Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Konspirasjonsteorier er bare tull

NYTT TEMA
William_S3
William_S3Innlegg: 5912
10.07.19 17:40

Inne på dette forumet er det stadig konspirasjonsteorier som Q, 9/11, månelandingen er tull, Elvis er ikke død osv. Men hvor mange her tror på det selv? Mange av de såkalte "bevisene" er i høyeste grad oppkonstruert for å fremme sitt eget syn. Av mange patetiske argumenter jeg har sett er jo blant annet at tårnene egentlig ikke kunne falle ned på den måten osv og dette er forklart gjennom høyest tvilsomme Youtube videoer. 

Folk burde bare holde opp og heller forholde seg til fakta er nå min mening. 

puma1
puma1Innlegg: 21050
10.07.19 17:47

Noen konspirasjonsteorier kan jo vise seg å være riktige. (Men da er det ikke konspirasjonsteorier lenger!).

Tbog
TbogInnlegg: 1804
12.07.19 07:36

Problemet er at de ikke kan bli enige om hva som er sannhet. Jo større spliden om en klar objektiv sannhet, jo mer og farligere blir disse teoriene. 

Til slutt ender mennesker med å drepe som direkte konsekvenser av disse løgnene. Det er en enkel sak og vi ser det igjen og igjen i historien. Det vanskelige er å komme tilbake til den objektive sannheten og erkjenne at drap ble begått basert på løgner. 

Boas_Slange
Boas_SlangeInnlegg: 3081
12.07.19 13:17

Folk flyr rundt å dreper i krig, eller i "guds ord" (velg hvilken, same shit?!)

- Konspirasjonsteorier kan liksom ikke gjelde alle som mener noe annet en mainstream.

-Videre så finnes det nå såpass mye dokumentasjon på ufo at det er umulig å se bort fra det.

-Altså ufo, jeg skriver ikke om aliens automatisk. Men om hva som har blitt observert samt hva som er utelukket mht det de har sett.

De som er interessert kan finne dette selv. 

Elvis lever + alien kanon på baksiden av månen som peker mot jorda er dine greier.

Sjekk ut David willcock som jo kun er flink til å tjene penger. Mulig han trur på galskapen sjæl. Men men.. det verste er at tusenvis rundt  på kloden tror på han. I 15 år har han forkynt at neste uke kommer verdens nyheter.. mht aliens.

jadajad
jadajadInnlegg: 2580
12.07.19 20:50

Elvis er død, døde på dassen med en trippeldekker sandwich i kjeften og av et massivt hjerteattack.

Selvfølgelig har vi vært på månen, at russerne ikke har sagt noe på det er bevis på det. Større kappløp med prestige finnes ikke.

9/11 er samme dato som de største seirene kristendommen har hatt mot islam. (Wien og malta). Det er neppe tilfeldig at Bin Laden valgte denne datoen for hevnen sin. Bush og hans folk er for dumme til å ha tenkt på det.

Ufo, aliens og Bigfoot derimot...:D

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49902
13.07.19 12:01
jadajad: Elvis er død, døde på dassen med en trippeldekker sandwich i kjeften og av et massivt hjerteattack.Selvfølgelig har vi vært på månen, at russerne ikke har sagt noe på det er bevis på det. Større kappløp med prestige finnes ikke.9/11 er samme dato som de største seirene kristendommen har hatt mot islam. (Wien og malta). Det er neppe tilfeldig at Bin Laden valgte denne datoen for hevnen sin. Bush og hans folk er for dumme til å ha tenkt på det.Ufo, aliens og Bigfoot derimot...:D

Når du sier "Ufo, aliens og Bigfoot derimot" - med "derimot" til slutt - så går jeg ut fra at ettersom du forklarer hvorfor de andre hendelsene er virkelige og sanne, så er "Ufo, aliens og Bigfoot" bare vrøvl; ettersom du sier nettopp "derimot" til slutt.

Fint - da har endelig noe gått opp for deg.

Mvh

BE

jadajad
13.07.19 16:26

Jeg kjenner mange smarte mennesker, Black Eagle derimot:D

Konteksten var i om hvilke konspirasjonsteorier det var sannhet i og ikke.

Hilsen Jadajad som synes det er hyggelig å forklare BE om livet på en Forrest Gump aktig måte:)

(Innlegget ble redigert 13.07.19 16:30)

BlackEagle
15.07.19 13:34
jadajad: Jeg kjenner mange smarte mennesker, Black Eagle derimot:D

Du kan for én gangs skyld være på riktig spor. Du kjenner meg jo ikke.

Mvh

BE

jadajad
15.07.19 17:41

Nei, du er virkelig en mann av mysterier og veldig uforutsigbar:D

BlackEagle
15.07.19 19:07
jadajad: Nei, du er virkelig en mann av mysterier og veldig uforutsigbar:D

I så fall burde jo du som har slik kunnskap om "mysterier" kjenne meg.

Mvh

BE

jadajad
15.07.19 20:00

Vitenskap BE, menn av mysterier må være deg og Austin Powers:D

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 18613
15.07.19 21:52

Har ikke de fleste konspirasjonsteorier dødd greit ut også på VGD ? Svært lite aktivitet her inne.

(Min tråd om Adolf Hitler var forresten for moro skyld, ikke fordi det var en konspirasjonsteori jeg faktisk trodde på)

(Innlegget ble redigert 15.07.19 21:53)

BlackEagle
15.07.19 22:10
jadajad: deg og Austin Powers

...kan for alt noen av oss vet, være en bedre kombinasjon enn deg og "dr." Ketchup... unnskyld, Ketchum,

Mvh

BE

PalVaag
PalVaagInnlegg: 132
17.07.19 23:03
William_S3: Folk burde bare holde opp og heller forholde seg til fakta er nå min mening.

Hei. Men hva er egentlig fakta?  Konspirasjonsteorier oppstår jo nettopp der fakta glimrer med sitt fravær. Hvis ikke ville det ikke vært rom for konspirasjonsteorier. 

Litt lettvint å bare bortforklare de med tull. Konspirasjonsteorier bygges på mistillit til de styrende organer, samt troen på egne ferdigheter. 

De tre store hendelser som har gitt grobunn til konspirasjonsteorier er;

9/11, Kennedydrapet og månelandingen for 50 år siden. For å si det mildt - det florerer med forskjellige teorier i alle retninger om disse hendelser, selvsagt gjør det det. Fordi det er rom for det. Man har ikke nok bevis for å slå ned diverse K T. Dette er også konspirasjonsteorienes styrke - man klarer ikke å slå de ned til jorden.

Selvfølgelig kan det godt tenkes at John F. Kennedy ble drept av egne myndigheter. Mye skjedde både før og etter dette drapet.  

Selvfølgelig kan det godt tenkes at Amerikanske myndigheter sto bak bombingen av tårnene 9/11. Dette ble jo opptakten til en krig de hele tiden ønsket seg, og da vil det bestandig gå med masse uskyldige menneskeliv.

Dette med månelandingen setter jeg i et annet lys, fordi mange tror at dette var også et falsium. Jeg kan ikke bevise noe her, fordi det kan ingen. Men jeg antar de var på denne månen.  Men også her kommer det inn Uforapporter rundt denne måneferden, og med tanke på NASA og amerikanske myndigheters latterlige paranoia rundt dette med utenomjordisk eksistens, så vil jeg tro at noe skjedde der rundt dette temaet. Sensur eller noe sånt, de kunne jo hele tiden forskyve direktesendingen på den måten at de fjernet bilder som ikke skulle vises.  

Konspirasjonsteorier er på en måte litt sunt i et demokrati. Man forholder seg i en slags opposisjon til de som bestemmer, tenker alternativt.  Hva ønsker de å skjule, og hvorfor? For slik har det alltid vært - noen mener vi ikke skal vite alt. Men vi får ikke bestandig vite hvorfor. Derfor K T.

BlackEagle
19.07.19 10:36
PalVaag: Hei. Men hva er egentlig fakta?  Konspirasjonsteorier oppstår jo nettopp der fakta glimrer med sitt fravær. Hvis ikke ville det ikke vært rom for konspirasjonsteorier.

Du kunne ha vært inne på noe, men det kan være mer korrekt å si at konspirasjonsteorier oppstår der folk ikke får rede på fakta eller ikke forstår det. Men konspirasjonsteorier oppstår jo til tross for fakta; jf. flatjordsamfunnet og benektelse av det pinlige faktum at folk har vært på månen. Så - det ser ut som om konspirasjonsteorier er helt løsrevet fra alt som heter fakta, og eksisterer uavhengig av dem.

Ekstra morsomt er det å legge merke til at fantasien om at folk ikke har vært på månen selvfølgelig oppsto etter at folk hadde vært der. Det ville jo ikke vært noen konspirasjonsteori i 1947, 1814 eller 1968, ikke sant?

Så - du tar nok feil. Igjen.

Mvh

BE

BlackEagle
19.07.19 10:40
PalVaag: Man har ikke nok bevis for å slå ned diverse K T.

Eksisterer religion?

Er religioner alltid sammenfallende med fakta?

Ser det ut som fakta spiller noen som helst rolle for folk som vil fantasere og ha våte drømmer om Kennedy-drap, månelandinger og samkvem med fr. "Semjase"?

Nå skal jeg til en forandring komme med en påstand: Folk tror det de vil tro - og lite kan endre det.

Mvh

BE

BlackEagle
19.07.19 10:42
PalVaag: noen mener vi ikke skal vite alt.

...og dét utsagnet likner også mistenkelig på en konspirasjonsteori.

Mvh

BE

perchri
perchriInnlegg: 10199
19.07.19 19:50
Boas_Slange: -Videre så finnes det nå såpass mye dokumentasjon på ufo at det er umulig å se bort fra det.

...men ikke ett,ett, bilde skarps og tydelig som bevis. Uklart, tåkete osv, osv. hvorfor er vi så opptatt av disse "fremmede" eller hva det måtte være? Er det så lurt å "hyle og skrike" er det noen der? vent til "noen" banker på døra, så tar vi det derfra. Mørke rom kan være skumle å entre.

PalVaag
PalVaagInnlegg: 132
19.07.19 21:05
BlackEagle: det kan være mer korrekt å si at konspirasjonsteorier oppstår der folk ikke får rede på fakta eller ikke forstår det. Men konspirasjonsteorier oppstår jo til tross for fakta;

Konspirasjonsteorier (kanskje man skal betegne det som alternative teorier.....?)  vil det bestandig være rom for så lenge folk har lov til å ha egne meninger, og ha lov til å tenke selvstendig. Selvfølgelig finnes det områder hvor slike teorier virker direkte latterlige, slik som dette med flat jord som du nevner - hvor jeg ikke med min villeste fantasi kan finne noen ting som er verdt å ta tak i. 

Du bruker ordet fakta om hvorvidt det har forefunnet besøk fra andre kloder eller ikke - hvor du er ganske så hardtslående sikker på at det ikke har skjedd. Jeg vil bare si deg; det er ikke noe som heter fakta på at vi ikke har , eller har hatt besøk fra rommet. Sjansene er så absolutt til stede for at så har skjedd - det er ikke engang en konspirasjonsteori.  Heller en KT når det amerikanske forsvaret mener det motsatte, selv om de bruker masse makt og ressurser på å hemmeligholde nettopp dette.

Jeg ser ikke så mange problemer på at folk tenker utenfor boksen. Myndigheter forteller ikke bestandig sannheten, noe de vil forbeholde seg retten til når det gagner sin sak. Mange er engasjerte i det utenomjordiske spørsmålet, og søker svar. Når de som bestemmer svikter, søker man andre fora hvor man kan møte likesinnede. 

BlackEagle
19.07.19 23:49
perchri: hvorfor er vi så opptatt av disse "fremmede"

Hvem er det; andre enn nettopp deg?

Mvh

BE

Kjell28
Kjell28Innlegg: 13739
19.07.19 23:52

Richard Gage og Jason Bermas holder fortsatt koken på twitter hehe

BlackEagle
20.07.19 00:01
PalVaag: Du bruker ordet fakta om hvorvidt det har forefunnet besøk fra andre kloder eller ikke

Nei, det er ikke helt sant.

Eventuelt kan jeg bruke ordet "fakta" når det nettopp er fakta som mangler.

Du skal få skryt for din evne til å uttrykke deg skriftlig - det første avsnittet i innlegget ditt er tilstrekkelig for å se dét. Hadde jeg hatt flere tomler i koggeret mitt, kunne du fått en for det avsnittet. Du skal også få skryt for at du ikke lett lar deg provosere. Men ett av dine problemer her inne, er at du nettopp har vanskelig for å skjelne mellom fleip og fakta, og derfor blir de fleste av dine innlegg unøyaktige - og dermed feil - og dermed utsatt for tyn fra andre deltakere. 

Jeg betrakter deg fortsatt som min venn, og derfor forsøker jeg å vise hvor du trår feil. 

Mvh (og ærlig ment)

BE
som alltid setter pris på skriveføre folk, og pkv (PalVaag) er akkurat dét.

BlackEagle
20.07.19 00:07
PalVaag: hvor du er ganske så hardtslående sikker på at det ikke har skjedd.

"Hardtslående" er ditt uttrykk og ditt ord. At jeg er sikker på at det ikke har skjedd (besøk av levende vesener fra et annet solsystem - med de utfordringer det ville bringe med seg)? Vel, jeg har sagt, og sier det gjerne igjen:

Jeg anser besøk av levende vesener fra et annet solsystem for latterlig usannsynlig.

Dét er hva jeg sier; hverken mer eller mindre. Hvis det er "hardtslående", sier jeg takk for tilliten.

Mvh

BE

BlackEagle
20.07.19 00:09
PalVaag: Jeg vil bare si deg; det er ikke noe som heter fakta på at vi ikke har , eller har hatt besøk fra rommet.

Og noe slikt har jeg heller ikke sagt, påstått, hevdet eller antydet. Nå må du ikke bli ufin, pkv, nå som jeg nettopp har skrytt av at du vanskelig lar deg provosere.

Mvh

BE

Kjell28
20.07.19 00:10
BlackEagle: Jeg anser besøk av levende vesener fra et annet solsystem for latterlig usannsynlig.

Mange må se det for å tro på det og det er jo greit nok

Jeg ha'kke snøring på dette, vi må få Xtragal tilbake til VGD skal det være noe poeng tror jeg :D

BlackEagle
20.07.19 01:25
Kjell28: Xtragal tilbake til VGD skal det være noe poeng

Ååå...

Mvh

BE

Boas_Slange
Boas_SlangeInnlegg: 3081
21.07.19 11:52

Perchri skrev:

..men ikke ett,ett, bilde skarps og tydelig som bevis. Uklart, tåkete osv, osv. hvorfor er vi så opptatt av disse "fremmede" eller hva det måtte være? Er det så lurt å "hyle og skrike" er det noen der? vent til "noen" banker på døra, så tar vi det derfra. Mørke rom kan være skumle å entre.

Leste du i det heletatt posten min?

Du skriver om romskip og aliens, jeg skriver om ufo.

Det finnes virkelig fine bilder av ufo, men ikke av romskip eller aliens. 

Du vet forskjellen?

Ps: Vil en såkalt UFO opptre likt utenfor jordas atmosfærer?

Forklar gjerne for eller mot.

BE kan jo prøve seg han og, dette er ingen test. Jeg har heller ikke påstått noe, men er spent på hva svaret blir.

(Innlegget ble redigert 21.07.19 11:52)

Kjell28
21.07.19 16:05
Boas_Slange: Du skriver om romskip og aliens, jeg skriver om ufo.   Det finnes virkelig fine bilder av ufo, men ikke av romskip eller aliens.

Uidentifisert flyvende objekt. Mao det kunne vært en drone fra Iran for alt vi vet. Det er uidentifisert og ikke nødvendigvis utenomjordisk selv om det er ordet man først tenker på

Kjekt å se deg igjen Boas_Slange

(Innlegget ble redigert 21.07.19 16:06)

jadajad
21.07.19 16:55

De her inne som dømmer andre som KT'ere har vist sitt sanne flagg ved å komme med egne konspirasjonsteorier i forsøk på å bortforklare fakta de ikke liker.

Så er du en konspirasjonsteoretiker? Er du ærlig om det så er du tydeligvis en mer real person enn de fleste her inne så kjør på:)

BlackEagle
22.07.19 00:18
jadajad: De her inne som dømmer andre som KT'ere har vist sitt sanne flagg ved å komme med egne konspirasjonsteorier

Ettersom du sier at de kommer med egne konspirasjonsteorier. Ettersom du bruker pronomenet "egne", går jeg ifølge ditt utsagn ut fra at det også finnes andre konspirasjonsteorier - er det da dine du tenker på?

Mvh

BE
nysgjerrig, nå

Klikk for å gå tilbake til toppen