Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Utenomjordisk intelligens

NYTT TEMA
la1goa

la1goa
07.05.21 21:38
BlackEagle: Motsier du ikke i praksis deg sjøl nå?. Først uttaler du deg som om du vet, og etter å ha bli anmodet om en forklaring på hvordan du vet, unnlater du å svare (jf. sitatet i sitatboksen ovenfor) - tyder ikke det nettopp på at du ikke vet? Et annet spørsmål: I hvilket innlegg (sitér, og angi dato og klokkeslett; samt trådtittel hvis det er fra en annen tråd enn denne) har jeg så mye som antydet at jeg er såkalt vitenskapskvinne eller -mann?

hehehe..... Selvmotsigelser? Nå er denne så langt ut sammenheng at jeg vet at vi begge to er på bærtur hvis vi fortsetter uten at det blir påpekt hva jeg motsier meg selv i.

Annet svar: Jeg har aldri antydet at du har sagt at du er vitenskapskvinne eller -mann. Derimot har du selv antydet at du er (var?) taxisjåfør i en eller annen dal-um. Vel, vi må begge to være veldig blåøyde hvis vi tror det.

la1goa

la1goa
07.05.21 21:39
BlackEagle: Som i ditt utsagn "ett eller annet objekt kan "flakse blandt solsystemer på rundt et kvarter"? Ville det ikke da være på sin plass å forklare litt mer om hvilke ting enn bare si "mye"?

Dessverre, ikke på nåværende tidspunkt.

la1goa

la1goa
07.05.21 21:53
BlackEagle: Ville det ikke da vært greit å si litt om "noe helt annet" enn å late som om man vet noe man ikke vet?

Som jeg har sagt, flere fundamentale naturkrefter som vi ikke kjenner. I 1930 så visste vi at det fantes bare tre partikler, noe senere kom det myliarder av lim-oner som holder sommen oppned, topp charmerende og andre merkelige bunn spektakler og deres antier. Det kom sikkert som en overaskelse med den nye kraften som fulgte. Vel hadde de interesserte fulgt med ville og de som lette mr. higgens ikke pustet lettet ut da de veide personen de fant. Dessverre veide han like mye som hverken optimisten eller pesimisten mente og dermed måtte de sette seg ved tegnebordet for å forme ut nye idéer.

I dag vet vi om de fire kreftene hvis vi ser bort i fra muskelkrefter, men hvis vi bruker tankekrefter i stedet for å være mer negativ enn positiv så finner vi flere krefter som bl.a. kan forklare baneavviket på den maueren som forlot tua si for noen år siden og er på bærtur i følge naturforskerne. 

la1goa

la1goa
07.05.21 21:55
BlackEagle: Hvilken statistikk? Kan du også oppgi kilde?

Sadistisk Sentral Byrå holder ikke her, så her tyr vi til andre metoder. Hva er sjansen for at ting skjer. f.eks. liv på en planet.

BlackEagle

BlackEagle
07.05.21 21:59
la1goa: Sadistisk Sentral Byrå holder ikke her, så her tyr vi til andre metoder. Hva er sjansen for at ting skjer. f.eks. liv på en planet.

Tja. Det ligger vel et sted mellom tilnærmet 0 og eksakt 0, vil jeg tippe.

Mvh

BE
som har levert tipping denne uka

la1goa

la1goa
07.05.21 22:06
TURBRA: Det finnes altså flere tusen planeter som går rundt andre stjerner enn solen. Noen titalls av dem er veldig lik jorden. De er omtrent på samme størrelse, har omtrent den samme massen, og de går i baner slik at de får omtrent like mye energi som vi får fra vår, solen.

Rundt 3% av stjernene er i klasse FxV, 8% i klasse GxV, 13% i klasse KxV.  "x" skal byttes ut med et tall og "store" spørmålet er hvor mange Fx og Kx klasser kan teoretisk ha liv. Det er detektert en haug med planeter rundt de nærmes stjernene i klassen xxV (der xx byttes ut med respektive bokstaver og tall). Sånn jeg ser det så er ikke Drake så langt unna med sin ligning, og fasiten er svært mye høyere enn det man tidligere tenkte seg. Så langt har 22% av disse stjernene planeter i bebolig sone.

la1goa

la1goa
07.05.21 22:11
BlackEagle: Tja. Det ligger vel et sted mellom tilnærmet 0 og eksakt 0, vil jeg tippe

Det forklarer en god del pesimisme. Hvorfor heller ikke spørre om betingelser før svaret er avgitt? Stjerne type? Planet type? Planetes kjemiske sammensetning? Bebolig sone? Alder på stjerne og planet? m.m.

BlackEagle

BlackEagle
07.05.21 23:50
la1goa: Hvorfor heller ikke spørre om betingelser før svaret er avgitt? Stjerne type? Planet type? Planetes kjemiske sammensetning? Bebolig sone? Alder på stjerne og planet?

Nettopp. Det er derfor jeg sier at sjansen er mellom tilnærmet null og eksakt 0. Du skjønner; helt uten din vennlige påminnelse har jeg allerede tatt hensyn til de momentene - samt noen til.

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
07.05.21 23:52
la1goa: pesimisme

Du er klar over at pessimisme (med to s-er i første stavelse) ikke er synonymt med realisme?

Mvh

BE

la1goa

la1goa
07.05.21 23:55
BlackEagle: Nettopp. Det er derfor jeg sier at sjansen er mellom tilnærmet null og eksakt 0. Du skjønner; helt uten din vennlige påminnelse har jeg allerede tatt hensyn til de momentene - samt noen til.

back to ground level...

la1goa

la1goa
07.05.21 23:57
BlackEagle: Du er klar over at pessimisme (med to s-er i første stavelse) ikke er synonymt med realisme?

nok en gang.... back... to... g....l...    Er det der vi ønsker å være? Mygg? Gud hjelpe....

BlackEagle

BlackEagle
07.05.21 23:57
la1goa: Det er detektert en haug med planeter rundt de nærmes stjernene i klassen xxV (der xx byttes ut med respektive bokstaver og tall). Sånn jeg ser det så er ikke Drake så langt unna med sin ligning, og fasiten er svært mye høyere enn det man tidligere tenkte seg. Så langt har 22% av disse stjernene planeter i bebolig sone.

Du misforstår ikke nå, vel?

Altså - med all respekt for hr. Drake, så savner jeg vel noen ledd i hans likning, men det er ikke egentlig så viktig. Men vi vet IKKE hva fasiten er, ettersom undersøkte planeter er høyst begrenset - og relativt lokalt. Dernest: At en planet er i det som anses som "beboelig sone" - etter høyst spesifikke definisjoner - er IKKE det samme som at den spesifikke planeten faktisk er bebodd.

Think again.

Mvh

BE

la1goa

la1goa
07.05.21 23:59
BlackEagle: Altså - med all respekt for hr. Drake, så savner jeg vel noen ledd i hans likning, men det er ikke egentlig så viktig. Men vi vet IKKE hva fasiten er, ettersom undersøkte planeter er høyst begrenset - og relativt lokalt. Dernest: At en planet er i det som anses som "beboelig sone" - etter høyst spesifikke definisjoner - er IKKE det samme som at den spesifikke planeten faktisk er bebodd.

Definer hvilke ledd du savner. er åpen for forslag, slik vitenskapen er definert.

(Innlegget ble redigert 08.05.21 00:06)

perchri

perchri
01.06.21 19:27
la1goa: Holder på å "etterforske" en sak fra 61. Fargen er visstnok være rapportert å være grå. Men er da ikke ordet "grønnskoller" et rasisist ord pr. def? I følge loven står det noe om hudfarge.

Har vi virkelig en lov om hudfarge? Duverden hvor langt vi har kommet?

la1goa

la1goa
03.06.21 15:35
perchri: Har vi virkelig en lov om hudfarge? Duverden hvor langt vi har kommet?

Jeg tror ikke at det finnes en lov om hudfarge. Men så vidt jeg vet så står det noe om hudfarge i rasismeparagrafene. Det er dog en stund siden jeg bladde i lovboka så disse paragrafene kan ha blitt endret, så ikke arrester med på det. En veit aldri hvor den politiske haren hopper.

BlackEagle

BlackEagle
03.06.21 17:54
la1goa: En veit aldri hvor den politiske haren hopper.

Det veit man vel: Fram og tilbake...

Mvh

BE

la1goa

la1goa
03.06.21 21:07
BlackEagle: Det veit man vel: Fram og tilbake...

Inte vet jäg. Kanskje den også hopper sidelengs?

BlackEagle

BlackEagle
03.06.21 21:17
la1goa: Inte vet jäg. Kanskje den også hopper sidelengs?

Ikke bare dét. Enkelte politiske harer hopper bare rundt og rundt, og noen har tatt på seg sveisemaske så de ser ikke hvor de havner.

Mvh

BE

Hva sa du? Om det var fr. Listhaug jeg tenkte på? Hmmm...

la1goa

la1goa
03.06.21 21:39
BlackEagle: Ikke bare dét. Enkelte politiske harer hopper bare rundt og rundt, og noen har tatt på seg sveisemaske så de ser ikke hvor de havner. Mvh BE Hva sa du? Om det var fr. Listhaug jeg tenkte på? Hmmm...

Tja kanskje det var Listhaug. Men hun er den i partiet som har hatt mest stødig kurs uten å fire så mye, men siv som gikk av var værre. Hun hoppet frem og tilbake, men hun brukte ikke sveisemaske så hun ble sjokkert over absolutt alt hun så. Så har du støregutten, mannen bak kappen som altid hoppet etter vinden. Og bulkejens da, nesa eller ørene hans ble lengre for hver gang jeg så han, så han hoppet av. Det ser ut som Erna har hoppet tilbake til hulen hun kom fra, stille ble det., Og Bent har hoppet ut i rampelyset, men han hoppet raskt tilbake da spøyta med den 20 cm lange hestenåla ble tilbudt. Trine hoppet i høyet sammen men en annen kaninpus, men hun benekter all denne hoppingen. Hareide hoppet vel bukk over alle protestene på avgiftsøkning.... Nei her må jeg gi meg med denne hoppingen for når vet jeg ikke retningen lengre. 

BlackEagle

BlackEagle
03.06.21 22:23
la1goa: Tja kanskje det var Listhaug. Men hun er den i partiet som har hatt mest stødig kurs uten å fire så mye, men siv som gikk av var værre. Hun hoppet frem og tilbake, men hun brukte ikke sveisemaske så hun ble sjokkert over absolutt alt hun så. Så har du støregutten, mannen bak kappen som altid hoppet etter vinden. Og bulkejens da, nesa eller ørene hans ble lengre for hver gang jeg så han, så han hoppet av. Det ser ut som Erna har hoppet tilbake til hulen hun kom fra, stille ble det., Og Bent har hoppet ut i rampelyset, men han hoppet raskt tilbake da spøyta med den 20 cm lange hestenåla ble tilbudt. Trine hoppet i høyet sammen men en annen kaninpus, men hun benekter all denne hoppingen. Hareide hoppet vel bukk over alle protestene på avgiftsøkning.... Nei her må jeg gi meg med denne hoppingen for når vet jeg ikke retningen lengre.

I O U 1.

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
04.06.21 13:07
la1goa: Tja kanskje det var Listhaug.

Debt paid.

Mvh

BE

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg