Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

North Sentinel Island

NYTT TEMA
KansjeD
KansjeDInnlegg: 9739
27.12.18 22:53

"Du har lagt fella for deg selv og havnet i den kvikksanden."

Hvilken kvikksand? Jeg er helt konsekvent på at DE HAR SELV RETT TIL Å BESTEMME PÅ SIN EGEN ØY. Punktum! Du kan vri og vende på saken så mye du bare vil, og ingenting du har kommet med har fått meg til å endre på det.

At de tok livet av en religiøs fanatiker var bare en ekstra bonus. :)

(Innlegget ble redigert 27.12.18 22:54)

KansjeD
27.12.18 22:59

"Du vet at Restricted Area Permit (RAP) er opphørt av myndighetene?

Men det er andre reguleringer som styrer kontakt med dem.
Så myndighetene er ikke likegyldige til dette.

Og på 1990-tallet aksepterte innbyggerne der gaver fra myndighetene, før de igjen ble negative til andre."

Hva i alle dager har dette med saken å gjøre i det hele tatt? Ingen andre enn øyboerne selv HAR kontroll på øya, samme hva reguleringer og avtaler sier. Eller har de nylig blitt invadert av det Indiske forsvaret?

milfern
milfernInnlegg: 69172
28.12.18 12:43
return_of_drakkar: Øya er underlagt indiske myndigheter.
Hvorfor tror du at politisjefen sa at de hadde plikt til å etterforske?

Du får mene det du vil. Det spiller egentlig ingen rolle.
De aller fleste her inne (og Indiske myndigheter) er enige om at det beste er å la Sentinel-folket få være i fred. Noe som og kommer til å bli utfallet av denne saken.

perchri
perchriInnlegg: 8942
07.01.19 20:45
malacay3: Vet ikke hvilket forum jeg skal ta dette på, så da blir det her. Selv synes jeg jo de skal la disse folkene i fred, de er tydeligvis ikke interessert i besøk. Er det så viktig at forskere, eventyrere, dokumentarfilmere skal i land her ?

Synes de kan få være i fred, jeg da. Men...det er alltid "folk" som ikke kan respektere andres livsform, og da får de jo ta følgene. Thats it.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 20257
08.01.19 12:22
KansjeD: "På hvilket grunnlag mener du at han ikke kan jobben sin?"
Har du virkelig inntrykk av at indiske myndigheter har kontroll på noe som helst på den øyen?
"Jo - fella du har gått i er at du gjentatte ganger uttrykker ditt hat mot en viss gruppe mennesker! "
Og du trodde du måtte lage en FELLE for å få vite hva jeg mener om religiøse fanatikere? Du er fan ikke frisk. :D Du ville fått AKKURAT det samme svaret om du hadde spurt rett ut, men det TURTE du altså ikke. Du er jaggu like falsk som alle andre religiøse fanatikere. :D

De myndighetene jeg refererte til har ansvar når det skjer noe slik, slik politisjefen sier det.
Problemet er at disse er overbeskyttet ut fra at man ser på dem som museumsgjenstander.
Derfor må de gå ekstra forsiktig til verks.

Fella la du for deg selv ved å vise ditt menneskesyn på ofre for kriminelle handlinger.
Ja - poiltisjefen for adminmyndighetene kalte det for en kriminell handling som måtte etterfoirskes.

return_of_drakkar
08.01.19 12:24
milfern: Du får mene det du vil. Det spiller egentlig ingen rolle.De aller fleste her inne (og Indiske myndigheter) er enige om at det beste er å la Sentinel-folket få være i fred. Noe som og kommer til å bli utfallet av denne saken.

Er det ditt vanlige syn kriminelle handlinger, her drapshandlinger?
Altså at de med myndighet ikke skal etterforske det?

Hvem andre vil du la være i fred om de dreper noen?
Husk at de også drepte fiskere som drev i land.
Du synes det er noe ikke er å bry seg om - det er logikken eller?

return_of_drakkar
08.01.19 12:34

Antropologen TN Pandit som var den første fremmede i land på øya i 1967 uttrykker forbauselse over at amerikaneren ble drept.
Han mener de ikke er fiendtlige.
Hva man mener om de to drepte fiskerne som drev i land vites ikke.

Så var han der for 50 år siden og mener at ingen ting kan ha skjedd med dem på 50 år. Sannsynligvis er mange av de voksne fra den tid døde, og nye generasjoner tar over, og da kan jo holdninger forandre seg.
Han sier at disse i hans tid gjemte seg når de kom, og at de ikke var fiendtlige når de møttes.
Antroplogi skal jo være læren om mennesket.
Han burde da forstå at ting kan forandres.
Har han ikke fått med seg at samfunn forandrer via styre og stell?
Klarer han ikke å konkatenere dette med de stakkars fiskerne som ble drept da de var uheldige?

Det kan selvsagt ha vært "outliers" blant dem drepte fiskerne og denne også; men hvis det er det så burde jo en inngripen fra politi være uproblematisk.

Eller er saken den at man ser på dem som museumsgjenstander, som undermennesker eller hva feiler det folk som bare kimser av dette?
Jo - at fagkunnskapen er lav ser vi blant annet fra de som mener at om man gikk i land så ville beboerne risikere å dø av medbrakte sykdommer...
jamfør hva den norske medisineren sa var de faktiske forhold!
(nevnt tidligere i tråden).

Han antar at den døde er begravet i sanden, og at man ikke må se etter noe ved bruk av helikopter eller hvis noen av dem er på stranda.

return_of_drakkar
08.01.19 12:37
perchri: Synes de kan få være i fred, jeg da. Men...det er alltid "folk" som ikke kan respektere andres livsform, og da får de jo ta følgene. Thats it.

...og da synes du det var greit at de drepte to fiskere som ved uskyld drev i land... Internasjonal opinion forlangte jo at man ikke etterforske det engang...

KansjeD
12.01.19 11:26
return_of_drakkar: Fella la du for deg selv ved å vise ditt menneskesyn på ofre for kriminelle handlinger.

Det er jo komisk at du tror du må "legge en felle" for å få folk til å si det de mener. :D :D :D

Men ditt største problem er at du faktisk STØTTER kriminelle handlinger ved å forsvare tullingen som gikk iland på øyen, bare for å tute innbyggerne der full av religiøst bullshit. Men DET er visst ikke så nøye for deg. :)

return_of_drakkar
16.01.19 19:58
KansjeD: Det er jo komisk at du tror du må "legge en felle" for å få folk til å si det de mener. :D :D :D Men ditt største problem er at du faktisk STØTTER kriminelle handlinger ved å forsvare tullingen som gikk iland på øyen, bare for å tute innbyggerne der full av religiøst bullshit. Men DET er visst ikke så nøye for deg. :)

Anvendt psykologi.
Ved direkte spørsmål vil noen hyperbolisere for moro skyld.
Når det kommer av seg selv er det gjerne noe annet.

Så skal vi tenke på noe TN Pandit sa.
Det var at han var overrasket over fiendtlighet på en slik måte.
Han opplevde det ikke slik.

Hva kan det bety?
Det kan bety at de har forandret seg.
Det kan bety at noen faktisk tok vel imot ham, mens noen andre ikke likte og dermed begikk handlinger med fatalt utkomme.
Kanskje noen av dem advarte ham, mens andre gjorde noe annet.

Dette vet vi ikke.
Verken du eller jeg.
Så. blant annet derfor er en etterforskning betimelig.
Det er ikke noe som tilsier at de alle tenker og handler likt på den øya under gitte situasjoner.

Luna_mendax
Luna_mendaxInnlegg: 2825
17.01.19 19:29
malacay3: Selv synes jeg jo de skal la disse folkene i fred, de er tydeligvis ikke interessert i besøk.

En øy befolket av xenofobe høyreekstremister?

la1goa
la1goaInnlegg: 12597
18.01.19 17:24

Man skal lære mye rart av denne tråden. Pass for all del på når du ferdes på havet, ikke bli utsatt for storm og blir skipbrudden. For du må kunne lovverket i tilfelle du ligger på flåta og ser ei øy. Har du virkelig lov til å gå i land eller må du søke om det først?  Straffen er døden med myndighetenes velsignelse hvis du gjør det grusomme overtrampet.

jaja, de ekstreminstene.... de ekstreminstene.... 

KansjeD
19.01.19 10:30
la1goa: Pass for all del på når du ferdes på havet, ikke bli utsatt for storm og blir skipbrudden. For du må kunne lovverket i tilfelle du ligger på flåta og ser ei øy. Har du virkelig lov til å gå i land eller må du søke om det først?

Når ikke engang religiøse fanatikere, som bare er ute for å spre sin svada til andre, klarer å sjekke loven før de med fullt overlegg går i land på en øy, så kan du ikke forvente at noen andre skal kunne klare det heller. :)

(Innlegget ble redigert 19.01.19 10:34)

la1goa
20.01.19 18:51

av ekstremistene kan man også lære at det å være skibbrudden er det samme som gå land med fullt overlegg.

Pass på når du drar til havs. Sjekk lovverket hvis det skjer noe, har du virkelig lov til å gå i land? Ikke, da skal du drukne...

KansjeD
20.01.19 19:49

"av ekstremistene kan man også lære at det å være skibbrudden er det samme som gå land med fullt overlegg."

Og av kverulanter kan man lære at de virkelig sliter med leseproblemer. :)

la1goa
20.01.19 21:56

Og av andre kan vi lære at to innlegg er nok til å bli stemplet som kverulant.  Noen som ser en sammenheng mellom denne ene personen og ekstremistene?

Havvettsregel nr. 1. Sjekk lovverket før du blir skipbrudden. Etter at du har blitt skipbrudden så kan du ikke sjekke lovverket, lovboka er for våt til å bla i.

KansjeD
21.01.19 06:28
la1goa: Og av andre kan vi lære at to innlegg er nok til å bli stemplet som kverulant.

Ja, de som har store leseproblemer har nok lett for å bli kverulanter. :D

Boas_Slange
Boas_SlangeInnlegg: 3043
21.01.19 12:41

Hvilket nivå dere... just wow

la1goa
21.01.19 17:29
Boas_Slange: Hvilket nivå dere... just wow

hehe.... Jeg har et problem, hvis jeg snakker til Maybe så tar han det for å være stalking. Så jeg kan ikke snakke til den personen, en vet jo ikke hvor lang vei han har til Onkel...

KansjeD
21.01.19 20:15
la1goa: Jeg har et problem

Godt at du endelig innrømmer det. :)

la1goa
21.01.19 20:38
la1goa: Jeg har et problem, hvis jeg snakker til Maybe så tar han det for å være stalking.

Som du ser, der gjentok han "trusselen."

Boas_Slange
Boas_SlangeInnlegg: 3043
22.01.19 15:12

Majoriteten av de som er igjen her, er uttafor. KansjeD med etterfølgere! Eller hvorfor ikke BE som ALDRI disk. Tema.. 

Beklager avsporing. 

Ps: Nivået har aldri vært lavere tror jeg... Dere får arrestere meg påt tar jeg feil.

Eine kleine heine

Jachin und boas 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg