Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nye moderatorer

NYTT TEMA
oyssol

oyssol
03.05.21 12:40

Hei!

Vi kan nå med glede annonsere våre nye moderatorer:

* PapaSmurf

* Buldogg37

* Lappesaker

Laffano

De går inn i vårt team av moderatorer som bistår med å holde VGD et godt sted å være og diskutere på. Vi takker så mye for at de har sagt seg villig til å bidra, og ønsker dem lykke til! :)

(Innlegget ble redigert 04.05.21 15:00)

Dewaz

Dewaz
03.05.21 14:49

Ja, da ser man fram til å få en del innlegg slettet

HYYYL

HYYYL
03.05.21 15:01
oyssol: Vi kan nå med glede annonsere våre nye moderatorer: * PapaSmurf * Buldogg37 * Lappesaker

Flott.

Håper det nærmer seg nattåpent, i hvertfall i helgene.
Kunne begynt med åpent til kl 02 fredag og lørdag?

Ljot

Ljot
03.05.21 15:07
SlimWhitman: Gratulerer til de nye moderatorene, spesielt PapaSmurf. Men jeg lurer på hva som fikk deg til å snu? Jeg mener det er en rolleblanding som er usunn. På VGD har alle brukere vært likestilte. Nå innføres det en elitestruktur. Jeg er en sta jævel. Dette er en så dårlig ide at den dagen det innføres så skriver jeg mitt siste innlegg. Det forbløffer meg at dette er en villet retning. Men jeg håper de endrer kurs. Det som slår meg når jeg leser om planene er Stanford-eksperimentet fra søttitallet. Jeg hadde håpet at VGD skulle endres forsiktig til det bedre, og så kommer dette. Nå skal de altså ha strebere til å jobbe gratis og være moralens voktere her inne. Jeg kommer ikke til å finne meg i å bli irettesatt av andre brukere. Glem det. Innføres dette så er jeg ferdig her inne på flekken.

Jeg ble også litt overrasket. Man kan vel si det slik at Smurfen må ha gjennomgått en ganske betydelig mental dannelsesreise. Eventuelt en metamorfose. Så får vi se om larven har blitt til en vakker sommerfugl eller en hårete nattsvermer. Lykke til åkkesom! 

Edit: jeg så dette komme allerede i fjor sommer når jeg nominerte Smurfen.

(Innlegget ble redigert 03.05.21 15:11)

SirOwen*MOD*

SirOwen*MOD*
03.05.21 15:12
Ljot: eller en hårete nattsvermer

Jeg vil ikke spekulere i Smurfens hårvekst uavhengig av sted på kroppen, men hvis det siterte er tilfellet finnes det heldigvis hjelpemidler mot slikt.

Justice 96

Justice 96
03.05.21 15:12
SlimWhitman: Gratulerer til de nye moderatorene, spesielt PapaSmurf. Men jeg lurer på hva som fikk deg til å snu? Jeg mener det er en rolleblanding som er usunn. På VGD har alle brukere vært likestilte. Nå innføres det en elitestruktur. Jeg er en sta jævel. Dette er en så dårlig ide at den dagen det innføres så skriver jeg mitt siste innlegg.

Haha. Dette er gull :D

PapaSmurf *MOD*

PapaSmurf *MOD*
03.05.21 15:16
SlimWhitman: Men jeg lurer på hva som fikk deg til å snu?

Det kan du få svar på. 

Jeg var mot dette med brukeradministratorer da ideen ble lansert. Jeg er en konservativ type og dette er ikke første gangen jeg har vært negativ til en endring som det senere har vist seg var til det bedre. Og det er neppe siste gang heller :)

For meg er det åpenlyst at modereringen har endret seg til det bedre og jeg hadde lyst til å bidra med mitt. Selv om jeg har noen kameler i magen akkurat nå.

Kanskje jeg ikke er så sta som jeg trodde. Kona mi er nok ikke enig.

Verre er det egentlig ikke.

(Innlegget ble redigert 03.05.21 15:19)

SlimWhitman

SlimWhitman
03.05.21 15:30
PapaSmurf *MOD*: Kanskje jeg ikke er så sta som jeg trodde.

Du får henge denne i stuen din.

Neida, gratulerer på ordentlig.

Det er i det minste betryggende å vite hvem det er som utestenger meg når det uunngåelig skjer. ;-)

Ale-Jet

Ale-Jet
03.05.21 15:56

Gratulerer til de utvalgte. Ett steg nærmere nattåpent. Selv om diskusjon er lunt.

SirOwen*MOD*

SirOwen*MOD*
03.05.21 15:56
Dewaz: Ja, da ser man fram til å få en del innlegg slettet

Regner med at denne var skrevet med et glimt i øyet(?)

PapaSmurf har samme retningslinjer som vi andre Mods har, så dere kan fortsatt kjekle om klubbfotball og annet uten at du risikerer å bli sensurert :)

/Mod

erdetslik

erdetslik
03.05.21 16:26
PapaSmurf *MOD*: Jeg var mot dette med brukeradministratorer da ideen ble lansert. Jeg er en konservativ type og dette er ikke første gangen jeg har vært negativ til en endring som det senere har vist seg var til det bedre. Og det er neppe siste gang heller :) For meg er det åpenlyst at modereringen har endret seg til det bedre og jeg hadde lyst til å bidra med mitt. Selv om jeg har noen kameler i magen akkurat nå. Kanskje jeg ikke er så sta som jeg trodde. Kona mi er nok ikke enig. Verre er det egentlig ikke.

Jeg ble nok også litt overrasket, men ikke desto mindre synes jeg det var et godt valg. 
Jeg vet meget godt at jeg har vært med på ordvekslinger som egentlig ikke har hørt hjemme i et diskusjonsform  -  selv om jeg for det meste stort sett for det meste har vært svar tilbake med samme mynt.
Og jeg har nok vært litt forundret over mine "pålagte pauser" = utestengelser  -  som jeg vel egentlig ikke har forstått.

Og jeg synes MOD har hatt langt strammere grenser for hva som har kommet fra høyresiden i fht hva som har kommet fra mange på venstresiden.
Egentlig er det vel litt utrolig at noen av oss ikke ble utestengt for et par år siden etter de mer eller mindre vennlige slagvekslingene som inneholdt noe usømmelige uttrykk og opptredener.

Ønsker deg lykke til "Smurfen" . . . . . .

dzk

dzk
03.05.21 17:05
oyssol: * PapaSmurf

(Innlegget ble redigert 03.05.21 17:06)

Tjaaah

Tjaaah
03.05.21 17:10
PapaSmurf *MOD*: Jeg var mot dette med brukeradministratorer da ideen ble lansert. Jeg er en konservativ type og dette er ikke første gangen jeg har vært negativ til en endring som det senere har vist seg var til det bedre. Og det er neppe siste gang heller :) For meg er det åpenlyst at modereringen har endret seg til det bedre og jeg hadde lyst til å bidra med mitt. Selv om jeg har noen kameler i magen akkurat nå.

Her diskuterer du strengt tatt modereringen på vgd, noe som selvsagt er forbudt.

Du må nok starte med å utestenge deg selv...

Langorm

Langorm
03.05.21 17:30
erdetslik: Og jeg synes MOD har hatt langt strammere grenser for hva som har kommet fra høyresiden i fht hva som har kommet fra mange på venstresiden.

Ja, men her tror jeg du er inne på et tema, som fanger langt utenfor VGD og deres MOD. Norge er vel et av de siste av de vestlige land i verden, som har fått kjenne på vanskeligheter med å forstå og innlemme andre kulturer i sitt eget hjemland. Dette hele tar sin tid. Med tålmodighet skal nok dette gå seg til. Har vi noe annet valg? 

lsklars

lsklars
03.05.21 18:54

Er det bare sportsfolk som søker mod? Kan ikke si jeg har sett en mod fra politikkforumet.

Flott å se LSK er representert i mod-teamet. 

Justice 96

Justice 96
03.05.21 18:58
lsklars: Kan ikke si jeg har sett en mod fra politikkforumet.

Har du sett noen derifra som er skikket til oppgaven?

Ikke jeg heller. 

(Innlegget ble redigert 03.05.21 18:58)

kibby

kibby
03.05.21 19:42
HYYYL: Håper det nærmer seg nattåpent, i hvertfall i helgene.

Og i hvertfall under OL.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
03.05.21 19:44

Bizarroworld når halve Backstage er mods på VGD. Godt man ikke bruker så mye tid på dette lenger. ;-)

janesaj

janesaj
03.05.21 19:47
kibby: Og i hvertfall under OL.

Det regner jeg nærmest som en selvfølge. De gjorde det vel både for det amerikanske presidentvalget og Super Bowl, så da bør det vel være gode muligheter her også.

Nightwish

Nightwish
03.05.21 20:46
KingKongHalvor: Bizarroworld når halve Backstage er mods på VGD. Godt man ikke bruker så mye tid på dette lenger. ;-)

Noen nisser er det på Backstage, men moderatorene har jeg ikke noe å utsette på.

oddvar_kjempebra

oddvar_kjempebra
03.05.21 21:08

Gratulerer til de nye moderatorene.

Vi er alle like, men noen er likere enn andre ;)

(Innlegget ble redigert 03.05.21 21:09)

Jobs

Jobs
03.05.21 21:19
SlimWhitman: Det er i det minste betryggende å vite hvem det er som utestenger meg når det uunngåelig skjer. ;-)

Hvorfor skal de utestenge deg ? Du er blant de mest saklig og redelig debattantene her, så det ser jeg som helt usannsynlig at du skal bli utestengt.

Ljot

Ljot
03.05.21 21:40
Justice 96: Har du sett noen derifra som er skikket til oppgaven? Ikke jeg heller.

Hvis mer enn 25% av en søkers innlegg er fra politikkforumene bør vedkommende automatisk diskvalifiseres. Hvis mer enn 75% av innleggene kommer derfra bør moderatorteamet samles for en rituell brenning av søknaden.

FrannyLee

FrannyLee
03.05.21 22:04

Diskusjonsklimaet har iallefall blitt någet bedre de siste månedene.

De mest oppstanasige har blitt litt mindre oppstanasi

SlimWhitman

SlimWhitman
03.05.21 22:07
Jobs: Hvorfor skal de utestenge deg ? Du er blant de mest saklig og redelig debattantene her, så det ser jeg som helt usannsynlig at du skal bli utestengt.

Det er hyggelig av deg å si, men det er nok mange som er uenig med deg.

FrannyLee

FrannyLee
03.05.21 22:21
SlimWhitman: Det er hyggelig av deg å si, men det er nok mange som er uenig med deg.

Jeg hadde nå stolt mest på job etter alt det han måtte gjenomgå og som kan leses i Jobs bok.

Naken kom jeg fra min mors liv og naken skal jeg vende tilbake.

Herren gav og herren tok. Herrens navn være lovet.

Job 1:21

SlimWhitman

SlimWhitman
03.05.21 22:53
FrannyLee: Jeg hadde nå stolt mest på job etter alt det han måtte gjenomgå og som kan leses i Jobs bok. Naken kom jeg fra min mors liv og naken skal jeg vende tilbake. Herren gav og herren tok. Herrens navn være lovet. Job 1:21

Til denne tråden, som handler om moderatorene, refererer jeg til 1 Peter 5:8:

"Vær edrue, våk! Eders motstander djevelen går omkring som en brølende løve og søker hvem han kan opsluke"

Ljot

Ljot
03.05.21 23:42
SlimWhitman: Til denne tråden, som handler om moderatorene, refererer jeg til 1 Peter 5:8: "Vær edrue, våk! Eders motstander djevelen går omkring som en brølende løve og søker hvem han kan opsluke"

Det er relativt lett å unngå brølende løver. Lyden bærer kilometervis avsted. Dersom selveste Djevelen velger å hamskifte seg bør man heller være varsom overfor hvislende slanger og murrende grevlinger.

sandstrand

sandstrand
04.05.21 09:01

Gratulerer til de nye moderatorene. Det kommer ikke til å mangle på arbeidsoppgaver. Jeg har blitt moderert før, og blir det sikkert igjen:)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg