Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Melbourne, april 1966 (The Westall Incident)

NYTT TEMA
BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 45505
16.05.18 23:23
pekåve: Viternskapen kjører sin agenda

Fortell, fortell.

Og underbygg svaret.

Mvh

BE

P. S. Hvordan ville du følt det om jeg sa at jeg vet at pkv er lønnet av staten for å spre desinformasjon?

Til dere andre: NEI, jeg sa ikke at jeg vet det - jeg kan jo ikke fortelle slikt; da får jeg PST på nakken!

BlackEagle
16.05.18 23:24
pekåve: vi er fanget i vår tankegang skapt av religiøs og maktpolitisk påvirkning

Ja? Det har jeg jo fortalt deg flere ganger at du er, pkv - husker du ikke det?

Mvh

BE

BlackEagle
16.05.18 23:31
pekåve: Jeg tror du forventer at de fremmede faktisk gjør som deg når du besøker et nytt sted; de drikker og fester, spyr og pisser, begår herverk på kulturelle monumenter, raserer naturen og gjør forsvarsløse lokale kvinner gravide.....osv.

For å ta deg litt alvorlig, til en forandring - du skriver altså bl. a.: "gjør som deg når du besøker et nytt sted; de drikker og fester, spyr og pisser, begår herverk på kulturelle monumenter, raserer naturen og gjør forsvarsløse lokale kvinner gravide" - understrekinga er foretatt av meg.

Hvordan vet du at jeg spyr og pisser når jeg besøker et nytt sted?

Hvordan vet du at jeg begår hærverk (med "Æ", pkv!) på kulturelle monumenter?

Hvordan vet du at jeg raserer naturen?

Hvordan vet du at jeg gjør "forsvarsløse kvinner" gravide?

Jeg går ut fra at du har belegg for disse påstandene, slik at du ikke risikerer et injuriesøksmål.

Se også mitt forrige innlegg.

Mvh

BE

P. S. Apropos det siste punktet om "forsvarsløse kvinner"; for your information: Jeg kutta kablene i -94.

(Innlegget ble redigert 16.05.18 23:32)

pekåve
pekåveInnlegg: 1090
16.05.18 23:49
KansjeD: Men hva får dere til å tro at den "agendaen" er noe annet enn å finne fakta, uansett hva den måtte være?
Vitenskapen er ikke EN forsker, eller ETT team med EN agenda. Det er utallige forskere med hver sin "agenda", og til sammen blir bevisene av det de finner til det vi idag tror er fakta. Selvsagt blir endel ting endret etter hvert som tiden går og ny kunnskap oppdages. Men med VITENSKAPENS METODER der alt skal dokumenteres og etterprøves finner man ny fakta, i motsetning til kvasivitenskapen, som DIKTER seg frem til ny fakta ved hjelp fri fantasi og udokumenterte påstander.

Fordi at de som sitter på makten; det er stort sett en kombinasjon av religion og makt ispedd økonomiske (les den; BlackEagle) konstellasjoner hvor de i tillegg styrer vitenskapen akkurat dit de vil. Vitenskapen har selvfølgelig gjort mye bra den opp igjennom årene, men når det gjelder emnet UFO og muligheter for besøk fra rommet, så er vitenskapen 100 upålitelig og styrt av maktapparatet. Rett og slett en marionett styrt av tråder.

Joda det finnes forskere som går egne veier, men det blir som oftest stående alene og får føle det på kroppen. I prinsippet blir de oppsagte og må selv sørge for sin egen finansiering. 

Det som du og BlackEagle absolutt ikke tar innover dere, er hva som blir resultatet for nasjoner som USA og en del andre hvis de fremmede som høyst sannsynlig er her hele tiden, kan komme til å fortelle hvis de får sjansen. Det vil selvfølgelig omhandle økonomi basert på hva de selv har som drivkraft i den verden de kommer i fra, det vil omhandle nasjonale strukturendringer fordi den verden de kommer i fra, har ikke kloden oppdelt i nasjoner. Kloden har en leder som de respekterer, thats it. Hva de eventuelt har gjort her på jorden tidligere, vil slå luften ut av de religiøse teorier hos oss - religionene vil dø. Vitenskapen vil på mange områder miste sin integritet - og mange bli arbeidsløse osv.  Det verste vil nok uansett bli for de som bestemmer; de vil få ganske mye kritikk av de kloke fra rommet, samt at de også politisk vil havne i skyggenes dal. Det kan bli vanskelig for de å komme tilbake, nye mennsker med universelle interesser vil gripe sjansen og styre kloden slik de fremmede mener er best.   Store forandringer vil komme omtrent over natten, og veldig mange vil være uforberedte. 

Det jeg tror kommer til å skje fremover, for det har jo allerede skjedd, er at retninger i forskjellige nasjoners interne maktposisjonervil lekke ut facts for å forberde fremtiden på dette området. Ikke mye og ikke dramatisk. Men litt etter litt slik at vi blir forberedt. De har vel heller ikke noe valg.

Brezjnev
BrezjnevInnlegg: 11478
17.05.18 00:08

"... kan komme til å fortelle dersom de får sjansen."

Vi snakker vel fortsatt om vesener som ikke bare er i stand til å finne oss, men som også er så avanserte teknologisk at de kan reise et betydelig antall lysår for å besøke oss. Hvor jævla vanskelig tror du disse ville synes det var å ta over TV- og radiosignalene samt Internett hvis de hadde et budskap til verden?

Viracocha
ViracochaInnlegg: 11436
17.05.18 00:24
BlackEagle: Jeg kutta kablene i -94.

Hehe.

Jeg som er og roter både her og der har selvfølgelig kommet over en historie jeg tror vil underholde deg. 

Den viser et klassisk eksempel på hva overtro nedarvet i barnetro kan sette i gang, med et latterlig humoristisk utfall.

http://www.journalofthebizarre.com/2017/02/the-hunt-for-osage-river-monster.html

Jeg har selvfølgelig sjekket siten, og finner ingen feil ang. denne fortellingen.

BlackEagle
17.05.18 02:57
pekåve: Fordi at de som sitter på makten; det er stort sett en kombinasjon av religion og makt ispedd økonomiske (les den; BlackEagle)

Jamen det har jeg jo sagt mange ganger, pkv -

du er dypt religiøs!

Mvh

BE

BlackEagle
17.05.18 03:01
pekåve: Det som du og BlackEagle absolutt ikke tar innover dere, er hva som blir resultatet for nasjoner som USA og en del andre hvis de fremmede som høyst sannsynlig er her hele tiden

Jamen du kan da skjønne at det skal jeg ta inn over meg umiddelbart -

så snart du forteller hvilket grunnlag du har for å si "de fremmede som høyst sannsynlig er her hele tiden".

Før det, driter jeg i hele greia. Inntil du kan vise at du er bedre på sannsynlighetsberegning enn på økonomi, er dine uttalelser bare pinlige.

Mvh

BE

BlackEagle
17.05.18 03:05
Viracocha: http://www.journalofthebizarre.com/2017/02/the-hunt-for-osage-river-monster.html

Huff! Vi får håpe pkv ikke leser det der; han er skremt tilstrekkelig allerede!

Mvh

BE

KansjeD
KansjeDInnlegg: 9319
17.05.18 09:08
pekåve: Vitenskapen har selvfølgelig gjort mye bra den opp igjennom årene, men når det gjelder emnet UFO og muligheter for besøk fra rommet, så er vitenskapen 100 upålitelig og styrt av maktapparatet. Rett og slett en marionett styrt av tråder.

Ok. BEVIS det, da. Ikke med løse PÅSTANDER, men kom med BEVISER for din påstand.

Å gjenta den tomme frasen om at makten styrer alt forteller mer om deg enn om maktapparatet...

KansjeD
17.05.18 09:10
pekåve: hvis de fremmede som høyst sannsynlig er her hele tiden

Så vbar det den detaljen med DOKUMENTASJON, da. Igjen kommer du med løse påstander, uten snev av dokumentasjon. Ingen har til nå klart å vise så mye som en FLIS av dokumentasjon på at "noen fremmede" har vært her på jorden.

KansjeD
17.05.18 09:16
pekåve: hvis de fremmede som høyst sannsynlig er her hele tiden, kan komme til å fortelle hvis de får sjansen.

De klarte altså å finne opp teknologi som lot dem fly til jorden, reise til jorden uten at noen oppdaget det, i årevis leve i KOMPLETT hemmelighet for folk...

Men å kontakte en journalist klarer de ikke?

BlackEagle
17.05.18 13:51
pekåve: Vitenskapen har selvfølgelig gjort mye bra den opp igjennom årene, men når det gjelder emnet UFO og muligheter for besøk fra rommet, så er vitenskapen 100 upålitelig og styrt av maktapparatet.

Den store, stygge ulven igjen? Huff.

Forklar i stedet hvordan du kan innbille deg at vitenskapen har gjort mye bra opp gjennom årene -

når den er "100% upålitelig og styrt av maktapparatet" når det gjelder "UFO og muligheter for besøk fra rommet". Jeg får det nemlig ikke til å rime at du anerkjenner en viss verdi hos noe som i enkelte sammenhenger i følge deg er 100% upålitelig.

Din utførlige forklaring mottas med takk.

Mvh

BE

P. S. Si endelig i fra hvis du skulle begynne å lære noe.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 18377
17.05.18 19:47
BlackEagle: f. eks. at drakkars matematiske ferdigheter ikke er riktig som han skulle ønske -

Alt dette dreier seg om tallforståelse.
Det vil si hva en verdi viser i en sammenheng.
Så i den sammenhengen kan jeg berolige deg- I'm a wellknown master... :).

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 18377
17.05.18 19:55

Vitenskapen uttrykker aldri noen sannhet, men en sannsynlig sannhet.
Vitenskapen er aldri helt bastant.

Men vi skal også være klar over at den vitenskaplige "sannheten" ofte er:
 - en personlig mening
 - en test av vitenskapelig oppfatning
 - en midlertidig konsensus

Et problem er at forskning ofte styres av penger til å bedrive den. Det er derfor heller ikke uten grunn til at man ofte kan lese i rapportene noe slik som: --- for å...kreves videre studier --- eller da les: gimme money...

Husk at vitenskap er hvordan, ikke hvem, ikke hva...

pekåve
18.05.18 23:17
Brezjnev: Hvor jævla vanskelig tror du disse ville synes det var å ta over TV- og radiosignalene samt Internett hvis de hadde et budskap til verden?

Mulig at hvis de ville, så har de nok sikkert kunne ha gjort det. Men historien tilsier at de bruker andre kanaler, eller levende mennesker for å være mer nøyaktig. Til alle tider har vi individer som tilkjennegir at de har, og har hatt kontakt med gudene. Jeg har inntrykk av at de fremmede bruker sin egen variant av internett for å få frem budskapet, selv om mange mener at det ikke er godt nok for massene. Foreløpig søker ikke de fremmede de store massene, men heller lokale og stillfarende mennesker som går forsiktig i dørene uten å braute seg frem med sitt syn. Det er litt farlige krefter på jorden som motarbeider budskapet fra rommet, det passer ikke inn og verden er ennå ikke klar. Men uansett har snøballen for lengst begynt å rulle, og den blir større og kan ikke stoppes; selv om lønnede personer som BlackEagle strever hardt med å gjøre denne jobben for sin arbeidsgiver. Han er dømt til å tape. Jorden er ikke utestengt fra universets påvirkning, men politisk er den det.

pekåve
18.05.18 23:21
KansjeD: Ok. BEVIS det, da. Ikke med løse PÅSTANDER, men kom med BEVISER for din påstand.

Har sagt det før; Ufosaken handler ikke om bevis, men en høyere forståelse for at noen er her, har vært her og har gjort mye for at vår sivilisasjon er kommet dit den er. 

Blir noen forresten overrasket når jeg forteller at de fremmede ikke vil anerkjenne vår verden som en avansert sivilisasjon så lenge vi dreper dyr for å spise oss mette? Bare som et hint om det er noen detaljer som må på plass for å komme på verdensrommets plusside.

pekåve
19.05.18 00:21
BlackEagle: Hvordan vet du at jeg spyr og pisser når jeg besøker et nytt sted?
Hvordan vet du at jeg begår hærverk (med "Æ", pkv!) på kulturelle monumenter?
Hvordan vet du at jeg raserer naturen?
Hvordan vet du at jeg gjør "forsvarsløse kvinner" gravide?
Jeg går ut fra at du har belegg for disse påstandene, slik at du ikke risikerer et injuriesøksmål.

Dette er ikke ment på deg personlig, men den menneskelige væremåte og framferd, kontra de eventuelt fremmedes forsiktighet. Du tok den ikke, men bruker dette som et solid argument for at jorden er alene og isolert uten noe besøk. Du kan godt gjøre det. Selv om det høres rart ut dett fra jordens ståsted, så har nok de fremmede ingen hast med noenting. Tiden jobber for de, ikke for oss.

BlackEagle
19.05.18 01:21
pekåve: Ufosaken handler ikke om bevis

Nei, det har vi forlengst skjønt, så fraværende som de er.

Men du kan bare drite i beviser for "aliens"-besøk på jorda, pkv ("UFO"-er er noe helt, helt, heeeeeeelt annet), for de finnes ikke - ikke om du biter negler til krampa tar deg. Hvis det er så at du er så opphengt i slike besøk, kunne du jo i det minste forklart hvordan de kan være i det minste mulig uten at man finner så mye som et fnatt som kan underbygge det - så vær så god, men hold dine sex-religiøse fantasier vekk fra det du legger ut om. Er det så at du ønsker å bli tatt litt alvorlig, får du heller prøve å holde deg edru - og så kan du la være å skryte på deg at du "vet" noe ingen andre vet for å viktiggjøre deg sjøl. Du har jo vist med all ønsket

PINLIGHET

at du ikke har snøring på noe som helst av det du vrøvler om.

Om du vil gjøre deg sjøl en tjeneste lar du være å nevne disse storslagne "fremmede" igjen. Sett deg heller ned og

TENK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- og se om du kan få dine tanker til å henge logisk sammen før du setter dem på trykk, så å si. Å nei... beklager - du har jo ikke filla peiling på elementær logikk, heller.

Mvh

BE

BlackEagle
19.05.18 01:26
pekåve: Dette er ikke ment på deg personlig, men den menneskelige væremåte og framferd, kontra de eventuelt fremmedes forsiktighet. Du tok den ikke, men bruker dette som et solid argument for at jorden er alene og isolert uten noe besøk. Du kan godt gjøre det. Selv om det høres rart ut dett fra jordens ståsted, så har nok de fremmede ingen hast med noenting. Tiden jobber for de, ikke for oss.

Svarte du på ett eneste av spørsmålene i det innlegget du siterer?

Mvh

BE

P. S. Du skriver bl. a.: "Du tok den ikke, men bruker dette som et solid argument for at jorden er alene og isolert uten noe besøk.".

KAN DU FORTELLE HELE FORUMET HVOR OG NÅR JEG HAR SAGT DET VED Å SITERE FRA MINST ETT AV MINE INNLEGG SAMMEN MED DATO OG KLOKKESLETT FOR INNLEGGET, SAMT TRÅDTITTEL HVIS DET ER I EN ANNEN TRÅD ENN DENNE?

Ikke bare er det du skriver pinlig; DU JUGER i tillegg.

KansjeD
19.05.18 11:35
return_of_drakkar: Vitenskapen er aldri helt bastant.

Nei, det kan alltid komme ny kunnskap som kan endre på det man tror idag. Men vitenskapen DIKTER ikke opp ny fakta. De leter eller venter på ny kunnskap før de trekker konklusjoner. Ellers kaller de det da TEORIER.

Men UFOLOGIEN er det ikke mulig å råkke på. Den er opplest og vedtatt, og alle og enhver som våger å stille spørsmål ved den er enten "agent" for myndighetene, eller ikke nok "opplyst" til å forstå det som blir sagt.

(Innlegget ble redigert 19.05.18 11:37)

Brezjnev
BrezjnevInnlegg: 11478
19.05.18 16:24
pekåve: Mulig at hvis de ville, så har de nok sikkert kunne ha gjort det. Men historien tilsier at de bruker andre kanaler, eller levende mennesker for å være mer nøyaktig. Til alle tider har vi individer som tilkjennegir at de har, og har hatt kontakt med gudene. Jeg har inntrykk av at de fremmede bruker sin egen variant av internett for å få frem budskapet, selv om mange mener at det ikke er godt nok for massene. Foreløpig søker ikke de fremmede de store massene, men heller lokale og stillfarende mennesker som går forsiktig i dørene uten å braute seg frem med sitt syn. Det er litt farlige krefter på jorden som motarbeider budskapet fra rommet, det passer ikke inn og verden er ennå ikke klar.

Den ene dagen er det jordens herskere som er ansvarlige for at "de fremmede" ikke når frem til de store massene, og når den teorien skytes ned hoppes det enkelt, om enn ganske uelegant, over til at "de fremmede" ikke ønsker å kommunisere med massene fordi vi ikke er klare. Men så er det litt slik at farlige krefter på jorden er inne i bildet likevel, som om disse kreftene ville vært i stand til å skade disse fremmede på noen som helst måte. Jeg minner igjen om at disse besøkerne er i stand til interstellare reiser, de klarer nok å unngå å bli truffet av en hvilken som helst SAM de onde jordiske herskerne kan sende mot dem.

Vi er ikke klare til å få budskapet, men så forsøker "de fremmede" å kommunisere likevel. Det har de gjort "til alle tider", faktisk. De har riktignok stort sett holdt seg til å gi sitt bokstavelig talt livsviktige budskap til landsbyidioter, schizofrene og psykotiske - deres PR-kunnskaper er tydeligvis ikke like avanserte som de tekniske. Eventuelt så har du rett i at "de fremmede" ikke ønsker at budskapet skal nå ut til massene, i så tilfelle bør du kanskje begynne å se deg over skulderen. Ditt forsøk på nettopp å spre budskapet, eller i hvert fall tilkjennegi "de fremmede"s eksistens, til oss i de store massene ser de i så fall neppe på med blide øyne.

BlackEagle
19.05.18 19:31
Brezjnev: De har riktignok stort sett holdt seg til å gi sitt bokstavelig talt livsviktige budskap til landsbyidioter

...og de siste femti årene eller så har de klargjort det med å tråkke ned kornåkre...

Mvh

BE

pekåve
21.05.18 22:08
BlackEagle: BE
P. S. Du skriver bl. a.: "Du tok den ikke, men bruker dette som et solid argument for at jorden er alene og isolert uten noe besøk.".
KAN DU FORTELLE HELE FORUMET HVOR OG NÅR JEG HAR SAGT DET VED Å SITERE FRA MINST ETT AV MINE INNLEGG SAMMEN MED DATO OG KLOKKESLETT FOR INNLEGGET, SAMT TRÅDTITTEL HVIS DET ER I EN ANNEN TRÅD ENN DENNE?

Og herved konkluderer du ganske enkelt med at Ufosaken som forundrer hele verden; er ikke-eksisterende. Folk ser ingenting, millitæret bruker tid på å undersøke ingenting, Selv astronauter som var på månen rundt 69 og 70 så ingenting. for dette har du bestemt.

Rimelig bortkastet å bruke mer tid på dette forumet.

BlackEagle
22.05.18 00:56
pekåve: Og herved konkluderer du ganske enkelt med at Ufosaken som forundrer hele verden; er ikke-eksisterende.

Kan du, som den uendelig redelige og seriøse debattant du helt sikkert er, sitere minst ett av mine innlegg der jeg konkluderer med at "Ufosaken som forundrer hele verden; er ikke-eksisterende", sammen med dato og klokkeslett for innlettet - samt trådtittel; dersom det er i en annen tråd enn denne?

Ikke det, nei. Da er det dessverre slik, pkv, at

DU JUGER.

Du står fritt til å drite meg ut og tilbakevise min påstand om at DU JUGER ved å bringe et slikt sitat - vær så god:

Mvh

BE

P. S. At du aldri lærer, pkv! Du hører jo ikke engang etter når folk forsøker å hjelpe deg!

(Innlegget ble redigert 22.05.18 00:56)

BlackEagle
22.05.18 00:58
pekåve: Rimelig bortkastet å bruke mer tid på dette forumet.

Da sier jeg allerhøfligst takk til deg. Men glem ikke at jeg virkelig har forsøkt å hjelpe deg.

Mvh

BE

BlackEagle
22.05.18 09:13
pekåve: Og herved

Og " innlettet " i mitt innlegg 00:56 skal selvsagt være "innlegget". Beklager!

Mvh

BE

pekåve
23.05.18 14:49
BlackEagle: Kan du, som den uendelig redelige og seriøse debattant du helt sikkert er, sitere minst ett av mine innlegg der jeg konkluderer med at "Ufosaken som forundrer hele verden; er ikke-eksisterende", sammen med dato og klokkeslett for innlettet - samt trådtittel; dersom det er i en annen tråd enn denne?
Ikke det, nei. Da er det dessverre slik, pkv, at
DU JUGER.

Jeg har aldri noensinne her på VGD - Ufo sett at du aksepterer på en seriøs måte at andre tar Ufosaken alvorlig. Dette forumet er egentlig et sted hvor de som tror på dette, diskuterer seg imellom, samtidig som at det selvfølgelig er plass for andre som spekulerer på ting de har sett. Det er også plass til de som er naturlig skeptiske på tanken om vi skal ha besøk fra nadre kloder.

Det som er usunt og ødeleggende for dette forumet, er slike som deg BlackEagle, som driver med flisespikking av hvordan setninger bygges opp, hvordan man ressonerer. Og ikke minst et uendelig mas om at ting skal bevises via linker og alskens; som jeg forlengst har forstått at du fullstendig driter i.

Ufo; har jeg sagt før - det er universets åndedrett. Det gir et hint om at noen der ute i fra, faktisk tar seg bryet verdt med å komme hit, eventuelt så har de vært her lenge før denne rasen vi er en del av.

Dette blir som å skue utover havet. Plutselig ser man skyen av en hval som var oppe og pustet, men i ettertid; hadde vi et bevis for at det var noe der? Egentlig ikke, men vi så det. En hval er egentlig ikke et mysterium, men vi kjenner ikke alt livet i havet. Det er ting der som er et mysterium. Sånn er det også med verdensrommet, vi ser bare overflaten. Veldig mye vi ikke vet, og som vi bare kan fantasere om. Vi har overhodet ikke alle svar.

Jeg føler kanskje det er like greit å holde sine tanker for seg selv. Dette forumet gir ikke mening lengre, bare en slags dum retorikk med andre som er uenige, og som vil tråkke deg ned. Nå er det slutt for min del.

KansjeD
23.05.18 15:05
pekåve: Dette forumet er egentlig et sted hvor de som tror på dette, diskuterer seg imellom

Skivebom! Dette er stedet der slik diskuteres HELT UAVHENGIG av om man tror på det eller ikke, på samme måten som at man diskuterer fotball på egne FOTBALL-forum, enten man liker fotball eller ikke, og man diskuterer innvandring på DET forumet, enten man liker innvandring eller ikke.

VGD driver ikke FAN-klubber, men debattsider.

BlackEagle
24.05.18 00:34
pekåve: Jeg har aldri noensinne her på VGD - Ufo sett at du aksepterer på en seriøs måte at andre tar Ufosaken alvorlig.

Dét - er helt korrekt.

Årsaken er at det ikke er noe som heter "Ufosaken" - i bestemt form éntall. Dette har vi vært gjennom mange ganger før, pkv, og det forskrekker meg at du viser så fraværende evne til å lære noe som helst. Det heter ikke "Uforsaken" - i bestemt form éntall. Det heter eventuelt "UfosakENE" - i bestemt form flertall.

Kan ikke du se å bli edru en dag? Det kunne jo vært riktig hyggelig å snakke med deg - under forutsetning av at du er mentalt edru.

At jeg ikke tar dem (DEM, ja - ikke den) alvorlig? Høh - har jeg noen grunn til å ta DEM alvorlig? Altså - så lenge folk oversetter "DET VI IKKE VET HVA ER" med "DET VI VET HELT SIKKERT ER ROMFARKOSTER FRA ANDRE PLANETER" finnes det vel faen ikke en eneste grunn til å ta dem alvorlig!

Bli edru!

Jeg lover hermed høytidelig på ære, samvittighet og ellers alt hva som måtte plage noen at jeg umiddelbart skal snakke alvorlig med deg - så snart du viser tegn på edruelighet.

Men ikke før.

Mvh

BE

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester