Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bilder/film av UFO

NYTT TEMA
BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 46935
15.03.19 00:21
jadajad: Det er ingen elementær logikk i å betvile alle beviser uansett.

Ååååå, du mener at det logiske er å akseptere enhver påstand uansett hvor horribel som sann bare fordi påstanden er framsatt?

Du verden. Er det rart jeg blir imponert?

Da har jeg en liten sak til deg, jadajad: Min påstand er at det var herre jesu krist fra Nazareth som knerta både Adolf, Josef, Mor Theresa, John Fitzgerald Kennedy OOOOG Lee Harvey Oswald - OOOOG Jack Ruby OOOOG Nelsen Mandela med "Love Hurts". Bevisene finnes nettopp i "Love Hurts". Klart det er sant - det er jo bevist, og "Det er ingen elementær logikk i å betvile alle beviser uansett", ikke sant?

Mvh

BE

som mer enn gjerne går på snørra bare hans bevis blir anerkjent

(Innlegget ble redigert 15.03.19 00:23)

BlackEagle
15.03.19 00:22
jadajad: Kom med et eksempel på et bevis for noe du mener er bevis.

Du er ikke riktig norsk, er du vel?

Mvh

BE

BlackEagle
15.03.19 00:26
KingAnderson: Noen menneskers påstander og meninger er ikke beviser, samme søren hvor mye du eller andre ønsker å tro på dem.
Er Gud og Jesus, kristendom, Jesu oppstandelse etc bevist fordi Paven tror 100% på det? Jeg kan garantere at Paven ikke lyver når han forteller om det, men selv om han er overbevist så har han ingen sikre beviser som kan underbygge hans tro.

Off, så kjedelig du er, Andersen!

Mvh

BE

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 19187
15.03.19 04:17
BlackEagle: Off, så kjedelig du er, Andersen! Mvh BE

Hehe. Jeg vet.

Slik er det å være voksen :)

Mvh

En voksen KA.

BlackEagle
15.03.19 10:14
jadajad: Hørt om reverse enginering? Den teknologien må ha blitt introdusert til oss av noe langt mer utviklet enn oss isåfall.

Hm. Interessant. Vet du hva? Jeg trodde også leeenge at nissen eksisterte. Jeg mener jeg holdt fast ved den troen helt til jeg hadde fylt utrolige to år.

Mvh

BE

utrolig godtroende; dog trofast ikketroende

BlackEagle
15.03.19 10:18
jadajad: BE
Går med flokken som vanlig, forstår ikke konteksten og har ikke egne meninger.

Det er helt korrekt at jeg ikke har dine egne meninger, ja, om du har noen. Men du mener kanskje at om jeg hadde antatt dine og ment det samme som deg, ville de vært mine egne? Vel; bli'kke helt riktig det, skjønner du.

Mvh

BE

BlackEagle
15.03.19 10:34
jadajad: De driver å tester materier fra dette nå. Bildene var ekte så da blir det jo spennende å se hva resultatene viser.

Jeg har ikke fulgt med i hele tråden, så jeg vet ikke hvilket materiale det er snakk om; heller ikke hvilke bilder du sikter til eller hvem "de" er - ei heller hva testene går ut på og hvordan de blir foretatt, og heller ikke vet jeg hva du legger til grunn for ditt utsagn "bildene er ekte". Bilder av troll er jo også ekte - det er trollene som i tilfelle ikke er ekte.

Om du vil være brydd med å forklare? Jeg beklager samtidig den uleilighet det måtte medføre.

Mvh

BE

BlackEagle
15.03.19 10:36
jadajad: skytet

Skutt.

Mvh

BE

hjelpsom

BlackEagle
15.03.19 10:44
jadajad: Hva får deg til å tro at det er mer sannsynlig at vi er veldig utviklet kinganderson?
Husk på at vår teknologi har først skytet fart i de siste 100 årene, det er ekstremt kort tid og sivilisasjoner der ute har høyere sannsynlighet for å ha eksistert lengre enn vår.

Om at vi er veldig utviklet: Hittil har man så vidt jeg vet hittil ikke funnet noen livsformer hverken på jorda eller utenfor som er mer utviklet enn mennesket. Sammenlikner man de livsformene man har funnet, er mennesket den mest utvikla - om man legger tekonologi til grunn; og også om man legger språk eller kommunikasjon til grunn. Men man kan jo ikke sammenlikne med noe man ikke har funnet.

Du var kanskje ikke klar over det?

Om "sivilisasjoner der ute har høyere sannsynlighet for å ha eksistert lengre enn vår": Hvorfor det? Hva bygger du eventuelt på om du mener at mennesket ikke kan være den som har eksistert lengst? La meg forresten minne om at man trenger ikke nødvendigvis rare teknologien for å utvikle sivilisasjon - se på maur og bier, f. eks.

Og så leser vi hele innlegget - nøye. Ikke sant?

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 15.03.19 10:46)

BlackEagle
15.03.19 10:51
jadajad: Å sammen ligne temaet med julenissen osv.. faller på sin egen urimelighet da jeg tviler på at dere hadde engasjert dere i en diskusjon om julenissen eksisterer.

Du tar feil.

Igjen.

For noen år siden var jeg engasjert i tre tråder samtidig - om nettopp julenissen.

"sammen" skal for øvrig stå sammen med "ligne", ellers ligner det ingenting sammenlignet med vanlig rettskrivning.

Mvh

BE

til tider irriterende hjelpsom

(Innlegget ble redigert 15.03.19 10:51)

BlackEagle
15.03.19 10:53
LAVPROFIL: Hvis du likevel ikke tror at Jesus var guds sønn som kunne utføre mirakler, forstår du forhåpentlig også hvorfor det finnes skeptikere som foreløpig tviler på aliens i UFOer.

I O U 1 - du er urovekkende presis og kortfattet!

Mvh

BE

BlackEagle
15.03.19 10:57
jadajad: Enig i Jesus som en profet uten at det paranormale rundt han er bevist på noen måte, men ikke i julenissen f.eks

Jeg går jo ut fra at du ikke med det mener at det paranormale rundt julenissen er bevist, men helt sikker kan jeg jo ikke være.

Mvh

BE

BlackEagle
15.03.19 11:03
jadajad: For jeg har sendt inn video fra ifjor av et objekt på størrelse med et passasjerfly som bryter våre fysiske lover med vitner og dokumentasjonen er bekreftet av troverdige kilder.

Det finnes så vidt jeg vet også filmer av Ringenes Herre, Harry Potter og trollmannen Merlin; uten at det beviser noe som helst utover at det finnes filmer og videoer av mye pussig.

Men du kan spesifisere hva du mener med "troverdige vitner". Jeg gjør imidlertid oppmerksom på at du før du tar det skrittet, kanskje skal undersøke litt på egenhånd om vitners troverdighet, slik at du ikke ramler utpå tynn is på dypt vann over hodet uten årer til å ro deg i land.

Mvh

BE

BlackEagle
15.03.19 12:15
jadajad: Hvis man ikke ser at det er en latterlig sammenligning så er man bare dum.

Så om man ikke ser at "et objekt på størrelse med et passasjerfly som bryter våre fysiske lover" er like urimelig som at mennesker (ved å gå på vannet såfremt det ikke er islagt) bryter fysiske lover, så er man dum, og at sammenlikninga ikke er relevant?

Akkurat. Du kan muligens gugle - eller gurgle - begrepet "dum". Eller du kan la det være.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 15.03.19 12:18)

BlackEagle
15.03.19 12:25
jadajad: Jeg aner ikke, vi kan bare spekulere.

Takk for innrømmelsen. Da vet vi dét - at du bare spekulerer når du skryter på deg både det ene og det andre. Fint det, jadajad.

Mvh

BE

BlackEagle
15.03.19 15:09
jadajad: Hvorfor konkluderer du med at de er her pga oss??
Jorden er full av tungmetaller bl.a det kan hende vi er en bensinstasjon for alt vi vet.
Jorden er en ganske unik planet med tanke på sammensetningen av metaller gass osv osv..

Jeg går ut fra at ovenstående er ment for snekker Andersen, men jeg blander meg inn likevel. Om din 2. setning ovenfor: "Jorden er full av tungmetaller bl.a det kan hende vi er en bensinstasjon for alt vi vet."

Det kan den absolutt være. Men om vi så sammenlikner drivstoffpriser, trenger jo ikke vi å bekymre oss mer. Frakt av TUNGMETALLER til et annet solsystem kan neppe antas å være gratis.

Du har ikke tenkt på det heller, kanskje?

Da foreslår jeg at du går til anskaffelse av et anti-klø-middel for å dempe skrivekløen, slik at du rekker å tenke litt FØR du skriver.

Lykke til!

Mvh

BE

BlackEagle
15.03.19 15:10
jadajad: Jeg tror at hvis vi skal utvikle oss til noe i nærheten av deres nivå

Hvem mener du når du snakker om "deres"?

Og hvordan kan du vite noe om "deres nivå"?

Mvh

BE

spent, nå - for dette kan han ikke hjelpe til med; begrenset som han er

(Innlegget ble redigert 15.03.19 15:11)

BlackEagle
15.03.19 15:14
jadajad: Jeg tror at hvis vi skal utvikle oss til noe i nærheten av deres nivå så må det første vi legger fra oss være den tanken om at vi er så veldig smarte og spesielle.   Grunnen til at folk tenker slik er fordi vi har vært på toppen av næringskjeden for lenge i vårt nabolag og det fører med seg en arroganse om at vi er så spesielle og smarte.

Vel - kjenner du til noen andre arter blant de artene som er kjent og undersøkt som er "smartere"?

Jeg minner om at enhver art er spesiell - i den betydning at den er unik.

Mvh

BE

BlackEagle
15.03.19 15:15
jadajad: Samtidig så finnes det arter i andre nabolag vi ikke kjenner til som er mye mere spesielle og smartere enn oss.

Fortell, fortell.

Fortell også gjerne hvor du har det fra.

Mvh

BE

jadajad
jadajadInnlegg: 744
15.03.19 17:56

Enten misforstår du folk med vilje og dropper konteksten ting er skrevet i eller så har du store kommunikasjonsutfordringer.

BlackEagle
15.03.19 18:53
jadajad: Enten misforstår du folk med vilje og dropper konteksten ting er skrevet i eller så har du store kommunikasjonsutfordringer.

Jaså? Du skrev altså:

"Samtidig så finnes det arter i andre nabolag vi ikke kjenner til som er mye mere spesielle og smartere enn oss." -

hvorpå jeg ba deg fortelle om disse artene - og gjerne også om hvor du har den skråsikkerheten fra. Jeg kan ikke se jeg har misforstått eller "droppet konteksten" noe sted her - eller mener du noe helt annet enn det du skrev, kanskje? Da bør du nok kanskje vurdere enten å skrive det du mener - eller å mene det du skriver.

Men jeg tar til etterretning at du ikke kommer helt overens med deg sjøl.

Jeg tar også til etterretning at du ikke har lyst til å fortelle - eller svare på spørsmål. Hva det eventuelt gjør med din troverdighet skal jeg ikke komme inn på.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 15.03.19 18:54)

BlackEagle
15.03.19 18:57
jadajad: Jeg er det ift. deg. Ikke ift. aliens

(fra ditt svar til LAVPROFIL)

Noch Einmal: Hva vet du om eventuelle "aliens", og hvordan vet du det?

Hva sa du? Har du ikke lyst til å fortelle det, sier du?

Mvh

BE

BlackEagle
15.03.19 19:24
jadajad: Men bevis om at Pentagon har eget ufo program bekreftet av pentagon sammen med flere andre store land sammen med videoer, radar og vitner burde vel føre til en domsavsigelse

(fra ditt svar til KankjeD)

Altså -

at Pentagon -

i følge deg -

har eget program om noe de ikke vet hva er (U-identifisert, ikke sant?) -

kan sikkert bekreftes i det vide og det brede, men dét er ikke bevis for annet enn at Pentagon har eget program om noe de ikke vet hva er - og snaut nok dét.

Hvis du mener at Pentagon vet hva det er - hvorfor kaller du det "ufo program" da? Eller er det Pentagon som bruker uttrykket - slik at det de etter eget utsagn ikke vet, vet de likevel?

At du mener det er jeg som har problemer med forståelsen blir jo riktig artig etter dette. At du også begynner å vrøvle om logikk blir direkte underholdende.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 15.03.19 19:26)

jadajad
15.03.19 20:03

Først. Imponerende at du finner tid og interesse til å gå igjennom hele tråden kun for å konfrontere en deltaker med absolutt alt som noen gang er skrevet. Dessverre så har ikke jeg den samme tiden og interessen til å gjenta meg selv 100 ganger pga at en deltaker ikke forstod poengene første gangen.

Du er verdensmester i det vi kaller cherrypicking. Dvs at du søker i tekster etter det som passer ditt syn og argumentasjon og utelater konteksten og hvordan ting er ment.

Du fordummer debatten med sammenligningene dine og bidrar bare til at ingenting blir seriøst.

BlackEagle
16.03.19 11:58
jadajad: Først. Imponerende at du finner tid og interesse til å gå igjennom hele tråden kun for å konfrontere en deltaker med absolutt alt som noen gang er skrevet.

Å, du mener at man skal slippe å konfronteres med det man skriver?

Ja, ja. Det er jo forståelig. Men jeg beklager å måtte meddele deg at ting som er gjort ikke kan ugjøres (men du er ikke alene om følelsen - da min sønn var fire år, slo han seg helt vrang inne på butikken, så til slutt måtte jeg bære ham ut. Da vi kom hjem, illskrek han i to timer fordi han ville vi skulle reise tilbake til butikken -til og med etter stengetid - slik at jeg kunne U-BÆRE ham ut. Men akk - gå'kke det, vet du). Kan man ikke stå for - og forsvare - det man sier og skriver, får man heller TENKE seg om før man skriver det man har ubendig lyst til å skrive.

Mvh og lykke til

BE

hjelpsom rådgiver

(Innlegget ble redigert 16.03.19 11:59)

BlackEagle
16.03.19 12:03
jadajad: Du er verdensmester i det vi kaller cherrypicking. Dvs at du søker i tekster etter det som passer ditt syn og argumentasjon og utelater konteksten og hvordan ting er ment.

Jeg takker så allerhøfligst for tilliten. Mener du nå at jeg i dine innlegg bare har funnet fram til utsagn fra deg som jeg er enig i? I så fall har du vel ingen grunn til å bli betuttet, går jeg ut fra.

Eller mener du at jeg burde finsøke i samtlige av dine innlegg og bruke samme kritiske øyne på absolutt alt? Vel, det kunne jeg gjort, men jeg er redd at da strekker ikke min tid til. Beklager så mye.

Ellers skulle jeg gjerne ha hjulpet deg.

Mvh

BE

hjelpsom, men selv han har sine begrensningerr

jadajad
16.03.19 15:37

Hehe, du eier ikke skam veit du. Holder det ikke med at 99% av folka her har gått til verbale angrep og vært uenig med meg? Du føler at jeg skylder en fyr som deg å gjenta meg selv 100 ganger?

Jeg tenker det greier seg nå jeg og evnt. svar du føler du ikke har fått regner jeg med at du allerede har konkludert på forhånd uansett så det er meningsløst.

Det er helt greit å være enig om å være uenig mellom voksne uten å måtte dra sammenligninger med 4 åringer. Kanskje det er et hint om at sammenligningene dine generelt i alle debatter er helt på trynet?

(Innlegget ble redigert 16.03.19 15:40)

jadajad
16.03.19 16:33

Men jeg fikk meg en god latter når jeg så at du har tidligere engasjert deg i en debatt om julenissens eksistens.

Det sier jo litt om ditt og andres inngang til dette temaet. Man skal være rimelig korka når de fremste forskerne i verden mener det er stor sannsynlighet for intelligent liv på andre planeter, militæret og private organisasjoner spytter store summer inn i jakten.

Men jeg kan ikke se den store satsningen for å avduke julenissens eksistens??

DET er derfor dere taper debatten og fordummer den. Dere har et elendig sammenligningsgrunnlag som vitner om ekstrem liten forståelse for temaet og det er vanskelig å ta dere seriøst.

BlackEagle
16.03.19 17:58
jadajad: Det sier jo litt om ditt og andres inngang til dette temaet. Man skal være rimelig korka når de fremste forskerne i verden mener det er stor sannsynlighet for intelligent liv på andre planeter, militæret og private organisasjoner spytter store summer inn i jakten.

Har jeg i det hele tatt uttalt meg om sannsynlighet for intelligent liv på andre planeter?

Mvh

BE

la1goa
la1goaInnlegg: 12597
16.03.19 19:24
BlackEagle: Har jeg i det hele tatt uttalt meg om sannsynlighet for intelligent liv på andre planeter?

Det har du mer eller mindre uttalt deg om, og det er noe jeg ikke gidder å krangle om hvis du benekter det. Men ærlig talt, det holder nå BE. Du trenger ikke kverrulere på hver eneste lille filleting. Du trenger heller ikke å rette på folk innen språk. Hvis du skal gjøre det så ta dine egne innlegg først. Det du stort sett holde på med her er å ødelegge enhver form for fornuftig debatt når noen faktisk har noe å diskutere seg i mellom.

Jeg har fått det med meg at du er stor motstander av å diskutere ufo, aliens, religion, okult saker, alternative teorier m.m. Jeg har et spørsmål om akkurat det. Hva er årsaken til denne motstanden? Det har jeg gode å forstå.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg