Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gi oss innspill på hva som må rettes

NYTT TEMA
VG Nett
VG NettInnlegg: 18721
23.05.12 11:16

Hei, vi skal gjøre en liten jobb med bugfix her på VGD og vil ha innspill på hva som er viktigst å få rettet nå. Kom med forslag så vi får rettet opp det som irriterer mest. 

-----

Siden denne tråden alt eksisterer, vekker jeg den til live igjen - og henger på mer info.

Jeg heter Øyvind Solstad og er forholdsvis ny "ansvarlig for brukerinvolvering og sosiale medier" i VG. Og er dermed "eier" av VGD, sånn organisatorisk.

Jeg ble ansatt i september i fjor (sak på Kampanje om dette) og har hatt masse og sette meg inn i og jobbe med. Denne uka kom VG med sitt redaksjonelle regnskap som vi har holdt på med noen uker. 

Men til saken: VGD!
Jeg vil gjerne høre hva dere ønsker dere!

• Hva er bra?
• Hva er dårlig?
• Hva fungerer?
• Hva fungerer ikke?
• Hva skulle vi hatt som vi ikke har nå?
• Vyer, idéer og tanker

Alt mottas med takk - og så skal vi samle det og se på det, lage en plan og forhåpentligvis gjøre noe av det. Ordet er fritt

Øyvind Solstad
http://www.vg.no/profil/?u=8862 

(Innlegget ble redigert 14.04.13 13:40)

mito
mitoInnlegg: 23241
23.05.12 12:13

Private meldinger. Fiks det eller fjern det. Nå har det stått uferdig i en evighet.

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31826
23.05.12 12:35

Stjernesystemet har vært ute av drift en god del måneder nå. Mange debatanter har ikke fått de stjernene de har fortjent...

Så er først og fremt glad hvis dette blir fikset. 

Hvis jeg skal være enda litt mer kravstor kan jeg nå føye til dette...

Veldig mange har 5 stjerner og enda flere blir det når systemet er oppe og går igjen. Hadde det vært mulighet å utvidet systemet noe ? 

Enten flere stjerner eller at de røde stjernene blir blå f.eks etter å ha nådd ytterligere krav med henhold i antall tomler fra x antall brukere ?

Er ellers veldig veldig glad for at det ser ut til å skje ting her nå :)

Skogsbrøl
SkogsbrølInnlegg: 6760
23.05.12 12:43

Private meldinger.

Rainmaker
RainmakerInnlegg: 55443
23.05.12 12:44

Å gå fra "beta" til en endelig versjon hadde vel vært en start...

Ut over det hadde det vært greit å få tilbake trådet visning. Når ikke alle siterer innlegg er det mange ganger vanskelig å vite hvilken del av tråden vedkommende svarer på.

(Innlegget ble redigert 23.05.12 12:46)

HYYYL
HYYYLInnlegg: 51221
23.05.12 12:47

Stjerenesystemet - Utvide systemet så man får erstattet de røde med gullstjerner.

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 60227
23.05.12 12:56

Private meldinger og stjernesystemet. Jeg skulle også gjerne hatt en oversikt over til hvem og hvilke innlegg jeg har gitt tomler til.

(Innlegget ble redigert 23.05.12 12:57)

Myggbalsam
MyggbalsamInnlegg: 15462
23.05.12 12:57
VG Nett: en liten jobb med bugfix her på VGD

Bugfix på VGD er ikke en liten jobb...

trondergutt
23.05.12 12:59

Det mest prekære feilen og som jeg vet at det blir fokus på også er innloggingssystemet. 

Å få mulighet til å bytte passord bør være det aller første som blir fikset....

HYYYL
HYYYLInnlegg: 51221
23.05.12 13:00
GARDSDATTRA: Jeg skulle også gjerne hatt en oversikt over til hvem og hvilke innlegg jeg har gitt tomler til.

Ja hadde vært fint hvis det ble fikset.

Mange har problemer med å få svart i denne tråden - kanskje fikse det først?

trondergutt
23.05.12 13:06

Oppdateringsknappen på profilen er på grunn av et noe merkelig fargevalg nærmest usynlig...

Regner med at en ny farge på den skulle vært grei å fikse :) 

Follow
FollowInnlegg: 4374
23.05.12 13:13

Stjernesystemet kan virke prevantivt på endel krasse utfall på andre brukere. Utenom outerne dere ikke evner å ta tak i på natten, da dere ikke gidder ha moderatortjenester da. Eneste muligheten er å ta igjen.

Follow
FollowInnlegg: 4374
23.05.12 13:14
HYYYL: Mange har problemer med å få svart i denne tråden - kanskje fikse det først?

Fungerte fint når jeg gikk gjennom din link fra tråden din

Nå går ikke det lenger heller, blir bare linka til samme tråden din på BS

VGD har en BUG, ja

(Innlegget ble redigert 23.05.12 13:20)

trondergutt
23.05.12 13:17

Bytte ut BETA logoen :)

LaRoux
LaRouxInnlegg: 3156
23.05.12 13:21

PRIVATE MELDINGER

trondergutt
23.05.12 13:42

Hadde en eller annen form for advarselsystem vært på sin plass her inne ? 

Og eventuelt tidsbegrensede utestengelser basert på alvorlighetsgraden av eventuelle regelbrudd... ? 

Er man uheldig og ryker nå er det som regel for alltid, men det er helt greit å komme tilbake med ny bruker som åpenbart er samme person....

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 35922
23.05.12 13:48

VG MOD:

Når man skriver innlegg i 'nytt innlegg'-boksen så har skriften en annen skriftstørrelse og type enn det man ender opp med når innlegget er sendt... Noen sjanse for å få endret dette?

EDIT: Kanskje det er mulig å få en knapp der man kan forhåndsvise innlegget sitt, før man legger det ut?

(Innlegget ble redigert 23.05.12 13:50)

TheWonderBoy
TheWonderBoyInnlegg: 716
23.05.12 14:08

Helt enig med deg trondergutt, jeg mener de burde fikse stjernesystemet.

Kennyking
KennykingInnlegg: 16285
23.05.12 14:23

Nye moderatorer.

GARDSDATTRA
23.05.12 14:49
trondergutt: Oppdateringsknappen på profilen er på grunn av et noe merkelig fargevalg nærmest usynlig...

Hvor er den knappen?

trondergutt
23.05.12 14:50
GARDSDATTRA: Hvor er den knappen?

Akkurat ja...der har vi poenget.. :)

Den er nederst til høyre på profilen.. Tynn hvit skrift på veldig lyseblå bakgrunn.

Vipp litt på skjermen eller huet om du ikke ser den...

GARDSDATTRA
23.05.12 14:59
trondergutt: Den er nederst til høyre på profilen.. Tynn hvit skrift på veldig lyseblå bakgrunn.

"Lagre innstillinger", er det den du mener?

Ikke helt grei å få øye på nei.

trondergutt
23.05.12 15:00
GARDSDATTRA: "Lagre innstillinger", er det den du mener?

Jepp, det er den :) 

Kan ikke helt skjønne på hva de tenkte på med det fargevalget. Men håper denne blir mere synlig nå da etterhvert :) 

Canucks
CanucksInnlegg: 75655
23.05.12 15:01

Fjerne stjernesystemet sier jeg. Det er fullstendig tøvete. Hvorfor oppgradere det. Nei fjern det. 

Gjøre siteringsystemet bedre om det skal være. Altså muligheten for å sitere f.eks et avsnitt med kommentar under det, for så å sitere et nytt avsnitt å kommentere under det i samme innlegg i steden for å måtte sitere et helt innlegg. Hvis ikke kan man bare fjerne hele siteringsfunksjonen.

tofi
tofiInnlegg: 4554
23.05.12 15:40

Få tommel (Godt innlegg) unna Svarknappen!

Faen så mange feiltomler jeg har gitt...:-(

Limon
LimonInnlegg: 287
23.05.12 15:43

Nå er ikke det 'bugfix', heller en ny ting, men hadde vært fint om det var mulighet for et sikkelig siter funksjon. Hvis en ønsker å svare på flere forskjellige ting i ett innlegg, kan en bare svare på en settning, og resten må en kopiere og skrive f.eks. i kursiv for at det skal være mulig å se oversiktlig nøyaktig hva en svarer på.

PaddyW
PaddyWInnlegg: 547
23.05.12 16:07

Hadde vært kult med en søkemotor som faktisk evnet å finne søkeord som inneholder æ, ø og å.

Lexern
LexernInnlegg: 5408
23.05.12 16:20

Gjør som Facebook. La oss få et varsel når noen svarer oss. Kan stå et tall oppe til høyre ved siden av brukernavnet våres ut ifra hvor mange som har svart oss. Om dere skjønner.

Dog er ikke det neon bug, men en ny funksjon som kunne vært kjekk.

Og viktigst av alt!!!

Gjør det mulig å sitere osv. på iPad/iPhone/mobil.

Rinor91
Rinor91Innlegg: 13404
23.05.12 16:42

Meldinger

(Innlegget ble redigert 23.05.12 16:43)

Warlord_XVII
Warlord_XVIIInnlegg: 1131
23.05.12 16:43

Multiquote og mulighet til å dele opp sitert tekst. Det er pinlig at Norges største forum mangler så grunnleggende funksjoner.

Automatisk system for passordendring. Det er helt idiotisk å sende mail til Mod for å skifte passord.

Få vekk betalogoen.

Søkemotoren trenger en overhaling. Nå er det lettere å bruke Googles søkemotor enn VGDs interne.

KOMMUNISER MED BRUKERNE!!!! Kommunikasjonen fra Mod-teamet og teknisk avdeling er langt fra god nok. Vær mer til stede, gi oss oppdateringer på hvordan utviklingen/fiksingen ligger an. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg