Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ser du på Ancient Aliens eller Hangar 1?

NYTT TEMA
Dennis2016
Dennis2016Innlegg: 29
30.09.19 23:46

Spennende tanke at "the missing link" kan være en alien.Jeg tror vi er hybrider av alien og neandertalere,mens urfolk i amerika,afrika og australia nok er videreytviklede neandertalere. Både hvite og asiater er nok resultater av en blanding av genene fra en type " liten grå" og en mye høyere neandertaler.Tipper vel at den første graviditenen skjedde på et romskip og at mor var neandertaler.En liten grå hadde eksplodert i mnd 5-7 eller før. Spennende at det gamle testamente snakker om at kjemper kom til jorden"I gammel tid) og paret seg med menneskekvinner fordi de var så vakre.Nefelim ble resultatet.Enoks bok snakker om "Vokterne" mens Bibelen kaller de demoner.Men de var nok en eller annen form for engler,enten svarte eller hvite.

KansjeD
KansjeDInnlegg: 10841
01.10.19 11:43
Dennis2016: Spennende tanke at "the missing link" kan være en alien

Nei, ikke så lenge hele begrepet "missing link" ikke lenger er en realitet.

Forskerne har god dokumentasjon på menneskets utvikling. "Missing link" var en realitet for mange år siden, men er forlengst et utdatert begrep som seriøse forskere har gått bort fra.

(Innlegget ble redigert 01.10.19 11:43)

DYtech
DYtechInnlegg: 469
01.10.19 20:48

Og jeg som trodde E.T var the missing link :-(

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 18613
04.10.19 16:01

Så på ancient aliens og jeg lot meg underholde veldig av det. Men jeg tar påstander og teorier som lanseres med en stor klype salt. Dog er det jo interessante hendelser/steder som tas opp - så man lærer da noe av programmet også.

perchri
perchriInnlegg: 10184
06.10.19 23:14
Ka9nen: Så på ancient aliens og jeg lot meg underholde veldig av det. Men jeg tar påstander og teorier som lanseres med en stor klype salt. Dog er det jo interessante hendelser/steder som tas opp - så man lærer da noe av programmet også.

Som hele denne UFO teorien skkalerer fram, må jeg si det er pussig at det ikke finnes et eneste bevis på noe som helst. dersom disse "noen" engler eller hva de er fantes, måtte deres viten ligge langt framme i forhold til oss i dag. Hvofor la de ikke igjen bedre beviser til ettertiden en allt de innfødt banket ned på setin. De hadde sikkert teknologi til å kunne legge igjen skikkelige beviser på at de var, her ,hvor de kom fra etc etc, tenk over det. Alle som ser UFo,er,alle dårlige bilder ogsåvidere....ikke et bevis for noe av det? Synes vi kan la det være ,og så kan vi gå og vente på at disse tar kontakt...de har jo vært her før, skjønner jeg...eller?  

PalVaag
PalVaagInnlegg: 129
07.10.19 20:31
Dennis2016: Spennende tanke at "the missing link" kan være en alien.Jeg tror vi er hybrider av alien og neandertalere,mens urfolk i amerika,afrika og australia nok er videreytviklede neandertalere. Både hvite og asiater er nok resultater av en blanding av genene fra en type " liten grå" og en mye høyere neandertaler.Tipper vel at den første graviditenen skjedde på et romskip og at mor var neandertaler.En liten grå hadde eksplodert i mnd 5-7 eller før. Spennende at det gamle testamente snakker om at kjemper kom til jorden"I gammel tid) og paret seg med menneskekvinner fordi de var så vakre.Nefelim ble resultatet.Enoks bok snakker om "Vokterne" mens Bibelen kaller de demoner.Men de var nok en eller annen form for engler,enten svarte eller hvite.

Du er sannsynligvis inne på noe. Kjempene hadde nok sin tid her på jorden en eller annen gang. Men for å bli kjemper må de nok ha utviklet seg på kloder med en helt annen tyngdekraft enn på jorden. Vi har så elegant snudd ryggen til mysteriet menneskerasenes utvikling og opprinnelse her på jorden. Hvem er vi, hvor kommer vi fra og hvorfor er vi så forskjellige?  Svaret vil vel utvilsomt ha en ikkejordisk opprinnelse. Hadde vi stammet fra apene, så ville vi ha dratt med oss hele slekta med parringer i hytt og pine, og apene ville ikke ha fantes. Men både de og vi er nå engang her som et bevis på at vi ikke forstår vår opprinnelse.

Stikker vi fingeren i jorden og tenker oss godt om - hvis vi kommer fra andre kloder; når vil vi forstå vår opprinnelse? Vil vi noengang forstå det?  Religionen har selvfølgelig historisk gjort et sterkt grep for å ha kuppet "sannheten", men ser vi bort fra det så kan også religionen brukes som et redskap for å forstå vår opprinnelse. Men da må vi bruke både fantasi og alternativ tenking. 

Viktig at vi har slike tv - programmer som er med på å utvikle vår kreative tenking. Internett er også viktig i så måte. 

Amatør_1
Amatør_1Innlegg: 11076
07.10.19 21:01
PalVaag: Internett er også viktig i så måte

Verdensrommet er ufattelig stort, og avstanden til selv den nærmeste stjernen forbi Sola er 4 lysår, og alle andre stjerner er mye lengre unna. For ikke å snakke om galaksene.

Det finnes ingen som helst konkrete bevis for at vi har eller har hatt besøk av "aliens", men det finnes mengder av konkrete bevis for at det har eksistert en avanserte sivilisasjon her på jorda flere tusen år før sumererne i Irak og de egyptiske faraoene. Stikkord for disse bevisene er Puma Punku i Peru , Sacsahyaman I Peru samt mange andre steder (Giza og Saqqara i Egypt, Baalbek i Libanon, Petra I Jordan, Kailasa tempel i India, Angkor Wat i Kambodsja, Plain of Jars i Laos, Gunung Padang I Indonesia, Yangshan i Kina, Påskeøya mm.)

The Ancient Enigmas of Puma Punku and Tihuanaco

Denne sivilisasjonen ble nærmest totalt utslettet over natten for 12800 år siden (på slutten av istiden) da en komet eller asteroide slo ned på iskappen over Canada og USA, og sendte isfjell i ballistiske baner som slo ned over hele USA og uslettet megafaunaen (det er et historisk faktum at faunaen forsvant putselig). Rester av dette kan observeres på østkysten av USA i de såkalte "Carolina Bays" og i "Nebraska Rainwater Basins". Dette er elliptisk formede forsenkninger i terrenget dannet av sekundærnedslag av isblokker og som gjør at man kan peile seg inn til stedet hvor primærnedslaget fant sted, dvs. Saginaw Bay i Michigan.

Anbefaler sterkt Antonio Zamora sin Youtube-kanal der han går igjennom dette i detalj på en overbevisende måte.

Dette nedslaget (dvs. det var antagelig flere nedslag) førte mest sannsynlig til verdensomspennende tsunamier som bokstavelig talt skylte over kontinentene, der kun få overlevde og minnet om sivilisasjonen raskt forsvant.

Det tok 6-7000 år før en ny sivilisasjon stablet seg på beina i Egypt. Der fant faraoene pyramidene som monumenter fra en svunnen tid. Ingen er begravet i pyramidene, det finnes ikke hieroglyfer der, for pyramidene ble ikke bygget av faraoene, det hadde de ikke teknologi til å gjøre.

(Innlegget ble redigert 07.10.19 21:07)

Amatør_1
07.10.19 21:46

Rettelse: Puma Punku er i Bolivia, nær grensen til Peru.

KansjeD
08.10.19 09:23
PalVaag: Hadde vi stammet fra apene, så ville vi ha dratt med oss hele slekta med parringer i hytt og pine, og apene ville ikke ha fantes.

Det ville vært rett OM vi stammet fra apene. Men det gjør vi altså ikke. Vi stammer fra "ape-lignende" skapninger som levde side om side med dagens apers stamfedre. :)

At vi stammer fra apene er bare en seiglivet myte, og ikke noe som fagfolk sier.

(Innlegget ble redigert 08.10.19 09:23)

Lezah
LezahInnlegg: 63619
08.10.19 09:25

"Could it be that brick roads were made by aliens? One historian (...) claims they might!"

Bunnsolide saker dette programmet. Minner litt om religiøse folk i den forstand at de ikke tror mennesker har vært i stand til å få til noe som helst på egenhånd.

PalVaag
PalVaagInnlegg: 129
08.10.19 18:13
Amatør_1: Denne sivilisasjonen ble nærmest totalt utslettet over natten for 12800 år siden (på slutten av istiden) da en komet eller asteroide slo ned på iskappen over Canada og USA, og sendte isfjell i ballistiske baner som slo ned over hele USA og uslettet megafaunaen (det er et historisk faktum at faunaen forsvant putselig). Rester av dette kan observeres på østkysten av USA i de såkalte "Carolina Bays" og i "Nebraska Rainwater Basins". Dette er elliptisk formede forsenkninger i terrenget dannet av sekundærnedslag av isblokker og som gjør at man kan peile seg inn til stedet hvor primærnedslaget fant sted, dvs. Saginaw Bay i Michigan.

Tvilsomt. Hvis du følger med nå så leser vi på nettet at astronomer begynner å bli enige med Ufoverdenens Semjase om solens ukjente ledsager som finnes der ute. Enten som en superplanet med seks ganger jordens tyngdekraft, eller et sort hull fra uraltiden som har forvillet seg inn i solsystemet. Og som har gjort forstyrrelser i planetbaner osv. Dette kan godt ha mye med mysterier om tapte sivilisasjoner her på jorden opp igjennom tiden. 

Vi har jo mange ganger her på Ufo -vgd diskutert dette med planet x og muligheten for at det henger sammen med istidssykluser og tapte verdener. Og det kan godt gjenta seg. Året 2255 er nevnt i Ufosamenheng.

Amatør_1
08.10.19 18:43
PalVaag: Tvilsomt.

Sjekk innholdet i argumentasjonen og tilhørende fakta, og kom tilbake med eventuelle argumenter.

Her har du bilder av Carolina Bays utenfor Fayetteville, Nord-Carolina fra Google Maps . Dette er fakta man ikke uten videre kan tvile på.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49893
09.10.19 18:37
PalVaag: Hvis du følger med nå så leser vi på nettet at astronomer begynner å bli enige med Ufoverdenens Semjase

Jeg forsøker å følge med hver eneste dag -

og har ikke sett så mye som skyggen av én eneste astronom som i det hele tatt har nevnt Semjase.

Vanligvis er du et offer for dine egne våte drømmer, pkv, men det du sier nå er

DIREKTE LØGN.

Hvis du mener jeg tar feil, står du fritt som faen til å underbygge dine latterlige påstander. Men da må du pent henvise til astronomER - i flertall; jf. ditt eget utsagn. Og de astronomene bør jaggumeg være vel ansette som astronomer, også

Vær så god:

Mvh

BE

BlackEagle
09.10.19 18:40
PalVaag: Året 2255 er nevnt i Ufosamenheng.

Å - er det den reviderte Mayakalaenderen igjen; justert for sommertid og manglende skuddår - etter revisjon utført av Semjase, pkv samt fanden og hans oldemor?

Mvh

BE

BlackEagle
09.10.19 18:47
PalVaag: Du er sannsynligvis inne på noe.

Mer sannsynlig er Dennis ute på noe - f. eks. vidotta. Eller ute på jakt etter lekekamerater. Dere kan sikkert få det morsomt sammen. Men da anbefaler jeg at dere oppretter en egen tråd (eller aller helst deres eget "debatt"-forum; f. eks. med navnet "Halvejulaskolen" e. l., slik at dere ikke hele tida får konsentrasjonen ødelagt av oss andre nikkedukker.

Mvh

BE

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 4261
27.12.19 16:34

Ser "Ancient Aliens" en gang i blant, og skal jeg legge godviljen til vil jeg kalle det løsslupne teorier.

Underholdende og interessant nok, men så totalt ukritisk fremstilt som det er mulig å få til.

Man innleder en konklusjon med "Noen mener at....", for så å sause teorien inn med en del vitenskapelige fakta, spinne videre på dette og ende opp i en annen galakse.

Har også sett "Hangar 1" noen ganger. Underholdende nok, men så snart man ikke finner bevis/dokumentasjon, er det pga. myndighetene, FBI, CIA og KGB ikke vil tillate det.

Den eneste gode dokumentarseriene jeg har sett om UFO's gikk på National Geographic for noen år(?) siden, husker dessverre ikke hva den het.

Der dramatiserte man hendelser, snakket med vitner og gikk gjennom mulige naturlige forklaringer.

PROARGI
PROARGIInnlegg: 237
27.12.19 17:01
BlackEagle: Hvis du mener jeg tar feil, står du fritt som faen til å underbygge dine latterlige påstander. Men da må du pent henvise til astronomER - i flertall; jf. ditt eget utsagn. Og de astronomene bør jaggumeg være vel ansette som astronomer, også Vær så god:

Din språkbruk forteller rimelig mye om deg som person og dine kunnskaper/meninger.

Slik jeg ser det da ;)

BlackEagle
27.12.19 18:51
PROARGI: Din språkbruk forteller rimelig mye om deg som person og dine kunnskaper/meninger.
Slik jeg ser det da ;)

Takk for opplysningen.

Jeg regner uten videre med at du vurderer enhver annens språkbruk i samme slengen.

Mvh

BE

KansjeD
27.12.19 21:02
PROARGI: Din språkbruk forteller rimelig mye om deg som person og dine kunnskaper/meninger. Slik jeg ser det da ;)

Og hva har det med TEMA å gjøre? Ditt innlegg sier jo mye om DEG...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg