Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Her var det dødt!

NYTT TEMA
BlackEagle

BlackEagle
21.01.21 17:55
BigTonyAdams: Uansett om man tror dette er mulig eller ei, må jeg si meg forundret over alle de som tror at vår forståelse av den naturlige verden og vårt fremskritt på det, er begrensingen hvordan noen kan bevege seg over enorme avstander i tid og rom.  Igjen referer jeg her litt løst til Stanton Friedman som selv jobbet med motorer som var drevet med atomenergi.

Og fant hr. Friedman fram til i det minste en teoretisk måte å bryte lyshastigheten på?

Om så er tilfelle, hvorfor hevder stort sett hele hurven av folk som sysler med fysikk samt all verdens oppslagsverk med en viss pondus at lyshastigheten ikke kan overskrides?

Og hva ville konsekvensen være dersom den kan brytes? La oss si at Peder Ås på en eller annen planet i Centauri-systemet har stående en star-buggy som kan flakse avgårde i ukjent hastighet godt over lyshastigheten så snart han oppdager en navnebror på jorda, han oppdager denne navnebroren på jorda, så hopper han ombord i star-buggyen og freser avgårde. Kommer han da fram til f. eks. Drøbak før han oppdager navnebroren? Hvordan i all verden kan han da tro eller vite at han har en slik navnebror her - dvs. i Drøbak?

Mvh

BE

DYtech

DYtech
21.01.21 19:18
BigTonyAdams: Så Alfa Centauri som ligger litt over 4 lyssår fra oss, er plutselig ikke en uoverkommelig oppgave lenger.

Så er det der UFO-menneska bor?

(Innlegget ble redigert 21.01.21 19:19)

BigTonyAdams

BigTonyAdams
21.01.21 20:40
KansjeD: Problemet er vel heller at endel påstår at de VET at aliens har den eller den teknologien, fordi de har hørt det via telepati eller i en drøm, eller hvor de nå måtte ha det fra. Ingen nektes heller å komme med TEORIER om UFOer og Aliens. Men i det øyeblikket de påstår at de VET en ting, så er det helt naturlig å be dem komme med BEVIS/DOKUMENTASJON på at det de påstår er rett. Og da går som regel vedkommende rett i taket og hyler ut beskyldninger om at vi er sneversynte, kjøpt opp av den hemmelige makteliten og alskens rare ting. DEBATT om saken er praktisk talt umulig, når den ene parten så til de grader lever i en fantasiverden at de ikke har bakkekontakt i det hele tatt.

Det som sier de vet, vet garantert ikke.
De kan gjerne hevde de vet.

Men basert på ditt siste avsnitt, tolker jeg dithen at du mener du VET, siden alle andre som ikke avfeier fenomenet for å leve i en fantasiverden.

BigTonyAdams

BigTonyAdams
21.01.21 20:46
BlackEagle: Endrer kjernekraft lyshastigheten? Forklar i så fall i grove trekk prinsippet bak.

Nei og det har jeg aldri hevdet eller sett noen har hevdet, men det muliggjør i teorien langt lengre reiser over mye høyere hastigheter.

Men er de ikke påvirket av eller kan manipulere gravitisjon har heller ikke dette noe å si om hvor lang tid relativt til oss det tar.

Er du inntressert, er dette foredraget av Stanton Friedman verdt å lytte til.

(Innlegget ble redigert 21.01.21 20:54)

BigTonyAdams

BigTonyAdams
21.01.21 20:49
DYtech: Så er det der UFO-menneska bor?

Og der kom den sedvanlige trollingen her inne.

Da var denne også ferdig for min del.

BlackEagle

BlackEagle
21.01.21 20:53
BigTonyAdams: Men basert på ditt siste avsnitt, tolker jeg dithen at du mener du VET, siden alle andre som ikke avfeier fenomenet for å leve i en fantasiverden.

(fra ditt svar til Tiger'n)

Unnskyld at jeg bryter inn, men kan du forklare den siste delen (etter kommaet) av setningen over: "...siden alle andre som ikke avfeier fenomenet for å leve i en fantasiverden."?

Jeg mener altså ikke å kverulere om grammatikk, men den delen synes å mangle et verb - "siden alle andre ..." - hva? Derfor forstår jeg ikke hva du mener. Så jeg er takknemlig om du kan forklare det.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 21.01.21 21:02)

BlackEagle

BlackEagle
21.01.21 21:01
BigTonyAdams: Nei og det har jeg aldri hevdet eller sett noen har hevdet, men det muliggjør i teorien langt lengre reiser over mye høyere hastigheter. Men er de ikke påvirket av gravitisjon har heller ikke dette noe å si om hvor lang tid relativ til oss det tar. Er du inntressert, er dette foredraget av Stanton Friedman verdt å lytte til.

"...det muliggjør i teorien langt lengre reiser over mye høyere hastigheter" - jeg setter pris på om du vil redegjøre for den teorien og hva den bygger på - sammen med kilde for opplysningene. Når du sier at det muliggjør i teorien slik og så, så går jeg selvsagt ut for at den teorien eksisterer og at du kjenner til den.

Jeg setter også pris på om du redegjør for hva som ligger til grunn for at noe eventuelt ikke lar seg påvirke av gravitasjon. Du skjønner; jeg har nemlig særdeles begrenset kunnskap om fysikk.

Mange takk.

Hva hr. Friedman angår, ser jeg så langt ingen grunn til å høre på en preken på to timer, ettersom prekener vanligvis er beregna på menigheter og andre troende. Men jeg kan skifte mening om jeg får de redegjørelsene jeg ber om, så takk for linken.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 21.01.21 21:05)

BigTonyAdams

BigTonyAdams
21.01.21 21:31
BlackEagle: Unnskyld at jeg bryter inn, men kan du forklare den siste delen (etter kommaet) av setningen over: "...siden alle andre som ikke avfeier fenomenet for å leve i en fantasiverden."?

*Siden du beskylder alle andre

BigTonyAdams

BigTonyAdams
21.01.21 22:03
BlackEagle: ...det muliggjør i teorien langt lengre reiser over mye høyere hastigheter" - jeg setter pris på om du vil redegjøre for den teorien og hva den bygger på - sammen med kilde for opplysningene. Når du sier at det muliggjør i teorien slik og så, så går jeg selvsagt ut for at den teorien eksisterer og at du kjenner til den. Jeg setter også pris på om du redegjør for hva som ligger til grunn for at noe eventuelt ikke lar seg påvirke av gravitasjon. Du skjønner; jeg har nemlig særdeles begrenset kunnskap om fysikk. Mange takk.

Fra Space.com:

The Ohio State University, host of Space Radio, and author of "is technically possible. There's no law of physics that outright forbids it. But that doesn't necessarily make it easy, and it certainly doesn't mean we'll achieve it in our lifetimes, let alone this century. Interstellar space travel is a real pain in the neck. 

Trykker du linken kan du lese om alle problemene med det også.
Så enkelt å skjønne av den at med våre beste hjerner kan vi ikke løse problemet i praksis. (enda og kanksje for alltid).

Men så lenge det er ingen fysiske lover som forbyr det, så kan man jo også kanskje kunne tenke seg at noen der ute kan ha knekt koden, som kan ligge millioner av år foran oss i utviklingen og ha en hjernekapasitet langt over vår egen og kanskje også supercomputere langt bedre enn våre.

Du og andre kan gjerne fortsette å kalle det fantasi å tenke seg at det finnes noe der ute med slike forutsetninger.
Jeg for min del syntes det er ekstremt naivt at vi liksom skal være på toppen av "næringsskjeden" intlektuelt i verdensrommet.
Vi som gikk fra dampdrevet tog som vårt fremste framkostmiddel til månelanding på få tiår, skal liksom nå ha skjønt alt det er mulig å få til.
Mens mulige sivilisasjoner med millioner av års forsprang på menneskerasen, ikke kan ha funnet ut noe som ikke vi har skjønt enda.

Men har nå gjort linken enda enklere for deg, her starter forklaringen Stanton Friedman på spørsmålene dine, så du slipper å se hele.
Ikke at jeg tror du vil klikke for å høre, men kan være andre som er interessert.

Stanton Friedman sa selv engang: I am not talking to the ignorant, i am talking to the healthy agnostic.
Study the evidence and then make up your mind.

DYtech

DYtech
21.01.21 22:13
BigTonyAdams: Og der kom den sedvanlige trollingen her inne. Da var denne også ferdig for min del.

Jeg stiller jo bare spørsmål.

BlackEagle

BlackEagle
21.01.21 22:45
BigTonyAdams: Men så lenge det er ingen fysiske lover som forbyr det, så kan man jo også kanskje kunne tenke seg at noen der ute kan ha knekt koden

Man kan "tenke seg" at det finnes nøkk, hulder, enhjørninger og guder også. At man kan tenke seg det, plasserer det ikke engang innenfor det rimelige, og slett ikke innenfor det mulige. At man kan tenke seg ting er rett og slett ikke nok.

Jeg ser ingen redegjørelse for teorien, slik jeg etterspurte. Innledningen av innlegget ditt ("The Ohio State University, host of Space Radio, and author of "is technically possible. There's no law of physics that outright forbids it. But that doesn't necessarily make it easy, and it certainly doesn't mean we'll achieve it in our lifetimes, let alone this century. Interstellar space travel is a real pain in the neck." nevner ikke engang lyshastigheten. Det det snakkes om på space.com er interstellare reiser - ikke et kvekk om lyshastigheten.

Når det gjelder andre sivilisasjoner, kan jeg ikke huske å ha berørt det emnet. Men i korthet kan jeg jo nevne Fermis paradoks.

Men jeg takker for svar, sjøl om jeg ikke ble klokere.

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
21.01.21 22:58
BigTonyAdams: Men har nå gjort linken enda enklere for deg, her starter forklaringen Stanton Friedman på spørsmålene dine, så du slipper å se hele.
Ikke at jeg tror du vil klikke for å høre, men kan være andre som er interessert.

Joda, jeg hørte på en stund, men jeg beklager - jeg er ingen kirkegjenger; jeg er ikke-troende. Nei, dét betyr ikke at jeg avviser alt mulig; det betyr at jeg ikke har noe behov for religion av noe slag - heller ikke det latterlige liksombegrepet "ufologi"; som betyr noe slikt som "læren om det vi ikke har den fjerneste peiling på" (which is a bit self-contradictory, don't you think?).

Mvh

BE

BigTonyAdams

BigTonyAdams
21.01.21 23:11
BlackEagle: nevner ikke engang lyshastigheten. Det det snakkes om på space.com er interstellare reiser - ikke et kvekk om lyshastigheten.

Får gjenta meg selv igjen da, men jeg har fortsatt ikke nevnt eller sett noen som har hevdet å reise i lyshastigheten.
Mulig du blander meg med noen andre...?

BigTonyAdams

BigTonyAdams
21.01.21 23:22
BlackEagle: Joda, jeg hørte på en stund, men jeg beklager - jeg er ingen kirkegjenger; jeg er ikke-troende. Nei, dét betyr ikke at jeg avviser alt mulig; det betyr at jeg ikke har noe behov for religion av noe slag - heller ikke det latterlige liksombegrepet "ufologi"; som betyr noe slikt som "læren om det vi ikke har den fjerneste peiling på" (which is a bit self-contradictory, don't you think?).

Nei, det er en fullt lovlig posisjon å ta det.

Tja, nå henger jeg ikke meg opp i begreper like mye som du gjør (ref. hva betyr egentlig UFO og hva er UFOlogi), men skjønner du føler du har virkelig stort ess i ermet når du drar opp dette uttallige ganger.

De må gjerne kalle seg panfløyter for min del, men at noen tar seg bryet å studere videoene som Pentagon ga ut, caser hvor hvor personer, kamera osv. observerer fenomener, som foreksempel denne som kom ut for noen dager siden.
Det trigger i alle fall min oppmerksomhet, uansett hva det måtte vise seg å være.

BlackEagle

BlackEagle
22.01.21 07:50
BigTonyAdams: tar seg bryet å studere videoene som Pentagon ga ut, caser hvor hvor personer, kamera osv. observerer fenomener, som foreksempel denne som kom ut for noen dager siden.
Det trigger i alle fall min oppmerksomhet, uansett hva det måtte vise seg å være.

Og jeg har da slett ikke noe imot at man undersøker ting, så langt det lar seg gjøre. Men ut fra linken din kan man også si om dette tilfellet: Man blir ikke no' klokere. Dermed er det selvfølgelig pr. definisjon et ukjent, flyvende (tilsynelatende) objekt (også tilsynelatende); altså en "UFO".

Det jeg har noe i mot, er at mange har en tendens til å sette likhetstegn mellom "UFO" og "farkost fra en annen planet" (nei, jeg sier ikke at du gjør det). Når man ikke vet hva det er, vet man selvfølgelig ikke hva det er.

Når det gjelder det som kom fram på linken din, er det ikke mulig å se om det er en gjenstand (et objekt). Det er heller ikke mulig å se om det flyr (eller faller - eller blåser - eller annet). Det eneste som er nødvendig, er at observatøren tror eller oppfatter det som at det flyr, og tror eller oppfatter det som at det er et objekt.

Takker for innspill.

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
22.01.21 08:16
BigTonyAdams: Får gjenta meg selv igjen da, men jeg har fortsatt ikke nevnt eller sett noen som har hevdet å reise i lyshastigheten.
Mulig du blander meg med noen andre...?

Nei, du har ikke hevdet at noen har overskredet lyshastigheten. Men 21.01.21 kl. 15:36 skrev du:

"2: Vel det finnes en annen forklaring også, for det første er drivkraften kjernefysikk i motorene. 

Det finnes ekstreme mengder energi i veldig lite av dette, en kvart elefant har nok bundet opp energi i seg, til å forsyne USA med strøm i 1 år.
Så har man kommet lenger enn oss på jorda, kan man også ha knekt gravitasjonskoden og har man det, kan med reise i et vakuum uten gravitasjon i en enorm hastighet uten at de ombord merker tiden som vi observerer.
Så Alfa Centauri som ligger litt over 4 lyssår fra oss, er plutselig ikke en uoverkommelig oppgave lenger."

Det er mulig at jeg har misoppfatta deg, men jeg oppfatter dette som at du ikke holder overskridelse av lyshastigheten for umulig. Det var derfor jeg ba om redegjørelse for de teoriene jeg ba om. Ettersom jeg ikke har fått noen slik redegjørelse eller henvisning til slike teorier, går jeg fortsatt ut fra at både endring og overskridelse av lyshastigheten neppe er mulig, og derfor heller ikke videre sannsynlig. Det gjør i sin tur at noe slikt neppe er særlig tenkbart, heller.

Mvh

BE

KansjeD

KansjeD
22.01.21 10:26
BigTonyAdams: Men basert på ditt siste avsnitt, tolker jeg dithen at du mener du VET, siden alle andre som ikke avfeier fenomenet for å leve i en fantasiverden.

Nei, jeg VET ikke. Og jeg er ikke det minste redd for å innrømme at det er ting jeg ikke vet.

Men jeg TROR det er stor sjanse for at det finnes liv andre steder enn på jorden, men inntil det finnes BEVIS for det mener jeg man ikke kan si at man VET det.

Når noen fantaserer frem at de har telepatiske evner bør jo bare det tilsi at de de ikke helt har bakkekontakt.

BigTonyAdams

BigTonyAdams
22.01.21 14:00
BlackEagle: Det er mulig at jeg har misoppfatta deg, men jeg oppfatter dette som at du ikke holder overskridelse av lyshastigheten for umulig. Det var derfor jeg ba om redegjørelse for de teoriene jeg ba om. Ettersom jeg ikke har fått noen slik redegjørelse eller henvisning til slike teorier, går jeg fortsatt ut fra at både endring og overskridelse av lyshastigheten neppe er mulig, og derfor heller ikke videre sannsynlig. Det gjør i sin tur at noe slikt neppe er særlig tenkbart, heller.

Nei så vidt man vet er ikke det mulig, forrige gang de lurte litt på det, viste det vel seg å være en løs kabel. (CERN)

Nei, for å presisere meg selv henviste jeg til at avstanden er overkommelig i teorien.
Jeg tror selv løsningen ligger innen kjernefysikk, vi har allerede i dag hangarskip som kan gå i 20 år  uten å måtte fylle på.

Teknologien bak dette er det lenge siden menneskeheten utviklet.

Men fortsatt krever det enorme energier for å kunne reise slike avstander i lyshastigheten, er vel noe sånt at mann trenger å akselere 1g i ett år for å nå den farta. (Eller 99% av den farta da)
Kunne det vært mulig ville jo tiden stått stille for dem og sånn ville reisen overhodet ikke vært lang. 

BigTonyAdams

BigTonyAdams
22.01.21 14:03
KansjeD: Når noen fantaserer frem at de har telepatiske evner bør jo bare det tilsi at de de ikke helt har bakkekontakt.

De får nesten svare for seg selv.

Ikke alle som er interessert i fenomenet eller generelt tenker tanken på at vi har eller kan ha blitt besøkt, bruker tinnfoliehatt og er med i trommegrupper.

KansjeD

KansjeD
22.01.21 14:20
BigTonyAdams: Ikke alle som er interessert i fenomenet eller generelt tenker tanken på at vi har eller kan ha blitt besøkt, bruker tinnfoliehatt og er med i trommegrupper.

Men her er vi LAAAAANGT forbi det å "tenke tanken" på at vi har/kan ha hatt besøk. Jeg snakker om de som HARDNAKKET påstår at "de" allerede er her.

Da inkluderes gjerne "fakta" om at makteliten vet om at "de" er her, og slikt holdes selvfølgelig hemmelig for oss vanlige dødelige. Da er det ikke enkelt å føre en debatt, når KUN ensidig hyllest til de som kommer med disse fantasipåstandene godtas. ALLE forsøk på kritiske spørsmål eller bevis/dokumentasjon blir møtt ukvemsord etc etc.

BlackEagle

BlackEagle
22.01.21 22:03
BigTonyAdams: Nei, for å presisere meg selv henviste jeg til at avstanden er overkommelig i teorien.
Jeg tror selv løsningen ligger innen kjernefysikk, vi har allerede i dag hangarskip som kan gå i 20 år  uten å måtte fylle på.

Jada, men det er farten som vel er det viktigste her; ikke rekkevidden... Voyager-sondene har flydd i mer enn 20 år, og flyr fortsatt. Nå skal det også være sagt at kjernekraft ikke har bidratt så mye til deres hastighet (som jo er respektabel; om enn ikke i nærheten av lyshastigheten) - faktisk er det nettopp gravitasjon som har gitt et betydelig bidrag her (slynge-effekt).

Anyway - hyggelig å snakke med deg, Tony!

Mvh

BE

PalVaag

PalVaag
22.01.21 23:35
BlackEagle: Og ikke én eneste er bevist å ha noe med "aliens" å gjøre.

Å kunne ha meninger i Ufospørsmålet handler egentlig aldri om bevis, men om overbevisning. Hva som er bevis for meg er nok aldri bevis for deg. Dermed er bevis i dette temaet kun relativt,for det handler om posisjon.

På en fotballtreners nivå kan han holde frem ballen og si til sine ubegavede spillere; dette er en ball....

Sikkert ingen her inne som er ubegavede, men alle vet at vi er en del av universet. Ser vi på stjernehimmelen rundt oss en mørk høstkveld, så ser ihvertfall jeg enorme muligheter. Noen ser ingenting og tenker kun enorme avstander som er vanskelig å overvinne. Bare det at det som er uovevinnelig for oss aldri vil være uovervinnelig for andre. Avstander er relativt....

Kanskje ankom vår generasjon av menneskeraser jorden for rundt 6 000 år siden. Men det kan hende at det var mennesker på jorden før det, andre menneskeraser. Vi kan aldri se bort i fra at menneskeraser bor andre steder i universet, for det kan hende at det har vært romreiser rundt om lenge før de første menneskerasene ankom jorden. Vi vet at mennesker er nysgjerrige og i stand til å bygge teknologi. Vi er også imperialistiske og liker makt, og vi liker å legge uoppdagede områder under oss.  Derfor var det engang i tiden muligheter for kollonisering av rommet ut  ifra en hjemmestedsværende verden hvor en slik rase ville ha utviklet seg. Det behøver bare ikke å ha vært her.   

Det er bare det at vi kan være et resultat av tidligere kollonisering av verdensrommet. Vi vet det ikke helt sikkert, men det er rom for en slik tanke - ja, et helt verdensrom faktisk.

Dette er grunnbasisen for min tanke om vår opprinnelse. Hvis det bor mennesker rundt om  i forskjellige solsystemer veldig lenge, vil det dukke opp visse forskjeller på disse. Er det forskjellig tyngde på forskjellige levelige planeter, vil det også dukke opp høydeforskjeller på mennesker. Dette er noe vi ser her hos oss, det har vært mutasjoner i bildet, og vi ser forskjellig høyder blandt oss. Dette ser jeg som et bevis på at vi kommer andre steder i fra. Kollonisering eller ei; jeg tror ikke vi har reist hit selv. I såfall ville vi ha klart å reise tilbake dit vi kom i fra. 

Noen andre har hatt en finger med i spillet. Disse andre er her hele tiden og passer på, men litt sånn umerkelig. Noen forstår det og tror på det, andre ikke. Og slik er det bare nødt til å være.  Dette er noe de andre skal bruke som et verktøy en gang i fremtiden for å renske bort noe som er blitt som noe giftig her på denne kloden. Det heter religion, et felt som er blitt bygget opp som makt og som har kuppet sannheten om hva de andre har gjort her på jorden tidligere. Religionen er falsk og bygget på makt, og vanskelig å få bort. Disse andre kan godt når som helst stå frem med sine kunnskaper og utkonkurrere denne religionen. Men de vet en sånn handling kun vil skape nye konflikter på jorden. Derfor har de en annen taktikk. De drypper ut litt kunnskap for å forberede, dråpe for dråpe. Begeret fylles, men veldig sakte. Noen drikker av det, for de liker ikke slik kunnskap skal fylle det. Noen drikker seg også fulle og lager tull og tøys, men kun forbigående. En dag vil dette begeret være fullt, uansett hvor lang tid det vil gå. For i verdensrommet har man uendelig med tid, bare vi som har det travelt og ser på klokken.

BlackEagle

BlackEagle
23.01.21 11:52
PalVaag: Å kunne ha meninger i Ufospørsmålet handler egentlig aldri om bevis

Det er riktig. Men når det gjelder bevis, så handler det nettopp om bevis. Man kan f. eks. "mene" at jorda er flat, men det er fortsatt feil når bevisene sier noe annet.

Mvh

BE

BigTonyAdams

BigTonyAdams
24.01.21 10:22
BlackEagle: Jada, men det er farten som vel er det viktigste her; ikke rekkevidden... Voyager-sondene har flydd i mer enn 20 år, og flyr fortsatt. Nå skal det også være sagt at kjernekraft ikke har bidratt så mye til deres hastighet (som jo er respektabel; om enn ikke i nærheten av lyshastigheten) - faktisk er det nettopp gravitasjon som har gitt et betydelig bidrag her (slynge-effekt). Anyway - hyggelig å snakke med deg, Tony! Mvh BE

Enig den, den største kjernefysiske kilden vi har er jo sola, så på en måte (solseil foreksempel) å konstant fylle på energi fra denne for mer fart er jo en løsning.

Alternativt fremstille supertunge elementer med veldig lang halveringstid, store energier og ikke for stor egenvekt, der er vi langt unna enda. Denne element 115 som har vært mye prat om her inne (ref. Bob Lazar) som ble syntetisk fremstilt for et par år siden, hadde vel halveringstid på ett sekund.

Selv jobber jeg med IR192 som har halveringstid på ca 74 dager og SE75 som har 120 dager.

I lige måde, hyggelig å ha en god meningsutveksling her inne.

BlackEagle

BlackEagle
24.01.21 10:39
BigTonyAdams: (ref. Bob Lazar)

Profesjonell sjarlatan og svindler, så vidt jeg kan skjønne.

Mvh

BE

PalVaag

PalVaag
03.02.21 18:44
DYtech: Så er det der UFO-menneska bor?

Ufomennesker? De som kommer fra fremmede kloder blir gjerne kalt aliens influert fra engelsk, eller humanoider. 

Men jeg liker spørsmålet ditt, og vil utbrodere litt....  

- for; finnes det mennesker i verdensrommet? Ingen som vet med sikkerhet.

Kommer vi fra verdensrommet?  Heller ingen som vet med sikkerhet.

For min egen del vil jeg uansett svare ja på disse spørsmålene.  Jeg anser det som både spennende og sannsynlig at det finnes mennesker på andre kloder. Jeg anser det som sannsynlig at mennskerasene her på jorden har sin opprinnelse fra andre kloder. Fordi jeg tror ikke at vi har levd lenge nok her på jorden til at vi har kunnet utvikle forskjellene oss i mellom som vi ser (men ikke har fantasi nok til å vurdere som et mysterium).  Hvis vi har levd millioner av år her på jorden, ville vi hatt enormt med tid til å reise i rundt og blande  våre gener slik at vi ville ha utvisket forskjellene. Derfor er bibelen inne på noe; la oss si at etter siste istid kom det noen hit til jorden med en plan. Fordi jorden mangler en intelligens, derfor vil de lage en. Rundt om på forskjellige steder plasserte de ut forskjellige "adam og ava`er". 

Når tiden var kommet begynte disse etterkommere og reise utover jordens overflate for å utforske. Eller krige. Eller å møte andre. Uansett begynte de da å utviske disse forskjellene som muligens kommer fra andre kloder. Og dette foregår fortsatt, faktisk. For jeg tror det er ønsket fra disse som plasserte oss her. Vi skal blande oss og lage vår egen rase på jorden. Og ikke være en kopi av alle disse andre som muligens finnes der ute.  Mennskets univers blir bare så mye mer mangfoldig og interessant da når hver klode huser sin egen rase.

Jeg tror det er slik.

PalVaag

PalVaag
03.02.21 18:47
BlackEagle: Profesjonell sjarlatan og svindler, så vidt jeg kan skjønne.

Jeg antar han snakket sant. Livet hans ble ikke så enkelt etter hans avsløringer. Det var nok en blanding av både flaks og iskald beregning som gjorde at han ikke ble tatt av dage. Det er forresten blitt laget en biografi om denne mannen som kan ha vært interessant å sett. Men kjenner historien ganske godt.

BlackEagle

BlackEagle
04.02.21 13:38
PalVaag: Livet hans ble ikke så enkelt etter hans avsløringer.

(om sjarlatanen og svindleren Billy-Bob Lazar)

Etter hans løgner og våte drømmer, tenkte du på?

Mvh

BE

tr0ndern

tr0ndern
07.02.21 13:48
ThePokerKing: Har de gode gamle teoretikerne her inne gitt opp?

De ble av en eller annen grunn (trusler?) tatt inn i varmen på Aktuelt og Politikk - Internasjonal igjen...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg