Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvorfor er "stort smell i Oslo" tråden stengt?

NYTT TEMA
-Shabelle
-ShabelleInnlegg: 10258
06.05.14 14:52

Hei! Hvorfor er denne tråden stengt?

Trodde dere var under det intrykket at dette var en stor del av vg debatts historie, da nesten alt som er skrevet i denne tråden 22 juli ble skrevet rett fra hjertet og "live"... I tradisjon tro har denne tråden blitt hentet opp 22 juli 2013 og 2013 for å "mimre", men det går jo ikke 22 juli 2014.. 

VG Nett
VG NettInnlegg: 18721
06.05.14 15:35
-Shabelle: Trodde dere var under det intrykket at dette var en stor del av vg debatts historie, da nesten alt som er skrevet i denne tråden 22 juli ble skrevet rett fra hjertet og "live"... I tradisjon tro har denne tråden blitt hentet opp 22 juli 2013 og 2013 for å "mimre", men det går jo ikke 22 juli 2014..

Tråden er bare låst. Den er ikke slettet.

Øyvind

Branneren
BrannerenInnlegg: 49942
06.05.14 16:33
-Shabelle: Hei! Hvorfor er denne tråden stengt? Trodde dere var under det intrykket at dette var en stor del av vg debatts historie, da nesten alt som er skrevet i denne tråden 22 juli ble skrevet rett fra hjertet og "live"... I tradisjon tro har denne tråden blitt hentet opp 22 juli 2013 og 2013 for å "mimre", men det går jo ikke 22 juli 2014..

det står deg fritt å opprette en "mimretråd" om 22 juli 2011 selv om jeg ikke helt skjønner hva man skulle "mimre" om

forøvrig er tråden du henviser til et speilbilde av hvordan befolkningen tenkte den dagen

det er sikkert derfor den ikke er slettet

Branneren
06.05.14 17:22

og shabbis

22 juli 2011 var og er en grusom dag

her er linker om det som skjedde den dagen

Luna_mendax
Luna_mendaxInnlegg: 2936
06.05.14 17:34
VG Nett: Tråden

Den tråden lå opprinnelig på aktueltforumet, naturlig nok siden det var en aktuell hendelse. Men trådstarter har ingen mening å komme med siden han rett og slett ikke vet hva som har hendt.

Ville en slik tråd ha overlevd med dagens lave takhøyde?

Branneren
06.05.14 17:36
Luna_mendax: Den tråden lå opprinnelig på aktueltforumet, naturlig nok siden det var en aktuell hendelse. Men trådstarter har ingen mening å komme med siden han rett og slett ikke vet hva som har hendt. Ville en slik tråd ha overlevd med dagens lave takhøyde?

1- den ble flyttet når 22 juliforumet ble opprettet

2- ja

-Shabelle
06.05.14 18:02
Luna_mendax: Den tråden lå opprinnelig på aktueltforumet, naturlig nok siden det var en aktuell hendelse. Men trådstarter har ingen mening å komme med siden han rett og slett ikke vet hva som har hendt.

Eh hæ? Jeg skrev i tråden hele dagen faktisk. Det er god journalistikk i den tråden. Et godt stykke historie.

Dessuten har jeg ikke skrevet at tråden er slettet. Jeg har skrevet at den er stengt derav låst. 

-Shabelle
06.05.14 18:04
Branneren: det står deg fritt å opprette en "mimretråd" om 22 juli 2011 selv om jeg ikke helt skjønner hva man skulle "mimre" om

Hva er det du ikke forstår med innlegget jeg skrev? Les gjennom "et stort smell i Oslo" tråden du og les hvor mange innlegg jeg har der.

Branneren
06.05.14 18:12
-Shabelle: Hva er det du ikke forstår med innlegget jeg skrev? Les gjennom "et stort smell i Oslo" tråden du og les hvor mange innlegg jeg har der.

jeg leste den og du var en av de bra der ja

det var ikke pointet shabbis

-Shabelle
06.05.14 18:15
Branneren: jeg leste den og du var en av de bra der ja det var ikke pointet shabbis

Poenget var at jeg mener at Vg MOd selv skrev i tråden at dette var et stykke historie. Derfor forstår jeg ikke hvorfor den plutselig ble låst.

Luna_mendax
06.05.14 18:19
-Shabelle: Jeg skrev i tråden hele dagen faktisk

Og hva så?

Spørsmålet mitt var om en slik tråd ville ha overlevd med dagens stramme regler til åpningsinnlegg.

(Innlegget ble redigert 06.05.14 18:20)

-Shabelle
06.05.14 18:20
Luna_mendax: Spørsmålet mitt gjaldt om en slik tråd ville ha overlevd med dagens stramme regler til åpningsinnlegg.

"Men trådstarter har ingen mening å komme med siden han rett og slett ikke vet hva som har hendt."

Jeg tolket deg hit hen at du mente at jeg ikke visste hva som hadde hendt 22 juli? 

Branneren
06.05.14 18:22
-Shabelle: Poenget var at jeg mener at Vg MOd selv skrev i tråden at dette var et stykke historie. Derfor forstår jeg ikke hvorfor den plutselig ble låst.

den er som jeg skrev et stykke historie ja, men nå er det på tide med en ny "mimre" tråd

enig med vgdsjefene der

fra minnekonserten

Luna_mendax
06.05.14 18:23
-Shabelle: Jeg tolket deg hit hen at du mente at jeg ikke visste hva som hadde hendt 22 juli?

Nei, det var TS i "stort smell"-tråden jeg tenkte på.

-Shabelle
06.05.14 18:23
Luna_mendax: Nei, det var TS i "stort smell"-tråden jeg tenkte på.

ja, da forstår jeg.

Sr_Flamingo
Sr_FlamingoInnlegg: 13306
06.05.14 18:39
Branneren: og shabbis 22 juli 2011 var og er en grusom dag her er linker om det som skjedde den dagen

Hvorfor i all verden så du det nødvendig å linke til en wikipediartikkel om hva som skjedde 22 Juli? 

Safari123
Safari123Innlegg: 6636
07.05.14 10:14
VG Nett: Øyvind

Hvorfor har du slettet de 3 siste innleggene mine? De to siste var skrevet i denne tråden, men jeg ser ikke noen naturlig forklaring på slettingen. Ja, jeg rettet kritikk mot Branneren, men den er berettiget. Jeg har ikke brutt noen regler. Jeg forklarte han rolig hva jeg mente om hans rolle i denne tråden, og en rekke andre tråder. 

Han har igjen gått utenfor tema i trådstarter sine innlegg, og det er ikke tilfeldig. Så derfor krever jeg en forklaring på slettingen. Hvis dette er "taket" her inne på Vgd, så vil det ikke komme mange innlegg i fremtiden. 

EndOfGreatness
EndOfGreatnessInnlegg: 2664
07.05.14 15:56

Har egentlig tid eller ressurser å bruke på VGD, sitter allikevel og sletter alt som er av innlegg.

Bra jobba.

Mysil-Bergsprekken
Mysil-BergsprekkenInnlegg: 1903
07.05.14 16:51
Safari123: Hvis dette er "taket" her inne på Vgd, så vil det ikke komme mange innlegg i fremtiden.

Si meg - har du ikke annet å gjøre enn å jamre deg over alt mulig her inne på VGD?

Jeg gjentar atter en gang: Det er vel ingen som tvinger deg til skrive vgd.no i adressefeltet på nettleseren din?

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 53604
07.05.14 21:58
-Shabelle: Det er god journalistikk i den tråden. Et godt stykke historie.

Det er historie, men ikke god journalistikk.

jeangabin
jeangabinInnlegg: 24193
07.05.14 21:59

Hei, hei safari. Krangler dere igjen. Ja, det e lite takhøyde på vgd for tiden. De slettet tråden min om sv, meget trist. 22 juli er jo evigheter siden. Diskuterer dere dette ennå?

(Innlegget ble redigert 07.05.14 22:00)

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 53604
07.05.14 22:00
Safari123: Hvorfor har du slettet de 3 siste innleggene mine? De to siste var skrevet i denne tråden, men jeg ser ikke noen naturlig forklaring på slettingen. Ja, jeg rettet kritikk mot Branneren, men den er berettiget. Jeg har ikke brutt noen regler. Jeg forklarte han rolig hva jeg mente om hans rolle i denne tråden, og en rekke andre tråder. 
Han har igjen gått utenfor tema i trådstarter sine innlegg, og det er ikke tilfeldig. Så derfor krever jeg en forklaring på slettingen. Hvis dette er "taket" her inne på Vgd, så vil det ikke komme mange innlegg i fremtiden.

Hadde det ikke vært bedre om du prøvde å komme deg over på moderatorsiden av dette forumet? Virker som du har stålkontroll på hvordan alt skal være og hvordan alle bør oppføre seg?

Safari123
Safari123Innlegg: 6636
07.05.14 22:16
KingKongHalvor: Virker som du har stålkontroll på hvordan alt skal være og hvordan alle bør oppføre seg?

Nei, jeg har aldri sagt hvordan folk skal og bør oppføre seg på vgd. Synes Vgd fungerer veldig bra. Det er bare denne enkeltbrukeren jeg reagerer på. 

Branneren
09.05.14 17:27
Sr_Flamingo: Hvorfor i all verden så du det nødvendig å linke til en wikipediartikkel om hva som skjedde 22 Juli?

siden "vedkommende" ville "mimre"

merkelig nok

Vws
VwsInnlegg: 9333
09.05.14 17:28

Dæven. Den tråden er faktisk en viktig del av norsk historie. 

susilu
susiluInnlegg: 37112
15.05.19 11:25

Hva betyr det at den er låst? Kan man lese den men ikke kommentere? Det er en interessant tråd der man kan lese hvordan nyhetene kom etterhvert og hvordan vi alle reagerte helt fra TS hadde hørt smellet og lurte på hva det var. 

Dette er et stykke norgeshistorie som ble skrevet da historien skjedde. Med alle følelser av sjokk, redsel og tristhet.  Dette er ekte historie skrevet på direkten 

Det er en lærerik tråd. Den bør virkelig bevares som den er. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg