Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Adolf Hitler levde til han ble 95 år ?

NYTT TEMA
Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 12002
04.01.19 13:59

Ifølge den brasilianske jøden og journalisten Simoni Renee Guerreiro Diam, ble Adolf Hitler 95 år gammel og bodde sine siste år i Brasil.

– Døden i bunkeren var intet annet enn fiksjon. Noen døde i bunkeren, men det var ikke Adolf Hitler, sa journalist og forfatter Gerrard Williams til Sky News i 2011.

Heller ikke FBI var sikre på at Adolf Hitler tok sitt eget liv i april 1945. FBI slapp i 2011 en 752 sider lang rapport, hvor agenter skrev at de lenge mistenkte at Hitler hadde klart å iscenesette et falsk selvmord.

https://www.tv2.no/2014/08/16/nyheter/utrolige-historier/5890601

Kjør debatt ! :) 

jadajad
jadajadInnlegg: 745
08.01.19 21:07

Da er han ihvertfall den første diktatoren noensinne som ikke har forsøkt å stikke av og som hadde alle muligheter. De fant jo den siste gangen de manglet av fluktruten hans fra tbanen til tempelhof for noen år siden. Flere fly tok av fra tempelhof med hans personlige eiendeler noen dager før og han var notorisk kjent for å ha dobbeltgjengere.

Jeg har lest mye om dette og bevisene og jeg tror han stakk.

nicolai chauchescu, saddam, ghadaffi osv osv.. alle stakk når de hadde sjansen, hvorfor skulle han være annerledes.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 46936
11.01.19 12:47
jadajad: Da er han ihvertfall den første diktatoren noensinne som ikke har forsøkt å stikke av

Jaså? Har vi glemt Cæsar? Hammurabi? Ramses 2.? Samt en lang, lang rekke andre?

Mvh

BE

som sikkert har like selektiv hukommelse som de fleste, men ett og annet husker han da

OOTSP
OOTSPInnlegg: 7844
11.01.19 18:10
jadajad: Jeg har lest mye om dette og bevisene og jeg tror han stakk. nicolai chauchescu, saddam, ghadaffi osv osv.. alle stakk når de hadde sjansen, hvorfor skulle han være annerledes.

Det er mye vi publikum aldri får høre og har selv hørt mye om en del av disse,  hva som er sant eller ei kan vi ikke vite enda, men tror selv at alt kommer frem med tiden. Det er en mening med at jeg aldri var interresert i historie da jeg gikk på skolene siden jeg aldri visste hva som var sannheten... For det var jo alltid de som vant som styrte historien, ikke sant...

jadajad
12.01.19 14:58

Cæsar ble knivstukket til døde i senatet BE. Det var ingen invasjon av roma for å avsette han på det tidspunktet og er derfor et dårlig eksempel som sammenligning fra din side.

sveibjar
sveibjarInnlegg: 1657
12.01.19 17:12
Ka9nen: hadde klart å iscenesette et falsk selvmord.

slik som Elvis...ha ble observert på Hawaii i en årrekke etter hans angivelige død...

Ka9nen
12.01.19 19:50
sveibjar: slik som Elvis

ja.. tror det er en egen (gammel) tråd om det også her :)

Gorback
GorbackInnlegg: 3460
12.01.19 20:16

Både Herr Adolf Hitler og Frau Eva Hitler(hun gifta seg med Adolf dagen før hun døde!) kreperte i bunkersen dette er vel dokumentert! Det samme for Josef Goebbels med frue og barn som døde samme sted -dvs førerbunkersen en dag etter...

Ka9nen
12.01.19 20:25
Gorback: Både Herr Adolf Hitler og Frau Eva Hitler(hun gifta seg med Adolf dagen før hun døde!) kreperte i bunkersen dette er vel dokumentert!

Det var det jeg også trodde ja, derfor jeg lagde denne tråden basert på artikkelen i TV2. 

Hva tenker du om artikkelen ?

jadajad
12.01.19 20:28

Se hunting hitler folkens så får dere se masse bevis for det motsatte. Ganske interessant og absolutt mulig.

Gorback
GorbackInnlegg: 3460
12.01.19 20:33
Ka9nen: Hva tenker du om artikkelen ?

Artikkel laget for å genere klikk, sludder og vås selvsagt, som så mye annet i mediene! Morsom påstand dette; "Kjæresten het angivelig Cutinga, og Hitler skal ha brukt Cutingas mørke hud til å skjule at han egentlig var en nazistdiktator.i"...:-))

jadajad
12.01.19 21:30

Jeg er enig i at det som stod i artikkelen er vås. Det som ikke er vås er at stalin fortalte churchill og rosevelt at han slapp unna på potsdam konferansen, som er merkelig da dette var veldig viktig for sovjet unionen, at hitler hadde fritt leide helt frem til tempelhof under berlin og russerne, at flere fly med hans personlige eiendeler dro noen dager før berlin falt, at hitler hadde allierte i spania og argentina. Flukt ruten kan ha vært, først til danmark med fly som fortsatt var under nazi kontroll, deretter til spania med fly og videre til argentina med ubåt. Som sagt, i moderne tid når diktatorer har stått ovenfor invasjon eller opprør så stikker de som har muligheten, hitler ville isåfall ha vært et sjeldent om ikke det eneste unntaket. Mussolini stakk han å helt til den tyske konvoien han fikk rømme med ble fanget. Hitler var notorisk kjent for å ha dobbeltgjengere, overlevde 42 drapsforsøk hvis jeg husker riktig og trodde nesten han var udødelig. Han er absolutt på toppen av min liste på diktatorer jeg tror hadde rømt hvis han fikk sjansen og den muligheten var planlagt i mange år som tunellene under berlin fra bunkeren til tempelhof er et bevis på.

A_Øivind
A_ØivindInnlegg: 11695
04.02.19 21:51

Sorry, Doffe døde i 45. Han hadde som kjent grønne tenner og hakekorset rissa inn i panna, så det gikk greit å identifisere levningene.

Ka9nen
04.02.19 21:58

Takk for den A_Øivind. Da legger jeg ballen død for min del, hvis den ikke allerede var det !

oddvar_kjempebra
oddvar_kjempebraInnlegg: 18915
05.02.19 08:35

Hva er dette for noe tull A_Øivind? Du kan ikke blande inn logikk, vitenskap, fakta og sunn fornuft i denne tråden. De fleste tråddeltakere er allergiske mot slikt

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 46936
07.02.19 14:56
jadajad: Se hunting hitler folkens så får dere se masse bevis for det motsatte. Ganske interessant og absolutt mulig.

Trenger ikke å se på TV for å få bevis for det. Det er nok å gløtte rundt seg, og man trenger ikke å se lengre enn til Utøya.

"He is dead, but he won't lie down!"

(Otto Nielsen; egtl. tatt fra ei amerikansk vise)

Mvh

BE

jadajad
07.02.19 18:16

Jeg har bare lagt frem fakta og informasjon om alle mulighetene Hitler hadde til å unnslippe i denne tråden. Hvis det nå endelig er bevist 100% så er det fint, men jeg finner det fortsatt merkelig at han ikke stakk. Alt lå til rette for det. Bevisene er så som så fra de franske forskerne, men dere krever jo som kjent mye tynnere bevisgrunnlag når det er noe som skal validere deres mening enn andres.

perchri
perchriInnlegg: 8944
09.02.19 20:37
jadajad: Se hunting hitler folkens så får dere se masse bevis for det motsatte.

Det de viser er heller at det var en svær klump høyere nazioffiserer som stakk av til Brasil. De hadde lenge før slutten planlagt det hele, for seg og sine. De ønskey sikkert å føre det tredje riket videre. Men , det sier ikke en tøddel om Hitler ble med i denne forflyttningen. Klart man, som Hunting Hitler folkene, klarer å grave fram, vil vise mye nazisymboler etc i flere land i søramerika, men at herr Hitler stakk av.... 2 av de soldatene som pakket dem inn i bunkeren og helte bensin over dem, for deretter å tenne på, burde vel være bevis godt nok. Den ene bekreftet på sin siste dag i 1982 at det var Hitler og Eva Braun i pakkene. Men serien er jo artig da. Allt det de graver etter ,i dag , er etterlevninger av flyktende nazipamper etc. 

kytec
kytecInnlegg: 39626
09.02.19 20:54
jadajad: Det som ikke er vås er at stalin fortalte churchill og rosevelt at han slapp unna på potsdam konferansen, som er merkelig

Det som er det store mysteriet her og virkelig krever en egen tråd er korleis Stalin kunne fortelle dette til Roosevelt ettersom denne Roosevelt for lengst var død.   

kytec
09.02.19 20:57
jadajad: dere krever jo som kjent mye tynnere bevisgrunnlag når det er noe som skal validere deres mening enn andres.

Personlig kjenner eg meg trygg på min påstand om at Roosevelt var død i god tid før Potsdamkonferansen er korrekt. 

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 43846
09.02.19 20:59

På ingen måte usannsynlig dette. Spiller ikke noen rolle nå uansett, for han er død. Eller er han død?...

kytec
09.02.19 21:06
Art-Vandelay: Eller er han død?...

Død eller 130 år om knappe 3 mnd. 

jadajad
10.02.19 17:58

Truman hadde tatt over som president og var på potsdamkonferansen da roosevelt døde like før. Men det er jo ikke det som var poenget??

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 20273
10.02.19 18:10

Jo, men røntgenbilder av AHs hode ett år før hans død.
Høres meget suspekt ut den der.

Materiale i Moskva fra ww2?
Høres meget suspekt ut det der.

Det ville jo ikke være bra for Sovjetunionen om AH hadde sluppet unna.

Det kan jo selvsagt være korrekt, men det vil ikke være urimelig å tvile litt på beviser fra - Moskva...

jadajad
10.02.19 18:35

Spørsmålet blir jo også hvorfor skulle stalin ha sagt dette da det var veldig viktig for de å ta han.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 25815
10.02.19 18:40

Foretrekker Adolfen

på Youtube

The Hitler rap (to be or not to be)

Il-Pirata
Il-PirataInnlegg: 18866
14.02.19 03:06
Ka9nen: Kjør debatt ! :)

Selvsagt stakk han av og om han ikke var direkte innvolvert i operasjon paperclip, så var han ganske sikkert en del av den avtalen. Det at main stream historikere så hardnakket støtter opp om konspirasjonsteorien om at han begikk selvmord, selv om absolutt alt av beviser og DNA tester taler imot at det var Adolf og Evas forkullede lik som lå utenfor bunkeren, sier mer om dem enn om sannheten og så har vi i tillegg vitnemålet til flygeren som fløy ut ekteparet.

Il-Pirata
14.02.19 03:19
jadajad: Se hunting hitler folkens så får dere se masse bevis for det motsatte. Ganske interessant og absolutt mulig.

Selvsagt, men tror nok det er fåfengt å håpe på for endel av de som sliter med kognitiv dissonans, for det kan være ganske smertefullt å ta inn over seg at såkalte sannheter faktisk er godt inndoktrinerte løgner. Det de har fått inndoktrinert opp gjennom sitter så hardt at de ikke er åpne for at sannheten kan være noe annet. 

Zpiff
ZpiffInnlegg: 19895
14.02.19 10:24
return_of_drakkar: Jo, men røntgenbilder av AHs hode ett år før hans død.
Høres meget suspekt ut den der.

Hvorfor det? 
Mener du at AH ikke ville tillatt det -eller no? 

Il-Pirata
14.02.19 16:42
A_Øivind: Sorry, Doffe døde i 45. Han hadde som kjent grønne tenner og hakekorset rissa inn i panna, så det gikk greit å identifisere levningene.

Sorry, men det der er bare vås og kun påstander uten substans fra såkalte forskere helt uten bevis. Helt på linje med påstander om at f.eks. Wiborg begikk selvmord, selv om absolutt alt av logikk og det som finnes av tekniske beviser peker på mord. I tilfellet Hitler og fruen, så peker det meste av beviser på at de stakk av, flygeren som fløy han ut sitt vitnemål, observasjoner av han i dekning i Franco's Spania, DNA som sier at hodeskallen ikke kunne være hans, samt det aller viktigste, Hitler var en feig fa.. og han hadde alle muligheter til å stikke av.   

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg