Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Olof Palme, Politi eller Petterson ?

NYTT TEMA
WTC911
WTC911Innlegg: 293
21.02.15 04:37

https://www.youtube.com/watch?v=9QTYvxlk2yQ

I vedlagte dokumentar får man en del merkelige ting som skjedde rundt drapet på Palme.

Ble han drept av Petterson , en fyllefant som stort set var dritings 24/7, eller kan det være at høyre-ekstreme politifolk med nazitendenser stod bak ?, eller kan det ha vært andre ?

Etter å ha sett filmen vil du garantert tvile på den offentlige versjonen.

Jeg tror ikke Petterson stod bak , hva tror folket ? (og se gjerne filmen før man komenterer)

KansjeD
KansjeDInnlegg: 10841
21.02.15 13:39
WTC911: Etter å ha sett filmen vil du garantert tvile på den offentlige versjonen.

At DU stoler blindt på påstander i en Youtube-video, betyr ikke at alle andre gjør det...

WTC911
21.02.15 16:06
KansjeD: At DU stoler blindt på påstander i en Youtube-video, betyr ikke at alle andre gjør det...

Jeg stoler ikke blindt på alt som ligger på Youtube, 99% av alle konspirasjonsteorier er oppspinn etter min mening, men et par tre viktige saker skiller seg ut, og da særlig JFK, wtc 7 og Olof Palme, dog syns jeg Palme er den svakeste saken av de tre nevnte , så du må gjerne påstå at jeg stoler blindt på alt som ligger på Youtube, men dette er faktisk et program som er vist på TV og ikke en vanlig personlig "påstand" men det finnes en mulighet for "false flag" i den saken , noe også mange svensker tror, også mange svenske journalister og offentlige personer.

Som jeg sa , se gjerne filmen før man komenterer

Mange hatet Palme , både i sverige og utlandet, så det manglet ikke fiender for å si det slikt, jeg stiller kun spsm om det var politi/andre myndighetspersoner eller fyllefanten Petterson...

Oberst_Blimp
Oberst_BlimpInnlegg: 4519
21.02.15 17:38
WTC911: 9% av alle konspirasjonsteorier er oppspinn etter min mening, men et par tre viktige saker skiller seg ut, og da særlig JFK, wtc 7 og Olof Palme

Hehe

KansjeD
21.02.15 17:48

"99% av alle konspirasjonsteorier er oppspinn etter min mening, men et par tre viktige saker skiller seg ut, og da særlig JFK, wtc 7 og Olof Palme"

Unntakene er altså de tre sakene som står for 90% av dagens aktuelle konsirasjonsteorier på youtube. :D :D :D

0gg0
0gg0Innlegg: 37816
21.02.15 20:41
WTC911: jeg stiller kun spsm om det var politi/andre myndighetspersoner eller fyllefanten Petterson...

Jada. Du stiller bare spørsmål. Er det ikke typisk...

DYtech
DYtechInnlegg: 469
22.02.15 08:01
0gg0: Jada. Du stiller bare spørsmål. Er det ikke typisk...

Å "tenke selv" og "stille spørsmål" betyr stort sett å linke til YouTube filmer.... ;-)

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 24556
22.02.15 19:55

Har ikke sett filmen ennå, men Palme-drapet er en interessant sak.
Christer Pettersson ble jo dømt (av lekdommere i flertall vs de juridiske), så senere frikjent.

Han innrømmet senere drapet, men hvor mye er det verdt?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10235192.ab

Konspirasjoner det flust av rundt oss hele tiden.
Fra uskyldige til sikkert det motsatte.
De smarte er veldig vanskelig å oppdage.

La oss leke litt om Palme-drapet:
La oss si at A (en konspirasjon) drepte ham.
Det hyperintelligente da er at man også legger små tråder om skaper kaos, slik som mulige andre konspirasjoner, eller også finner en hjelpeløs skurk som offer.
Så får vi konspirajonsteoriene B,C,D osv.
Kaoset blir komplett og det samme blir komplottet...

tr0ndern
tr0ndernInnlegg: 12824
23.02.15 07:02

Petterson skjøt Palme i den tro at det var narkohandleren Sigge Cedergren.

activ
activInnlegg: 3208
23.02.15 07:29

Leif G.W. Persson's bok 'Faller fritt som i en drøm' tar for seg mange av sporene i saken.

Selv om boken er en fiksjon, så er de forskjellige etterforskningssporene autentiske og verdt å lese for de som vil sette seg inn i Palme-saken. Det er vel ingen overraskelse at Persson forfølger Politi-teorien om at det var krefter innenfor politiet som stod bak, og at Christer Petterson ble utpekt som skyldig for å dekke over de som egentlig stod bak.

Men til tross for mange teorier, Palme-drapet er ennå ikke oppklart.

tray358
tray358Innlegg: 4714
23.02.15 10:30
return_of_drakkar: Konspirasjoner det flust av rundt oss hele tiden.

http://palmemordet.eu/

Her diskuteres enda en teori om mordet på Palme.  Interessant hvor mange som hopper på snart den ene og snart den andre alternative løsningen.  

En ting man gjerne overser i disse alternative løsningene er det faktum at Lisbeth Palme i en konfrontasjonsparade gjenkjente og pekte ut Christer Pettersson som mannen som skjøt og drepte hennes ektemann på Sveavagen.  Dette har hun fastholdt i alle år og hun er ikke i tvil om hvem som var skyldig.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 24556
23.02.15 18:36
tray358: En ting man gjerne overser i disse alternative løsningene er det faktum at Lisbeth Palme i en konfrontasjonsparade gjenkjente og pekte ut Christer Pettersson som mannen som skjøt og drepte hennes ektemann på Sveavagen. Dette har hun fastholdt i alle år og hun er ikke i tvil om hvem som var skyldig.

Men hvor mye er vitnemålet hennes egentlig verdt?
Det var jo lenge etter hendelsen, og selve konfrontasjonen er også blitt sterkt kritisert fordi den ble ansett som ledende mot CP.

LPs vitnemål kan jo ses som sterkt fordi det var hennes mann som ble skutt og at bildet festet seg.

Men på den annen side så ble CP altså dømt.
Da har hun en gjerningsmann.
Om CP så frikjennes og ingen annen føres til doms - så hva da, psykologisk sett?

CP innrømmet senere drapet, men forklarte også litt senere [kanskje] hvorfor.
- Därför att det ger mig lite stålar.-
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/han-friades-av-hovratten-1989_165851.svd

Litt balansert vurdering rundt dette finnes også.
http://www.magasinetparagraf.se/intervjuer/tror-du-att-CP-mordade-palme

denperfekteridder
denperfekteridderInnlegg: 9083
23.02.15 19:46
DYtech: YouTube filmer

Hva er galt med youtube ? Bruker det hele tiden jeg

WTC911
25.02.15 02:58
Oberst_Blimp: Hehe

99% står det, men du må gjerne klippe og lime slik at det ser ut som 9%, sier jo egentlig litt om seriøsiteten din !

WTC911
25.02.15 03:04
tray358: En ting man gjerne overser i disse alternative løsningene er det faktum at Lisbeth Palme i en konfrontasjonsparade gjenkjente og pekte ut Christer Pettersson som mannen som skjøt og drepte hennes ektemann på Sveavagen. Dette har hun fastholdt i alle år og hun er ikke i tvil om hvem som var skyldig.

JEPP, men like fullt gikk Petterson fri , og en skulle jo tro at et øyenvitne og event andre bevis skulle holde til straff, men det skjedde ikke, og for ordens skyld så utelukker jeg ikke Petterson(100%) som drapsmannen, men jeg tror det kan være andre krefter som står bak , syns derimot at saken er merkelig , og den er jo ikke oppklart

(Innlegget ble redigert 25.02.15 03:09)

WTC911
25.02.15 03:06
tr0ndern: Petterson skjøt Palme i den tro at det var narkohandleren Sigge Cedergren.

Det er en mulig teori..

WTC911
25.02.15 03:17
KansjeD: Unntakene er altså de tre sakene som står for 90% av dagens aktuelle konsirasjonsteorier på youtube. :D :D :D

Du følger ikke mye med skjønner jeg , det finnes haugevis med konspirasjonsteorier der ute , og feks JFK er vel den mest omtalte , og her tror et stort flertall at det ligger mer bak enn kun Oswald (slik vi er blitt fortalt), og fler og fler stiller seg tvilende til kollapsen av WTC 7, et bygg som falt i fritt-fall hastighet uten å ha blitt truffet av noe som helst, og btw for et par dager siden var det brann i en av Dubais høyeste bygg med det treffende navn "The Torch" , rart det ikke falt ned, eller....

KansjeD
25.02.15 09:54

"btw for et par dager siden var det brann i en av Dubais høyeste bygg med det treffende navn "The Torch" , rart det ikke falt ned, eller...."

Selvsagt mener du det er rart. Faller EN bygning i brann så må jo ALLE. Jøss, for en logikk...

nomaz
nomazInnlegg: 2535
27.02.15 08:57
WTC911: WTC 7, et bygg som falt i fritt-fall hastighet uten å ha blitt truffet av noe som helst

Nå ja. Det er vel ikke helt sant.

Oberst_Blimp
Oberst_BlimpInnlegg: 4519
27.02.15 17:06
WTC911: 99% står det, men du må gjerne klippe og lime slik at det ser ut som 9%, sier jo egentlig litt om seriøsiteten din !

Det var et siteringsuhell. 

Jeg lo av at du påstår du ikke tror på 99% av konspirasjonsteorier, mens du tydeligvis tror på alle de mest populære, påstår at WTC7 kollapset i fritt fall etc. Med andre ord lærebokeksempel på gamle, oppbrukte KT-argumenter som er tilbakevist en drøss med ganger her inne, og som bare vitner om dårlig research, confirmation bias og null vilje til å angripe egne teorier med et kritisk blikk.

Men så lenge du mener 99% av dem er oppspinn, så...

WTC911
01.03.15 19:33

Vel , det er jo et faktum at stålbyggningen WTC 7 falt omtrent i fritt fall pgs brann, ikke noe stor brann heller , og noe tilsvarende har aldri før skjedd i historien (man finner haugevis med store bygg som har brent i nesten 1 døgn uten å falle ned) , men WTC 7 faller altså i sitt eget "fotspor", og bygget huset en del intr departemanger/selskap , så det var en lykkens dag for en del folk at dette bygget inkl alle dets dokumenter forsvant....

Og at feks JFK og WTC 7 er de mest kjente/ "populære" sakene er jo ikke rart hvis man bruker litt tid til å sette seg inn i dem.

Og at "fals flag/Black ops" blir brukt er det ingen tvil om , det er faktisk bevist da div dokumenter ang Cuba-krisen ble gjort tilgjengelig , her var det en haug med scenarios som CIA hadde foreslått for å få en "grunn" til invasjon , alt fra styrting av fly til senking av passasjerbåter osv

KansjeD
01.03.15 20:07

"det var en lykkens dag for en del folk at dette bygget inkl alle dets dokumenter forsvant...."

Jepp. Makuleringsmaskinen var på service, så da var den eneste utvei å sprenge hele bygget med lydløst sprengstoff, etter at de hadde latt papirkurven brent en stund.

(Innlegget ble redigert 01.03.15 20:08)

Komunista
KomunistaInnlegg: 10586
03.03.15 10:50
WTC911: Jeg tror ikke Petterson stod bak , hva tror folket ? (og se gjerne filmen før man komenterer)

Petterson myrdet Palme.

Og ble frikjent.

Only in Sweden...

(Innlegget ble redigert 03.03.15 10:50)

Andropov
AndropovInnlegg: 33425
03.03.15 13:10
WTC911: 99% står det, men du må gjerne klippe og lime slik at det ser ut som 9%, sier jo egentlig litt om seriøsiteten din !

Alle må tåle en spøk!

Jernside
JernsideInnlegg: 436
03.03.15 13:20
Andropov: ål

Yes U are, dickhead!

Dette er en viktig tråd, vennligst forlat den, eller forstå dens ubehagelige og høyst sannsynlige logikk.

Selv skylder jeg alltid på Jødene.

Andropov
AndropovInnlegg: 33425
03.03.15 13:34

Jeg tar dessverre ikke ordre på VGD.

Jernside
JernsideInnlegg: 436
03.03.15 13:41

Jødene har overtatt tråden!

Lezah
LezahInnlegg: 63665
03.03.15 13:49
KansjeD: Jepp. Makuleringsmaskinen var på service, så da var den eneste utvei å sprenge hele bygget med lydløst sprengstoff, etter at de hadde latt papirkurven brent en stund.
KansjeD
03.03.15 15:30
Jernside: Jødene har overtatt tråden!

Ja, selvsagt har de det. De styrer jo HELE resten av verden, så hvorfor skulle de ikke ta kontrollen over en debatt-tråd på VGD?

denperfekteridder
denperfekteridderInnlegg: 9083
Klikk for å gå tilbake til toppen