Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Se her skeptikere

NYTT TEMA
BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 18:06
la1goa: Det vi kan utelukke er gutteromsstreker, kamerafeil, billys, nordlandsbanen, helikoter, fly, kometer, stjerneskudd.

Hvorfor debunker du? Ikke ser jeg hvorfor vi kan utelukke gutteromsstreker, ikke ser jeg hvorfor vi kan utelukke kamerafeil, ikke ser jeg hvorfor vi kan utelukke nordlandsbanen, ikke ser jeg hvorfor vi kan utelukke helikopter, fly eller kometer - og for den del heller ikke hvordan vi kategorisk kan avvise at det er stjerneskudd.

Og før du spør: NEI, jeg har IKKE sagt noe som helst om din avatar. Ikke kan jeg si den interesserer meg heller.

Mvh

BE

sjarlenns

sjarlenns
22.09.20 18:06
BlackEagle: (eller Semjase, for den del - åssen går det med barnetrygda, forresten?) - og ekstra pinlig er det når det samtidig mangler referansepunkter som kunne vært til hjelp ved evt. avstands-, hastighets-, orienterings- og retningsbedømmelse

Hvor har du så banebrytende opplysninger fra "mangler referansepunkter som kunne vært til hjelp ved evt. avstands-, hastighets-, orienterings- og retningsbedømmelse"?

Så det finnes ingen slike opplysninger overhode i de flere titusen militære og sivile  observasjonene de siste 70 årene? Og du har naturligvis lest alle publikasjonene som omhandler disse tilfellene? Om ikke, formidler du vrangforestillinger av den perverse varianten, bare egnet til å tilfredsstille en snever krets av fjotteknotter :-) 

Semjase sendte for øvrig et bilde av poden vår. Og som du bør vite eksisterer ikke barnetrygd i høyerestående samfunn 

Det er et av vrangforestillingene fjotteknottene tror på . Du skjønner, du kan ikke bruke våre preferanser til å forklare noe du ikke forstår :-) 

(Innlegget ble redigert 22.09.20 18:12)

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 18:11
sjarlenns: Konformitet... trygt og godt å forholde seg til en trygg verdensanskuelse der alt tilsynelatende er forklart

Du ser ut som om du har misforstått mer enn jeg anså for mulig. Jeg har jo nettopp fortalt deg er det nettopp er forklaringa jeg ikke har sett noe til ennå. Derimot har jeg sett en hel del forklarings-forsøk - men ingen av dem jeg har sett så langt er underbygget på annen måte enn følgende:

"Fordi vi ikke vet hva det er, vet vi hva det er."

Det er liksom ikke særlig imponerende.

Mvh

BE

la1goa

la1goa
22.09.20 18:12
BlackEagle: Hva? Har Pentagon virkelig sagt noe om hva det faktisk er?? Fortell, fortell!!! "Debunking" skal jeg deretter eventuelt komme tilbake til! Hvis Pentagon eventuelt ikke har sagt noe om hva det faktisk er, slipper jo vi å bry oss med det, for da er det ikke noe å "debunke"! Tvert i mot så styrker jo Pentagon i så fall det jeg sa tidligere, for det er ikke noe nytt at folk ikke vet eller ikke forstår hva de ser.

Pentagon har ikke fortalt stor annet enn at de ikke vet hva det er (Det fremkommer flere opplysninger som jeg ikke nevner i denne omgang). Det jeg skal frem til er et x antall debunkinger som har blitt sluppet på bl.a. youtube for å vise hva det er. Spørsmålet mitt er hva er så greia med det?

la1goa

la1goa
22.09.20 18:16
BlackEagle: Hvorfor debunker du?

Fordi når jeg ser en snutt på nett eller hvor nå f...en den dukker opp så er jeg interessert i å få fjernet den (hvilket ikke går) hvis det er en åpenbar årsak. På denne måten blir vi sitter igjen med noen få saker som ikke kan oppklares med et pennestrøk fra hvem det måtte være.

Jeg er interessert i sannheten der ute/oppe.

la1goa

la1goa
22.09.20 18:17
BlackEagle: NEI, jeg har IKKE sagt noe som helst om din avatar. Ikke kan jeg si den interesserer meg heller.

Greit nok svar. Vi lar den ligge.

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 18:20
sjarlenns: Og derav uhyre viktig å verne om fortellingen om at lyshastigheten ikke kan overskrides

Helt unødvendig, og ikke er jeg fysiker. Når jeg tenker meg om, kjenner jeg ikke engang noen fysiker. Men hvis du har den fjerneste, vage idé om hvordan lyshastigheten kan "overskrides", er du mer enn velkommen til å gjøre rede for det her, så kan noen som mener det samme som deg med kontakter i Nobel-komitéen tipse dem om hvem som bør få Nobel-prisen i fysikk. Jeg mener - den høyst ærede Frp-representant Tybring Gjedde har jo foreslått Donald den Enfoldige til fredsprisen, så hvem vet...

Mvh

BE
som venter (nei, ikke i særlig spenning) på sjarlenns' redegjørelse for hvordan man kan overskride lyshastigheten

P. S. Du er også mer enn velkommen til å legge fram en hel teori om det, hvis du så ønsker.

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 18:23
sjarlenns: Og ikke minst er Darvins evolusjonsteori i veien for ethvert seriøst vitenskapelig fremskritt knyttet til vår fortidig historie og opprinnelse. Halleluuuuja

Jeg roper nok "hurra" i stedet. Hallelujarop er for de religiøse.

Mvh

BE

P. S. Ja, jeg skjønner det om du nå fårk en ubendig lyst til å si at det er jeg som er religiøs. Var jeg deg, ville jeg ikke forsøke, engang. Men jeg er neppe deg, så bare kjør i vei og se hvor det bærer.

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 18:33
sjarlenns: Enkelt forklart er hjernevasken så massiv og dyp at bare en alien disclosure kan løse opp i vrangforestillingene

Fint.

Da kan man utlede at det er liten sannsynlighet for at dét vil skje.

Du skal se det ikke er vi som sliter med "vrangforestillingene".

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 18:34
sjarlenns: Hvor har du så banebrytende opplysninger fra "mangler referansepunkter som kunne vært til hjelp ved evt. avstands-, hastighets-, orienterings- og retningsbedømmelse"?

Hør, sjarlenns - du er da jamen smartere enn som så!

Tenk en gang til.

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 18:42
sjarlenns: Så det finnes ingen slike opplysninger overhode i de flere titusen militære og sivile observasjonene de siste 70 årene?

Har jeg virkelig sagt at "det finnes ingen slike opplysninger overhode i de flere titusen militære og sivile observasjonene de siste 70 årene"?

Hvis så er, ber jeg hurtigst og ydmykt om tilgivelse for en slik forferdelig blunder. Men aller først bør du være litt mer nøyaktig med gjengivelse av hva jeg har sagt. Du kan jo sitere minst ett av mitt innlegg der jeg sier noe slikt, sammen med trådtittel (dersom det er i en annen tråd enn denne), dato og klokkeslett for innlegget (-ene).

På forhånd mange takk.

Hvis du nå ikke siterer minst ett slikt innlegg som forespurt ovenfor, har jo deltakerne her inne dessverre intet annet valg enn å anta at du snakker usant om din neste. (Jfr. §8)

Mvh

BE

0gg0

0gg0
22.09.20 18:47
BlackEagle: Men hvis du har den fjerneste, vage idé om hvordan lyshastigheten kan "overskrides", er du mer enn velkommen til å gjøre rede for det her

*Rekker opp hånda*

Men de lærde av de lærdeste sliter med å tro på hva de selv har funnet ut, men ennå har de visstnok ikke funnet noen feil med eksperimentet.

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 18:48
sjarlenns: Og du har naturligvis lest alle publikasjonene som omhandler disse tilfellene?

Langt i fra. Laaangt i fra. Meeeget langt i fra. Det er også noe jeg aldri har sagt (at jeg har lest alle publikasjonene osv.). Men hvis du mener noe annet, er du velkommen også til å sitere minst ett av mine innlegg der jeg hevder noe slikt - som sagt, sammen med trådtittel (dersom det er i en annen tråd enn denne), dato og klokkeslett for innlegget (-ene).

Jeg vet ikke annen råd enn at du får være litt mer nøyaktig både med dine egne og andres formuleringer. Det er også ment som et råd, men hvorvidt du vil ta det rådet til etterretning er selvfølgelig helt opp til deg. Men jeg må innrømme at det synes som om jeg kan ha tatt feil - jeg hadde nemlig litt større forventninger til deg.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 22.09.20 18:49)

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 18:51
0gg0: *Rekker opp hånda*

(om CERN/LHC fra 2011)

Så vidt jeg husker, skyldtes den "nyheten" systemfeil.

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 18:54
sjarlenns: Semjase sendte for øvrig et bilde av poden vår. Og som du bør vite eksisterer ikke barnetrygd i høyerestående samfunn

Takker for bilde! Men jøss - den likner faktisk på deg!

Må jeg få lov å ønske til lykke - eller gratulere, eller hva man nå sier ved slike anledninger!

Det med barnetrygda kjente jeg ikke til, men jeg skal notere det bak øret (der jeg også har en rev - og én til ligger oppi bokhylla).

Mvh

BE

P. S. Jeg var for øvrig ikke klar over at Semjase og hennes kumpaner sendte noe så avfeldig og håpløst utdatert som bilder - jeg hadde fått det for meg at dere kommuniserte telepatisk - eller tellepatisk, eller tele-apatisk eller hvordan det var.

(Innlegget ble redigert 22.09.20 18:56)

0gg0

0gg0
22.09.20 18:54
BlackEagle: Så vidt jeg husker, skyldtes den "nyheten" systemfeil.

Bah. Kjedelig, men ikke sjokkerende.

sjarlenns

sjarlenns
22.09.20 18:55
BlackEagle: Men hvis du har den fjerneste, vage idé om hvordan lyshastigheten kan "overskrides",

All empiri tilsier at nye og innovative oppdagelser ikke bør formidles til hjernevaskede fjompenisser. Tvert om, nye oppdagelser fremmes ved at fjompenissen avgår ved døden. Fremskrittet er med andre ord en funksjon av dødsfall over tid :-) 

la1goa

la1goa
22.09.20 19:07
BlackEagle: Men hvis du har den fjerneste, vage idé om hvordan lyshastigheten kan "overskrides", er du mer enn velkommen til å gjøre rede for det her,

Jeg har sagt det tidligere, jeg leter fremdeles etter flere naturkrefter enn de fire kjente. Det er mye som ikke kan forklares i dag. Newton & co definerte tyngdekraften, Einstein forbedret den, men vi er fremdeles ikke i mål.

Resten av innlegget med nobel-, tybring- og donands priser lar jeg ligge da det ikke er relevant. Ingen får nobels pris i fysikk ved å forbedre en teori før etter mange år. Jeg mener at prisene i dag har utspilt sin roller. (det for bli en annen diskusjon).

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 19:10
sjarlenns: Og som du bør vite eksisterer ikke barnetrygd i høyerestående samfunn Det er et av vrangforestillingene fjotteknottene tror på

Den skjønte jeg ikke. Om du kan forklare hva du mener, setter jeg pris på det.

Mvh

BE
mulig fjotteknottdekorert - med eikeløv, laurbærblad og timian

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 19:13
la1goa: Pentagon har ikke fortalt stor annet enn at de ikke vet hva det er

Akkurat. Det er i overensstemmelse både med det jeg skrev og det jeg mener. Da faller som sagt ethvert eventuelt behov for å "debunke" deres forklaring bort for mitt vedkommende.

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 19:14
la1goa: Det jeg skal frem til er et x antall debunkinger som har blitt sluppet på bl.a. youtube for å vise hva det er. Spørsmålet mitt er hva er så greia med det?

Ha'kke peiling. Jeg har aldri sluppet noe som helst på jutub.

Mvh

BE

la1goa

la1goa
22.09.20 19:16
0gg0: *Rekker opp hånda* Men de lærde av de lærdeste sliter med å tro på hva de selv har funnet ut, men ennå har de visstnok ikke funnet noen feil med eksperimentet.

Undrer meg over at det er stille om denne snart 10 år gamle nyheten.

la1goa

la1goa
22.09.20 19:18
BlackEagle: Så vidt jeg husker, skyldtes den "nyheten" systemfeil.

hehehe... Systemfeil.... Menes det at det er systemfeil at nyheten glapp ut, eller at det at det var målefeil eller lignende med systemet deres?

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 19:19
la1goa: Fordi når jeg ser en snutt på nett eller hvor nå f...en den dukker opp så er jeg interessert i å få fjernet den (hvilket ikke går) hvis det er en åpenbar årsak. På denne måten blir vi sitter igjen med noen få saker som ikke kan oppklares med et pennestrøk fra hvem det måtte være. Jeg er interessert i sannheten der ute/oppe.

Den er forståelig.

Om du tillater: At man ikke finner en årsak eller "sannhet" betyr ikke annet enn at man ikke finner en årsak eller "sannhet" - hvilket igjen bl. a. peker tilbake på manglende referansepunkt.

Mvh

BE

P. S. Dette er mer ment for sjarlenns enn for deg, men at man ikke kan fastslå noe man mener å se ikke kan fastslås å være en frosk, et par svømmeføtter eller X-15 betyr ikke at det er Semjase som er på en lynvisitt.

la1goa

la1goa
22.09.20 19:20
BlackEagle: Ha'kke peiling. Jeg har aldri sluppet noe som helst på jutub.

Hvis jeg ikke tar feil så var jo heller ikke spørsmålet rettet til deg, men du tok mer eller mindre fatt i det.

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 19:23
la1goa: Jeg har sagt det tidligere, jeg leter fremdeles etter flere naturkrefter enn de fire kjente. Det er mye som ikke kan forklares i dag. Newton & co definerte tyngdekraften, Einstein forbedret den, men vi er fremdeles ikke i mål. Resten av innlegget med nobel-, tybring- og donands priser lar jeg ligge da det ikke er relevant. Ingen får nobels pris i fysikk ved å forbedre en teori før etter mange år. Jeg mener at prisene i dag har utspilt sin roller. (det for bli en annen diskusjon).

Fair enough.

Mvh

BE
som håper at enkelte andre innsendere kan lære noe av goa.

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 19:30
la1goa: hehehe... Systemfeil.... Menes det at det er systemfeil at nyheten glapp ut, eller at det at det var målefeil eller lignende med systemet deres?

Med forbehold for sviktende hukommelse og misforståelser: Med systemfeil menes så vidt jeg har oppfatta f. eks. feil med måle-metode eller måle-utstyr (ikke nødvendigvis med selve målingen; dvs. at med tillit til at metoder og utstyr holder mål (sic!), er selve målinga ikke feil. Men hvis metoder og utstyr inneholder (uoppdagede) feil, blir like fullt resultatet feil.

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 19:34
la1goa: Hvis jeg ikke tar feil så var jo heller ikke spørsmålet rettet til deg, men du tok mer eller mindre fatt i det.

Det er riktig. Det var i din kommentar til sjarlenns. Men når det er noe som jeg synes er uklart så kan jeg finne på å gripe fatt i det (vi vil jo ikke at sjarlenns skal misforstå, ikke sant?).

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 22.09.20 19:34)

0gg0

0gg0
22.09.20 19:39
la1goa: Undrer meg over at det er stille om denne snart 10 år gamle nyheten.

Man trenger vel ikke blåse opp en tabbe mer enn nødvendig.

BlackEagle

BlackEagle
22.09.20 20:17
0gg0: Man trenger vel ikke blåse opp en tabbe mer enn nødvendig.

Takk, 0gg0!

Mvh

BE

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg