Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Utestengelser

NYTT TEMA
borbje
borbjeInnlegg: 16376
16.11.19 13:21

Når jeg ser x antall brukere får masse innlegg slettet, og bare fortsetter som før etter det, pluss div trakasseringer så og si daglig, så lurer jeg på om mod kan svare på hva de gjør med dette..?

Hva skal til før de utestenger en bruker ? Virker jo som om folk kan holde på i evigheter uten at det skjer noe, og ofte hjelper det jo ikke å trykke på upassende knappen heller..

Hvor mange modererer her egentlig ? Og dere burde blitt strengere, ikke bare slette innlegg..

Kjør litt som FB fex, først tre dager utestengt, så 14 dager, til slutt en mndt..Hjelper ikke dette bør dere utestenge profiler permanent..

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 20625
17.11.19 03:14
borbje: Kjør litt som FB fex, først tre dager utestengt, så 14 dager, til slutt en mndt..Hjelper ikke dette bør dere utestenge profiler permanent..

Dette er en perfekt løsning synes jeg. Og kun 1 bruker per IP addresse må vel også til. Jeg mistenker at det er flere som sjonglerer mellom flere kontoer her inne.

borbje
17.11.19 15:23

Ja, det er alt for lett å opprette en konto, så det er nok en del som har flere profiler tipper jeg..Gjør det vanskligere, så slipper en det, som å sjekke ip adressene fex, betaling , ja mulighetene er mange..

Og Vg må få folk til å bruke sitt eget navn, nå kan folk true, spamme og alskens dritt anonymt, og det er ikke bra..

Og MYE bedre moderering, ting blir stående alt for lenge nå..

Vet ikke om mod pleier å svare på disse trådene her, men det virker dessverre ikke sånn, men det hadde vært fint å hørt deres tanker om dette

Keva
KevaInnlegg: 23423
17.11.19 21:30
borbje: Hva skal til før de utestenger en bruker ? Virker jo som om folk kan holde på i evigheter uten at det skjer noe, og ofte hjelper det jo ikke å trykke på upassende knappen heller..

Nei, og særlig denne "advarsels"-tråden fra Mod syndes det ofte imot - og sannelig dukket det opp her også.

Dette pågår daglig i stor stil, og selvfølgelig helst når dyktige debattanter setter dem på plass. 

Og til tross for advarslene i Mods egen tråd, så får det fortsette og fortsette. De sletter enkelte innlegg, men de burde forlengst ha effektuert sine advarsler. 

Keva
17.11.19 21:46
borbje: Og Vg må få folk til å bruke sitt eget navn, nå kan folk true, spamme og alskens dritt anonymt, og det er ikke bra..

Det synes jeg ikke. VGD er et av få anonyme debattforaene som er igjen, og det kan være greit å ha et forum der en kan føle seg fri for at f.eks. arbeidsgivere, klienter (om aktuelt) eller andre kan spore opp alt en skriver - selv om enkelte misbruker det slik du beskriver. Det er veldig få i forhold til medlemstallet, dog.

Enkelte hendelser får en til å sette ekstra stor pris på sin anonymitet...
Selv om han var totalt på jordet, så var det temmelig creepy... Og jeg er veldig glad slike folk ikke kjenner min identitet.

borbje
18.11.19 00:14

De er jo generellt totalt fraværende som vgd moderatorer..

Aldri svar hvis en lurer på noe som her fex

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 20625
18.11.19 02:03
Keva: Nei, og særlig denne "advarsels"-tråden fra Mod syndes det ofte imot - og sannelig dukket det opp her også. Dette pågår daglig i stor stil, og selvfølgelig helst når dyktige debattanter setter dem på plass.

Men den regelen gjelder ikke for deg, selvsagt ? Ikke den regelen heller. Men ANDRE skal følge reglene som du ikke bryr deg om. Er det slik du mener det skal fungere ?

"Selvsagt!
Både av det velkjente trollet og det nye støttenicket som dukket opp. Det er ikke mye de har å fare med, stakkars..."

og dette:

"Men nå har jeg oppdaget at vedkommende faktisk har et fungerende reservenick - veldig, veldig likt det gamle - som har vært aktivt siden desember 2015. Creepy!"

(Innlegget ble redigert 18.11.19 02:05)

borbje
18.11.19 17:03

Jeg har to stk som stalker meg, og får innlegg slettet hele tiden pga dette, og det er jo meget merklig de ikke blir utestengt..

lsklars
lsklarsInnlegg: 93121
18.11.19 17:08

Har selv flere stalkere her inne, noen mer irriterende enn andre! Håper MOD tar tak. Sånn kan vi ikke ha det i 2019 på et diskusjonsforum. 

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 63127
18.11.19 17:09

Jeg har minst en stalker.

borbje
18.11.19 17:35

Heisann, ene stalkeren her også gitt, kjempeoverasskende..

Hei Lars

lsklars
18.11.19 17:51

Innlegg rapportert grunnet klare brudd på reglementet. Regner med MOD rydder opp. 

borbje
18.11.19 18:00

Du vet sikkert hva jeg heter, så kom på vennelista mi på FB da vel, siden du liker å stalke meg..

Keva
18.11.19 18:08
borbje: De er jo generellt totalt fraværende som vgd moderatorer..

Ja, jeg har aldri sett så passive moderatorer på et debattforum noen gang - og det er blitt spesielt ille de to - tre siste årene.

Det er trist, for VGD er egentlig et flott debattforum. Men støysendere irriterer og forstyrrer med sin trolling og stalking, og lite blir gjort med det.

borbje
18.11.19 19:47

Ja, stemmer det..

De sletter noe, som åpenbare trusler fex, og lars over og et par til får innlegg sletta pga avsporing og spamming ser jeg, så noe ser de, men jeg tror de er for få som modererer, og vet ikke om de modererer på kvelden og natta fex..

Jeg og sikkert flere har en følelse at de ikke akkurat prioriterer vgd der nede

lsklars
18.11.19 20:10

Du får ganske mange innlegg slettet selv, så fei for egen dør. Du er på et diskusjonsforum, da må du forholde deg til gjeldende reglement. Det gjør du åpenbart ikke i Charterfebertråden, der mange av innleggene dine har blitt slettet. Du kan jo tenke deg hvorfor. 

busemannen
busemannenInnlegg: 8229
19.11.19 10:33
Keva: Det er trist, for VGD er egentlig et flott debattforum. Men støysendere irriterer og forstyrrer med sin trolling og stalking, og lite blir gjort med det.

Jeg er litt forbausa over ditt valg av alliansepartner her :-(

Keva
19.11.19 22:59
busemannen: Jeg er litt forbausa over ditt valg av alliansepartner her :-(

Dette går på tema, ikke på noen form for allianse med person (som jeg ikke kjenner til fra før).
Det var en hel annen årsak til min inntreden i tråden.

kytec
kytecInnlegg: 47966
19.11.19 23:06
borbje: Når jeg ser x antall brukere får masse innlegg slettet, og bare fortsetter som før etter det, pluss div trakasseringer så og si daglig, så lurer jeg på om mod kan svare på hva de gjør med dette..?

Venstresiden vet du, får skrive absolutt hva de vil. 

borbje
20.11.19 00:54

Heldigvis tar mod tak i noe, noen ganger.., som trusler, blir heldigvis sletta, men en kan få HUNDREVIS av innlegg sletta, som de to over keva, uten at det skjer noe, og sånt er irriterende og galt..

lsklars
20.11.19 21:12

Ganske utrolig at MOD tillater enkelte sprer møkk i tråder rundt på forumet fortsatt får holde på. Nå seinest i LSK sin klubbtråd med nedlatende kommentarer som ikke omhandler noe annet et piss. Innlegget selvsagt rapportert som mye annet som har blitt slettet av denne brukeren. Ikke første gang dette forekommer. Skjedd flere ganger i andre tråder. Naturlig nok ble disse også slettet. 

borbje
20.11.19 22:07

Komme å bløffe med hva du vet hva moderator her sletter...,  takk for god latter på onsdags kvelden..

borbje
27.11.19 20:11

Buhu..

LOL

Son
SonInnlegg: 8486
27.11.19 20:12

Lars gråter

borbje
27.11.19 21:31

Gråter og bløffer og juger..ingenting av det han sier ble slettet..

Fjøsbonden
FjøsbondenInnlegg: 36473
28.11.19 11:21
Art-Vandelay: Jeg har minst en stalker.

Heldiggrisen !

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 5137
27.02.20 22:59

Kan se ut som trådstarter er kasta på hue og ræva ut. Gode greier og takk. Kanskje Engas klubbtråd endelig kan få litt kvalitet igjen.

lsklars
28.02.20 12:43

Endelig kan forumet gå sin vante gang igjen. Takk til MOD som gjorde jobben. 

Granca96
Granca96Innlegg: 5190
28.02.20 12:54
lsklars: Endelig kan forumet gå sin vante gang igjen. Takk til MOD som gjorde jobben.

Ja, han har jo klaget over at utestengte alt for lett kan komme tilbake, men han kommer GARANTERT tilbake selv...

borbje
02.03.20 21:04

Etter ferietur,  så kommer jeg jo seff tilbake..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg