Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Filmrester funnet - “månelandingen”

NYTT TEMA
la1goa
la1goaInnlegg: 13512
05.02.20 16:57
InnocentBystander: Ja, for det er jo heilt uniterssant kva andre debattantar FAKTISK meiner, når du kan tolka som det passar deg. 
Vi er heilt tydelig på eit alternativt forum.

Ja vi er på et alternativt forum. Men jeg tolker utsagnet ditt ovenfor at du ikke er intressert i vitenskapen bak om det å gå på månen, for det finner du tåpelig. Det er slik jeg tolker deg. Så grattis med å plassere deg selv i bås. men korriger meg gjerne hvis du finner ut at kanskje du ikke fant det tåpelig.

la1goa
05.02.20 16:58
BlackEagle: Livsløgnen, vel. Leste du ikke Ibsen-sitatet?

Jeg leser skjelden sitater jeg ikke har bedt om. Men du mener at du ikke skal ta fra meg livsløgnen.... Da må jeg spørre, hvilken livsløgn sikter de til?

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 22538
05.02.20 17:04
la1goa: Ingen mennesker har gått på månen. Og da dukker spørsmålet opp, noen som kan bevise at jeg tar feil?

(Innlegget ble redigert 05.02.20 17:08)

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 50103
05.02.20 18:31
la1goa: hvilken livsløgn sikter de til?

Jeg takker allerhøfligst for at du nettopp skaffet meg 50 kroner. Jeg veddet på at du ikke kom til å forstå et fnatt.

Mvh

BE

la1goa
05.02.20 19:11
BlackEagle: Jeg takker allerhøfligst for at du nettopp skaffet meg 50 kroner. Jeg veddet på at du ikke kom til å forstå et fnatt.

Jeg ser at du sitter og vedder, men det endrer ikke på det faktumet at du ikke besvarte spørsmålet om hvilken livsløgn du sikter til. Det kan være så mangt, jeg må bare beklage at jeg følger ikke med på den interne humoren deres. Jeg spør høffelig om hvilken livsløgn sikter du til?

btw. la oss håpe at du får noen småpenger til, en femtilapp er liksom ikke den store summen. Når jeg vedder er det enten 5 spenn eller langt høyere sum. Kumlokket veddes for å se om noen har baller til å vedde. Men skal man vedde så er tusenlappen et absolutt minstekrav, og vi gir/får odds å forholde oss til. Men la oss ikke spore av med veddemål. Hadde satt pris på om du forklarte med noen ord hva "livsløgnen min" består av.

la1goa
05.02.20 19:24
GreySerpent: http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8157368.stm lunar reconnaissance orbiter

Endelig noen som svarer. Absolutt interessant, men nei, i beste fall er dette bare indisier, noe bevis er det dessverre ikke. Et fotavtykk(?) indikerer bare at noe har presset sammen grus/sand med en såle. For den sakens skyld kunne det ha vært en apekatt, eller noe mer spennende som en alien som brukte noen stylter og satte avtrykk.

BlackEagle
05.02.20 19:43
la1goa: det endrer ikke på det faktumet at du ikke besvarte spørsmålet om hvilken livsløgn du sikter til

*skuldertrekk*

Du kan jo spørre Henrik, om du vil. Eventuelt kan du bite negler i stedet.

Mvh

BE

la1goa
05.02.20 19:55
BlackEagle: Du misforstår igjen, goa. Jeg sa ikke at DU drømmer - men at jeg ikke ville drømme om å ta lykken fra deg.

Sa mannen og glemte dette sitatet i innelgget før:

"Jeg ville da ikke drømme om å ta lykken fra deg, goa. Så - drøm videre, du."

Du er mye selvmotsigelser i dine innlegg. Det vet du vel kanskje ikke? Det skulle ikke forundre meg en drue om du var en bibelforfatter. De sliter også med en god del selvmotsigelser.

la1goa
05.02.20 20:00
BlackEagle: *skuldertrekk* Du kan jo spørre Henrik, om du vil. Eventuelt kan du bite negler i stedet.

Jeg har ikke uvane som å bite negler, jeg har andre uvaner som å sette ut en påstand om at det finnes ikke mennesker som har gått på månen. Du har en stygg uvane å ikke forholde deg til tema, men å diskutere alt annet, være seg språk, HG, andre sitater og/eller fandens oldemor. Skyldes det feighet om å komme med meninger? Jeg velger å tro det. Du tør ikke en gang å fortelle hvorfor du setter ut et sitat når du er trengt opp i et hjørne. 

BlackEagle
05.02.20 21:06
la1goa: Jeg har ikke uvane som å bite negler, jeg har andre uvaner som å sette ut en påstand om at det finnes ikke mennesker som har gått på månen. Du har en stygg uvane å ikke forholde deg til tema, men å diskutere alt annet, være seg språk, HG, andre sitater og/eller fandens oldemor. Skyldes det feighet om å komme med meninger? Jeg velger å tro det. Du tør ikke en gang å fortelle hvorfor du setter ut et sitat når du er trengt opp i et hjørne.

Whatever.

Mvh

BE

PalVaag
PalVaagInnlegg: 137
11.02.20 22:42

Ser ikke bort i fra at de var på månen. Problemet for NASA som er en millitær organisasjon, var jo at astronautene ikke var alene der oppe. Det var Ufoaktivitet rundt Apollokapselen, både før de landet, og etterpå. Dermed måtte sensurapparatet inn. NASA ønsket ikke å belyse fremmed teknologi på denne turen, ikke på tidligere turer heller. De var nok godt forberedt på dette, og hadde alternativ Tv som back - up. 

Amerikanerne dro aldri tilbake til månen etter dette, og årsaken til det kan man spekulere på. Men hvis de fikk beskjed av de utenomjordiske om at de var uønsket der oppe, så kan nok det faktisk være årsaken. 

Så lenge vi ikke er i stand til å ivareta vår egen klode, så er vi heller ikke ønsket over på andre kloder - er beskjeden.

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 13837
11.02.20 22:46
la1goa: Jeg velger en påstand: Ingen mennesker har gått på månen. Og da dukker spørsmålet opp, noen som kan bevise at jeg tar feil?

Jeg har gått på månen.

Kan du bevise at det ikke stemmer?

_roffe_
_roffe_Innlegg: 7474
11.02.20 22:58

Michael Jackson var jo kjent for sin "moonwalk"..

Kanskje MJ var første menneske på månen..

la1goa
11.02.20 23:18
Solvgutt1: Jeg har gått på månen.
Kan du bevise at det ikke stemmer?

Omvendt bevisbyrde? Den er ikke ny. Men du kommer med en påstand som er og blir en påstand inntil den er bevist.

la1goa
11.02.20 23:18
_roffe_: Kanskje MJ var første menneske på månen..

Var han på jorden noen gang?

BlackEagle
13.02.20 22:56
PalVaag: Amerikanerne dro aldri tilbake til månen etter dette

Så månebilene, spora etter dem og landingsenhetene som står igjen og som er synlige - det er bare ledd i en stor konspirasjon iverksatt av dette farlige trollet "Myndighetene"?

Mvh

BE

BlackEagle
13.02.20 22:57

Den fikk du faktisk en tommel for!

Mvh

BE

la1goa
13.02.20 23:07
BlackEagle: Så månebilene, spora etter dem og landingsenhetene som står igjen og som er synlige

At de var på månen er hevet over enhver tvil. Hadde de ikke vært der så hadde russerne sagt i fra, og det med klar røst. 

Men ingen har gått på månen. Det var praktisk talt umulig, så de hoppet rundt i stedet. Det som er det pussige er at men en slik påstand som jeg satte ut så ble jeg tatt for å være en vaskeekte KT.

stjerta
stjertaInnlegg: 2678
13.02.20 23:13
la1goa: gått

Du har nok rett, de hoppet vel bortover landskapet!

Edit: Svarte før jeg leste ditt siste innlegg i tråden. Mistenkte det var dette du tenkte på. 1-0 til deg i diskusjonen etter mitt syn. Du har helt rett. 

(Innlegget ble redigert 13.02.20 23:21)

la1goa
14.02.20 22:17
stjerta: Du har nok rett, de hoppet vel bortover landskapet! Edit: Svarte før jeg leste ditt siste innlegg i tråden. Mistenkte det var dette du tenkte på. 1-0 til deg i diskusjonen etter mitt syn. Du har helt rett.

helt korrekt.

PalVaag
14.02.20 23:18
BlackEagle: Så månebilene, spora etter dem og landingsenhetene som står igjen og som er synlige - det er bare ledd i en stor konspirasjon iverksatt av dette farlige trollet "Myndighetene"?

Jeg har ikke sagt at de ikke var der oppe. Jeg sier at de ikke var alene - det var Ufoaktivitet rundt denne måneferden som var den første. Jeg vet de var der et par ganger i tillegg. Men sensurapparatet ble satt på høygir slik at ikke folk skulle få førstehånds informasjon om hva de så på månen. NASA og millitæret samarbeidet med myndighetene om dette. De fleste som har studert Ufofenomenet vet mye om dette, også jeg.

Langorm
LangormInnlegg: 9806
16.02.20 20:54
BlackEagle: Så månebilene, spora etter dem og landingsenhetene som står igjen og som er synlige - det er bare ledd i en stor konspirasjon iverksatt av dette farlige trollet "Myndighetene"?

Gratulerer på forhånd med 50000 innlegg. USA har sikkert vært på månen. Men i dag er det lenge siden sist noen satte fotavtrykk der. Ble de skremt av noe, var der ikke noe mer de ønsket å få vite om månen, eller har det vært økonomien ( som har gått til annen utforskning )? Nå har jeg lest at USA seriøst skal lete etter utenomjordisk liv, og UFO`er med. Alt som er uforklarlig fasinerer meg. Det er spennende når "låste teorier" dirkes ved.

BlackEagle
16.02.20 21:11
Langorm: Nå har jeg lest at USA seriøst skal lete etter utenomjordisk liv, og UFO`er med.

To ting: 1. Utenomjordisk liv - og 2. "UFO"-er.

Men først av alt vil jeg gjerne vite hva du mener med at USA "seriøst skal lete etter ...". Mener du USA-borgere her og der, mener du Donald, mener du regjeringen, mener du forsvaret/Pentagon - eller hva mener du?

Årsaken til at jeg spør, er at jeg ikke vet - dvs. at jeg ikke vet hva du mener. For å gi en noenlunde grei kommentqr til innlegget ditt, må jeg selvsagt først og fremst vite hva du mener.

På forhånd takk for svar.

Mvh

BE

BlackEagle
16.02.20 21:12
la1goa: Men ingen har gått på månen. Det var praktisk talt umulig, så de hoppet rundt i stedet.

Ikke til å begynne med, såvidt jeg husker.

Mvh

BE

Langorm
LangormInnlegg: 9806
16.02.20 23:45
BlackEagle: Men først av alt vil jeg gjerne vite hva du mener med at USA "seriøst skal lete etter ...". Mener du USA-borgere her og der, mener du Donald, mener du regjeringen, mener du forsvaret/Pentagon - eller hva mener du?

Det er NASA som dette kommer fra. Den som "gurgler", han skal finne. :-)

BlackEagle
16.02.20 23:53
Langorm: Det er NASA som dette kommer fra. Den som "gurgler", han skal finne. :-)

Da er du litt seint ute. Både NASA og SETI har lett etter ekstraterrestrielt liv i årevis.

Pr. i dag er det foreløpige svaret så vidt jeg vet null.

Når det gjelder "UFO"-er, tviler jeg på om NASA bruker særlig mye ressurser på å lete etter noe de ikke vet noe om. Rapporter om "UFO"-er renner uavlatelig inn, både til aviser, nyhetsmedia ellers, politi og forsvar. Mesteparten får sine forklaringer, som Venus, månen, reflekser, fly, stjerner, atmosfæriske fenomen, feilobservajoner, oppmerksomhetskåthet eller annet - og da er de pr. definisjon ikke "UFO"-er. Resten av det man ikke vet hva er - vel, det vet man ikke hva er.

Mvh

BE

la1goa
17.02.20 12:31
BlackEagle: Ikke til å begynne med, såvidt jeg husker.

Det var det da.... Hadde håpet at noen viste til en sutt der de gikk.

PalVaag
17.02.20 23:23
BlackEagle: Når det gjelder "UFO"-er, tviler jeg på om NASA bruker særlig mye ressurser på å lete etter noe de ikke vet noe om. Rapporter om "UFO"-er renner uavlatelig inn, både til aviser, nyhetsmedia ellers, politi og forsvar. Mesteparten får sine forklaringer, som Venus, månen, reflekser, fly, stjerner, atmosfæriske fenomen, feilobservajoner, oppmerksomhetskåthet eller annet - og da er de pr. definisjon ikke "UFO"-er. Resten av det man ikke vet hva er - vel, det vet man ikke hva er.

Tja - et godt forsøk, BE. 

Tipper NASA vet meget godt hva Ufosaken handler om. Men de er også med på hemmeligholdet fordi de er en del av den millitære avdelingen. Antar at det som nå diskuteres er hvordan de skal forholde seg til dette ettersom det nå har begynt å komme ut offentlig at Ufo`er finnes. De kan ikke fortsette å lyve om dette som tidligere. Som nevnt vil det amerikanske luftforsvaret hele tiden vurdere om Ufo`er utgjør en trussel, men dette har de nok vurdert siden andre verdenskrig, og funnet ut at disse Ufo`ene er ganske så harmløse.

Teknologien fascinerer nok, og den blir nok etterforsket til det ytterste så godt det lar seg gjøre.  Piloter blir bestandig overrasket over ting de observerer, ting som ikke virker flyvedyktig i det heletatt. Men som i virkeligheten flyr ball i hatt med de amerikanske flyene. Bare det er nok til å skyve Ufoène under teppet. Det høres ikke betryggende ut at det amerikanske luftforsvarets materiell blir vurdet som steinaldersk i forhold til disse ukjente fartøy som briljerer så voldsomt i luften.

PalVaag
17.02.20 23:28
BlackEagle: Både NASA og SETI har lett etter ekstraterrestrielt liv i årevis. Pr. i dag er det foreløpige svaret så vidt jeg vet null.

Du klarer ikke å se lureriet i nettopp dette spørsmålet. De bruket store summer på å undersøke verdensrommet, men samtidig så lyver de så det renner om spørsmålet "ufo og besøk fra andre kloder". Det handler om å dreie fokuset bort fra det essensielle i dette - som tyder på at de fremmede som det leter etter langt der ute i fra, faktisk er her på jorden. Og har vært det lenge. 

Men jeg må også innrømme at det har lyktes ganske bra med dette narrespillet.

PalVaag
17.02.20 23:40

Jeg vil også bifalle Langorms gratulasjoner til BlackEagle på snart 50 000 innlegg. Dette forumet har vært tamt uten BE enorme innsats på å sette til veggs meningsmotstandere og alternativt tenkende. Hvor han tar energi og kraft i fra, har jeg lenge spekulert i. Målet er nok å avmystifisere universet, og det blir ikke enkelt. For hvert svar som blir funnet - dukker det bare opp nye spørsmål. Og slik vil det nok fortsette. Jeg tror vi må avfinne oss med at vi aldri finner alle svar. Og bare det er jo diskutabelt.

Klikk for å gå tilbake til toppen