Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fleip eller fakta?

NYTT TEMA
la1goa
la1goaInnlegg: 13370
22.03.19 17:21

Bevis,fake eller bevisst løgn? True or false? Her kan vi ta opp spørsmålet om bevis o.l.

Jeg starter med noe som opptar meg. Jeg er en lykkelig eier av en CBX 1000 som er en seksylinder motorsykkel. Noen ganger er den omtalt som "the beast" andre ganger som "the beauty". I sin tid var den verdens raskeste motorsykkel som parkert nr. to langt bak. Jeg kunne sikkert ha skrevet side opp og side ned om dette dyret, men jeg stopper her.

Så kommer påstanden: Det er laget en motorsykkel med to CBX motorer slik at sluttresultatet er en tolvsylindret motorsykkel? Fleip eller fakta?

(Innlegget ble redigert 22.03.19 17:22)

jadajad
jadajadInnlegg: 2580
22.03.19 19:02

Jeg aner ikke om det er ekte, men det var litt av et beist. Hvor skal man plassere bena? Jeg smelta sålene på joggeskoene på potta  engang vi satt 3 personer på en motorsykkel i Hellas:)

la1goa
22.03.19 20:09
jadajad: Hvor skal man plassere bena? Jeg smelta sålene på joggeskoene på potta

Beina plasseres på fotvilerene som er plassert bak motoren. Bare for å ha sagt det. Jeg frøs aldri på beina da jeg kjørte i 10 kuldegrader. Motoren var god og varm. 

At potta er varm skal jeg skrive under på. Har fremdeles stygt arr på leggen da jeg la beinet inntil det.

(Innlegget ble redigert 22.03.19 20:09)

jadajad
22.03.19 20:26

Ja det der er sinnsykt varmt. Jeg husker jeg fikk en suzuki fra 1977 til komfen, oransj med hvitt sete, så ut som en lett motorsykkel.

En idiot stjal den, men bremsene fungerte ikke på det tidspunktet så han gikk på trynet, det er det jeg kaller karma:D

la1goa
25.03.19 23:36
jadajad: En idiot stjal den, men bremsene fungerte ikke på det tidspunktet så han gikk på trynet, det er det jeg kaller karma:D

Ja det kan man kalle karma... pussig at ingen har bedt deg bevise dets eksistens... for det eksisterer jo...  har gutta fått juling av kjerringene sine om må ligge unna her?

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49924
26.03.19 12:04
la1goa: om må ligge unna

?

Ta deg litt bedre tid, goa, så kanskje du i det minste sjøl forstår hva du skriver.

Ellers kan du bli rammet av dårlig karma, vet du.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 26.03.19 12:05)

jadajad
26.03.19 12:31

Har du sjekka bigfoot tråden min la1goa, ganske heftige greier:)

la1goa
26.03.19 14:59
jadajad: Har du sjekka bigfoot tråden min la1goa, ganske heftige greier:)

Du skal ha kudos for å holde stand... Har ikke vært på ei stund. men jeg skal lese litt.

la1goa
26.03.19 15:01
BlackEagle: Ta deg litt bedre tid, goa, så kanskje du i det minste sjøl forstår hva du skriver.

Pussig at du ikke klarte å skrive at om'en skulle være en og? Men det fikk deg viklet inn i tråden. Skriveleif trekker deg som fluer til edderkoppnettet.

BlackEagle
26.03.19 18:46
la1goa: Skriveleif trekker deg som fluer til edderkoppnettet.

Jamen lærte jeg noe nytt i dag også, gitt. Det var nemlig nytt for meg at fluer tiltrakk seg edderkoppnett.

Mvh

BE

i bedre humør for hver dag han lærer noe nytt

(Innlegget ble redigert 26.03.19 18:47)

la1goa
26.03.19 20:58
BlackEagle: Jamen lærte jeg noe nytt i dag også, gitt. Det var nemlig nytt for meg at fluer tiltrakk seg edderkoppnett.

Regna med at du bare måtte kommentere... du bare måtte. Jeg la den inn med vilje for å vise at skrivefeil har herredømme over deg. Lærer du fremdeles noe nytt?

BlackEagle
26.03.19 23:35
la1goa: Jeg la den inn med vilje

Sikkert.

Mvh

BE

PalVaag
PalVaagInnlegg: 132
27.03.19 17:36
jadajad: Jeg aner ikke om det er ekte, men det var litt av et beist. Hvor skal man plassere bena?

Hei.

Ut i fra proporsjoner på bildet, hvor det ser ut til at bena ikke vil få plass bak syllinderrekka. Så vil jeg tro at dette er et manipulert bilde. Doningen er ikke til å kjøre på normalt vis. Jeg kjører også MC, vel å vite.

la1goa
27.03.19 20:54
PalVaag: Ut i fra proporsjoner på bildet, hvor det ser ut til at bena ikke vil få plass bak syllinderrekka. Så vil jeg tro at dette er et manipulert bilde. Doningen er ikke til å kjøre på normalt vis. Jeg kjører også MC, vel å vite.

Noen vil hevde at motorsykkelen er photoshopa men jeg vet at den eksisterer. Føreren av den 12 sylinderet biken smilte fra øre til øre da han var ute og kjørte. Normalt sett er det 105 hk på rekkesekseren  men det går bort en del hester på en sammensmelting av to motorer slik at hvis den ikke er trimmet ytterligere så vil jeg tru at den måtte ha nærmere 200 hk. Joda tyngdepunktet er høyere, sykkelen er en god del tyngere og den er nok ikke så lettkjørt som originalen. Uansett er den litt av en kunststykke. Fotvilerne sitter bak maskina og det er god plass til beina. Honda gjorde jobben til gangs da de lagde originalen.

Jobs
JobsInnlegg: 11482
27.03.19 20:58
la1goa: Jeg starter med noe som opptar meg. Jeg er en lykkelig eier av en CBX 1000 som er en seksylinder motorsykkel. Noen ganger er den omtalt som "the beast" andre ganger som "the beauty". I sin tid var den verdens raskeste motorsykkel som parkert nr. to langt bak. Jeg kunne sikkert ha skrevet side opp og side ned om dette dyret, men jeg stopper her.

På den tiden kom også kawa med en 1000 i R verson med 130 hk,kom ikke mange men tror den dro fletta av CBX.

la1goa
27.03.19 21:14
Jobs: På den tiden kom også kawa med en 1000 i R verson med 130 hk,kom ikke mange men tror den dro fletta av CBX.

Den kom noen år senere. Spør meg i dag om jeg ville bytte ut den eldgamle CBX med en hypermoderne kawa? Nei er svaret. Man vet ikke hva man har gått glipp av før man har kjørt en CBX. på en annen side jeg vet heller ikke hva jeg har gått glipp av da jeg ikke har testa den 12 sylindra sykkelen.

(Innlegget ble redigert 27.03.19 21:14)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg