Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Eksisterer Troll?

NYTT TEMA
jadajad
jadajadInnlegg: 2888
22.03.19 19:28

Et vanskelig spørsmål som krever refleksjon, tid og erfaring.

La oss først se på hva som kjennetegner et troll:

Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner [som ikke handler om temaet og sløser bort tid]».[1]Et troll på nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avsporeden opprinnelige diskusjonen. Et troll mener ikke nødvendigvis det han eller hun skriver; det viktigste målet er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».

La oss først som sist bare konstatere at erfaring viser at trollene med disse egenskapene har på en eller annen måte klart å snyte evolusjonen og har ført den inn på en blindvei. Eksistensgrunnlaget og nytten det kan ha for samfunnet må være minimal hvis noe i det hele tatt. 

Metoder:

Et troll kan bruke en rekke forskjellige metoder til å narre folk. Én metode er å fremsette en rekke meget skarpt formulerte avvisninger av det felles verdigrunnlaget som eksisterer i en nyhetsgruppe, for eksempel ved å avvise Guds eksistens i en religiøs diskusjonsgruppe. 

Noen som kjenner seg igjen?

You may be able to “turn your rage into pity”. For example, someone who constantly criticizes your writing could have a laughable blog.

Noen som kjenner seg igjen?

Hva slags personligheter står bak trollingen?:

Psychopathy and sadism play a prominent role among those who choose to take it up. 

https://bigthink.com/philip-perry/who-are-internet-trolls-psychologists-build-a-profile

Dette er et aktuelt og interessant tema som fortjener oppmerksomhet.

Del gjerne tanker rundt dette og hvordan man kan leve et liv uten troll:)

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 50760
22.03.19 19:31
jadajad: Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner [som ikke handler om temaet og sløser bort tid]».[1]Et troll på nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avsporeden opprinnelige diskusjonen. Et troll mener ikke nødvendigvis det han eller hun skriver; det viktigste målet er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».

Må jeg få lov å gratulere med en meeeget velskrevet selvbiografi!

Mvh

BE

BlackEagle
22.03.19 19:38
jadajad: Et troll kan bruke en rekke forskjellige metoder til å narre folk. Én metode er å fremsette en rekke meget skarpt formulerte avvisninger av det felles verdigrunnlaget som eksisterer i en nyhetsgruppe, for eksempel ved å avvise Guds eksistens i en religiøs diskusjonsgruppe.  Noen som kjenner seg igjen?

Der faller nok jeg igjennom, er jeg redd. Jeg har aldri kategorisk avvist at guder eksisterer.

Mvh

BE

OBS! TIL ALLE: Om noen mener at jeg noe sted på noe tidspunkt likevel kategorisk har avvist at guder eksisterer, er dere selvfølgelig høyst velkomne til å vise det ved å bringe sitat fra minst ett av mine innlegg der en slik kategorisk avvisning framkommer; sammen med dato og klokkeslett for sitatet/-ene - samt trådtittel, dersom sitatet/-ene er henta fra en annen tråd enn denne, slik at jeg meget slukøret kan krype til korset. Lykke til! OG - det samme gjelder selvsagt når det gjelder eksistensen av såkalte "aliens"! OG avskyelige snømenn! OG huldra! OG nissen! OG draugen! Samt en hel haug med andre liknende (eller helt ulike) entiteter!

BlackEagle
22.03.19 19:40
jadajad: Jeg har nok skrevet din selvbiografi

Jahaa, ja. Den der kan du nok få litt problemer med å forklare - med mindre du er temmelig schizofren; vel å merke. Men det har jeg jo ingen grunn til å tro.

Mvh

BE

P. S. Slå opp "selvbiografi".

(Innlegget ble redigert 22.03.19 19:41)

jadajad
22.03.19 19:42

Jaja, så vidt jeg vet så holder full tilståelse som bevis. Bra jobba BE:)

BlackEagle
22.03.19 19:42
jadajad: Haha, full panikk:D

Lykke til!

Mvh

BE

LAVPROFIL
LAVPROFILInnlegg: 6062
22.03.19 19:47
jadajad: Dette er et aktuelt og interessant tema som fortjener oppmerksomhet.

I og med at du som tidligere konstatert mangler selvinnsikt, fremstår innlegget ditt som et gedigent magaplask.

(Innlegget ble redigert 22.03.19 19:48)

jadajad
22.03.19 20:07

Takk for at du deltar i eksperimentet:D

sveibjar
sveibjarInnlegg: 3184
22.03.19 20:15

Har hørt snakk om troll ....

jadajad
22.03.19 20:22

Du har hørt korrekt.

coffin_corner
coffin_cornerInnlegg: 1990
22.03.19 20:28

Trolletråd, ts er bare ute etter åsamle troll til fest

jadajad
22.03.19 21:32

Så da må konklusjonen på eksperimentet være at eksistensen av troll er like sannsynlig som at aliens finnes. Ironien er at det var fornekterne selv som serverte bevisene på et sølvfat. Heh, artig:D

God helg:)

BlackEagle
22.03.19 21:57
jadajad: Så da må konklusjonen på eksperimentet være at eksistensen av troll er like sannsynlig som at aliens finnes.

Dvs. at du ikke vet hva du skal tro? Det var no' nytt; du har jo vært så fast i troen tidligere.

Mvh

BE

jadajad
26.03.19 19:02

Grattis BE, du eller flokken din har lykkes i å få Moderatorene til å fjerne alle punchlines og de delene av dialogen som setter deg i det dårlige lyset du skrudde på selv. Bra jobba, historiebøkene er skrevet av vinnerne, det er ikke så nøye med hva som virkelig skjedde. Gud forby at noen skulle bli fornærmet eller noe, da kunne de jo ha våknet opp om morgenen med en forkjølelse eller vondt i tåa eller noe sånt:D

PalVaag
PalVaagInnlegg: 153
27.03.19 20:49

Hei

Troll kan være en definisjon på gamle observasjoner på bigfoot/yetier som også engang vandret i de norske skoger. Den gang hadde man ikke slike amerikanske/asiatiske ord, så ordet troll ble oppfunnet. En definisjon på noe stort og skremmende som man ikke hadde kontroll over. Og slik er det vel fremdeles rundt om i verden. Men her i Norge er det vel borte (les; utryddet) for lengst. Jeg hører ikke om noe, bortsett fra en mulig observasjon i Lyngen, Troms en gang på 60 - tallet som det visstnok ble tatt bilde av. 

BlackEagle
27.03.19 21:05
jadajad: Grattis BE, du eller flokken din har lykkes i å få Moderatorene til å fjerne alle punchlines og de delene av dialogen som setter deg i det dårlige lyset du skrudde på selv. Bra jobba, historiebøkene er skrevet av vinnerne, det er ikke så nøye med hva som virkelig skjedde. Gud forby at noen skulle bli fornærmet eller noe, da kunne de jo ha våknet opp om morgenen med en forkjølelse eller vondt i tåa eller noe sånt:D

Eeeeeeeendelig har du skjønt det! MOD er selvfølgelig både kjøpt og betalt av undertegnede, og har vært i lomma mi hele tida - så de følger slavisk mitt minste vink! Hva det koster? Hør nå her - noe skal jo vi bemidlede kunne ha for oss sjøl, vel!

Jeg skylder å gjøre oppmerksom på at som en del av avtalen mellom MOD og meg, følger også utstrakt rett til å fornærme hvem jeg vil når jeg vil hvor jeg vil hvordan jeg vil. Men ikke si det til noen, er du snill!

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 27.03.19 21:05)

jadajad
27.03.19 21:18

BE Corleone, jeg visste det!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg