Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dyretolk - fakta eller svada?

NYTT TEMA
Columbus_3
Columbus_3Innlegg: 11986
02.10.15 08:04

Leser her om en dame som hevder hun kan kommunisere med dyr på et høyere nivå enn hva folk flest klarer med sine kjæledyr, eller husdyr for den saks skyld.

Jeg må innrømme at jeg personlig ser på dette som tull og fanteri. Kanskje tror hun på det selv, hva vet vel jeg om det.

Hva med dere. Tror dere hun klarer dette?

http://www.dagbladet.no/2015/10/02/kultur/farmen/dyretolk/vibeke_hoff/reality/41296544/

(Innlegget ble redigert 02.10.15 08:04)

ynnory
ynnoryInnlegg: 48459
02.10.15 08:14

Damen har sansen for penger og business. Folk betaler jo for nær sagt hva som helst. Tør jeg minne om prinsessens englekurs? Ja, noen(ganske mange) betaler solid for å se 22 menn springe etter en ball i 2 ganger 45 minutter. Og noen samler på eldgamle, små papirlapper, kalt frimerker, og bruker uhorvelige summer på denne hobbyen. Vi trenger visst både "brød og sirkus."

Damen bløffer. Men spiller det noen rolle all den tid hun holder seg innen loven. La folk få bruke sine penger som de vil. Verden vil bedras!

(Innlegget ble redigert 02.10.15 08:15)

0gg0
0gg0Innlegg: 37718
02.10.15 08:27

Fakta faen det. Det er ofte lett å tolke signalene til f.eks. hunder. Selv så går jeg aldri å hilser på en fremmed hund om den skuler på meg uten å logre.

Men det kvinnemenneske i linken din farer med er selvfølgelig det reneste svada.

jonas
jonasInnlegg: 33864
02.10.15 08:31
Columbus_3: Tror dere hun klarer dette?

At hun har telepatisk kontakt med dyrene er selvsagt bare vrøvl. Men dyr er jo fint i stand til å uttrykke følelser, de viser gjennom oppførselen hvordan de har det. Denne damen bruker langt mer tid på å omgås og studere dyr, det er vel ikke vanskelig å tro at hun er flinkere enn andre til å lese dyrene og derfor skjønner bedre hvordan dyrene har det.

Så dyretolking er ikke bare svada, men forklaringen hennes er det. Neste spørsmål blir da om hun selv tror på telepatien eller om hun bløffer for å virke mer interessant.

rogerns
rogernsInnlegg: 989
04.10.15 12:59

dette er en utdannet dyretolk:

3 års "utdannelse", som består av ca 100 timer med nettbasert undervisning, de møtes 2 ganger i året og tilsammen blir dette 3 års utdannelse iflg. dyretolkene. Skolen er "kvalitetsikret av eieren", som forøvrig tar den nette sum av Kr. 2000.- for å snakke med din hund på bakrunn av et bilde, etter at du har oppgitt hundens rase, kjønn, alder, bosted. oppvekst, familieforhold.....

og slik avsløres disse tolkene

http://tv.expressen...as-hundpratarna

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49902
04.10.15 20:56
Columbus_3: Hva med dere. Tror dere hun klarer dette?

Det hun klarer, er å tro at fantasier er virkelighet.

Mvh

BE

Rockoh
RockohInnlegg: 16675
04.10.15 21:37
Columbus_3: Leser her om en dame som hevder hun kan kommunisere med dyr på et høyere nivå enn hva folk flest klarer med sine kjæledyr, eller husdyr for den saks skyld. Jeg må innrømme at jeg personlig ser på dette som tull og fanteri. Kanskje tror hun på det selv, hva vet vel jeg om det. Hva med dere. Tror dere hun klarer dette? http://www.dagbladet.no/2015/10/02/kultur/farmen/dyretolk/vibeke_hoff/reality/41296544/

Ja, jeg tror en kan ha telepatisk kontakt med noen dyr av og til, også at eierne kan det, ikke bare dyretolkene. Ellers typisk at professor Gundersen ikke tåler alternativer til hans materialistiske verdensbilde. Han må straks ut i media og si imot, selv om han ikke har noe peiling på det han så iherdig motsier.

Jernspurven
JernspurvenInnlegg: 38
05.10.15 19:43

Jeg kan kommunisere på et svært høyt nivå med elghunden min. Hun kan selvsagt verbale kommandoer som "kom", "sitt", osv. Det er ikke alltid hun etterkommer mine ønsker, men hun(d) om det.

Intet høyere kommunikasjonsnivå eller hokus-pokus med dette, men en superevne hunden min og jeg har, er at når jeg åpner en boks leverpostei eller river opp en pose tørrfisk, da, ut fra løse intet, (eller sofahjørnet som vi også kaller det) innfinner hun seg sporenstreks på kjøkkengulvet der boks- eller poseåpningen skjer! Uten et ord fra meg!

Er ikke dette ren magi, vet ikke jeg.

BlackEagle
05.10.15 20:30
Jernspurven: Jeg kan kommunisere på et svært høyt nivå med elghunden min. Hun kan selvsagt verbale kommandoer som "kom", "sitt", osv. Det er ikke alltid hun etterkommer mine ønsker, men hun(d) om det. Intet høyere kommunikasjonsnivå eller hokus-pokus med dette, men en superevne hunden min og jeg har, er at når jeg åpner en boks leverpostei eller river opp en pose tørrfisk, da, ut fra løse intet, (eller sofahjørnet som vi også kaller det) innfinner hun seg sporenstreks på kjøkkengulvet der boks- eller poseåpningen skjer! Uten et ord fra meg! Er ikke dette ren magi, vet ikke jeg.

Det kan være slik at vi har telepatiske evner vi sjøl ikke er klar over. Jeg har nemlig også liknende erfaring med mine hunder; både de tidligere og den nåværende. Rart, det der.

Men det kan også være slik at noen av oss er mer følsomme (eller fintfølende; what the heck) enn andre, for jeg har erfart liknende kommunikasjon andre veien. Når værmelder Bente Marie Wahl framtrer på NRK med trusler om forferdelig uvær og ser meg dypt inn i øynene, blir jeg liksom helt matt...

Mvh

BE

Jernspurven
05.10.15 21:13

Absolutt. Wahl har den evnen på oss. 

Jeg har forøvrig, til mer eller mindre interesse for offentligheten, oppdaget enda et uforklarlig, kosmisk dyretolkerfenomen som du som hundeeier kan igjenkjenne deg i, nemlig klosaksen.

Når den dras frem krymper dyret seg. Godbiter og trøstende ord har liten effekt på dette inkvisisjonens oransjefargede redskap. Men i sin dyriske tapperhet lar hun seg klippe, mot bestikkelser, åpenbart.

Sant skal sies, en dyretolk som kunne fortalt gråpelsen at dette er for hennes egen helses skyld, hadde vært fortreffelig der og da.

BlackEagle
06.10.15 12:29
Jernspurven: Når den dras frem krymper dyret seg. Godbiter og trøstende ord har liten effekt på dette inkvisisjonens oransjefargede redskap. Men i sin dyriske tapperhet lar hun seg klippe, mot bestikkelser, åpenbart.

Helt sammenfallende med mine erfaringer, men ikke engang bestikkelser hjelper dersom lyden fra et ekorn som sprinter etter tømmerveggene når øra til Baldriansen (ja, han heter så... eller "Balle" som kortform; etter Balle Klorin)!

Mvh

BE

...og ikke engang tolker av noe slag er nok til hjelp for å endre mine naboers ansiktsuttrykk når jeg står på trappa og gauler "BALLE!!!" av mine lungers fulle kraft

nattogdag2
nattogdag2Innlegg: 4819
06.10.15 13:10
BlackEagle: Det kan være slik at vi har telepatiske evner vi sjøl ikke er klar over.

Da jeg vokste opp så var det katten min, vakre Beauty, som hadde telepatiske evner. 

Om det var meg som kom inn på kjøkkenet, så hoppet hun ikke ned fra bordet. Men om det var pappa, så pilte hun av gårde. Hun kunne se hvem av oss som ville jage henne... 

Sånne ting visste hun godt. Som feks hvem som ville ofre puta om natta for at hun skulle sove godt. Klok tankelesende katt!

sanila
sanilaInnlegg: 34058
06.10.15 16:54

Folk har i mer eller mindre grad evnen til at lese dyr.

At gjøre dette til en utdannelse er naturligvis bare , en måte at tjene penge på, eller fordi, papir på ting og tang er så viktig i samfunnet.

Jeg tror neppe de der, påberåper seg slik utdannelse, er de med de største evner.,

Rockoh
RockohInnlegg: 16675
06.10.15 17:20
nattogdag2: Da jeg vokste opp så var det katten min, vakre Beauty, som hadde telepatiske evner. Om det var meg som kom inn på kjøkkenet, så hoppet hun ikke ned fra bordet. Men om det var pappa, så pilte hun av gårde. Hun kunne se hvem av oss som ville jage henne... Sånne ting visste hun godt. Som feks hvem som ville ofre puta om natta for at hun skulle sove godt. Klok tankelesende katt!

Så koselig med Beauty! Jeg vet om en sann historie om en dame som plutselig ble liggende syk uten telefon, og ba katten sin hente venninnen sin, som hun sa navnet på, som bodde et stykke unna. Katten gikk til venninnen og mjauet på en spesiell måte og snudde seg flere ganger for å se om venninnen fulgte etter da katten tydelig ville det, tilbake til sitt eget hus. Så venninnen og katten gikk sammen til hun syke, som fikk legehjelp og ble frisk igjen.

BlackEagle
06.10.15 18:32
Rockoh: Så koselig med Beauty! Jeg vet om en sann historie om en dame som plutselig ble liggende syk uten telefon, og ba katten sin hente venninnen sin, som hun sa navnet på, som bodde et stykke unna. Katten gikk til venninnen og mjauet på en spesiell måte og snudde seg flere ganger for å se om venninnen fulgte etter da katten tydelig ville det, tilbake til sitt eget hus. Så venninnen og katten gikk sammen til hun syke, som fikk legehjelp og ble frisk igjen.

Forskjellen på din og n&ds historier, er at hennes er trolig.

Mvh

BE

nattogdag2
06.10.15 20:39
Rockoh: Så koselig med Beauty!

Den aller kuleste historien om Beauty var da jeg var russ. Hun sto utenfor rommet mitt og mjauet og ville inn. Mamma sa til katten at jeg sov. Da løp hun til verandadøra og ville ut. Løp rundt huset og satte seg under vinduet mitt og mjauet. Noe jeg våknet av. Og så fikk hun selvfølgelig komme inn i sengen min. 

Jeg tror at nærheten og kjærligheten mellom menneske og dyr kan produsere en rekke hendelser, uten at jeg tror det er telepati. Dyr er kloke på sin måte, og lærer å kjenne sine "eiere". 

Jernspurven
26.10.15 18:01
BlackEagle: Helt sammenfallende med mine erfaringer, men ikke engang bestikkelser hjelper dersom lyden fra et ekorn som sprinter etter tømmerveggene når øra til Baldriansen (ja, han heter så... eller "Balle" som kortform; etter Balle Klorin)! Mvh BE ...og ikke engang tolker av noe slag er nok til hjelp for å endre mine naboers ansiktsuttrykk når jeg står på trappa og gauler "BALLE!!!" av mine lungers fulle kraft

Intet i denne verden kan fralokke hunder lyden av tømmerveggsprintende ekorn. Som mangeårig hundeeier vil i alle fall ikke jeg klandre Baldriansen for å følge instinktet sitt.

At du og jeg står og roper får så være. Forøvrig gleder jeg meg til jeg får et hus med tømmervegg med ekorn på. Til nå tar jeg til takke med et knubbhus med spurv og andre småfugler på.

Bygdetrollet
BygdetrolletInnlegg: 2586
26.10.15 18:06
nattogdag2: Om det var meg som kom inn på kjøkkenet, så hoppet hun ikke ned fra bordet. Men om det var pappa, så pilte hun av gårde. Hun kunne se hvem av oss som ville jage henne...

Haha, katta var nok vant til at han kjeppjaget henne ned fra bordet.

Sånn er det her i huset, katta piler ned fra kjøkkenbenken hvis det er jeg som kommer gående, men ikke hvis det er fruen.

nattogdag2
26.10.15 18:27
Bygdetrollet: Haha, katta var nok vant til at han kjeppjaget henne ned fra bordet. Sånn er det her i huset, katta piler ned fra kjøkkenbenken hvis det er jeg som kommer gående, men ikke hvis det er fruen.

De er kloke sånn kattene. 

perchri
perchriInnlegg: 10199
29.06.19 20:12
Jernspurven: Jeg kan kommunisere på et svært høyt nivå med elghunden min. Hun kan selvsagt verbale kommandoer som "kom", "sitt", osv. Det er ikke alltid hun etterkommer mine ønsker, men hun(d) om det. Intet høyere kommunikasjonsnivå eller hokus-pokus med dette, men en superevne hunden min og jeg har, er at når jeg åpner en boks leverpostei eller river opp en pose tørrfisk, da, ut fra løse intet, (eller sofahjørnet som vi også kaller det) innfinner hun seg sporenstreks på kjøkkengulvet der boks- eller poseåpningen skjer! Uten et ord fra meg! Er ikke dette ren magi, vet ikke jeg.

Min Bordercollie hører lyden av leverposteiboksen bli åpnet, så er han der. Magisk. Men en ting er sikkert, Ordspråket at hunden leser deg som en bok, stemmer, så hvorfor ikke den andre veien???

Man vet det er mer mellom himmel og jord, sies det?

perchri
perchriInnlegg: 10199
16.10.19 21:36
Columbus_3: Leser her om en dame som hevder hun kan kommunisere med dyr på et høyere nivå enn hva folk flest klarer med sine kjæledyr, eller husdyr for den saks skyld. Jeg må innrømme at jeg personlig ser på dette som tull og fanteri. Kanskje tror hun på det selv, hva vet vel jeg om det. Hva med dere. Tror dere hun klarer dette?

Det er som med komikere. Noen blir det, få andre faktisk er det medfødt. Ingen tvil om hvem som en ler mest av. Sikkert mennesker med evner som kan gjøre at en har bedre "kommunikasjon" med dyr en andre. Kjenner noen som har denne tekken. Alle dyr hun kommer i nærheten av viser tydelig ønske om kontakt??? selv ei skjære satte seg på hånden når hun holdt fram mat. med hunder, er det helt fantastisk, hva hun får de til ågjøre, faktisk uten å innlære det , det live, der og da.  Så, får vi tenke vårt,som vanlig.

la1goa
la1goaInnlegg: 13357
18.10.19 20:15
Columbus_3: Jeg må innrømme at jeg personlig ser på dette som tull og fanteri. Kanskje tror hun på det selv, hva vet vel jeg om det.

Høyere nivå? En må lære seg å vite hvordan et dyr føler og tenker. Sperr bikkja eller kjerringa inne i en bil i solsteika på en varm sommerdag. Gjett hvem av disse som blir glad for å se deg når du kommer tilbake.... Når man ser det så begynner man kanskje å snakke om et høyere nivå.

BlackEagle
21.10.19 12:56
perchri: Min Bordercollie hører lyden av leverposteiboksen bli åpnet, så er han der.

Het den tidligere eieren av bikkja Pavlov, tro?

Mvh

BE

BlackEagle
21.10.19 13:00
perchri: Ordspråket at hunden leser deg som en bok, stemmer, så hvorfor ikke den andre veien???

Nå er det relativt få hunder som leser særlig med bøker, og jeg kjenner ikke til én eneste hund som forstår det de eventuelt leser.

Men de er generelt flinke til å oppfatte kroppsspråk.

Mvh

BE

la1goa
30.10.19 20:24
BlackEagle: Nå er det relativt få hunder som leser særlig med bøker

Den var tørr den. Skal vi le nå eller med en gang?

la1goa
30.10.19 20:26
BlackEagle: og jeg kjenner ikke til én eneste hund som forstår det de eventuelt leser.

Jeg kjenner heller ikke til en eneste Sort Ørn som forstår det den leser.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg