Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fantastisk - Apocalypse Now!

NYTT TEMA
Semih
SemihInnlegg: 3264
09.11.08 06:24
http://www.youtube.com/watch?v=Gz3Cc7wlfkI&feature=related

Dette må være noe av det beste jeg har sett på film. Symbolikken i musikken er jo vanvittig bra og. Jeg er nødt å se dette mesterverket igjen snart!

"Valkyrier er i den norrøne mytologien kvinnelige dødsvetter. Odin sender dem ut for å holde øye med alle kriger og slag, og lar bestemme hvem som skal falle i kamp.
De er kledd i full rustning og er bevæpnet, og kan ri gjennom luft og vann, over hele verden. De reiser alltid i flokk."
GhostRider007
GhostRider007Innlegg: 4379
09.11.08 09:54
Filmen er helt konge.. Denne scenen er helt rå..

Over 1000 filmer kommentert og rangert
http://www.hop.no/ls
Mifune
MifuneInnlegg: 12287
09.11.08 14:00
vi er omtrent ikke verdige slik kunst :)
-----------------------------------------------------------

PSN : Tmifune

This must be a public road, even dogs are allowed

-ŽO‘D •q˜Y
ackryte
ackryteInnlegg: 2477
09.11.08 15:38
Jeg må få sett den igjen selv, helst ikke redux-versjonen.
LoveJones
LoveJonesInnlegg: 4879
09.11.08 17:35
Kan folk slutte å disse Redux-versjonen? Har riktignok ikke sett originalen, så har kanskje noe med det å gjøre, men vet hvilke scener som er lagt til og ikke én føles unødvendig.

Kanskje min favorittfilm gjennom tidene, og det er ikke pga den for all del fine helikopterscenen. Apocalypse Now er en million mer enn det, men skjønner jo at den slags appellerer. Er bare kjipt når den scenen blir tatt ut av sammenheng.
Altimeter
AltimeterInnlegg: 4162
09.11.08 17:43
Hva er så galt med Redux-versjonen?
.

DanielJackson
DanielJacksonInnlegg: 9304
10.11.08 01:13
Fantastisk film!
ackryte
ackryteInnlegg: 2477
10.11.08 18:13
Jeg har ingenting imot redux-versjonen, men hadde vært gøy å se originalversjonen.
Arcticblue
ArcticblueInnlegg: 15669
11.11.08 02:41
Bare elsker den scenen i Apocalypse now .. som forsåvidt også er en jævlig bra film da ....

vil nå bare legge med en link til min lille tribute til filmen :-P

http://www.youtube.com/watch?v=gneIIWKhVqk
Spillet er Battlefield vietnam og brettet er Operasjon Stanley eller noe slikt.

---------------------------------------------------------------------------------------
”if the primates that we came from had known that someday politicians would come out of the gene pool, they would have stayed up in the trees and written evolution off as an bad idea!”
LaCangura
LaCanguraInnlegg: 54714
12.11.08 15:08

Personlig ble jeg nokså skuffet da jeg så filmen for første gang. Hadde enorme forventninger men må si jeg aldri helt klarte å leve meg inn i handlingen. Slik som jeg for eksempel gjorde i Platoon. Enkelte scener fra filmen som for eksempel  den nevnte helikopter scenen, er et mesterverk. Men alt i alt syns jeg filmen ble for langtekkelig og spesielt slutten ble en stor skuffelse. Når det er sagt er det en stund siden jeg så filmen så kanskje jeg skal se den på nytt. Filmen kan jo vokse på meg etterhvert.

JarJarBinks
JarJarBinksInnlegg: 1218
12.11.08 20:30

En av mine aller, aller største favoritter det her! Det oser klassiker av den... Fra det uutholdelige settet i Filippinene(?), som en halvfeit Marlon Brando dukket opp på uten engang å ha lest boken den er basert på (Joseph Conrads "Heart of Darkness"), til den 14 (!) år gamle Laurence Fishburne som jugde om alderen for å bli med, for ikke å snakke om dopede skuespillere, Coppolas og Brandos "problematiske" forhold og de utrolige karakterene til Robert Duvall og Dennis Hopper.

Hvis man setter seg ned og gir denne filmen en skikkelig sjanse er det helt utrolig hvilket spenningsmoment som bygges opp i forbindelse med Kurtz, og jeg må si jeg ikke ble skuffet da han først dukket opp.

For øvrig skulle  Harvey Keitel egentlig ha rollen til Sheen, men han trakk seg fra psosjektet to uker før filming pga uoverenstemmelser med Coppola.

Filming skulle ta 6 uker, endte med smått utrolige 16 mnd i Filippinene, hvor hæren faktisk stilte stridsutsyr tilgjengelig.

Åpningsscenen er nok min favoritt. Man ser allerede der hvor sykt og dystert det kommer til å bli. Det artige er at det er en av de siste scenene de faktisk filmet, og at Sheen improviserer i godt beruset tilstand. Han knuser faktisk speilet, og blodet er ekte, akkurat som blodet fra oksen som blir slaktet mot slutten er ekte.

Fantastisk!

(Innlegget ble redigert 12.11.08 20:37)

Kumite
KumiteInnlegg: 6507
12.11.08 21:01

har redux versjonen , går no ann

ellers ok film

NRA88
NRA88Innlegg: 1110
15.11.08 21:24

Synes begge er kule jeg.

Reduxen kan bli litt langtekkelig.

Dex74
Dex74Innlegg: 18851
28.03.11 23:25

Special Edition Blu-ray sone B kommer 13.juni i år

Og den ser ut til å innholde det man får i sone A-boksen som har vært i salg en stund. Her får du originalversjonen,Redux og den fantastiske dokumentaren Hearts of Darkness : A Filmmakers Apocalypse og mye mer fordelt på 3 discer. 

Prisen er betydelig lavere og i motsetning til sone A-boksen så har den det klassiske coveret:)

Gleder meg!!!

PatEvra
PatEvraInnlegg: 4558
28.03.11 23:39

En av tidenes beste filmer.

(Innlegget ble redigert 28.03.11 23:39)

ManUtdfan_5
ManUtdfan_5Innlegg: 10501
29.03.11 01:04

Muligens topp 15 her.

Mifune
MifuneInnlegg: 12287
30.03.11 10:59

min nr 1 film

TheBigLebowski
TheBigLebowskiInnlegg: 2111
30.03.11 11:05

En fantastisk film. 10/10

Det er også tidenes scene du linker til.

Faks_finger
Faks_fingerInnlegg: 197
30.03.11 14:50

Jeg så denne filmen (redux-versjonen) på en kino i Paris som heter Grand Rex - svær sal, stupbratte seterader, kulisser langsmed sidene, stjerner i taket. Satte meg til rette, kikket på reklamen på et stort lerret, gledet meg. Så var reklamen ferdig, lerretet ble dratt opp og et DOBBELT så stort lerret senket ned. Så gikk lyset av. Og så - ble mørket fylt av flapringen fra rotorene, før jungelen med ett fylte ut synsranden og ble satt i brann i samme sekund som Jim Morrison fastslo at "This is the end".

O gåsehud, stivpels, frysninger, eufori! Tidenes kinoopplevelse for min del. Jeg har sett filmen på tv/dvd senere og den holder da sannelig mål der også, men i en stor kinosal var dette så heftig at jeg nesten mistet pusten. At film er best på kino er bare fornavnet!

PatEvra
19.02.13 20:42

I expected someone like you. What did you expect? Are you an assassin?

I'm a soldier.

You're neither. You're an errand boy, sent by grocery clerks, to collect a bill.

Måtte bare. Dialogen mellom Brando og Sheen mot slutten av filmen er noe av det beste jeg noen sinne har sett i en film.

liverpo__ole
liverpo__oleInnlegg: 20378
19.02.13 20:47
Altimeter: Hva er så galt med Redux-versjonen?

Hver eneste nye scene.

PatEvra
19.02.13 22:35

Er det noe galt med Redux-versjonen?

Synes den var glimrende jeg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg