Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjære forumprogrammører

NYTT TEMA
jontrygve
jontrygveInnlegg: 17887
02.04.11 19:53

Jeg vet ikke om dere i det hele tatt eksisterer, but here goes:

Jeg har vært medlem av dette forumet i snart 10 år og minnes en tid da forumet fungerte smertefritt. I denne perioden var det også gratis å bruke forumet. Siden har det bare gått én vei. "Nye" VGD har vært oppe i en god del år nå og burde fungert optimalt. Ikke bare er dette et av de mest brukte forumene i Norge; Dere får tilbakemelding fra brukerne som alle betaler dere 20 kroner i året for å fortelle dere at dere må gjøre en bedre jobb.

20 kroner er ikke mye penger, men det forventes av en betalingstjeneste at den fungerer. "Nye" VGD fungerer ikke, selv om tekniske feil har blitt påpekt i årevis. Tekniske feil en person med litt kyndighet lett kunnet ordnet opp i. Hvorfor skjer ikke dette? Er VGD fullstendig nedprioritert og betalingstjenesten kun en styreavgjørelse for å melke internettkua? Det kan av og til virke slik.

Mitt engasjement på VGD har falt drastisk siden "nye" VGD ble innført. Ikke fordi jeg er uenig i de estetiske forandringene, men fordi forumet er et praktisk mareritt til tider. Jeg har mistet bokstavelig talt timevis med tekstarbeid fordi "siden ikke eksisterer", jeg har problemer med å i det hele tatt svare meddebattanter, jeg ser ikke hvem som svarer på innleggene mine++. listen er lang.

Jeg vet, på styrerommet er det viktigste at jeg som bruker sier 'ja takk' neste gang dere ber meg om den moderate summen av 10 kroner, men dersom dette forumet ikke snart kommer ut av norges lengstvarende beta-fase, så kommer jeg til å beholde de 10 kronene og heller gå over til et gratis forum som virker.

NB: Teksten er kopiert i tilfelle VGD ikke eksisterer i det jeg poster dette innlegget.

(Innlegget ble redigert 02.04.11 20:01)

Pooh-de-Peche
Pooh-de-PecheInnlegg: 9272
02.04.11 20:28
jontrygve: Jeg vet ikke om dere i det hele tatt eksisterer, but here goes:

Du kjenner til de tre apene?

Ikke høre, ikke se, ikke tale...

jontrygve
02.04.11 20:38

Jeg lurer på hvorfor VG drifter et debattforum de tydeligvis ikke er interessert i å drifte. Er det for å tyne ut de stakkarslige kronene ut av dem som allerede er medlemmer? 10 kroner i halvåret er veldig lite penger. Så lite at de fleste vil akseptere det. Spekulerer ledelsen i VG på dette?

Eller tar jeg fullstendig feil og alt kan skyldes på grenseløs latskap og inkompetanse i den lille underavdelingen som er VGD?

(Innlegget ble redigert 02.04.11 20:38)

Pooh-de-Peche
Pooh-de-PecheInnlegg: 9272
02.04.11 20:43

Det siste, antar jeg.

Nå har jeg ti - 10! - ganger siden jeg logget meg inn fått beskjeden: "Beklager. Det har oppstått en systemfeil. Siden kan ikke lastes."

jontrygve
02.04.11 20:51

"Beklager, en teknisk feil har oppstått. Vennligst prøv på nytt senere."

Tok meg 4 forsøk på å åpne siden og 2 forsøk på å poste denne posten.

eddard
eddardInnlegg: 14530
04.04.11 01:36

Regner med det hele er en hemmelig strategi for å redusere antall brukere !

Spesielt siteringsfunksjonen er jo en stor stor vits !

MorgenStjerne
MorgenStjerneInnlegg: 24761
05.04.11 00:00
jontrygve: Jeg lurer på hvorfor VG drifter et debattforum de tydeligvis ikke er interessert i å drifte

Lurer på det samme.

Dette forumet har gått bare èn vei: Nedover i kvalitet.

Jeg merker meg også at antall innlegg ikke stemmer i oversikten på forsiden til det enkelte forum.

Tidligere telte også åpningsinnlegget med, men jeg ser jo en ny tråd her hvor det står 0 enda det er et åpningsinnlegg.

Merkelige greier.

Kanskje VGD bør nedgraderes heretter sånn at vi havner der vi engang var?

titan_sable
titan_sableInnlegg: 62107
07.04.11 02:29
jontrygve: Jeg lurer på hvorfor VG drifter et debattforum de tydeligvis ikke er interessert i å drifte. Er det for å tyne ut de stakkarslige kronene ut av dem som allerede er medlemmer? 10 kroner i halvåret er veldig lite penger. Så lite at de fleste vil akseptere det. Spekulerer ledelsen i VG på dette?

Jeg har vært innom en del utviklingsbedrifter, og hvis jeg skal spekulere så er dette saken:

1. VG benyttet mye ressurser på å utvikle sin egen forumsoftware.

2. Etter en stund så fant de ut at det var vanskelig å få tilbake investeringene fra (1).

3. Forumet er fremdeles et av Norges største, samt gir litt inntekter, så det er vanskelig å ta en avgjørelse om å legge det ned.

4. Forumet trenger inntekter. Sparetiltak består av outsourcing av moderatortjenestene, ropert (som forsvant igjen), nedbemanning av utviklingsavdelingen, og sikkert mye annet "lurt".

5. Utviklingsavdelingen prioriterer Iphone/Ipod-applikasjoner. Vgd består, men har lav prioritet. Forumet blir lagt ned som et utviklingsprosjekt, og kun vedlikehold blir prioritert.

Dette er selvfølgelig kun spekulasjoner, men jeg har sett lignende utvikling mange ganger. Hvilke feil som har blitt gjort (hvis dette stemmer) og hva som bør gjøres for å snu dette burde være åpenbart, men hvis det hadde forløpt seg slik som jeg spekulerte så er sjansen meget lav for at de gjør det som er nødvendig for å snu dette.

Så vi får håpe at mitt tenkte scenario er feil (og strengt tatt så er sjansen størst for at jeg tar feil, jeg er jo ingen spåmann).

At moderatorene ofte ikke svarer på forumet tyder forøvrig på at de har begrenset tid (timer) tilgjenglig og må bruke disse på moderering.

ulyanov
ulyanovInnlegg: 2865
10.04.11 09:25

Har også vært lite aktiv i det siste. Uansett hvilken web-leser jeg bruker, fungerer det meste dårlig.  Med mindre dette fikses raskt, må nok VG se langt etter mine 20 kr neste gang de ber om dem.

mvh
Ulyanov

Rettvishet
RettvishetInnlegg: 3528
10.04.11 15:02
jontrygve: NB: Teksten er kopiert i tilfelle VGD ikke eksisterer i det jeg poster dette innlegget.

Etter siste oppdatering har ikke DETTE skjedd meg hvertfall.

Men før skjedde det dele tiden. Og dataen lever et farlig liv..

Men det er mye som hangler ennå.

De må få vekk dette flashtullet og heller basere det på samme plattform som det gamle der man kunne trykke på TLIBAKEKNAPPEN og finne innlegget igjen.

NÅ forsvinner det jo i syberspace. Det der er utrolig dårlig.

Rettvishet
RettvishetInnlegg: 3528
10.04.11 15:04
jontrygve: 10 kroner i halvåret er veldig lite penger.

Men hvis det er 10000 brukere som bet så blir det en del penger lell.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg