensjonell teknologi har også blitt feilaktig sett som alien. For eksempel Lockheed Oxcart krasjene på 60-tallet

(Innlegget ble redigert 14.11.14 07:56)

GR1992enga
GR1992engaInnlegg: 1704
14.11.14 08:01
Raggen_: om du går ca 6:50 ut i klippet så vil du se et lysglimt og deretter hvordan et uidentifisert objekt endrer retning og akselererer unna. Det er et opptak i forbindelse med Discovery Space Shuttle Mission STS-48. 15 September 1991 fanget et kamera plassert på baksiden av kapselen denne hendelsen, - kameraet pekte ned mot jorden fra rommet. Interessant sekvens fra NASA.

Ikke spesielt i det hele tatt at NASA filmer sine egne fly. Det er snart 100 år siden tyske forskere begynte å utvikle ovalformede fly uten oljebasert "fuel". Søk på Haunebu 2 og søk på Schauberger ufo. Tiden har mildt sagt gjort det mulig å gå videre derfra.

Blant annet var han inspirert av og samarbeidet kort med Tesla, som er "faren" av elektromagnetisme-relatert teknologi.

Etter krigen havnet disse forskerne i USA. Den som trumfet gjennom teknologien i retning jets og fuel, var Werner von Braun.

FlameWarrior
14.11.14 12:47
Raggen_: Noen eksempler fremvises her, om du går ca 6:50 ut i klippet så vil du se et lysglimt og deretter hvordan et uidentifisert objekt endrer retning og akselererer unna. Det er et opptak i forbindelse med Discovery Space Shuttle Mission STS-48.
15 September 1991 fanget et kamera plassert på baksiden av kapselen denne hendelsen, - kameraet pekte ned mot jorden fra rommet.
Interessant sekvens fra NASA.

Har NASA selv uttalt seg om hva de tror denne "UFOen" er?

Raggen_
14.11.14 13:42
GR1992enga: Etter krigen havnet disse forskerne i USA. Den som trumfet gjennom teknologien i retning jets og fuel, var Werner von Braun.

Kjenner historien meget godt, og når det kommer til "moderne" UFOlogi så har jeg aldri utelukket ukjente militære luftfartøy som en mulig forklaring på en rekke saker.

Men noen UFO tilfeller blir likevel vanskelig å forklare, for eksempel NASA opptak fra rommet der ukjente objekter, tilsynelatende intelligent driftet, gjør seg synlig på kamera. Den nevnte hendelsen fra STS-48 er et slikt tilfelle. Det nærmeste man har vært en offisiell uttalelse er at objektet kan være en ispartikkel, men enkelte forskere bestrider dette.

Om man har sett klippet så forstår man hvorfor det er blant de mer kontroversielle NASA UFO sakene.   

Raggen_
14.11.14 13:44
FlameWarrior: Har NASA selv uttalt seg om hva de tror denne "UFOen" er?

Noen ingeniører hevdet det kunne være en ispartikkel.

Om du er interessert i saken henviser jeg til en annen tråd hvor jeg, Boa og Olgundo m.fl. diskuterte emnet for ikke altfor lenge siden.  

WhiteKite
WhiteKiteInnlegg: 26
14.11.14 17:27

Jeg så et klipp på youtube her om dagen fra rundt 50 tallet der noen intervjuer en mann fra militæret i usa, som for meg på en måte fanget hele ufo-fenomenets essens.
Mannen sto og gjorde oppvasken da han så et fartøy som landet i hagen. han gikk ut og ble møtt av en "mann" med ekstremt "gjennomtrengende" øyne. Han signaliserte til mannen at dem ville ha vann, og mannen hentet vann. Han så så en annen "mann" som stekte pannekaker inne i skipet. og han signaliserte "spise" med hendene for og få en samtale gående. han ble da presentert en bunke med pannekaker fra aliensene før dem så tokk av og fløy videre.
Det her og tusenvis av andre tilsynelatende "reelle" kontakter har alle et par ting til felles, og det som kanskje går igjen mest er det absolutte absurde, utenkelige og ofte komiske. Og det er netopp derfor jeg tror på fenomenet, fordi det er så langt ifra hva "vi" kan tenke oss, som er mulig og komme. det, og faktum at jeg så en flygende talerken i år 2000.

BlackEagle
14.11.14 22:36
WhiteKite: Jeg så et klipp på youtube her om dagen fra rundt 50 tallet der noen intervjuer en mann fra militæret i usa, som for meg på en måte fanget hele ufo-fenomenets essens.
Mannen sto og gjorde oppvasken da han så et fartøy som landet i hagen. han gikk ut og ble møtt av en "mann" med ekstremt "gjennomtrengende" øyne. Han signaliserte til mannen at dem ville ha vann, og mannen hentet vann. Han så så en annen "mann" som stekte pannekaker inne i skipet. og han signaliserte "spise" med hendene for og få en samtale gående. han ble da presentert en bunke med pannekaker fra aliensene før dem så tokk av og fløy videre.
Det her og tusenvis av andre tilsynelatende "reelle" kontakter har alle et par ting til felles, og det som kanskje går igjen mest er det absolutte absurde, utenkelige og ofte komiske. Og det er netopp derfor jeg tror på fenomenet, fordi det er så langt ifra hva "vi" kan tenke oss, som er mulig og komme. det, og faktum at jeg så en flygende talerken i år 2000.

Jeg hadde egentlig tenkt å la innlegget ditt dø i fred, men så gadd jeg ikke.

Med en viss respekt både for dine angivelige opplevelser og din religion ("det er netopp derfor jeg tror på fenomenet") - din religion bygger altså ikke på annet enn hva andre religioner bygger på - dvs. reellt sett absolutt intet; annet enn troen i seg sjøl. En tro skaper verken fisker, guder eller "aliens". Du er selvfølgelig likevel i din fulle rett til å tro hva du vil. Men la oss klargjøre et par uvesentlige bagateller her, slik at bildet muligens blir litt klarere.

La meg først gripe fatt i det siste du sier ovenfor: "og faktum at jeg så en flygende talerken i år 2000". Jeg går ut fra at du sjøl ser at det ikke er sant (sett fra andres ståsted). Det som er sant, er at du sier du har sett så og så. Imidlertid forteller du ikke hva du mener med "en flygende tallerken", hva du reellt så eller hvilke forutsetninger du hadde til å gjenkjenne eller forstå hva du sier du så. Når det f. eks. gjelder det med å gjenkjenne, går jeg ut fra at du ikke kan gjenkjenne meg - uten å ha sett meg før. Det innebærer at du kan ikke gjenkjenne en flygende tallerken, heller - uten å ha sett en slik før - med mindre du mener det helt bokstavelig: at du så en av dine, naboens eller noen andres suppetallerkner flygende forbi (og sant å si betviler jeg at det var akkurat dét du mente; men korrigér meg gjerne).

Jeg kunne ha skrevet noen sider vedr. innlegget ditt, men jeg kan godt stoppe her - slik at du får anledning til å forklare hva du mener med "en flygende tallerken".

For ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at jeg aldri kategorisk har avvist at utenomjordiske besøk på jorda har forekommet (om det var noe slik som lå i utsagnet ditt). I første rekke forsøker jeg å skaffe meg rede på hva folk mener, slik at jeg ikke skriver side opp og side ned om det de IKKE mener.

Mvh

BE

sjarlenns
sjarlennsInnlegg: 9586
14.11.14 23:10
BlackEagle: Jeg hadde egentlig tenkt å la innlegget ditt dø i fred, men så gadd jeg ikke.

Det skulle du gjort.

Du også, hvor lærte du om UFO-fenomenet annet enn hva nøkkerosa fortalte deg i fylla. Nevnte du ikke engang at å tro på UFO`er som å tro på huldrer og troll, eller i alle fall mistolkninger av absolutt alle ca 200 000 UFO rapporter. Det siste var kanskje Peder Ås sin mening? 

A panel discussion on UFOs was held at the American University on November 12, Wednesday night. It was highlighted with a smoking gun evidence, like what one of the speakers described it.

Researcher and author Thomas Carey revealed to a jam-packed crowd in Abramson Recital Hall that they have in possession an alien being lying in a glass case. However, he did not mean the actual alien, but a couple of Kodachrome color slides of it. Carey has been investigating the Roswell Incident since 1991.

According to Carey, the film is dated 1947, which makes it more interesting. They got it from the official historian of Kodak in Rochester, New York. Based on their careful examination, they concluded that the film is not something that has been edited or applied with Photoshop. Carey explained that it is 1947 original images, and it shows an alien that seemed to be partially dissected lying inside a case.

http://www.latest-ufo-sightings.net/2014/11/smoking-gun-evidence-existence-aliens.html

Ta deg samme eller får du med denne DENNE DENNE karen å gjøre. Figuren er forøvrig en fjern slektning av deg. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg