Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The secret of Skinwalker Ranch

NYTT TEMA
KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 4438
02.05.20 09:30

Har sett noen episoder av dette på History Channel, og vet sannelig ikke hva jeg skal tro eller mene.

https://www.imdb.com/title/tt10589968/?ref_=nv_sr_srsg_0

De går jo tilsynelatende rimelig vitenskapelig til verks, og finner bl.a. kraftig elektromagnetisk stråling.

Mener at jeg en gang i tiden leste at man i forsøkslaboratorier, ved å utsette forsøkspersoner for kraftig elektromagnetisk stråling kunne få folk til å hallusinere. Men det er jo rimelig mye man fanger inn på kamera på ranchen.

Noen som har fulgt historikken bak denne ranchen, eller har gjort seg opp noen mening om saken?

KansjeD
KansjeDInnlegg: 10994
03.05.20 13:17
KapteinMark: Har sett noen episoder av dette på History Channel, og vet sannelig ikke hva jeg skal tro eller mene.

En gang i tiden var History Channel en mer eller mindre fakta-basert kanal, der man kunne se interesante historiske relaterte program. Idag er kanalen synonymt med svada, tull, tøv, fri fantasi og lite annet enn fullstendig useriøse ting.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 50661
04.05.20 19:11
KansjeD: En gang i tiden var History Channel en mer eller mindre fakta-basert kanal, der man kunne se interesante historiske relaterte program. Idag er kanalen synonymt med svada, tull, tøv, fri fantasi og lite annet enn fullstendig useriøse ting.

...og nå bør man ha rimelig sterke briller om man skal se på History Channel.

Mvh

BE

la1goa
la1goaInnlegg: 13760
04.05.20 20:21
KapteinMark: History Channel

Kanalen det ikke er mulig å se på. Satte meg ned for å se et timelangt Nostradamus "dokumentar". En time med gjentagelser på gjentagelser og reklame. Ca 79% gjentagelser, ca 20% reklame og ca 1% "fakta". Det blir ikke mer History på meg, og det episoden gav meg bare en reminder på hvorfor jeg ikke ser TV.

la1goa
la1goaInnlegg: 13760
04.05.20 20:23
BlackEagle: rimelig sterke briller

Nå vil jeg vel tro at rådyre sterke briller var et bedre valg.

BlackEagle
05.05.20 13:19
la1goa: Nå vil jeg vel tro at rådyre sterke briller var et bedre valg.

Tja. KanskjeD, kanskjeD. Men det er neppe noen vits i å bruke mer penger enn nødvendig.

Mvh

BE

DYtech
DYtechInnlegg: 576
07.05.20 21:39

På meg virker det som de finner på stadig mer fantasifulle UFO-greier for å holde seriene gående. Mye samme personer som dukker opp i flere av dem. 

Husker en gang de viste et kart over "UFO crash sites" i et område av USA. Det var ikke få! Disse aliens`a har liksom en teknologi som ligger lysår foran oss, men likevel har de en kræsjstatistikk verre enn propellfly på 1930-tallet...

KapteinMark
08.05.20 18:27
DYtech: Disse aliens`a har liksom en teknologi som ligger lysår foran oss, men likevel har de en kræsjstatistikk verre enn propellfly på 1930-tallet...

Sannsynligvis skyldes det at de har gitt blaffen i Eu-kontrollen.

DYtech
12.05.20 13:45
KapteinMark: Sannsynligvis skyldes det at de har gitt blaffen i Eu-kontrollen.

Bor ikke de utenfor EU? 

KapteinMark
12.05.20 16:14
DYtech: Bor ikke de utenfor EU?

Sannsynligvis, men det går fort ille når de ikke tilpasser seg reglene på vår planet.

Skulle det eksempelvis vise at de heller ikke ha betalt bomavgifter, så kan de på sikt risikere å få fremkomstmidlene avskiltet.

KapteinMark
16.05.20 17:06

Fortsatt ingen som følger Skinwalker Ranch?

Blir sendt på History Channel fredager kl. 21.00

For de som måtte være mere interessert i spesielle fenomener enn meg, må det være midt i blinken.

Om det vi ser er reelt, så er det spesielle fenomen ute og går, og det blir samtidig målt uvanlig høye verdier av gammastråler og elektromagnetisme.

Hadde vært moro å hørt om noen hadde en formening om det som foregår der.

jadajad
jadajadInnlegg: 2877
16.05.20 19:03

Ja, det er spennende greier. Vi har diskutert dette i are we alone tråden også. Hva Robert Bigelow sitter på av eksotisk materiale kan man jo lure på:) https://www.wired.com/story/inside-robert-bigelows-decades-long-obsession-with-ufos/

BlackEagle
16.05.20 23:30
KapteinMark: Fortsatt ingen som følger Skinwalker Ranch?

Fortell hva det er for no' rart - jeg er helt blank.

Mvh

BE

KapteinMark
17.05.20 09:38
BlackEagle: Fortell hva det er for no' rart

Forsøk på kortversjon:

I utgangspunktet en ordinær kvegranch i Utah.

I siste generasjons tid har det vært 3 forskjellige eiere. Spesielt den første av disse opplevde tilsynelatende uforklarlige lemlestelser av kveg, der organer var fjernet og blod tappet ut, uten at det lå igjen ytterligere spor. Dette kombinert med en rekke lysfenomen på himmelen.

Ranchen eies nå av en styrtrik fyr som har stengt av område for allmenn ferdsel, og opprettet et kontrollsenter som overvåker alt som skjer i lufta og på bakkenivå.

Slik jeg forstår det har myndighetene tidligere gjort undersøkelser for å finne ut hva som skjer på stedet.

Det er laget flere dokumentarer om ranchen, mens denne serien som går nå er det satt i gang et "forskningsteam" i privat regi, der man har med både ansatte på ranchen og utenforstående med i dette teamet.

Slik det blir fremstilt måler man til tider usedvanlig høy stråling av diverse typer(gammastråling, elektromagnetisme etc.) på grensen til helsefare. Senteret for stråling virker ikke å være på bakkenivå, men i lufta over ranchen.

I siste episode skjøt man opp en minirakett som foretok målinger i lufta. Flere ganger kunne observere et ukjent sølvfarget lysfenomen på himmelen.

Er nok i utgangspunktet litt skeptisk, og lurer på om fremstillingen er i overkant dramatisert.

Uten å ha peiling på noen som helst, undrer jeg vel litt på om det kan være radioaktivt avfall eller rester av kjernefysisk aktivitet i området.

Uten sammenligning for øvrig kan det minne litt om det som har vært observert i norske Hessdalen.

(Innlegget ble redigert 17.05.20 09:38)

DYtech
17.05.20 12:48

Har de sett små grønne menn der ?

KapteinMark
17.05.20 12:51
DYtech: Har de sett små grønne menn der ?

Nja, regner med de har hørt dem.

Hvis de ikke har sett dem, må vi kunne anta at de er usynlige.

BlackEagle
18.05.20 09:45
KapteinMark: Er nok i utgangspunktet litt skeptisk, og lurer på om fremstillingen er i overkant dramatisert.

Thanx.

I overkant dramatisert?

I utgangspunktet er det få andre grunner til å lage denslags TV-serier enn at man vil selge dem - formodentlig slik at man tjener noe på det. 

For at man skal tjene på en TV-serie, må noen mennesker ville se den.

For at noen skal ville se den, må man vekke en viss interesse hos i det minste deler av befolkninga.

For at en viss interesse skal kunne vekkes, er det en fordel at interessen også skal kunne holdes vedlike en stund.

For at interessen skal kunne holdes vedlike, er det en fordel å ha med elementer som kan framstilles som noe mystiske, og da kan man ikke gi noen forklaring på det mystiske (da er det jo i tilfelle ikke mystisk lenger).

For at interessen skal fenge flest mulig, er det en fordel om man som serieskaper også kan trigge folks hunger for forklaringer som kan synes mulige sjøl om de virker utrolige (- dvs. slikt som noen kaller "konspirasjonsteorier").

Og skal man lage en hel serie, kan man ikke presentere en eventuelt riktig forklaring i første program (uavhengig av hvorvidt en slik forklaring finnes), og jo lenger man kan unngå å gi en riktig forklaring, deste mer penger kan det trille inn i kassa.

Slik går nu dagan.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 18.05.20 09:46)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg