Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The new reality

NYTT TEMA
return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 16937
return_of_drakkar
20.04.18 19:45
0gg0: At det gikk kjemper på jorden for noen og tusen år siden

Det er da faktisk meget mulig selv om man ikke vil godta beretningen i Moseboken, for eksempel

Det finnes en hormonforstyrrelse som heter - gigantisme.
jamfør Rad Wadlow, som døde 22 år gammel i 1940, 272 cm høy.

(Innlegget ble redigert 20.04.18 19:45)

return_of_drakkar
20.04.18 20:01
0gg0: og det er neppe mer mystisk dette enn frimurerlosjen.

..skummelt nok :).
Har du ikke lest Conan Doyles '  Valley of Fear' og deri om  The Order of Freeman og stakkars John Douglas...;).

http://www.loyalbooks.com/download/text/Valley-of-Fear-Sir-Arthur-Conan-Doyle.txt

(Innlegget ble redigert 20.04.18 20:02)

KansjeD
KansjeDInnlegg: 8576
20.04.18 20:23

"Det finnes en hormonforstyrrelse som heter - gigantisme.

jamfør Rad Wadlow, som døde 22 år gammel i 1940, 272 cm høy."

Så din teori er at fortidens "giganter" var folk med denne feilen, som gjør at de knapt kommer forbi puberteten før de dør av det?

return_of_drakkar
20.04.18 20:57
KansjeD: "Det finnes en hormonforstyrrelse som heter - gigantisme.
jamfør Rad Wadlow, som døde 22 år gammel i 1940, 272 cm høy."
Så din teori er at fortidens "giganter" var folk med denne feilen, som gjør at de knapt kommer forbi puberteten før de dør av det?

Trykkfeil, Rob, ikke Rad : )

https://www.tripadvisor.dk/LocationPhotoDirectLink-g29259-d5174421-i138487013-World_s_Tallest_Man_Statue-Alton_Illinois.html

Jeg mener ingen ting her og nå om hva fortidens giganter var eller kunne være.
Jeg bare sier at en gitt medisinsk tilstand kan gi gigantisk vekst.
Dermed trenger man ikke være annet enn opplyst om det ad fortids giganter, altså ikke --- "helt utenfor sett fra et mulig medisinsk syn"

0gg0
0gg0Innlegg: 27339
20.04.18 22:06
return_of_drakkar: Det finnes en hormonforstyrrelse som heter - gigantisme.jamfør Rad Wadlow, som døde 22 år gammel i 1940, 272 cm høy.

Jau, men den høytsvevende snakker om kjemper på flere meter. Altså dem man ser i eventyr. 

Han refererer da til skjeletter som dette som sitt sannhetsvitne. Sjarlenns tror så sterkt på dette, at han makter ikke å se åpenbare fake bilder.

Og han skal liksom være profesjonell fotograf? Jommen sa jeg melange.

Viracocha
ViracochaInnlegg: 10999
21.04.18 01:18
return_of_drakkar: Det finnes en hormonforstyrrelse som heter - gigantisme.
jamfør Rad Wadlow, som døde 22 år gammel i 1940, 272 cm høy.

Rad har jeg aldri hørt, Robert derimot er velkjent for alle som har hatt en Guinness Book of Records.

Jeg har også fått med meg verdens høyeste cowboy på 2.29m. (undrer om han hadde danske aner). Den høyeste indianeren jeg kjenner til er Apachehøvdingen Mangas Coloradas c. 2m. De halshogde visstnok fyren da han hadde enormt stort hode.

Fra oldtidens Egypt er den høyeste konge antakelig Sanakht på snaue 2 meter, som levde for 4700 år siden. Til de som blir forvirret er egypts konger og faraoer ett og det samme. Farao er ukjent i oldtidens egypt tidligere enn c. år 1000fvt. (Før Vår Tid). 

Ellers er ikke det menneskelige skjelett og anatomi spesielt godt egnet til gigantisme da man dør av det. Mange får i tillegg akromegali som André the Giant (2.24m) og Richard Kiel 2.18m.

Den rett-troende jøden og rabbi Tovia Singer insisterer i all alvorlighet på at den hebraiske bibeltekst omtale av kjemper utelukkende dreier seg om kjemper i form av konger med stor makt. At de som hadde denne makten var fysisk store menneskelige giganter er et kristent påfunn uten grunnlag i den hebraiske tekst.

Viracocha
21.04.18 01:31
0gg0: Jau, men den høytsvevende snakker om kjemper på flere meter. Altså dem man ser i eventyr.

Det finnes ikke grenser for hvor langt ned kreasjonister er villige til å la seg rappellere.

De produserer utelukkende latterlig bullshit i slik takt at man nesten skulle tro de var sponset av Fox News.

0gg0
21.04.18 02:10
Viracocha: De produserer utelukkende latterlig bullshit

Saft inderlige suse. Dette er jo et poster den høytsvevende kunne hatt på veggen.

Viracocha
21.04.18 02:34
0gg0: Saft inderlige suse

...som tatt rett ut av Donald sent 60-tall, tidlig 70-tall, med unntak av inderlige.

0gg0
21.04.18 02:39
Viracocha: som tatt rett ut av Donald sent 60-tall, tidlig 70-tall, med unntak av inderlige.

Det er fra Donald Duck fra slutten av 70 eller begynnelsen av 80 tallet jeg har det fra. "Saft inderlige suse".

Synes å huske at det var onkel Skrue som brukte det mest.

(Innlegget ble redigert 21.04.18 02:40)

Viracocha
21.04.18 03:21
0gg0: Det er fra Donald Duck fra slutten av 70 eller begynnelsen av 80 tallet jeg har det fra. "Saft inderlige suse".

hmm, tyder på at jeg er eldre enn jeg tror. 

return_of_drakkar
21.04.18 08:30
Viracocha: Den rett-troende jøden og rabbi Tovia Singer insisterer i all alvorlighet på at den hebraiske bibeltekst omtale av kjemper utelukkende dreier seg om kjemper i form av konger med stor makt. At de som hadde denne makten var fysisk store menneskelige giganter er et kristent påfunn uten grunnlag i den hebraiske tekst.

Iblant lurer man på hvordan noen tenker...

"På den tiden var det konger med stor makt..."
Som om det skulle være noe spesielt i seg selv eller per tid...

"På den tiden var noen slemme"...

Begge disse forholdene har vært signifikante kjennemerker til "all tid"...

(Innlegget ble redigert 21.04.18 08:35)

return_of_drakkar
21.04.18 08:45

Det er dog ting som kan tyde på at det har vært noen store her en gang. Blant annet er det litt om det her.
http://rense.com/general79/giants.htm

Og fyren som har lagt det ut er vel innen en business beslektet med en annens her...litt i alle fall (om det er samme TT da).
https://www.linkedin.com/in/ted-twietmeyer-19766513

return_of_drakkar
22.04.18 13:37
Viracocha: Ellers er ikke det menneskelige skjelett og anatomi spesielt godt egnet til gigantisme da man dør av det.

Man før ellers også.
Og ettersom de ikke finnes bortsett da fra noen eksempler, endog i litt mindre målestokk?, se eksemplene), så betyr ikke det at de ikke fantes før en avart av mennesket.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 44239
22.04.18 21:25
0gg0: Det er fra Donald Duck fra slutten av 70 eller begynnelsen av 80 tallet jeg har det fra. "Saft inderlige suse".

"Saft suse" (uten inderligheten) var vel et Snøfte Smith-uttrykk (for dem som ikke kjenner ham: Snøfte var arketypen på en amerikansk hillbilly; som var gift med Alma og hadde bl. a. avkommet Tertit eller Tertitten eller åssen det var; jeg husker ikke navnet på den andre ungen, samt bikkja Karolinge - som nok hadde sine svin på skogen; eller i alle fall et hjemmebrentapparat eller to). Hvor den eventuelle inderligheten kommer fra, vet jeg ikke, men det kan ha sammenheng med noen former for nordnorsk banning - riktignok da uten gjæra saft.

Mvh

BE

return_of_drakkar
27.04.18 15:46
BlackEagle: Saft suse

- Det var saft-suse-meg en diger fisk  -
- Det var faen-meg en diger fisk -

Etter akademisk ordbok kan saft være en omskriving av "satan".
"jøsse-navn" = "i Jesu navn"

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 44239
27.04.18 20:10
return_of_drakkar: Etter akademisk ordbok kan saft være en omskriving av "satan".
"jøsse-navn" = "i Jesu navn"

Hva "jøsse-navn" angår, er jeg klar over det, men når det gjelder hinmannen, var det da svært til eufemisme!

Jeg ser også hva som er nevnt i pkt. 3 (2. alternativ) i ordboka du henviser til, men jeg er usikker på om det var den hr. Snøfte hadde i tankene...

Mvh

BE

OOTSP
OOTSPInnlegg: 6965
16.05.18 17:58

Det er kun 2 parter som jobber mot hverandre i vår verden. Menneskeheten og Luciferians (mennesker som har skiftet Gud).

OOTSP
16.05.18 18:00

Når dere ser at alle de i toppen følger "Luciferians" så vil alle forstå den fulle sannheten til slutt. Vi har kun 2 guder under oss, 2 som er splittet (Dualitet), det gode og det onde.

Så selv alltid på dette som en fantasi og et skuespill, men når du selv søker etter sannheten, så finner du ut etterhvert at begge parter følger den motsatte ting av en grunn!

(Innlegget ble redigert 16.05.18 18:01)

OOTSP
16.05.18 19:45

De samarbeider med døden og det's makt (Lucifer). De fleste tror faktisk fortsatt den dag i dag at dette bare er tull, men tro mine ord, jeg har selv trodd det samme og forstår hvor lett det er å bli lurt trill rundt. Den eneste metoden som fikk meg selv til å snu trill rundt var grunnet at jeg kun har søkt etter den fulle sannhet.

De fleste mener at youtube er en falsk måte å søke på sannheten på, men tenk deg om. Alt av hva som er av media er allerede kontrollert av de på toppen. Radioen er kontrollert av de på toppen. Youtube er vel kun kontrollert 20-50% så langt, hvorfor skal man tvile på hva andre personer kommer ut med, spesielt alle de som enda ikke har tatt feil så langt og har utrolig mange seère.

De blir akkurat det samme som journalister, kun private journalister som jobber for sannheten...

KansjeD
16.05.18 21:37

"Alt av hva som er av media er allerede kontrollert av de på toppen."

Da venter jeg i spenning på din forklaring på hvordan de kontrollerer en privateid nettavis som ikke engang får offentlig støtte. For ikke å snakke om lokalavisen, som består av 5-6 personer som alle har forankring i lokalmiljøet.

(Innlegget ble redigert 16.05.18 21:38)

OOTSP
16.05.18 22:07

Alltid sjekk ut av de som styrer toppen av hver eneste avis og du har svaret,så enkelt er det. (Rothschild, JP Morgan, etc... (George Sorrow var feil å ta opp her, men han styrer meste av det økonomiske med terrorismen)) 

Nå finnes det fortsatt noen få aviser som enda ikke har blitt en del av styret, men de fleste av de som publikum følger med, JA.

(Innlegget ble redigert 16.05.18 22:11)

KansjeD
16.05.18 22:23

"Rothschild, JP Morgan, etc... (George Sorrow var feil å ta opp her, men han styrer meste av det økonomiske med terrorismen)) "

På hvilkem måte kontrollerer de f.eks Svalbardposten? Mener du de truer redaktøren til å skrive det DE vil?

KansjeD
16.05.18 22:27

"Nå finnes det fortsatt noen få aviser som enda ikke har blitt en del av styret, men de fleste av de som publikum følger med, JA."

Så der var retretten allerede igang. ALLE er altså ikke kontrollert av eliten, likevel. :)

Skal jeg begynne å ramse opp navn på aviser og deres redaktører, så kan du fortelle HVORDAN de kotrolleres?

Problemet med din påstand om at ALL MEDIA er kontrollert av eliten er jo at alle og enhver fritt kan starte opp sin egen nettavis, uten at noen som helst kan gjøre den minste ting for å stanse dem. Hvordan får noen da kontroll på dem? Ikke alle kan presses til å gjøre som de vil, og slettes ikke uten å avsløre "press-forsøket".

(Innlegget ble redigert 16.05.18 22:31)

OOTSP
16.05.18 23:20
KansjeD: På hvilkem måte kontrollerer de f.eks Svalbardposten? Mener du de truer redaktøren til å skrive det DE vil?

Alle redaktørene som er under de, må skrive det som er under deres lover, ja.

OOTSP
16.05.18 23:25
KansjeD: Så der var retretten allerede igang. ALLE er altså ikke kontrollert av eliten, likevel. :) Skal jeg begynne å ramse opp navn på aviser og deres redaktører, så kan du fortelle HVORDAN de kotrolleres? Problemet med din påstand om at ALL MEDIA er kontrollert av eliten er jo at alle og enhver fritt kan starte opp sin egen nettavis, uten at noen som helst kan gjøre den minste ting for å stanse dem. Hvordan får noen da kontroll på dem? Ikke alle kan presses til å gjøre som de vil, og slettes ikke uten å avsløre "press-forsøket".

Den første av deg var bare fordummende nok en gang, tenk fornuftig. Alltid er det noen igjen av de små selskapene, hello man osteskaft!

Skal jeg nevne noen, ABC, Dagbladet og VG. Skal jeg nevne flere, sjekk de opp selv du og se for å få bevis...

De kontrolleres ved å ha et lovverk over hva de kan ta opp,så enkelt er det. Det som er innenfor deres kretser, nei.Det som er innenfor våre kretser, ja.

Jeg ønsker gjerne at alle som helst starter opp sin egen avis, men de vil tape løpet uansett grunnet de!

OOTSP
16.05.18 23:39

Forstår du nå hvorfor vi må jobbe sammen, skape vårt eget. Så vi alltid kan stole på det rundt oss...

OOTSP
17.05.18 00:09

Vi, samfunnet har dessverre gitt fra oss vår egen makt til de som liksom skal ta vare på oss, på tide å våkne opp!!!

Bare se på hva de bruker VÅRE penger på som ikke er rettferdig for helheten i vårt samfunn. De bruker milliarder som vi har kunnet brukt på syke så ingen har trengt å lidd i vårt eget land. Nei, det er viktigere at det går til ombygging av selvferdssamfunnet Syria eller Afganistan (selv om dette også er en bløff for oss)

Vi må ta samfunnet til oss selv snart nå siden alt kommer frem i lyset i dag. De som har jobbet mot oss hele vår tid er de som vi alltid har sett opp til og hørt på dessverre.... Dette er den største korrupsjonen i verdenshistorien, tro det eller ei!!!

OOTSP
17.05.18 00:14

På tide å slutt å høer på de her som alltid går imot dette, de er i sammarbeid med de som alltid har jobbet med det om de vet det eller ikke...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg