Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Memories of Murder (Salinui chueok)

NYTT TEMA
MovieGuy

MovieGuy
04.06.07 11:52
Anbefaler alle denne sinnsykt gode Thrilleren, som blandet spenning og komedie på en så perfekt måte at jeg bare kan bøye meg i støvet.
Filmen hander om en seriemorder som går løs Sør-Korea, 2 etterhvert 3 "detektiver" blir satt på saken. Det er en glede for øye å se så godt skuespill i en ellers fantastisk film som så fortjent har fått med seg flere priser.
Det jeg prøver å si er: Se Filmen!!!
otergranat

otergranat
04.06.07 12:02
Helt sikkert JÆVLIG bra, du.
phb

phb
04.06.07 13:32
Fantastisk film. Regissørens nyeste, The Host, er forøvrig tidenes mest populære film i Korea.
MovieGuy

MovieGuy
04.06.07 18:29
Hadde store forhåpninger til "The Host", men syntes den egentlig ble litt små kjedelig i lengden....
Mifune

Mifune
04.06.07 18:51
denne ligger faktisk i plast i hylla mi...må bare slite ut et par Toshiro M filmer først

Facebook : Jostein Ask
Til dere som HATER telefonselgere:

http://howtoprankatelemarketer.ytmnsfw.com/
liverpo__ole

liverpo__ole
09.06.12 20:21

Wow, jeg regnet jo med at den skulle være meget bra da jeg likte The Host svært godt og kun har hørt positive ting om den, men ble likevel overasket over hvor bra den egentlig var. Jeg har ikke sett noen filmer lik som denne, mørk og jævlig, men samtidig komisk og tullete.

Gleder meg til å se Madeo nå!

Hva annet av Bong Joon-ho er verdt å sjekke ut?

Ale-Jet

Ale-Jet
09.06.12 21:41
liverpo__ole: Jeg har ikke sett noen filmer lik som denne, mørk og jævlig, men samtidig komisk og tullete.

Interessant kombinasjon, selv om jeg kanskje synes det var litt vel tullete til tider. Ga filmen 79 på criticker for en uke siden, men tror nok den øker ved et gjensyn. Skal man sammenligne den med en mer kjent film, så er det Zodiac. Jeg liker slike filmer, spennende og selve jakten på morderen er nervepirrende. Likte spesielt slutten i Memories of Murder, veldig godt filmatisert. Man kjenner det på kroppen.

liverpo__ole

liverpo__ole
09.06.12 23:24
Ale-Jet: Man kjenner det på kroppen.

Ja, gikk et grøss gjennom hele meg.

liverpo__ole

liverpo__ole
09.06.12 23:26
Ale-Jet: Interessant kombinasjon, selv om jeg kanskje synes det var litt vel tullete til tider.

Hehe, kan se den. Første halvdel synes jeg det var litt for spesielt kanskje, men etterhvert som jeg ble vant til det, og spes mot slutten, så ser vi at all humoren forsterker det mørke så til de grader. (grunnet kontrastene regner jeg med)

(Innlegget ble redigert 09.06.12 23:26)

PatEvra

PatEvra
10.06.12 10:58

Noen tips til andre gode seriemorder-filmer? føler jeg har sett alt av de, Se7en, Memories of Murder, Zodiac, Henry: Portrait of a Serial Killer osv

Ale-Jet

Ale-Jet
10.06.12 15:41
PatEvra: Noen tips til andre gode seriemorder-filmer?

To Catch a Killer fra 1992 med Brian Dennehy er en bra film om John Wayne Gacy, et filmtips jeg plukket opp her inne for en stund siden. Handler ikke så mye om drapene Gacy begikk, men mer etterforskningen rundt han.

TrafikaltGrunnkurs

TrafikaltGrunnkurs
11.06.12 11:24
Ale-Jet: selv om jeg kanskje synes det var litt vel tullete til tider

Tøyset i første halvdel er fullstendig malplassert. Tror aldri en amerikansk fim hadde sluppet unna med det.

Tar seg opp veldig i akt 2, heldigvis.

tommy_cowan

tommy_cowan
11.06.12 12:39
TrafikaltGrunnkurs: Tror aldri en amerikansk fim hadde sluppet unna med det.

Takk høyere makter for at ikke alle følger den samme oppskriften som Hollywood.

TrafikaltGrunnkurs

TrafikaltGrunnkurs
11.06.12 13:05

Når det kommer til seriemordere er det lite som slår amerikanere. De er tross alt en like stor del av kulturen som countrymusikk.

Når det kommer til koreansk morderkrim foretrekker jeg The Chaser og I Saw The Devil. Bekmørke saker.

tommy_cowan

tommy_cowan
11.06.12 13:07
TrafikaltGrunnkurs: Når det kommer til koreansk morderkrim foretrekker jeg The Chaser og I Saw The Devil. Bekmørke saker.

De er ikke akkurat dårlige de heller, men ;)

liverpo__ole

liverpo__ole
11.06.12 20:17
TrafikaltGrunnkurs: Tøyset i første halvdel er fullstendig malplassert.

Det er jo ikke det. Det må til for å sette ord på hvor latterlig dårlig politiet håndterte ting.

Synes humoren er filmens sterkeste styrke, og uten den hadde den ikke vært så unik som den er.

LANGEMANN-1968

LANGEMANN-1968
11.06.12 20:27
PatEvra: Noen tips til andre gode seriemorder-filmer?

monster
citizen x
summer of sam

TrafikaltGrunnkurs

TrafikaltGrunnkurs
12.06.12 15:01
liverpo__ole: Det må til for å sette ord på hvor latterlig dårlig politiet håndterte ting.

Tror de fint kunne klart det uten å gjøre om akt 1 til en koreansk komitime.

Men jeg er en streiting; liker kaffen svart og seriemorderfilmer mørke.

liverpo__ole

liverpo__ole
12.06.12 22:07
TrafikaltGrunnkurs: liker kaffen svart og seriemorderfilmer mørke.

Det skal du selvsagt få lov til! ;)

liverpo__ole

Ale-Jet

Ale-Jet
17.05.19 03:40

Hadde akkurat et gjensyn med denne. For en utrolig bra film. Gode skuespillerprestasjoner, suspense hele veien gjennom og en mystikk som er av en annen verden. Litt av komikken underveis trekker ned, men regissøren skal vel vise så mange kontraster som mulig under en etterforskning. 8/10

Roshambo

Roshambo
17.05.19 04:05
Ale-Jet: 8/10

Ga den samme karakter da jeg så den for noen år siden, tipper den ville landet der ved et gjensyn også. Husker jeg fikk kraftig gåsehud av den siste scenen.

Ale-Jet

Ale-Jet
25.12.20 16:32

Opp.

Mindy_4

Mindy_4
05.01.21 23:40

Denne sto jeg opp midt på natten for å se en gang for mange år siden. VHS-spilleren fungerte ikke, eller jeg hadde den ikke, så jeg fikk ikke tatt den opp. Og da som nå hadde mange tv-kanaler en uforståelig sendetid for kvalitetsfilmer, samtidig som de sendte dårligere filmer i beste sendetid. Jeg likte den godt og kunne gjerne tenkt meg å se den igjen.

Men hvorfor bumpes tråden? Skal den settes opp på kino igjen? Jeg mener jeg så noe om det på en nettside, men nå finner jeg det ikke igjen.

molster

molster
06.01.21 17:32

Noen som har denne på kino i byen sin? De har ikke satt den opp her: (

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg