Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Halvveis til Haugesund

NYTT TEMA
evgyrt
evgyrtInnlegg: 6457
01.05.08 20:49
Noen som husker denne filmen?
http://www.imdb.com/title/tt0123878/

En av de morsomste norske filmer jeg har sett. Den handler om en rocker som skal kjøre med bil fra Oslo til Haugesund. Han får etterhvert problemer når han kommer til Telemark. Her støter han på diverse mennesker, og havner opp i vanvittige situasjoner, og det skal etterhvert vise seg være umulig å forlate Telemark.

Noen som vet hvor denne filmen selges? Jeg antar at den ikke er lansert på DVD (og kanskje ikke VHS heller). Er også en stund siden den ble vist på tv.

En av ganske få norske veifilmer.

Evgyrt
Kalkun
KalkunInnlegg: 193
01.05.08 21:07
Jeg vet ikke om eller når filmen kommer på DVD, men hovedrolle innehaveren Geir Birk Nilsen, dukker snart opp i en ny film, hvor han også bidrar på soundtracket.

Halveis til Haugesund fortjener en DVD utgivelse absolutt.

Børre - filmen.
http://www.borrefilm.no
Go0ner
Go0nerInnlegg: 42166
01.05.08 21:09
Kunne jeg godt tenkt meg å sett.
evgyrt
03.05.08 16:05
------------------>Kalkun

Den fortjener definitivt en DVD-utgivelse ja. Filmen skulle i utg.pkt. være en kortfilm og et slags høyskoleprosjekt av Erling Dokk Holm og Harald Østgaard Lund.

Stemningen i filmen minner en del om Jim Jarmusch sine filmer. Litt tragikomisk humor og et vanvittig typegalleri.

Trygve
baudelaire
baudelaireInnlegg: 435
08.05.08 00:15
evgyrt skrev:
Jeg antar at den ikke er lansert på DVD (og kanskje ikke VHS heller)."

Den finnes i alle fall på VHS, jeg har den. Forøvrig en av de lengste timene i filmhistorien.
notlob
notlobInnlegg: 34509
11.05.08 16:31
Går på TV 2 filmkanalen kl 18.00.
evgyrt
12.05.08 21:51
Hehe..sjekke debattsidene for sent her.

Men takk for tipset!

Evgyrt
Iflmyren
IflmyrenInnlegg: 3
12.02.16 01:44

baudelaire. kan du skaffe en kopi av filmen "Halvveis til Haugesund" Jeg og flere andre har prøvd i mange år nå å få tak i den, men det har vært umulig. Jeg er selv fra Bø i Telemark der filmen i hovedsak er spilt inn. Bø, Hørte og omeng er steder jeg kjenner godt og mange av karakterene i filmen er bare "rett hjem" her. Kan du eller noen andre skaffe til veie filmen.

svankmajor
svankmajorInnlegg: 1828
12.02.16 06:01
Iflmyren: Kan du eller noen andre skaffe til veie filmen.

En av mine favorittfilmer fra Norge. Glad for å se noe lidenskap til den! Kan sende deg en digital kopi. Send meg en mail på a-moss@online.no

Klikk for å gå tilbake til toppen