Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Infowars sensureres

NYTT TEMA
Kul_Djevel
Kul_DjevelInnlegg: 81116
10.08.18 18:44
KansjeD: Så VG skriver sine egne leserinnlegg? Hvem er det som gjør deg dum, sa du? Men jeg forstår jo at FRIHET ikke skal gjelde for andre enn DINE favoritter, som ser ut til å være en tvilsom gjeng med psykoer og kriminelle. :)

Jeezes :) Nå er du langt ute til sjøs og kommer aldri til å greie å ro deg i land :)

Jeg tror det er kunnskapsmangel angående sosiale medier du lider av, så skal ikke pese deg for mye :) Det er jo fair.

(Innlegget ble redigert 10.08.18 18:44)

Kul_Djevel
10.08.18 18:46
KansjeD: Men jeg forstår jo at FRIHET ikke skal gjelde for andre enn

Ingen bedrifter står fritt til å gjøre som de selv vil. De er lovregulerte på flere områder. Og bra er det. 

Helt utrolig at du ikke vet noe så elementært.

sjarlenns
sjarlennsInnlegg: 9275
10.08.18 19:02
Kul_Djevel: Jeg tror det er kunnskapsmangel angående sosiale medier du lider av, så skal ikke pese deg for mye :) Det er jo fair.

Youtube og Facebook har ikke vært redaktørstyrt siden brukerne helt ut har stått for innholdet. Kort og godt medium for kommunikasjon mellom folk flest. 

Avisenes innhold er i hovedsak skapt av ansatte journalister og i selvsagt redaktørstyrt. 

Men som vi har forstått allerede, er problemet for premissleverandørene (konspiratørene) at Youtube og Facebook samt andre sosiale medier har blitt kraftige globale meningsdannende aktører. Og utenfor de korporative medienes påvirkning og kontroll. 

KansjeD
KansjeDInnlegg: 9314
10.08.18 19:10
Kul_Djevel: Ingen bedrifter står fritt til å gjøre som de selv vil. De er lovregulerte på flere områder.

Ingen sier at de skal stå fritt til å gjøre som de vil på alle områder.

Men du har jo nå gjort det klinkende klart at du er tilhenger av mer lover og regler, og mindre frihet for bedrifter.

Kul_Djevel
10.08.18 19:20
KansjeD: Men du har jo nå gjort det klinkende klart at du er tilhenger av mer lover og regler, og mindre frihet for bedrifter.

Det er ihvertfall klinkende klart at du mangler argumenter, så du sitter å dikter opp at jeg mener ting jeg ikke mener osv. Så denne debatten har du tapt. Det er så mange sider ved det fjerningen av Alex Jones fra disse plattformene som er suspekt og som er av stor verdi å diskutere, men du er mest interessert i å komme med stråmenn og dikte opp at jeg har meninger som jeg ikke har. Blir litt for useriøst for min del. Jeg vet du kan bedre. 

Men grunnen er nok så enkel at du mangler argumenter. 

(Innlegget ble redigert 10.08.18 19:20)

Kul_Djevel
10.08.18 19:28
sjarlenns: Youtube og Facebook har ikke vært redaktørstyrt siden brukerne helt ut har stått for innholdet.

Det virker som om KansjeD ikke forstår det.

Og det at alle disse store utestengte inforwars og Alex Jones samtidig, gjør at det hele lukter vondt og politisk motivert lang vei.

sjarlenns
10.08.18 19:39
Kul_Djevel: Og det at alle disse store utestengte inforwars og Alex Jones samtidig, gjør at det hele lukter vondt og politisk motivert lang vei.

Ja ingen tvil om at dette er en politisk og samtidig panikkartet grep av nettgigantene. 

Også Disqus har slette Infowars.

https://www.breitbart.com/tech/2018/08/08/disqus-bans-infowars-from-comments-platform-amid-big-tech-purge/

Det er hovedsaklig demokratiske politikere i tospann med journalister i mainstremmediene i USA (hovedsaklig CNN) som har presset nettgigantene. 

(Innlegget ble redigert 10.08.18 19:43)

KansjeD
10.08.18 20:14

"Også Disqus har slette Infowars."

Flott. La oss håpe psykoen blir tvunget ut av ALLE mediekanaler, slik at han må gå rundt med en papp-plakat for å informere om sin idioti. :)

sjarlenns
10.08.18 20:33
KansjeD: Flott. La oss håpe psykoen blir tvunget ut av ALLE mediekanaler, slik at han må gå rundt med en papp-plakat for å informere om sin idioti. :)

Stemmer... Det arbeides nå for å stenge bla CNN grunnet formidling av Fake News. En lovendring skal sørge for at de ikke engang kan bruke plakater... 

Det er grunn til å anta at bestrebelsene på avdekke de korporative medienes desinfo -kampanjer i USA vil medføre at en rekke av disse vil bli oppløst, ledelsene arrestert, tiltalt og dømt for høyforræderi.

Perversnaivistene kan se for seg en morsom og innholdsrik fremtid.. 

Kul_Djevel
10.08.18 20:33
KansjeD: Flott. La oss håpe psykoen blir tvunget ut av ALLE mediekanaler,

Ja, det er vel ingen tvil om at du er motstander av ytringsfriheten og helst ser den avskaffet.

Personlig så ønsker jeg ikke at de jeg er uenig med eller de jeg ikke liker skal bli utestengt fra facebook eller sensurert på andre måter. Hvorfor? Jo, fordi jeg er tilhenger av ytringsfriheten.

sjarlenns
10.08.18 20:49
Kul_Djevel: Personlig så ønsker jeg ikke at de jeg er uenig med eller de jeg ikke liker skal bli utestengt fra facebook eller sensurert på andre måter. Hvorfor? Jo, fordi jeg er tilhenger av ytringsfriheten.

Helt enig... 

En del ukloke og svært konforme mennesker synes det er greit, eller kanskje de til og med fryder seg over at stemmer de ikke liker som feks Alex Jones blir slettet i nettgigangtenes plattformer.

Jeg tror det er en meget farlig tankegang selv når det gjelder Alex Jones som fremstår som en sjarlatan som blander desinformasjon med fakta og har gjort seg søkkrik på det. For ved å sympatisere med, eller til og med støtte, at de rikeste multinasjonale selskapene i verden opphøyer seg til politiske sensurinstanser er å gi støtte til kapitalens uinnskrenkede diktatur.

Dette er den moderne versjonen av middelalderens inkvisisjon. Metoden er å renske internettet for alt og alle som kan være et problem for korporasjonenes  maktutøvelse.

Spektakulært å se noen støtte heksejaktn mot meninger og personer. De kan avgjort  ikke forstå at de med på å stake ut veien inn i storkapitalens uinnskrenkede politiske diktatur.

Her i Norge må vi forberede oss på en tilsvarende vendetta fra hovedstrømsmediene siden jaktordren etter alt å dømme kommer fra Pentagon, NATO og Atlantic Council.

(Innlegget ble redigert 10.08.18 21:03)

Kul_Djevel
10.08.18 21:03
sjarlenns: eller kanskje de til og med fryder seg over at stemmer de ikke liker som feks Alex Jones blir slettet i nettgigangtenes plattformer.

Dette er mennesker som hater ytringsfrihet, ofte mangler egne tanker og ideer, lite selvstendige og veldig avhengige.

Svake mennesker med andre ord. 

OOTSP
OOTSPInnlegg: 7518
10.08.18 21:43
KansjeD: Flott. La oss håpe psykoen blir tvunget ut av ALLE mediekanaler, slik at han må gå rundt med en papp-plakat for å informere om sin idioti. :)

Du kaller han psyko, jeg kaller han muldvarp. Men igjen, er dette riktig å gjøre, nei.

Det som nå er gjort har allerede skapt et indre kaos hos mange millioner mennesker, og om dette er riktig eller ei kan jeg ikke si. Men som sies av Alex Jones er at han takket være dette, så har han fått 5,6 millioner (kan ta litt feil) ekstra følgere med seg grunnet dette på 2 dager.

Går man mot sin fiende som har et stort publikum, ja... da må du igjen kunne forsvare deg mot publikumet...

(Innlegget ble redigert 10.08.18 21:45)

OOTSP
10.08.18 22:13

Sannheten er i dag på vei til å bli totalt stoppet via vårt kjære internett. Planene nå er at regjeringene ønsker å ta over kontrollen over internett grunnet Alex Jonez og alle de andre som bringer falskhet ut til andre som de sier, slik at de har 100% kontroll over alt som sendes ut. Er dette bra for vårt demokrati? NEI!!!

Får ikke folket stoppet dette nå, så er det forsent!!!

KansjeD
10.08.18 22:19

"Ja, det er vel ingen tvil om at du er motstander av ytringsfriheten og helst ser den avskaffet."

Jeg har da aldri sagt noe om at tullingen ikke skal få ytre seg. Det skal han da få lov å gjøre så mye som han bare vil. Men han skal ikke få tvinge ANDRE til å hjelpe ham med det.

Annananas
AnnananasInnlegg: 1440
10.08.18 22:39
BlackEagle: Hm. Interessant innlegg. Jeg skylder deg trolig en tommel, men koggeret mitt er tomt. Mvh BE

Er vel heller jeg som fortsatt skylder deg en uke på jordet. Men siden du ikke driver med slikt lenger så kanskje jeg skulle tatt noen dager bak taxi rattet ditt. Jeg har god erfaring da jeg har kjørt i mange år. Men jeg får problemer hvis jeg møter kunder med sterke meninger. For da går jeg inn i berserkmodus, med hyperventilering og raseri uten grenser hvor jeg kunne gjort hva som helst. Når dette skjedde stoppet jeg taxien uten et ord og gikk ut av taxien, gikk rundt taxien et par ganger for å roe ned. Så gikk turen videre uten et ord, slik jeg likte det. Men dette er også grunnen til at jeg ikke lenger kjører Taxi hehe. Men bare si ifra om du trenger en berserk bak rattet en vakt eller to   :-)

OOTSP
10.08.18 22:57
KansjeD: Jeg har da aldri sagt noe om at tullingen ikke skal få ytre seg. Det skal han da få lov å gjøre så mye som han bare vil. Men han skal ikke få tvinge ANDRE til å hjelpe ham med det.

Det er hovedproblemet i dag, det som er fritt frem for andre blir stengt av grunnet frykt for de at de skal få vite det.

Skjønner du hva jeg mener med setningen? Litt barnehagenivå, men sånn er det bare med visse personer ;)

(Innlegget ble redigert 10.08.18 22:58)

KansjeD
10.08.18 23:27

"av grunnet frykt for de at de skal få vite det."

Det er konspirasjonteoretikernes tolkning, ja. Dere må jo være redd deres egen skygge. Men at dere selv er redd, betyr ikke at vi andre er redd. 

Vil tullingen nå folk på nettet, så står det ham fritt å starte sin egen nettavis, videokanal, eller hva som helst. Men ANDRES nettsteder skal da ikke tvinges til å spre HANS svada, om de ikke selv vil det.

OOTSP
10.08.18 23:42
KansjeD: Vil tullingen nå folk på nettet, så står det ham fritt å starte sin egen nettavis, videokanal, eller hva som helst. Men ANDRES nettsteder skal da ikke tvinges til å spre HANS svada, om de ikke selv vil det.

De som kontroller 99% av internettet og folkets tilgang til slikt kan ikke sammenlignes med det du snakker om uansett. Det blir for dumt det du sier her.

OOTSP
11.08.18 02:02
Kul_Djevel: Vel, ytringsfriheten har vært under angrep lenge og det vil bare bli verre.

Jeg vet, og det blir verre snart siden de nå har fått igjennom sin act; https://www.congress.gov/bill/114th-congress/house-bill/5181/text

Derfor er nå Alex Jones ute, og resten kommer etter. Men dette aksepterer ikke jeg, og jeg vet at hvis de fortsetter med dette så er jeg faktisk redd for at det kan bli storbråk, det er på tide å stå opp og få stoppet galskapen, dette er vår siste mulighet før det er forsent.

(Innlegget ble redigert 11.08.18 02:11)

Viracocha
ViracochaInnlegg: 11433
11.08.18 02:36
Kul_Djevel: Dette er mennesker som hater ytringsfrihet, ofte mangler egne tanker og ideer, lite selvstendige og veldig avhengige. Svake mennesker med andre ord.

OK, la meg i all beskjedenhet selvfølgelig, minne om hva som skjer når man bryter reglene til Infowars. For du vet de har regler? Ikke sant?

Nøyaktig hva blir man når man bryter gullegodeAlex regler? Gee, utestengt.

Så Shut Up.

(Innlegget ble redigert 11.08.18 02:43)

OOTSP
11.08.18 02:52
Viracocha: OK, la meg i all beskjedenhet selvfølgelig, minne om hva som skjer når man bryter reglene til Infowars. For du vet de har regler? Ikke sant? Nøyaktig hva blir man når man bryter gullegodeAlex regler? Gee, utestengt. Så Shut Up.

Du har nå bekreftet totalt for meg at du enten er et lite barn som leker seg på nettet, eller at du er kun en som prøver alt du kan for å prøve å fornekte sannheten som nå er på vei ut...

Viracocha
11.08.18 02:57
OOTSP: sannheten som nå er på vei ut...

...vindusveien. Det er ofte enkleste vei, mindre kø og slikt.

OOTSP
11.08.18 03:58

Kanskje på tide at Viracocha ("STALKER") begynner å trekke seg ut fra meg. Synes det begynner å bli litt kleint nå... Angriper meg uansett hvilket tema jeg er på, på tide å legge seg snart kanskje?

Viracocha
11.08.18 04:06
OOTSP: Angriper meg

Du verden, og jeg som trodde du var glad i en Northern Mockingbird?

OOTSP
11.08.18 04:17
Viracocha: Du verden, og jeg som trodde du var glad i en Northern Mockingbird?

Elsker fugler bare ikke de som forfølger meg, hehe...

Kul_Djevel
11.08.18 06:43
Viracocha: OK, la meg i all beskjedenhet selvfølgelig, minne om hva som skjer når man bryter reglene til Infowars. For du vet de har regler? Ikke sant?

Hvilken regel brøt jeg med en generell betraktning?

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 45475
11.08.18 08:20
OOTSP: Sannheten er i dag på vei til å bli totalt stoppet via vårt kjære internett.

Å ja. Da får vi legge ned internett, da vet du.

Mvh

BE

BlackEagle
11.08.18 08:24
OOTSP: Kanskje på tide at Viracocha ("STALKER") begynner å trekke seg ut fra meg. Synes det begynner å bli litt kleint nå... Angriper meg uansett hvilket tema jeg er på, på tide å legge seg snart kanskje?

Jeg har hørt at man kan oppnå nærmest full immunitet mot hårsårhet ved å sette hjernen i sving.

Mvh

BE

BlackEagle
11.08.18 08:31

Til alle som påberoper seg bekymring for ytringsfrihetens vilkår - OOTSP, djevler, sjarlataner og andre:

Hvorfor har vgd et MODERATOR-team?

Mvh

BE

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester